/fotboll/osk/forum/6444.aspx/fotboll/osk/forum/6444.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE
2008-12-09 19:33
Ni har haft fler spelare på provträning, däribland finländaren Tommy Wirtanen, hur är läget där?
- Vi har haft en del diskussioner med spelarna som varit med och provtränat och vi räknar med att kunna presentera ett par spelare till före jul. säger Sjögren

Örebro Grixx
2008-12-09 19:30
Hmm börjar inse att det i princip är onödigt med kontrakt för tränare för att hindra att någon ska dra eller för att kunna få ut en massa pengar....OM man nu inte skriver in speciella klausuler.
GAIS Suu Kiinni
2008-12-09 19:07
Antingen var det ett krav från Axen eller så ville inte GAIS ha dålig publicitet med att sno trænare från en annan klubb efter MP-incidenten och "gick med på att ge Ørebro en symbolisk summa".

Eller hur skrev NA?

Ursækta om jag læt lite sur innan, Ørebro ær en kul bortaresa om inte annat, bara att det har skrivits så sjukt mycket skit om GAIS som inte alls stæmnt den senaste tiden. Bl.a. hær inne.
Örebro DaSa
2008-12-09 19:06
oroT// Samma som ÖSK KRILLEs...
Örebro DaSa
2008-12-09 19:05
Manswell var väl anfallare och Bedoya har mest spelat mittfältare. Sen så kan du ju tänka på Davies om du vill må bättre, han måste ju räknas som en klass spelare:)
Örebro DaSa
2008-12-09 19:03
Finns mycket annan info i texten också, tydligen spelade han ihop med Charlie Davies också. Många med svenska anknytning då även Manswell spelade i samma lag.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-12-09 19:03
Alejandro Bedoya sign with swedish Örebro SK

--------------------------------------------------------------------------------

Found this today, Bedoya was on trial with Örebro SK this spring and the club seemed to be impressed and the club decided to sign him. Bedoya is 21 years old, his position is midfield or winger.
Örebro Chipset
2008-12-09 19:02
DaSa// Jo visst är han offensiv mittf. i första hand. Mn din sista länk fick mig att rysa av obehag:

"The No. 2 scorer (7 goals, 10 assists, 24 points) for BC behind senior Sherron Manswell (11-6 -28)"

Lika het som Bedoya var under sitt provspel, lika ohet var Manswell.
Örebro DaSa
2008-12-09 18:59
Ännu mera mumma om Bedoya:
"Though FDU played in a less-prominent conference, Kelly continued to hear about Bedoya.

"Everywhere you'd go, people would say he was the best guy on the field," Kelly said. "He's a real gamer, a real competitor. He wants to be the best on the field every time he's out there."

The No. 2 scorer (7 goals, 10 assists, 24 points) for BC behind senior Sherron Manswell (11-6 -28), Bedoya likes to have the ball, but he's as likely to open up space with a smart pass as he is to shoot.

"He's a risk taker, and he scores goals because he's a risk taker," said Kelly. "He's willing to shoot and he's willing to miss. He has a very innate sense of where he should be and where the ball is.""
Örebro ÖSK-Karl
2008-12-09 18:56
Suu Kiinni//

Ditt eller journalistens resonemang faller ju på sin egen orimlighet. Varför betalade Gais pengar till ÖSK om de inte var tvingade att lösa Axén?
Örebro oroT
2008-12-09 18:56
DaSa // Länk?
Örebro DaSa
2008-12-09 18:54
Hittade följande:

"Bedoya is a real quality player. I was hoping he'd go to MLS and help replace some of the leaving players, but oh well.

I'm sure he'll impress.

How quality is Orebro,

and, oh, cheers for the info."
Örebro wurpa
2008-12-09 18:53
Ämne: SOG = Shots on goal ....
& mål på 431 skott,är månne karln vinögd?:)
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2008-12-09 18:52
Suu kiinni/ orkar inte ens läsa hela texten, ösk skulle ha haft mer pengar för alec o örebro släppte han ju? så sluta gnälla o se framåt eran nya tränare som är kanon!

Vi börjar redan längta till sommaren med Bedoya o de andra vackra fina spelarna i örebro tröjan ska bli kul o piska Gais på deras nya hemmaplan inför 3-4? tusen åskadare pfff!

Heja Ösk
Örebro ÖSK-Karl
2008-12-09 18:50
DaSa//

Näfver var tydligen lite av en favorit hos Jingblad och Cratz. Norrköping begär fortfarande 4.5 miljoner för Bamberg och det hostar kanske Hammarby upp?
GAIS Suu Kiinni
2008-12-09 18:48
Kæra Ørebroare...
Visa av er ær bra tragiska (ÖSK-Karl). Spelare och trænare har två vilt skilda transfersregler. Det har vi i GAIS blivit varse om. Orkar inte leta upp någon lænk på ni kan sækert hitta info om det på uefas hemsida. Så hær skriver Leman (och nej, sportjournalister brukar inte ha många rætt men nu ær han inte ute och cyklar, den goda Leman).

"Vad jag inte heller förstår är kritiken mot Gais ledning för att den skrev in en ut-klausul i Magnus Pehrssons kontrakt.
Utan den hade ju inte Gais fått en spänn.
Då hade Pehrsson bara rest sig och gått.
Sedan hade Gais fått gå till civil domstol och säga "Buhu, Magnus har lämnat oss", och domstolen hade väl sagt ungefär som så att arbetsmarknaden är fri.
Tränare är inte spelare, nämligen.
Så Gais förtjänar ingen kritik, tycker jag.
Ibland händer skit som man inte kan värja sig mot."

Alltså, Ørebro hade inget annat val æn att acceptera att Alec ville bort. Och att vi ær desperata før att vi tar en trænare utan någon vidare erfarenhet? Seriøst? Alla våra trænare har saknat någon som helst erfarenhet att træna ett lag i høgsta divisionen sen vi tog oss upp från tvåan (undantag våra nuvarande assisterande). Sen att GAIS har haft koll på Axen under minst ett år sæger væl snarare att det ær ganska vælscoutad værvning. Surt før er førvisso men ni gick ju inte tomhænta trots allt.
Örebro DaSa
2008-12-09 18:46
ÖSK-Karl//
Jag har nog också fått intrycket att han kommer att spela centralt. Han spelade väl på den positionen i ÖSK ungdom matchen?

"offensiv mittfältare alternativt ytter." Det tolkar jag som att han i första hand kommer att spela offensiv mitt.

Intressanta siffror ang. Bamberg övergången, mycket luft i bådas värdering:) Vad var det som gjorde att de inte ville ha Näfver? Var det värderingen? Fan vad grymt att ha haft ett mittfält med:

-----------Nordin/Bedoya----------------
---Bamberg/Nobbe------------------------
---------------------Kihlen/Per J-------
Wivallius
2008-12-09 18:46
SOG = Shots on goal ?
Örebro wurpa
2008-12-09 18:39
Ämne: Alejandro Bedoya (Bo....
Var precis inne och kollade din länk,
undrar vad :431 SOG% betyder?
Örebro ÖSK-Karl
2008-12-09 18:37
Chipset//

Senast igår fick jag höra av en person inom Spelarinvest att Bedoya i första hand är tänkt som ytter, nedan kan du läsa mailet som kom ifrån ÖSK-Fotboll idag:

"Alejandro Bedoya, 21 är klar för ÖSK

Alejandro är uppväxt i Weston, Florida. 2007 flyttade Alejandro till Boston för spel i amerikanska College-ligan med Boston College. Alejandro Bedoya var med i amerikanska landslagets förberedelser och träningar inför OS i Peking. Bedoya var dock inte med i den slutliga trupp som begav sig till Kina för spel i de olympiska spelen.

– Alejandro är en utvecklingsbar och sympatisk person som kommer att tillföra mycket till truppen.

Han är aktuell som offensiv mittfältare alternativt ytter. Vi är mycket glada att vi lyckats rekrytera honom säger sportchefen Lennart Sjögren.

Med 6 mål och 5 assist på 16 matcher under hösten är Alejandro en av 15 nominerade till Missouri Athletic Clubs Hermann Trophy. Ett pris som årligen delas ut till den bästa spelaren inom collegefotbollen i USA. Det är för övrigt andra året i rad som Alejandro är nominerad.

Alejandro Bedoya kommer till Örebro den 7 januari och gör sin första träning med ÖSK den 8 januari."
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2008-12-09 18:34
Mest irriternade är dem som kallar vår kung för Johan alvbåge

John alvbåge sveriges bästa målvakt inte specc svårt o komma ihåg

Psvs målvakt Anders Israelsson typ svensk? kanske vi skulle köpa in efter alvbåge säljs för miljoners miljoner ;))

Axen har delade känslor för honom!

FORZA SVARTVITT
Örebro ÖSK KRILLE
2008-12-09 18:25
Alejandro Bedoya (Boston College) played as forward during the NCAA tournament, but with his technical skill I think that he’ll more likely play midfield next year. He’s good on the ball and has a wonderful work rate.

Bedoya har spelat anfallare förut!
Wivallius
2008-12-09 18:15
Inte heller FotbollDirekt kan sina saker. Se vad de tror vår målvakt heter. Direkt citerat från dagens FD:

"Han glömde säga och ”en fantastisk målvakt.” John Albåge spikade igen när ÖSK tog en orättvis seger."

Snart blir det väl Tallbåge, Björkbåge eller Carl-Jan Granqvist. Bläääh!
Örebro jocke.
2008-12-09 18:15
ÖSK-Karl/

Du vill inte ge oss någon mer teaser om Mr X ?

Det skulle kunna bli en liten julkalender där du avslöjar en ledtråd varje dag ;) ?

Svensk, utländsk, allsvenskan, ålder, position? :D
Örebro Chipset
2008-12-09 18:06
ÖSK-Karl// Att Bedoya ses som en backup till Roni och Bassombeng tror jag inte ett ögonblick på. Han är mittfältare ända ut i fingerspetsarna. För mig är han en blandning av Nobbe och Nordin. Nobbes skott och arbetskapacitet och Nordins spelsinne. Däremot är vi fortfarande kort på mittfältare om Walker fortsätter att söka sig bort. Plats för en mittfältsbomb finns det alltid ;-) Kan du inte ge mig en julklapp (Ett PM där det står Bomb=Zavadil)?

ÖSKare i exil/ Håller med. Det skulle inte förvåna mig om det uttalade intresset var det som fick Bedoya att signa. Han visste att ÖSK trodde på honom. Tamefan första gången som ÖSK regelrätt scoutar någon noggrant.
Örebro ÖSK-Karl
2008-12-09 18:06
MangeSvartAndVit//

Jo, en backup till Kim. Jag har inte hört något mer, kanske en ny Kameruan?

Snart är det för bra för att vara sant allting, då ryker väl Alvbåge i Januari.

Nej, vi kör för SM-Guld istället!
Örebro MangeSvartAndVit
2008-12-09 18:00
Ösk-karl..
Hade inte Taaler något anfalls ess i rockärmen oxå?
Börjar bli lajban det här..Å så fick vi svältfödda Bedoya idag som en jesus kaka som räcker till nyår...Innan the bomb tappar stubinen, eller brister ut i möller över vår vackra stad:)
Örebro ÖSK-Karl
2008-12-09 17:53
MACS//

ha, ha, det är nog bara Gaisare som inte vet vad ett kontrakt innebär ;))
Örebro MACS
2008-12-09 17:49
Falköga// Genialisk förklaring om det här med "brutet kontrakt". Först nu inser jag att allt det här tramset med kontrakt som klubbarna håller på med är helt onödigt ...
Örebro ÖSK-Karl
2008-12-09 17:44
Falköga//

Om jag vore som dig skulle jag bli oerhört skraj att få en tränare, vars tidigare klubb bara värderar till 150.000:-
Annons: