/fotboll/osk/forum/6433.aspx/fotboll/osk/forum/6433.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Rojas
2008-12-12 22:45
// ÖSK Karl. Det kan ligga en poäng i det du säger, visst spelare är bra scoutade från kamerun. Men är de inte det i Kongo och Nigeria med ?. Missförstå mig inte självklart är Bertin Ze riktigt duktig och han kan vara 19 år.// Kramelet, Neh de hade väl inte någon grym bevisning men det var väl en lagspelare till Martins som försa sig och sa att han mindes när de spelade i samma ungdomslag.Problemet var bara att han var x antal år äldre. Hur som helst hoppas Berra är 19 det betyder bara mer pengar för ÖSK i framtiden :)
Örebro ÖSK öster
2008-12-12 22:24
Jag ser bara allsvensk fotboll.
Snarare, jag tittar bara när ÖSK spelar. Allt annat är ointressant.

(ok, ÖSK Ungdom / U21 tillkommer.)
Örebro ÖSK KRILLE
2008-12-12 22:21
oscar-75//
Fan vad jobbig du är. Nu får du fan lugna ner dig.
Örebro Sekt. E
2008-12-12 22:16
Appappapp oscar-75. Kamma till dig nu och släpp sådana utlägg som till Karl. Vet att du fått många kängor idag men var den större mannen. Du har rätt till din åsikt och andra till sin.
Örebro oscar-75
2008-12-12 22:13
Ämne: oscar-75

Det står....
Olsen..tyvär har inte jag valt dessa spelare utan det är sjögrens semester pengar som han har köpt dessa för inga av mina idoler hoppas jag du förstod,och såna behöver vi inte åka till andra sida jorden för att hämta finns gott om i sverige, men du kanske bara ser allsvensk fotboll
Örebro oscar-75
2008-12-12 22:07
Ämne: Sett till ålder så a....
Ursäkta ösk-karl men du är en av dom sämsta på detta forum inte nog med att du prisar berras exakta långbollar som du är nog den enda som ser, han slåg en passning rätt till rodeväg men dom andra 100 han total missa då va du ute och rökte då, du säger inte rolig möta vet inte om du ser matcherna eller när han fick möta dom lite bättre lagen och dom spela bollen efter marken blev han total bortgjord ett antal gånger och då sparkar han ned eller drar ned motståndaren så han blir utvissad eller oxå straff som följd...fram för Sebbe där och tur nu vi har Oscar på G..
Örebro Mittåt
2008-12-12 22:06
Dubbla bakslag för Degen idag. Båda med en viss ÖSK-bakgrund, så de kan väl vara värda att notera här.

Redan i morse skrev papperstidningen att Axel Kjäll blir kvar i Forward en säsong till. Även gulingarnas andre mittback (och lagkapten) Johan Svensson har förlängt så mittförsvaret ser rätt ok ut på Väster.

Degens andra bakslag och förmodligen tyngre att bära än förlusten av Kjäll är att Simon Nurme av allt att döma lämnar klubben och flyttar till Syrianska FC i Södertälje. DIF har det tunnt på målvaktssidan - bara en oerfaren junior och en målvaktstränare som nog kan hoppa in. Den senare är alltså Jonas Bohlin som representerade Karlslund innan han flyttade över bergen.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-12-12 21:31
Henke(Old Boys)//
Ok tackar för ditt svar :).
Örebro BabyKladde
2008-12-12 21:28
Glöm inte att besöka ÖSK-shoppen i Kompassen och inhandla dom viktigaste julklapparna innan jul :)
Örebro Sekt. E
2008-12-12 21:19
Det händer verkligen inte ofta, men som ÖSK´are nu sitter jag och hoppas lite på den där amerikanska vinnarmentaliteten jag avskyr så hårt under hokky-vm... Alé Alé Alejandro!
Örebro Henke(Old Boys)
2008-12-12 21:19
Ämne: vad kostar en stor s....54:-
Örebro micro_42
2008-12-12 20:30
Örebro ÖSK KRILLE
2008-12-12 20:15
vad kostar en stor stark på O'Learys?
Örebro Sekt. E
2008-12-12 20:12
Nu när André kommer in som tränare i dif hoppas i alla fall jag att han, vis av tidigare erfarenheter, lägger ett bud på vår lilla prinsessa.
Örebro Olsén19
2008-12-12 19:40
Ämne: En fråga, när kommer....
Det kommer dröjja, det kommer nog aldrig hända att den blir exakt på pricken som Norra (spegelvänd), utan Behrn kommer nog vara 4 fristående läktare några år nu.
Jag tycker det är rätt läckert faktiskt.
Örebro Walter Gigena
2008-12-12 19:11
Ämne: Kramelet: ÖSK kom nä....
Skägget (härligt nick föresten) du tänker lite fel, det är antalet supportrar från bortalaget som det handlar om. dvs hur många ösk'are på plats på bortasektionen vid en match mot t.ex. Aik.
Vi ligger inte näst sist där men klart på nedre halvan..
AIK sirSixten
2008-12-12 19:05
Får väl tillägga att jag har dålig kolla på om Zavadil är en man för en ytter eller- innermitt. Är han ytter så är det säkert en klok värvning (Om det nu är klart att Nävfer inte får/vill vara kvar?)
AIK sirSixten
2008-12-12 19:02
För det första, Zavadil är väl för fan ingen bomb? isåfall i negativ bemärkelse för mig. Vi har 4 bra mittfältare plus den unge krigaren per johansson (v-back eller mittfältare?) Varför stoppa Per ännu mer med Zavadil?

Jag är dåligt uppdaterad på James Frempong, ngn som vet hur ÖSK ser på honom? Man pratar ju mycket om en ersättare för Bassombeng och hans skador, men Frempong kan väl lira på båda kanterna? Eller tänker man James på vänstern (res) och vill ha ännu en till högern?

F ö hoppas jag att Berra gör en fantastisk vår och säljs till Ajax för 35 milj och Oskar Johansson kommer in och dominerar efter det :)
Örebro Blå Bergen Blues
2008-12-12 18:56
Zavadil låter mest som ett läkemedel tycker jag... Sobril... eller, "Sabadillättika" ett väl använt lusmedel vilket ni som läst och sett Madicken antagligen känner igen..

Från Wikipedia: "Fröna av liljeväxten Schoenocaulon officinale A.GRAY var ett av de nya läkemedel som kom till Europa efter Columbi återupptäckt av Amerika i slutet av 1400-talet, men det skulle dröja ända in på 1700-talet innan de började användas mot löss och annan ohyra (t.ex. belagt för franska kapucinermunkar 1726)1. De togs upp i de fyra första utgåvorna av den svenska farmakopén (1775 - 1790)2 och i de svenska apotekstaxorna fr.o.m. 1777, försvann ur farmakopén i och med Ed. V (1817), för att återinföras i Ed. X (1925) och Ed. XI (1946) och slutgiltigt utgå vid ikraftsättandet av den Nordiska farmakopén i Sverige 1964.

Som medel mot ohyra användes fröna i form av pulver, salva eller tinktur (spritutdrag), men allra mest som sabadillättika, ett utdrag av 1 del frö i 9 delar av en utspädd sprit-/ättikablandning."
Örebro malge
2008-12-12 18:50
tror inte det är zavadil, våran mittfälltare skulle vara klart under 30 och zavadil är väl över 30 om jag ej minns fel
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-12-12 18:41
ÖSK KRILLE// Börjar kännas mer och mer som att det är Zavadil som är bomben. Pusselbitarna börjar falla på plats och hoppas han vill komma till ÖSK. Blir en mycket bra konkurrens på mittfältet och vi blir inte lika försvagade om någon blir skadad.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-12-12 18:30
Örgryte har erbjudit sin stjärnmittfältare Pavel Zavadil ett nytt kontrakt, men tjecken har inte svarat på en och en halv månad. Därför börjar Öis tappa tålamodet och tittar nu efter alternativ på den positionen.
Örebro micro_42
2008-12-12 18:16
Ämne: Rojas:
Jag läste på....
Tänkte inte på var han var från.
Han uppgav en ålder = barnkonvensionen= stanna.
Invandrarverket sa nädu du är äldre = du ljuger= ut
Örebro ÖSK-Karl
2008-12-12 18:13
Rojas//

Så otroligt scoutade som spelare från Kamerun är, behöver du nog inte ifrågasätta åldern på Ze.
Örebro Kramelet
2008-12-12 18:12
Rojas:
Jag läste på lite om martins fallet, och bevisningen var väll inte så jätte starkt på att han skulle vara 6år äldre, de kan lika gärna vara som så att de skrev fel på sidan? man kan nog välja precis hur man vill tänka men det är stora skillnader mellan olika länder i deras statistik, I tex fallet Yunus så nekar alla länder att han kommer där ifrån(?) Martins är född i Lagos o kan tänkas att det fuskades med åldern när han blev nigeriansk medborgare, etc, men jag känner personligen 3 personer från kamerun och jag tycker de lätt blir fel o dra alla länder/nationaliteter över en kam.

Skägget:
Jag bifogade en länk där de stod som såhär:
"Som ett led i publikutvecklingen vid bortamatcher införs bonus för de föreningar som har flest supportrar på sin bortasektion."

Så om man är något publiklag spelar ingen roll, frågan är hur de går till vid tex derbyn...
Örebro ÖSK-Karl
2008-12-12 18:10
Sett till ålder så anser jag Ze vara en av de bästa mittbackar ÖSK haft. Får nog gå tillbaks till Hasse Borgs dagar, eller killen jag glömt namnet på som spelade i A-landslaget och som Djurgården sedan förstörde. Vad är namnet?

Ze kan inte vara rolig att möta för motståndarna och då är det kul att han är ÖSK:are, dessutom precisa långpassningar, den som skrev något annat måste varit full på matcherna.
Örebro micro_42
2008-12-12 18:06
Ämne: // Kramelet. Vem har....
Varför riskera en utvisning när man kommit lagligt?
Kolla hur det kan gå bara misstanken finns att man ljugit.

YUNUS !!!
Slut på diskutionen tycker jag.:-(
Örebro Skägget
2008-12-12 17:55
Kramelet: ÖSK kom nästsist i bortalagsstatistiken när det gäller publiksiffror. ÖSK har fortfarande ett ganska dåligt rykte ang. positiv spel, så att komma upp bland de åtta högsta tror jag knappast de gör, men ett litet kliv uppåt får vi hoppas de gör.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-12-12 17:54
Någon som vet vad Wirtanen har för Passningskvalitéer?
Örebro ÖSK KRILLE
2008-12-12 17:49
Tommy Wirtanen är ingen målspruta direkt.
Annons: