/fotboll/osk/forum/6436.aspx/fotboll/osk/forum/6436.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2008-12-11 20:37
Olsén19, det ligger mycket i det du skrev 20:30.

Dagens pappers-GT har rubriken
"QVIDING VILL HA TRE MILJONER FÖR ZORAN"
och därefter i fet stil ...
"Här är tränarbomben i allsvenskan."
Örebro Olsén19
2008-12-11 20:30
så länge någon är i klubben som spelare eller tränare ska de älskas, accepteras och bemötas med respekt av oss supportrar!

Oavsett vilket lag de kommer ifån eller gillar!
Sä länge den vita (svartvita) tröjjan glider på kroppen REPRESENTERAR de Örebro SK och är guld värd för mig!

AIK Saywee
2008-12-11 20:26
jeppe//
Jag har redan "brev- och epostminglat" lite med SvFF, där jag har en viss kontakt genom en klubb. Jag har även "pratminglat" med en annan sommargranne (med mycket goda, eller onda? kontakter i SvFF)över staketet.

Jag saknar ståplatspubliken och den festliga inramningen som detta brukar innebära - sedan att det finns några få stollar som alltid strular är inget nytt, så har det alltid varit överallt i "samället".

Jag gillar riktiga ärliga, härliga och goa fans som stödjer sitt lag!
Hammarby jeppe .
2008-12-11 20:03
Jag utmanar alla på detta forum att skriva ett brev eller email till någon medlem i sef/svff och berätta varför vi vill ha ståplats kvar.
Lungt sakligt, och ge gärna tips på andra lösningar utan att vara oförskämda eller spamma.
Så vi inte framställs som terorister eller huliganer i media imorgon.
Örebro Sogen
2008-12-11 19:50
Axen har det faktiskt inte så jävla lätt nästa år, Gais har tappat bra spelare faktiskt. Deras absolut bästa förra året Bobby Friberg da cruz gick ju iväg som bosman bland annat.
Örebro Ericson
2008-12-11 19:18
Minefield/

Om vi ska prata om vart hjärtat är så kan man ju diskutera Sebastian H. Har en känsla av att hans hjärta sitter lite längre västerut än Örebro.

Trots det sänkte han det laget...
Örebro isac
2008-12-11 19:03
Ämne: Härligt FAN-TV insla....
Är det möjligt att göra en version med musiken nedsänkt? Vore roligare att höra alla hans småsköna kommentarer istället. Intervjuer är inge vidare spännande om man inte hör vad som sägs..
Tack annars för alla fan-tv inslag i år! har varit trevligt värre att följa. Bra jobbat.
Örebro Henrik(ÖSK)
2008-12-11 19:02
Larvigt nedklankande på Axén från vissa. Rätt självklart i min bok att man tar chansen som huvudtränare i en allsvensk klubb när tillfället dyker upp. Sen att han håller på AIK...och? Tror ni inte att Boström har en hjärteklubb i Finland t ex? Själv tackar jag Axén för hans insatser i sportklubben och önskar han lycka till i GAIS.
Örebro Erki
2008-12-11 18:47
Ämne: Minefield/ Året är 2....
ÖSK kom (rent sportsligt) 7:a 2004, så det va inte så länge sen ÖSK var lika högt upp :)
AIK Saywee
2008-12-11 18:32
Härligt FAN-TV inslag om Axén, fina klipp och bra musik, väcker minnen ...

... blev "tvungen" att backa och titta på några inslag som helhet.

Bra jobbat!
Örebro Storm_90
2008-12-11 18:16
Ämne: Att många örebroare ....hörde också det, men det var ganska många år sedan typ 4-5. På senare tid har iallafall jag märkte att många i min ålder som förut höll på andra lag nu håller på ÖSK känns som hela staden stödjer ÖSK mer än för några år sedan anledning? Jag ser två: 1. Laget spelare en mer attraktiv fotboll, 2 klacken har vuxit enormt och det har skett en viss attityds (om än liten) förändring där på senare år vilket tilltalar många yngre personer.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-12-11 18:13
Soccer's Alejandro Bedoya Signs With Orebro SK Of Sweden's Premier Division.

All-America midfielder registered 43 points - 14 goals and 15 assists - in 37 games at Boston College.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-12-11 18:02
Minefield/ Året är 2008. Posten anställde nyss en pensionär som får 900 000 i månaden. De skiter i om han tycker om företaget. Det enda som existerar är RESULTATET. Axén fixade tillsammans med Sixten den bästa tabellplaceringen som ÖSK haft på ca 10 år(?). Så att han har en AIK tatuering bryr sig nog ingen om. Han hade kunnat springa ett ärovarv på Råsunda för mig om det skulle varit så.

GAIS kommer nog vara underskattade även om de skulle vinna SM guld.
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2008-12-11 17:59
Staaf är duktig o vi har Basse att sätta dit, frempa håller enligt mig!
Örebro Midsomer
2008-12-11 17:55
Jag har lite frågetecken för ÖSK:s vänsterkant. Vi har Porokara som är seriens bäste vänsterytter men vad händer om han går sönder. Näfver är redan borträknad och Frempong tycks inte räcka till. Ingen spelare från U-laget är på g heller. Räknar man med vänsterfotade Staaf som ett ytteralternativ?
Örebro Minefield
2008-12-11 17:41
Walter Gigena:

1 års hjärta för klubben ?

Han har inget hjärta för ÖSK !

Det finns i Sthlm och AIK.
2008-12-11 17:39
Alla tränare kan man såga hylla dissa,

Zoran är han en bra tränare för han gjort bra resultat med Qviding? o tagit sm guld med djurgården
men misslyckats totalt nästa år, o sparka ner Ögryte ner till SE1?

Andre Jeglertz till Djurgården, cool värvning enligt mig som vi gärna hade kunnat tagit!

Minefield/håller med en hel del, utom två saker, man är inte funtade för man inte håller med om vad du säger
2. Du o jag vet mycket väl att Gais inte trillar ner till se1 dem har för bra lag för de, o axen är en DUKTIG tränare
Örebro Minefield
2008-12-11 17:38
Jag har läst en del intressanta inlägg:

1: Bara för att man är Chef på ett företag så behöver man inte gilla företaget !

Svar: nte faaan skulle jag anställa en ledare som inte gillade företaget, lika lite som jag skulle anlita en tränare i ÖSK med ett hjärta som brinner för AIK ....... Att han stannade 1 säsong i ÖSK säger allt. Han har inget riktigt hjärta för ÖSK och inte för GAIS heller.

2: Man kan ju sympatisera med en annan förening medans man är tränare, minns Sören Cratz och Bajen Fans när Sören var i HIF.

Svar: Jag minns när Sören lämnade sitt lag som just förlorat och sprang runt planen och gjorde vågen med Bajen Fans på Söderstadion. Det sågs inte med blida ögon av HIF:s ledning. Det blev
sparken !

Om ni inte förstår vilket helvete Axén kommer att få med fans och media när det börjar gå emot laget så är ni taskigt funtade. AIK är ett rött skynke för en Göteborgare och GAIS suportrar lär inte vänta på att ta fram yxan. Axén har gjort bort sig med att skylta med sitt AIK hjärta offentligt och visst är det väl konstigt att det dök upp som ett brev på posten redan på presskonferensen i Göteborg.

Redan när han babblade i NA tv, som deras såkallade expert, om hur han brann för AIK så anade man ju ugglor i mossen.

Trodde han att ÖSK anhängarna skulle ha glömt det när han blev tränare för ÖSK ? Han var märkbart irriterad när det kom på tal i början i ÖSK.

Att han sedan stack från ÖSK utan att meddela Sixten är en annan sak som visar på klubbkänsla. Sixten fick det på telefon i Mexico. STORT !

ÖSK kommer att klara sig bra utan Alec men Alec kommer att ångra sin tatuering och att han stack från Örebro. Vi får se under 2009 !

Axén och GAIS till Superettan .........

2008-12-11 17:33
Att kunna räkna ut redan nu om Axén blir succé eller flopp i GAIS är omöjligt. Men att GAIS är underskattade år efter år är inget tvivel om. Tyckte de spelade en bra fotboll på Behrn i höstas och att de kan hamna på övre halvan nästa säsong är nog inte omöjligt.
2008-12-11 17:06
Rodevåg till Falkenberg`?
Örebro Grohl
2008-12-11 17:05
Hur många tror att Stefan Rehn blev djurgårdare helt plötsligt när han tränade dom? löjlig disskution
Örebro Olleboii
2008-12-11 17:01
Vad spelar det för roll att Axen håller på AIK?

Precis som någon sa här nedanför: Är sixten en ren öskare?

Hur många tränare i dagens allsvenska håller och har gjort hela sitt liv på dom klubbar dom tränar

Axen är nog tillräckligt professionell för att inte låta detta påverka...

Många på det här forumet klankar på Axen... men med tanke på att GAIS faktiskt anställde honom, så måste det finnas något som vi inte vet...

kanske är det så som hälften av forumet skrev innan säsongen börjar "Axen är den riktiga tränaren, Sixten är bara en frontman för att örebro inte ska få skit för att ha anställt en oprövad tränare"

isånnafall blir jag riktigt oroad

edit: typo
2008-12-11 16:46
Men vadå ska vi orka lyssna på alla interjuver med honom? oh fy!:)
måste också roligt o se alla här som vet o kan hur de kommer bli,

Tror alex kommer göra bra ifrån sig i Gais
Örebro 100år
2008-12-11 16:37
Konstigaste fan-klippet iår... Varför har ni lagt in musik? Man vill ju höra va han säger :)
2008-12-11 15:06
Sen att det diskuteras vilka lag som olika tränare håller på är skrattretande. Hur många tror att Sixten vuxit upp med att heja på ÖSK?
2008-12-11 15:02
Håller med pemo en smula. Är bra att det finns lag som inte faller för den inavlade tränarkåren som går fram och tillbaka mellan klubbar. Elfsborg provade en färsking för några år sedan som hette Magnus. De tog väl guld året efter?

Jag kommer i alla fall klappa händerna när Axéns namn ropas upp nästa år. Jag tycker han gjort ett bra år och om han vill bli huvudtränare i ett lag tycker jag han har rätt till det. Vore skillnad om han hoppade på ett assisterande uppdrag i en annan klubb i allsvenskan.
Örebro pemo
2008-12-11 14:20
Följer roat alla inlägg om tränare till GAIS. Visst är Axén oprövad., likaså MP men ni glömmer att den mest oprövade tränaren i allsvenskan var Sixten Boström.
Jag roade mig med att läsa gamla tidningar inför allsvenskan 2008, och alla experter stod som abborrar och visst nada om ÖSK:s nye tränare. Och efter 20 omgångar hade han väl varit veckans tränare ett par gånger i TV4? Så vad som är okänt för den stora massan behöver inte betyda att det inte fungerar.

Örebro go_osk
2008-12-11 14:17
Det vore tjänstefel av Sjögren att inte erbjuda Sixten ett nytt kontrakt. Det borde inte vara några större problem att komma överens eftersom Sixten sagt att flertal gånger att det viktigaste för honom är att arbeta i en klubb som hela tiden vill framåt. Den definitionen är ÖSK för mig.
Örebro Walter Gigena
2008-12-11 14:05
Enligt fantv-klippet så gjorde Axén bara en massa intervjuer under sin tid i Ösk. Hur svårt kan det vara att ersätta? =)

Någon skrev:
"Angående hoppjerka så smäller det väl högre att vara framåt och vilja ta nya steg i karriären än att "fastna" för sakens skull."

Jovisst är det viktigt att ha ambitionen att sikta framåt. Men lite kontinuerlighet strävar vi väl efter i sportklubben? Att en tränare går efter drygt ett år är inte direkt bra. Och har tränaren målet att inte "fastna " så är det något som är fel. Det går att utvecklas fast man inte hoppar mellan arbetsgivare.

Jag önskar Axén lycka till. Men att hylla honom när han kommer till Behrn med sitt älskade Gais.. -Nej knappast! Då hade det behövts lite mer än bara ett års kärlek till sportklubben.
Örebro Erki
2008-12-11 13:43
Varför göra ett Fan-TV inslag om Axén öht?
Jag hade hellre sett ett inslag om Sebbes tid i sportklubben. Om Axén fick en film borde ju Halilovic defenitivt ha fått en också, för att inte tala om Fredrik Samuelsson :)

Angående AIK tatueringen så borde väl AIK ha två säkra segrar mot GAIS nästa säsong. En fanatisk AIK supporter borde väl göra allt han kan för att sitt lag ska vinna?
Till och med som andretränare lyckades ju Axén få ÖSK att göra vå plattmatcher mot just AIK i år.

Annons: