/fotboll/osk/forum/6429.aspx/fotboll/osk/forum/6429.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sekt. E
2008-12-15 12:32
1. vänsterback
2. högerytter
3. centertank
Örebro Midsomer
2008-12-15 12:28
Hur ser eran ranking ut vad gäller positioner att förstärka?

Min:
1. Högerytter
2. Vänsterback
3. Vänsterytter
4. Innermittfältare
5. Mittback
6. Anfallare
7. Högerback
8. Målvakt

Något säger mej dock att Sjögren och ÖSK har en annan prioritering. Innan förvärvet av Bedoya och Nobbes kontraktsförlängning var en innermitt högsta prio. :)
Örebro SyreAtom
2008-12-15 12:07
Buck//

Gamla Ullevi i all ära, men där ska väl typ hela FYRA lag dela på den arenan hur kul är det? Det kommer väl bli liknande grejer i sthlm också där flera lag får dela på en arena antar jag. Den sitsen sitter inte vi i iaf.

Dessutom vad jag fattat det som vill Ösk ta över Behrn arena i framtiden, när vet jag inte, kanske någon annan har svar på hur de planerat för den grejen?
Örebro ÖSK-persan
2008-12-15 09:30
Angående Axén så kan man tänka sig att han fördubblade sin lön så det handlar ju inte bara om förste eller andre tränare.
Örebro Buck
2008-12-15 09:22
Hmm, det är inga dåliga arenor som konkurenterna smäller upp nuförtiden. Det har ju kännts bra som Öskare senaste åren eftersom vi har haft det fräscht. Men nu börjar man lite smått avundsjuk, för att inte säga orolig. Vad tror ni, hur kommer detta påverka ÖSKs chanser i framtiden. Jag menar se på Elfsborg, dem byggde en ny arena och blev toppklubb direkt!

Kommer Göteborg, Malmö osv bli helt omöjliga att tas med i fortsättningen (närmaste 10 åren) eller har ÖSK en chans att stå pall?

Kanske måste vi satsa på att äga Berhn arena?
Örebro Mittåt
2008-12-15 08:18
Att bli tränare i GAIS måste väl vara en önskeposition. Jag menar, laget kom 11:a i årets allsvenska och tränaren handplockades sedan till ett lag som deltog i gruppspelet i Champions League.

Thomaz76
2008-12-15 08:16
SyreAtom: Håller med dig om att stolfärgen inte är den allra snyggaste, absolut. men eftersom det är 3 klubbar som ska ha arenan som hemmaplan är det svårt att få välja liksom..
När Blåvitt spelar räknar jag med att man inte ser så många tomma stolar som när de andra spelar så då spelar det inte så stor roll. Arenan är ju byggd för matcherna och inte för att beskådas folktom.
Örebro malge
2008-12-15 01:03
Rojas det känns väl som gais har minst lika intressant framtid som ösk med en del klass spelare, ny arena, bra organisation och framförallt om man får va första tränare också så gör väl det sig endel mer i plånboken med
Örebro kenya
2008-12-15 00:49
GT/ Håll koll där borta sen kan du komma hem o tipsa Sjörgen o CO..
Örebro Rojas
2008-12-15 00:48
Lite sent kanske debatten är slut, MEN är inte frågan hur Axén kan välja att träna GAIS ?!. Det är inte självklart att det är ett bättre jobb ?. Hur resonerar ni som tycker det?. Är du andratränare i en klubb som gjort en jätte stark säsong och har något spännande på gång så är väl inte valet självklart att flytta till GAIS enbart för att man blir förstatränare, när Axén dessutom är örebroare och har sin familj här . Jag skulle förstå han om det var en toppklubb i AS, men fan inte detta val.
Örebro GT
2008-12-15 00:41
Är i Brasilen. Inga "bomber" synliga.

Ingen Ricardo Costa heller :-)

Inga fel med 25 grader en vecka, snart på väg hem till jul & snö igen !
Örebro Pras Y
2008-12-15 00:37
Syreatom//

Det är plast över stolarna, kanske därför dem ser slitna ut. Men vi ska fan hylla nya arenabyggen. Det kommer höja standarden på allsvenskan.
I mitt tycke är Swedbank arena snäppet vassare.
Mycket kompakt är det, lite premier league känsla
Örebro Mittåt
2008-12-15 00:10
Evigt ÖSK// Jag har ingen aning om hur det går med säsongskortsförsäljningen. Det blir nog ungefär som förra året när allt är sålt och klart. Det finns ju inte så många platser kvar att sälja när man räknat bort firmaplatserna och de som var köpta redan förra året.

Om man gick in i biljettsystemet under årets säsong och kollade på någon match som låg en bit fram i tiden mot ett lag som inte var ett publiklag kunde man få en uppfattning om hur många platser som var sålde som som säsongsabonnemang och firmaplatser. Så värst många hyfsade platser utöver dessa fanns det inte kvar, så jag tror inte att det finns så många mer att sälja för nästa år.

Av denna anledning vore det bra om det kom till ytterligare sittplatser på Östra Läktaren eftersom sittplatser börjar bli en bristvara.

Situationen är helt annorlunda för de föreningar som har ett kraftigt överskott på tillgängliga sittplatser. För dessa blir uppräkningen av antalet sittplatser mycker mer intressant.
Wivallius
2008-12-14 23:50
//SyreAtom

-91 var östblocket upplöst. Försök igen!

Annars är det väl bra likt det som redan finns på Nya Ullevi?
Örebro SyreAtom
2008-12-14 23:10
Ämne: Ämne: Är det ....
Thomaz76//

Ok då gäller det att ta det näst fulaste då.

Den där vidriga färgkombinationen är synonymt med östblock från -91 typ. Av alla färgkombinationer väljer man den mest deprimerande? Jag skulle kräva arkitektens avgång..
Örebro Evigt ÖSK
2008-12-14 23:01
Mittåt!

Hur går det med säsongskortsförsäljningen?

Flera andra allsvenska klubbar offentliggör antalet sålda årskort på deras hemsida. Vore skoj med det även på oskfotboll.se
Örebro Olsén19
2008-12-14 22:08
Är det inte någon som har materialet som kan göra en film om alla mål och fina saker som Lars Larsen gjorde i Sportklubben?
Vore mycket uppskattat.
Örebro Olsén19
2008-12-14 22:04
Vet inte om den varit uppe förut, men en liten film om det Bassombeng gjorde i matchen mot Elfsborg.
Thomaz76
2008-12-14 21:34
Ämne: Är det bara jag som ....
Antar att du föredrar den arenan som stog på samma plats innan den nya..likt många skinnvästar i Göteborg.
Örebro SyreAtom
2008-12-14 20:27
Är det bara jag som tycker att den nya arenan "Gamla Ullevi" ser hopplöst ful ut?

Dessutom ser de där turkosa/ljusblå stolarna schletna ut redan i nyskick.. typ rysk bassänghall.
IFK Göteborg Toll
2008-12-14 19:59

Årsmöte för Svenska Fotbollssupporterunionen
Nu är det cirka en månad kvar till SFSUs årsmöte. Ännu saknar vi anmälningar från en del supporterorganisationer runt om i landet. Vi hoppas självklart att alla skall kunna närvara och på så sätt också påverka svensk fotbolls framtid.
Därför går vi nu ut på alla forum på Sv Fans och ber om hjälp att sprida informationen till berörda personer.
Läs mer på www.sfsu.se

Vidarebefordra gärna även informationen till rätt personer inom din organisation.
Länktips: www.sfsu.se
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2008-12-14 19:51
Paul Lindholm
Örebro ösknisse
2008-12-14 19:40
Men herregud, nu börjar jag bli förbannad över debatten om Axéns "svek". Vad skulle ni välja, assisterande tränare i en allsvensk klubb eller huvudtränare i en allsvensk klubb. Valet är enkelt, ta ut tummen ur mun och inse fakta, han "svek" oss inte, han gjorde bara vad som var bäst för han själv.
Örebro Matta
2008-12-14 19:35
Sersant//
... och vem är Pålle???
2008-12-14 19:31
Ja o han är inte ens tacksam att örebro släppte han billigt o problemfritt för dem ville ge han chansen.
Örebro Mittåt
2008-12-14 19:27
Jag tror att det för samtliga assisterande tränare i allsvenskan skulle vara ett snabbt och enkelt val om de blev erbjudna jobbet som ansvarig tränare i ett allsvenskt lag. Förmodligen även om jobbet avsåg något av de bättre lagen i Superettan. Det är en himmelsvid skillnad mellan att vara den ansvarige och den som gör vad den ansvarige bestämmer skal göras.

Att det sedan kan vara svårt att utåt motivera valet är en annan sak. Speciellt om man skall motivera övergången till ett anonymt och profillöst lag som GAIS. Då får man rannsaka floskelförrådet och välja något som passar och som man tror faller den nya klubbens supportrar i smaken.
Örebro Pras Y
2008-12-14 19:06
Börjar bli allt mer irriterad av Axens övergång till
makrillarna.

"snabbt och enkelt val"

nu hoppas man nästan han misslyckas och till sommaren får ta över Rynninge igen.
Ingenstans har han tackat ÖSK eller något, vad jag sett iallfall.
2008-12-14 19:02
De är ingen bomb har Ösk-karl sagt!

utan en mycket bra allsvensk fotbollsspelare,
han lämnar besked i början av Januari!

ösk-karl sade att de var 70% att han skulle skriva på o nu för någon dag sen, sade han att örebro fortfarande ligger bra till
Örebro Pras Y
2008-12-14 18:50
Searsant

Fotbollskanalen rippar 90% av alla svenska rykten från fotbolldirekt.com
Örebro Sersant
2008-12-14 18:09
Fotbollskanalen om Pålle
Annons: