/fotboll/osk/forum/6448.aspx/fotboll/osk/forum/6448.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro DaSa
2008-12-08 18:55
Erki// Tror GAIS spelarematerial passar 4-3-3 bra, de har duktiga offensiva ytterbackar, Levon som kanske är allsvenskans bästa högerytter, Wanderson som target, Ekunde i Kihlens roll, Nicklasson som offensivmittfältare och säkert massor med andra bra spelare som jag har missat. De har nog nästan lika bra 4-3-3 som vi alltså...
Örebro DaSa
2008-12-08 18:52
Vore ju även grymt om det blir så att vi får Bamberg eller ngn annan klasspelare för övergångssumman som ÖSK-Karl skrev.
Örebro Erki
2008-12-08 18:52
Axén lär väl vilja spela 4-3-3 med gais, och jag är tveksam till om de har spelarmaterial för det. Titta bara hur det gick för oss i början, innan alla platser var fyllda. Tror och hoppas att Alec får det jäkligt tufft i gais och att dom åker ur.
Örebro DaSa
2008-12-08 18:49
Om vi nu får 1,5-2 miljoner så är det antagligen transferrekord i Sverige för en assisternade tränare. Vi måste alltid vara beredda att sälja när rätt pris erbjuds. I detta läge har vi inget att välja på, vi kan inte låta honom bli förste tränare och tycker inte det är schysst att neka honom att bli huvudtränare om han får chansen.

Håller med om att Axén verkar ha varit grym, men nu öppnar detta för att vi kanske får in en ny lovande tränare med eventuellt ett nytt kontaktnät. Vet inte vad Forward har för tränare, men kanske man kan plocka en assisterande från dem för att sedan kunna locka över lite Forward talanger.
Örebro Stolproten
2008-12-08 18:41
Jag vet inte om den här har varit uppe redan. Kul var den iallafall.
"En sång till vär vän Näfver"
Örebro Stolproten
2008-12-08 18:29
Dåliga nyheter med Axéns eventuella övergång. Jag tror precis som många andra redan har nämt att Axén har en STOR del i framgången som sportklubben haft, framförallt som en naturlig pådrivare för laget. Blir övergången klar imorgon så utlyses en nationell sorgedag. :(
Örebro Mittåt
2008-12-08 18:25
Lokalt:
ÖSK Ungdoms konkurrenter Örebro Syrianska tappar en av sina nyckelspelare inför nästa säsong. Marcus Brandáo de Vargas tar steget upp till nyuppflyttade div 1-laget Syrianska IF från Västerås. Vargas är en rätt duktig mittfältare som ÖSKs talanger brukade ha rätt svårt att få grepp om. Han medverkade även i den testmatch som ÖSK ordnade efter säsongen.
Örebro micro_42
2008-12-08 18:16
Varför kan vi inte drömma om vår flyktade kreative Islänning, så kanske vi får sonen på köpet. ;-)
Örebro Mittåt
2008-12-08 18:05
Exildanne// Nej, under perioden fram till EM-uppehållet spelade halva laget 4-4-2 och den andra halvan 4-3-3. Vilket trots allt resulterade i fyra gjorda mål på 11 matcher. Efter uppehållet så gick man över till att låta hela laget spela 4-3-3. Då blev det 32 mål på 19 matcher.

Er nye tränare har för övrigt 4-3-3 hårdkodat i hjärnbarken.
Exildanne
2008-12-08 17:56
Hej !
Spelade ni 4-3-3 konsekvent förra året ?
Lycka till hur som helst nästa år..
Örebro Sogen
2008-12-08 17:51
Hur mycket pengar kan vi tänkas få för Alec???

Örebro kenya
2008-12-08 17:51
Mattias Jonsson som ass/spelande ass kanske.
Ingen aning om han ens är intresserad av en tränarkarriär men det är ju en rutinerad spelare med lokal anknytning. Ålder och skador kanske börjar ta ut sin rätt och att han är redo att pröva något nytt.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-12-08 17:47
Verkligen tråkiga nyheter. Tror som många andra att Axén betyder väldigt mycket. Bara hoppas att det kommer någon ersättare som är likvärdig. Tror också på Rikard Nilsson eller Larsen.
Örebro -=joth=- (Old Boys)
2008-12-08 17:43
Om Nordahl blir tränare ska jag tattuera in en AIK logga på kroppen...

Nordahl gör sig bäst i TV:n och möjligtvis med att bidra med lite kontakt vägar för ÖSK. Men som tränare... nej tack!
Örebro Evigt ÖSK
2008-12-08 17:37
Ingen bra nyhet att vi förlorar Axen! FAN!
Örebro hunter
2008-12-08 17:36
Vilka är Zetterlunds egenskaper som tränare?
Örebro ÖrebroSK.
2008-12-08 17:34
Är det verkligen klart vi förlorar Axén?
I sånafall är det absolut inte bra. Det känns som att han har haft en stor del av vår framgång denna säsong. Han verkar ge laget en väldigt moral. Larsen skulle ju vara intressant som ersättare men han har ingen erfarenhet.
Örebro Wuzac
2008-12-08 17:21
Som en av dem Chipset nämner. Det kommer att bli Zetterlund. Låter som det mest naturliga valet. är nästan säker och han är säkert redan tillfrågad innan ÖSK gav Axen OK
Wivallius
2008-12-08 17:18
Om Thomas A är aktuell som andretränare kan vi väl lika gärna ta Frippe J eller Gustaf Crona ;-)
Örebro 100år
2008-12-08 17:18
Nordahl vore för mig en intressant kandidat. hela hans liv är fotboll, framförallt så kan han ju ÖSK ut o innan.
Tyvärr så tror jag inte Sixten skulle uppskatta förslaget av någon konstig anledning!
Örebro 100år
2008-12-08 17:11
ÖSK-Karl/
"japp, det var han som fixade Kim Olsen och hade stor del i att han stannade kvar"

Kan väl bero på att han var den enda som förstod va Kim sa? :)
Kul också att se att han inte är bortglömd i ÖSK!
Örebro -=joth=- (Old Boys)
2008-12-08 17:11
Sixten må vara hjärna bakom ÖSK det sista året... men som många säger så är nog Alec väldigt viktig för moralen i laget. Det blir svårt att ersätta honom på den punkten. Tror inte att varken Larsen, Thomas Andersson, Håkan Juhlin eller någon annan inom organisationen skulle fungera i denna rollen.

Hur är Rickard Nilsson som tränare?

Vi behöver en assisternade med glimten i ögat som balanserar tränarparet.

Med ovanstående menar jag absolut inte att Alec är inkompetent som tränare.
Örebro ÖSK-Karl
2008-12-08 17:09
100år//

Japp, det var han som fixade Kim Olsen och hade stor del i att han stannade kvar. Dessutom arbetar han hos ÖSK:s huvudsponsor. Han sitter också med i något slags råd som jag inte kommer på namnet just nu.
Örebro Erki
2008-12-08 17:08
Förstår inte varför alla bryter ihop för att vi tappar Axén. Visst verkar det vara en bra kille som kommer bra överens med spelarna. Men jag tror att Sixten är den verkliga hjärnan bakom ÖSKs förvandling, och den kommer fortsätta även utan Alec.

Om vi får bra betalt för honom och han absolut vill missa ÖSKs storhetstid, för att åka ur med gais är det hans problem.
Örebro ÖSK-Karl
2008-12-08 17:06
Kramelet//

Nej, Spelarinvest har inget med tränarna att göra.
Örebro 100år
2008-12-08 17:06
Tjena Kalle.

Är han någon slags scout eller sponsor-jägare åt ÖSK? Inte så insatt i hans arbetsuppgifter
Örebro ÖSK-Karl
2008-12-08 17:05
Wivallius//

Om Nordin höjer sig ett snäpp, vilket jag tror, då är han nog såld utomlands för runt 8-10 miljoner inom ett år.
Örebro Kramelet
2008-12-08 17:03
Ösk-Karl; Är det alltså spelarinvest som "äger" tränarna också? betalar eventuella sign on bonusar till dem?
Örebro ÖSK-Karl
2008-12-08 17:03
100år//

Nej, nej, Larsen passar in bäst där han är nu. Han och Thaaler är ovärderliga nästan.
Wivallius
2008-12-08 17:02
//ÖSK-Karl

Kan tänka mig att Nordin vill dit Axén vill. Han hotade ju t ex med AIK förut. Klart han blir dyr för GAIS nu men för varje transferfönster som går blir han billigare!
Annons: