/fotboll/osk/forum/6412.aspx/fotboll/osk/forum/6412.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Miroslav kuba
2009-01-08 01:27
Har varit borta ett tag nu. Så jag undrar? När släpps bomben?
Örebro kenya
2009-01-08 01:25
Hehe, bra jobb av NA
Örebro Kramelet
2009-01-08 01:21
NA utför lite undersökande journalistik...
Örebro kenya
2009-01-08 01:20
Men du kan inte konfirmera det som Kronblom gick ut och skrev?
AIK Saywee
2009-01-08 01:15
kenya//
Jag vet mycket väl vem B1 är och han är bra!
Örebro kenya
2009-01-08 01:07
Hehe, låter ju inte helt fel.

Saywee, vad tror du om bomben? Har du hört något om denna spelare?
AIK Saywee
2009-01-08 01:03
Vid midnatt efter det afrikanska roiboos-théet trodde jag att det kunde bli lite sova, men beredskap är beredskap och nu jobbar jag på som vanligt ... kan förresten sova hela torsdagen så blir det snart fredag!

Mr Bombastic!
Örebro kenya
2009-01-08 00:59
Jo, lite halvt på lyset! Är ju "lill lördag"!

Okej, på det viset. Habari på dig själv!
AIK Saywee
2009-01-08 00:47
kenya//
Du menar väl inte att du är på lyset, eller?

Efter lite thé och ansjovis blir i alla fall inte jag på lyset, dessutom jobbar jag nattskift, det är nog därför jag skriver så mycket, väntetiderna mellan provomgångarna är långa, mycket långa - och då finns svartvitt ofta i mina tankar.

Habari är inget namn, utan en hälsningsfras jag ofta använde mig av i mellersta Afrika vid en insats för Rwuandiska flyktingar i östra Zaire ...
Örebro kenya
2009-01-08 00:36
Jag tar inte heller ut något förrän det är officiellt heller, men när man är lite på lyset så blir man lite mer lättpåverkad :)

Och nej, jag heter inte Habari om det är det du undrar?
AIK Saywee
2009-01-08 00:33
kenya//
Habari?
AIK Saywee
2009-01-08 00:31
Vad jag erfar, senast för några timmar sedan så svävar fortfarande B1 i luften - inget är klart förrän det blir klart! Vänta tills fredag, det är i morgon, men det kanske inte blir klart ändå .... puh!
Örebro kenya
2009-01-08 00:30
Ser fram emot fredag men framför allt, ser i fram emot säsongsstart! Forza Svartvitt!
AIK Saywee
2009-01-08 00:24
Kronblom, nu skojar du igen ...
... har du bestämt dig för var du hör hemma?

Jag hoppas verkligen att det blir vid "mötesplatsen" eller vad det heter, för jag gillar verkligen den fina staty´n.

Den är faktiskt en himla bra mötesplats-plats, som jag använt då jag några gånger haft gäster på annan plats på arenan, typ "vi ses vid kronblom" efter matchen - funkar alltid!

Edit glömde ett s
Örebro Kronblom.
2009-01-08 00:23
Ämne: Ämne: Bomben ....
ja om det stämmer, men vad jag har hört så är det klart, och det ska vara kalrt.
på fredag då.
Örebro kenya
2009-01-08 00:16
Ämne: Bomben har bestämt s....
Kronblom /// Om detta nu stämmer, när blir det officiellt? Låter grymt i vilket fall! :)
AIK Saywee
2009-01-08 00:13
Uddrell och Lagring kan väl diktera vad som skall ske inom fotbollen och vad som skall skrivas om detta, puh ...

... efter ett afrikanskt thé och en ansjovissmörgås måste jag nog snart lugna ned mig lite och sova med svartvita drömmar.

Plusgraderna är på gång, talgoxen lever och snart är lädret i luften!

FORZA SVARTVITT!
Örebro Kronblom.
2009-01-08 00:07
Bomben har bestämt sig för ösk:)
AIK Saywee
2009-01-08 00:02
Snart är det fredag ...
Örebro rirobban
2009-01-07 23:56
Ämne: Yousef i slutförhand....
Yousef är ingen bomb,,, inte ens en minipuff. Även om han är bra, så bör en spelare som en gång kallats för "bomb" få oss ovetande att rycka till och läsa namnet en extra gång. Yousef får i alla fall inte mig att rycka till... och det är heller ingen spelare som kan vara skillnad på 3 placeringar i allsvenskan, vilket "bomben" kunde vara.

Därför tror jag att vi kan avfärda herr Yousef...
AIK Saywee
2009-01-07 23:22
Ämne: Riktigt synd att Alv....
Måldini//
Ditt inlägg är så himla bra att jag "bara" kan instämma till minst 100%

NA = Never Again!
Örebro Joerny
2009-01-07 22:34
Yousef i slutförhandling med Djurgården. Enligt artikeln ska allt vara klart om ett par dagar. Med tanke på datumet känns det som om det mycket väl skulle kunna vara han som är bomben.
Örebro Måldini
2009-01-07 21:44
Riktigt synd att Alvbåge slutat blogga på sin egen hemsida. Speciellt som Uddling tidigare mailade honom (efter att han skrivit ett inlägg om Nordin-flytten-AIK-grejen) där NA:s sportchef kom med direkt uppmaningar till honom vad han skulle skriva och inte.

Lär dock kosta en del penningar för Uddling att ha värvat Alvbåge. NA står också för ett dilemma då de skall ha nyhetsbevakning och kritiskt granka ÖSK samtidigt som en av spelarna bloggar på deras hemsida och man är en storsponsor.

Nåväl, tacka vet jag Svartvitt och Kubanerna. Där passionen och kärlken till klubben binder skribenter och forumpostare samman. Inte sensationslysta rubrikjagare.
Örebro Hjortsberg
2009-01-07 21:04

Poesi Mittåt, poesi. =)

Örebro Mittåt
2009-01-07 20:21
Tomtarna satsar på en förgubbning, eller?

Två återbud till USA-resan. Patrik Ingelsten (1982) tycker att spelet i den holländska förstaligan verkar trevligare än en vecka i Kalifornien. Eller så var det hans nya klubb som tyckte så.

Pontus Wernbloom (-86) å andra sidan åberopar familjeskäl som förklaring till sitt beslut att stanna hemma i eländiga Göteborg. (Jag förutsätter att Göteborg är kallt, blåsigt och har en hög relativ luftfuktighet i januari). Familjeskäl brukar man ju oftast åberopa när någon oduglig VD utrustats med en gyllene fallskärm vid något av våra börsbolag. Oklart dock vem som sparkat vem i det här fallet. Wernbloom är känd för att inte lägga vare sig fingrar eller tår emellan på fotbollsplanen och sparkar i allmänhet på allt som rör sig. Förklaringen kan ligga där.
Örebro Mittåt
2009-01-07 20:02
Som ersättare har tomtarnas hjärntrust i sin oerhörda vishet kallat in Daniel Nannskog (-74). Nannskog, som ryktats göra mål i Norge, dammas ofta av vid denna årstid. Han blev av allt att döma bortglömd vid den första utlottningen av landslagsplatser.

- Vi ser Nannskogs uttagning som ett led i vår strävan att fylla våra lag med så mycket rutin och erfarenhet som möjligt. När, eller kanske snarare om, Henrik Larsson (-71) avslutar sin fotbollskarriär ser vi Nannskog som den perfekte ersättaren, förklarar tomtarnas chefstyckare Lagrell om spelarbytet.

-Vissa kanske klagar, fortsätter han, över att vi har en så hög medelålder i de talangtrupper som vi skickar iväg på dessa utlandsexpeditioner. I det aktuella fallet bör man dock betänka, att vi genom att ta bort en 23-åring och en 27-åring och ersätta dessa med en 35-åring faktiskt minskar truppens totala ålder med hela 15 år. Dessutom är det väl tveksamt om någon av spelarna i det här laget någonsin kommer att spela i landslaget på riktigt. Vi brukar ju satsa på spelare, som inte har Norden som hemmabas.
Örebro Brus-Nilsson
2009-01-07 19:16
Ämne: Ämne: Hur är ....
11 pass är för mycket, i regel tar motståndaren bollen efter c:a 7 pass! :-D
Örebro ÖSK KRILLE
2009-01-07 18:57
Olsén19//

Ok tack :)
Örebro Olsén19
2009-01-07 18:43
Bedoya kommer imorrn
Örebro ÖSK KRILLE