/fotboll/osk/forum/6432.aspx/fotboll/osk/forum/6432.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2008-12-19 17:14
Måldini, synd att du inte hamnade rätt i souvenirkön, dåligt av receptionisterna, men du var i alla fall snabbast med nyheten om vår snabba ytter.

Du gnäller inte, du framför bara dina besvikna synpunkter, detta med gnäll i Närke handlar nog bara om dialekten ...?
Örebro DaSa
2008-12-19 17:09
Ngn som vet om Basse kör ngn special träning för att undvika samma skada som han drogs med i år? Eller han kanske enbart behöver vila för att bli kvitt skadan?

Det positiva med värvningen av Tommy är att förhoppningvis Porokara och eventuellt Seesay kommer att trivas bättre. Känns som vi har tagit in Tommy på två år för att få en billig truppspelare. Känns lite oroväckande att spela Porokara och Tommy samtidigt, två spelare som båda snittar ca 1 mål per säsong:) Tur att vi har super-dansken:)
AIK Saywee
2008-12-19 17:02
Välkommen till de svartvita eleganterna Tommy!
Örebro ÖSKare i exil
2008-12-19 16:49
Välkommen Tommy. Full fart på kanterna. Lyckatill.
Örebro worldfarm
2008-12-19 16:41
Välkommen Tommy!
Örebro jappel
2008-12-19 16:34
Bra med värvningen av Wirtanen. Inte ofta som spelare av denna klass kommer och ber om att få spela i ÖSK :-) Gratis och troligtvis billig i drift, han vill ju bo nära flickvännen då är det bättre att tjäna "lite" hos ÖSK än att jobba kvar på Åland.
Hoppas han jobbar upp lite klubbkänsla för ÖSK också. (vi har ju tradition av finländska spelare som stannar länge :-)
Välkommen Tommy.
Örebro Kronblom
2008-12-19 15:57
Ämne: Bra med Wirtanen, ty....Har varit delade uppfattningar om Wirtanen har jag förstått,själv tycker jag det är en bra backup till Basse framförallt,på en position som Sixten hade svårt att fylla i Basses frånvaro men nu har man en spelare som kompletterar Basse bra just med tanke på snabbheten,kan tänkas att han spela på andra kanten med men Roninho flyttar man inte på i första taget!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-12-19 15:55
Håller med om souvenirförsäljningen. Borde finnas mer att välja på och en butik på stan.

Välkommen Wirtanen! Hoppas du visar oss tvivlare att du är ett riktigt bra köp.
Örebro Mittåt
2008-12-19 15:54
kenya// Rodevågs lön var säkert betydligt högre.
Örebro kenya
2008-12-19 15:45
Känns bra att få in en naturlig backup till högerytter positionen. Förhoppningsvis är han snäppet bättre än Rode iaf och förhoppningsvis är han inte så dyr i drift.

Vad tror ni rent lönemässigt, kan Rode suttit med en högre lön än Wirtanen fick?
Örebro Mittåt
2008-12-19 15:37
Bra med Wirtanen, tycker jag. ÖSK har saknat en snabb "reservytter" för högerkanten. Bra att ha om man vill spara på Eric och/eller när han blir såld.
Örebro Joerny
2008-12-19 15:37
Välkommen till svartvitt Tommy!! Hoppas du ger Eric en rejäl kamp.
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2008-12-19 15:22
Finnen klar! först med ;)
2008-12-19 15:21
Haha micro/ Ösk-kallingar lockar bruds, din son skulle bli väldigt populär!
Örebro Måldini
2008-12-19 15:20
Klart! Konstigt att ÖSK går ut med kontraktslängden.
2008-12-19 15:19
yeah/ Nej tack! ängslig o dyr back som inte imponerade i Bajen, han var ofta bänkad i Snorköping
Örebro Yeah
2008-12-19 15:13
Gunnar Thor Gunnarsson lämnar peking, vore det inte ett bra komplement till wowwen? Han är väl rätt hyffsad (ung även), eller är det jag som spelat för mycket FM?

Edit: snurrig och jag trodde han var kvar i bajen, men platsar man inte i peking lär han nog inte vara nått för oss.
Örebro micro_42
2008-12-19 15:07
Eller skicka sonen till skolan med ösk-kalsonger,
sensation på gympan. :-)
Örebro micro_42
2008-12-19 15:05
Jag föeslog för ett par år sedan att man skulle utöka sortimentet med lite roligare grejor.
Tex. Kalsonger,trosor, badbyxor, baddräkt-bikini.
Skulle lätt vilja se damen i en läcker ÖSK-bikini på stranden eller nåt sådant.
Örebro BabyKladde
2008-12-19 14:58
Ämne: Jag tycker ÖSK är då....matchstället heter ju PUMA 2008/2009..
..så troligtvis inte, men man vet aldrig.
tycker dock det är riktigt snyggt vi hade i år!

angående souvenirer så vet jag att ÖSK bland annat kikat på Färjestad i Karlstad för att utveckla souvenir-butiken osv.. så tror det är på gång med en seriös försäljning och ett betydligt större sortiment.

lovar inget, men man har skrivit ner kundernas önskemål som dyckit upp i julshoppen. så nånting lär hända.

(vet detta genom att jag jobbat i julshoppen i kompassen ett pass)
Örebro Måldini
2008-12-19 14:49
Samtidigt blir man ju behandlad som om man är något katten släpat in om råkar få för sig att gå till kansliet och köpa souvenirer. Jag sätter inte min fort där igen. Tydligen skall man vara spelare eller storsponsor för att få någon som helst hjälp.

Medan jag var där gled tre personer bara före mej i kön och receptionisterna snackade hellre fotboll med spelarna än sålde grejer till mig. Jag gick faktiskt därifrån i oförättat ärende till slut.

Gnäll de luxe måhända men jag har aldrig varit med om något likande. Kanske skulle de anställda gå någon kundserviceutbildning.
Örebro loopy
2008-12-19 14:31
Ämne: uppdatera silly seas....
Boniek är stabil målskytt i Follo i Norska div 1, 16 baljor eller något i den stilen sista säsongen
Örebro ÖSK KRILLE
2008-12-19 14:27
Jag tycker ÖSK är dåliga på att sälja sina produkter. Lite mer reklam.

Någon som vet om det blir några nya matchtröjer till 2009?
Örebro ÖSKare i exil
2008-12-19 13:31
I den här frågan tycker jag nog gnäll på forumet är ganska rätt. Jag föreslog kaffekoppar en gång i tiden och sen tog man in kaffekoppar i sortimentet - bra så. (säkert inte bara jag som önskade men ändå).

Försäljningen är uppenbarligen något ÖSK jobbar med om man tittar på den nya shoppen samt spelarbesök. De förbättringar som behöver göras kräver dock en hel del resurser i form av personal och pengar. Hittills har souvenirer sålts i bodar och temporära butiker som inte är ordentligt planerade. (Jag har inte sett den nya så här vet jag inte vart vi står). Webshoppen har heller ingen ordentligpappa eller mamma som driver den. Nu hoppas jag ÖSK ligger en bit föra det jag ser för något behöver göras.

Med en växande marknadsavdelning måste det finnas ordentliga planer för detta. Det finns så många bra shoppar och lag att kika på för idéer och inspiration.
Örebro Walter Gigena
2008-12-19 13:16
Med tanke på det tunna utbudet av artiklar så är det inte konstigt att försäljningen är låg.
Det finns heller ingen riktig souvenirshop på/kring arenan och de små bodar som finns är som sagt under all kritik. Webshopen är också dåligt skött. De få artiklar som finns saknar ofta bilder och/eller priser.
Pinsamt att t.o.m Halmstad säljer mer än oss.

Men istället för att fortsätta smågnälla här på forumet så ska jag dra iväg ett mail med tips och ideér till marknadsavdelningen.

Angående Wirtanen så verkar han riktigt taggad på att komma hit plus att han vet att det krävs prestation för att ta en plats i elvan. Gillar den inställningen och hoppas han blir ett positivt tillskott.
Örebro ÖSK öster
2008-12-19 13:15
Ämne: Dax att köpa lite ÖS....
Ifall den finns kvar hittar du pikén på entertainment, drottninggatan, Örebro. Fråga efter märket "lad!".

Då vi antagligen har Sveriges tråkigaste souvenirer är det ju inte så konstigt att försäljningen haltar..
Örebro Mittåt
2008-12-19 13:10
Kramelet// Jag tvivlar på att kontraktet med ÖSK är brutet. Näfver har visserligen sagt att han inte vill komma tillbaka för att spela i ÖSK. Men eftersom det är därifrån han får sin lön lär kontraktet inte "rivas" innan han har klrt med en ny arbetsgivare. (Med reservation för att det möjligen är Djurgården som betalar hans lön fram till årsskiftet).
Örebro Joerny
2008-12-19 13:09
Nej kontraktet är inte brutet. Han letar ny klubb och ÖSK lär inte sätta någon hög prislapp.
Örebro Kramelet
2008-12-19 13:06
Har vi brutit kontraktet med Näfver? Läser en artikel från 11/11 där de verkar som så?

För övrigt kan ja tipsa om att kolla championsleague lottningen, längtar redan... inter vs man utd Arsenal vs roma och real madrid vs liverpool. Om några år är Ösk med där och slåss...
Örebro Joerny
2008-12-19 13:03
Här kanske du hittar pikén. (Funkar inte att länka i länkfönstret. klipp o klistra istället) http://www.oskfotboll.se/default.asp?id=24451
Annons: