/fotboll/osk/forum/6452.aspx/fotboll/osk/forum/6452.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro M.O.S
2008-12-08 15:43
Är Lasse Z ett tänkbart namn?
Örebro Chipset
2008-12-08 15:43
SURT! Jag tror Axen gör ett dåligt val. Tycker Gais (som vanligt) verkar tappa det mesta av kvalité. Vad pisk den gamle AIK-aren ska få på Behrn när Gais kommer på besök.

Nu är det bara för ÖSK att lägga full kraft på att värva Rickard Nilsson. Eller blir det ännu en finne? Personligen ser jag helst någon med lokalanknytning.
Wivallius
2008-12-08 15:41
... och Hammar är inte längre möjlig. Han som är så bra tränare enligt Fredrik samuelson (mitt tidigare inlägg).

Vi vill ha Axén kvar! Vi vill ha Axén kvar! Vi vill ha Axén kvar! Vi vill ha Axén kvar! Vi vill ha Axén kvar! Vi vill ha Axén kvar! Vi vill ha Axén kvar! Vi vill ha Axén kvar! Vi vill ha Axén kvar! Vi vill ha Axén kvar! Vi vill ha Axén kvar! Vi vill ha Axén kvar!
Örebro Mittåt
2008-12-08 15:39
Jag undrar om Axén har fått med någon utlandsklausul i sitt kontrakt med GAIS? ;-).
Örebro Gooner86
2008-12-08 15:38
Nu gråter jag. Jag orkar fan inte med detta! Axèn är ett perfekt komplement till Sixten och så kommer GAIS och "förstör". Inget illa menat, jävligt bra "värvning" av GAIS.
Örebro Gooner86
2008-12-08 15:36
370 stycken varslade på Atlas Copco och Axèn på väg till GAIS, vilken jävla dag..

Vinterdeprissionen växer sig starkare!

SNÄLLA AXÈN STANNA FÖR HELVETE!
Örebro Ropesin
2008-12-08 15:35
Axén klar för GAIS, tyvärr! Jävligt tråkigt att han lämnar, kändes som att han och Sixten höll på att bygga något riktigt stort i ÖSK. Det här var ett steg åt fel håll.
Örebro Mittåt
2008-12-08 15:35
Det är dags att byta ämne nu. Vem skall vi ha i stället.
Örebro M.O.S
2008-12-08 15:31
Å jag som skrev i förra veckan att det viktigaste nu är att förlänga med X-men, dvs tränarna! Hade lite onda aningar..
Örebro ÖSKare i exil
2008-12-08 15:31
Det är ju bara att stämma in.

Vi vill ha Axén kvar! Vi vill ha Axén kvar! Vi vill ha Axén kvar! Vi vill ha Axén kvar! Vi vill ha Axén kvar! Vi vill ha Axén kvar! Vi vill ha Axén kvar! Vi vill ha Axén kvar! Vi vill ha Axén kvar! Vi vill ha Axén kvar! Vi vill ha Axén kvar! Vi vill ha Axén kvar!
GAIS Mr L
2008-12-08 15:30
Ämne: Det är risk för att ....
2 miljoner låter inte sannolikt, det fick vi inte ens för duon "Rolle"/Gren också med ett år kvar, möjligtvis får vi det för MP (OBS! huvudtränare) med 2 år kvar på kontraktet.
Låter som killen är omtyckt.
Örebro ÖSK-Karl
2008-12-08 15:30
Björkman//

Hur mycket fick ni för Rolle av Mff?
Örebro ÖSK-Karl
2008-12-08 15:29
Aspen//

Håller med dig om vikten av att behålla Axén. Samtidigt förstår man att han vill bli förstetränare, det är om inte annat ekonomiskt mycket fördelaktigt.

Men med den goda ekonomi ÖSK nu har, så finns det ingen anledning för klubben att släppa honom för mindre än två miljoner.
GAIS Björkman
2008-12-08 15:28
ÖSK-Karl// Skulle nog vara förvånad om ni fick 2 mille för honom. Max 1 skulle jag tro ;)
Örebro Hlynur
2008-12-08 15:24
Wivallius
2008-12-08 15:22
//sersant

Tack för att du plockade upp den kastade handsken. Jag kör på:

Örebro OnicO
2008-12-08 15:21
Väldig tråkig om Axén går till Gais. Det låter osannolik i mina öron.

Örebro Sersant
2008-12-08 15:20
Wivallius
2008-12-08 15:18
Enligt NA anser FreSa Urban Hammar vara den bästa tränare han haft:
"Förre ÖSK-spelaren Fredrik Samuelsson satsar på att bli tränare. Assyriskaspelaren kommer att kombinera Superettaspel med att träna division 4-laget Telge FF.

– Jag går in med öppna ögon. Det ska bli riktigt roligt. Trots allt har jag snappat upp en del under mina tio säsonger som spelare på elitnivå, säger Samuelsson till Länstidningen.
På frågan vem som är favorittränaren svarar Samuelsson att han har haft flera bra men att Urban Hammar är nummer ett."

Se länk!
Örebro Aspen
2008-12-08 15:14
ÖSK-Karl/tråkigt om Axen går. Tror han varit viktig för årets framgång. Tycker Sixten och han kompletterar varandra bra.
Örebro Aspen
ÖSK-Karl/tråkigt om Axen går. Tror han varit viktig för årets framgång. Tycker Sixten och han kompletterar varandra bra.
Wivallius
Örebro Ropesin
2008-12-08 15:04
Vi måste på något sätt visa att vi vill ha kvar Axén i ÖSK. Jag tror och tycker att han är oerhört viktig för laget. Vi vill ha Axén kvar!
Örebro ÖSK-Karl
2008-12-08 14:59
Conjuration//

Jag har inte särskilt stor insyn i ÖSK, den information jag delar med mig av kommer i huvudsak från Spelarinvest.
Örebro ÖSK-Karl
2008-12-08 14:56
Det är risk för att Axén går till Gais, men det kommer att kosta makrillarna minst två miljoner.
Örebro Olsén19
2008-12-08 14:27
Stanna Axén!

Stanna, vi vill ha ett år till med dig!
Örebro Aspen
2008-12-08 14:20
Det är väl inte troligt att Alex är första namn på GAIS önskelista. Han har ju ingen erfarenhet som 1:e tränare på elitnivå. Det är väl bara här vi tror det.
Örebro worldfarm
2008-12-08 14:07
Jag pallar inte detta. Släpp för fan inte Axén!
Örebro Ösk-Power
2008-12-08 14:06
Axén. Tänk på din familj. Stanna kvar i Örebro, det är bäst så:)

Örebro Grixx
2008-12-08 14:00
Har varit orolig för att detta kunde vara på gång.Frågade på det sk guldmötet häromsistens vad man gjorde för att skydda sina tränare och förlänga kontrakten på dom.

Svaret var att de låg på ett år och att om man såg exemplet MP i Gais så går det knappast att hindra värvningar. En tränare som vill gå kan man knappast hindra.Tyckte det var ett lite väl defensivt svar då.

Tror själv att det bästa vore att fortsätta i ÖSK för Alec. Det känns hur stabilt som helst för hans del som läget är nu. Tror även att han så småningom skulle kunna gå in efter Sixten som huvudtränare.

I GAIS efter en oturlig start, eller självförvållad dålig start pga att han inte riktigt ännu var uppgiften mogen så får han gå och blir en parentes i tränarhistorien på Allsvensk nivå. Det finns så mycket som kan focka honom snabbt ner till div 1 eller lägre igen.

...men visst i ett kort perspektiv så kan Gais kännas intressant, men nej. Satsa på tränarkarriären och på ÖSK är rådet. Bättre bli stabil här och göra sig ett namn....sedan kan man misslyckas och ändå hänga kvar i Allsvenskan på diverse sätt och är man då duktig så hänger man kvar länge länge.....

ps för övrigt så är Rickard Nilsson ett självklart val om det är så att Alec drar.
Hur då samarbetet klubbarna emellan påverkas står skrivet i stjärnorna....
Annons: