/fotboll/osk/forum/6410.aspx/fotboll/osk/forum/6410.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2009-01-08 21:35
Wuzac//

Ja.

Volyes/
Bamberg var ju den ena spelaren och istället köptes Bedoya. Dessutom blev ju Nordback kvar, han ansågs nästan som förlorad när den "okända" spelaren kontaktades. Så får vi ett positivt besked under morgondagen så blir truppen ännu starkare mot planeringen från början.
Örebro Chipset
2009-01-08 21:30
Det är väl inte troligt att "bomben" Zavadil väljer ÖSK. I valet mellan ÖIS, ÖSK och Sparta Prag borde ÖSK stå sig ganska slätt. Såvida man inte pungar ut en mycket större summa än ÖIS. Hur spelarinvest resonerar är kanske den mest intressanta frågan. Investerar man för utvecklingen av truppen eller för att man tror att man kan tjäna pengar på Zavadil?
Örebro Volyes
2009-01-08 21:05
Överhuvudtaget. Om dessa spelare som ÖSK från början hade tänkt att köpa inte kommer. Vilka kan eventuellt vara prio 2?
Örebro One¨touch
2009-01-08 20:38
Ämne: för en bättre suppor....
Till en början kan det vara bra om man stavar rätt vid en aktion som denna...

http://www.namninsamling.com/site/get.asp?nu_skall_bort_bara
Örebro Wuzac
2009-01-08 20:15
Ämne: Karlssson//

Jag v....
Är det en svensk klubb som erbjudit honom den höga summan?
Örebro houston
2009-01-08 20:13
Det är ingen "Bomb" som kommer till ÖSK,det är en fotbollsspelare, hoppas jag......
Örebro ÖSK-Karl
2009-01-08 20:12
Karlssson//

Jag vet inte om han avskrivs helt imorgon, alternativt blir klar. Men om han inte kommit med ett positivt svar senast under fredagen så är nog chansen minimal att han hamnar i ÖSK.

En klubb har erbjudit honom löjligt mycket pengar, bara att hoppas att han inte vill spela där. Skall skriva ut vilken klubb det är på lördag.
AIK gnagarskalle-me hjärta.
2009-01-08 20:09
Fråga om ni vet : E Peter "rosen" Rosendahl upptagen i A-truppen ?
Har haft honom under mina vingar här i Bullermyrens IK (Borlänge) sedan han var en liten "skit" o e stolt som en tupp att det går så bra för honom.
M.v.h Kajan
IFK Norrköping Peking i mitt hjärta
2009-01-08 20:09
för en bättre supporterkultur i Sverige och de som vill ha tillbaka fina anrika IFK Norrköping i allsvenskan snarast!
Örebro Karlssson
2009-01-08 19:40
Är det så att vi kommer få veta om han(Bomben) kommer till ÖSK också? Eller har han ens bestämt det?
Örebro Djäflun
2009-01-08 19:19
Ämne: Henke(Old Boys)//
....
Ska bli spännande att höra vem "bomben" är oavsett hur det går.
Örebro ÖSK-Karl
2009-01-08 19:06
Saywee//

Assyriska hörde sig bara för om priset, jag vet inte ens hur stort deras intresse för Walker var. Agentutspel i vanlig ordning.
Örebro ÖSK-Karl
2009-01-08 19:01
Henke(Old Boys)//

Anledningen till att den duktige mittfältaren ville vänta med svar till jagande klubbar är att han helst velat vara kvar i sin senaste klubb. Förutsatt att de betalar honom vad andra bjudit, detta verkar de inte klara av.

På lördag kommer namnet ;))
Örebro ÖSK-Karl
2009-01-08 18:57
Wuzac//

Personligen tycker jag det är låga prislappar satta på Näfver och Walker. Det kan ju vara så att i dessa "kristider" håller SE-lagen hårt i plånboken. Om detta varit för 2-3 år sedan så hade väl Landskrona redan köpt båda två.

Värst måste det vara för Näfver som avskrev sig sin lön mot att få gå "billigt".
Syrianska FC BarOromoyoSuryoyo
2009-01-08 18:34
Bra jobbat av ÖSK att inte släppa Walker till assyriska.
Örebro Wuzac
2009-01-08 18:25
Jag tror inte man satt en uppseendeväckande hög prislapp på vare sig Walker eller Näfver. Men jag gissar förstås.
AIK Saywee
2009-01-08 18:14
Varför skall man vänta ett tag till innan man skänker honom gratis ...

... om det för närvarande finns en liten chans att få betalt?
Örebro Sersant
2009-01-08 18:07
Ämne: Ingen skänker kontra....
Samtifigt så vill man ju inte att spelare inte ska våga gå till ÖSK för att dem riskerar att fastna om dem inte får speltid för att klubben sätter höga prislappar.

En svår balansgång.
Örebro Wuzac
2009-01-08 18:05
Ingen skänker kontraktsbundna spelare till ÖSK. Så finns ingen anledning för ÖSK att göra det heller. Man kan inte skicka signaler till spelare och andra klubbar att så fort en spelare inte platsar i ÖSK är det bara att hämta honom gratis.

Är inte Assyriska beredd att betala, i sammanhanget den relativt låga summa det förmodligen är frågan om, så ska man inte gnälla på ÖSK. Det visar bara den ljumma inställningen hos Assyriska att vilja signa spelaren innan någon annan gör det.
Örebro Sersant
2009-01-08 17:27
Ämne: OK, ÖSKare i exil, m....
Tycker man kan vänta ett tag till innan man släpper honom grattis är ändå långtid kvar innan fönstret stänger.
AIK Saywee
2009-01-08 16:37
OK, ÖSKare i exil, med ditt "pristillägg" kan jag förstå säljsituationen.

Är dock lite "inne på" DaSa´s fundering angående varför han skall kosta klubben pengar om han inte vill spela i ÖSK och dessutom ur ÖSK´s synvinkel verkar han kanske vara ett typ "sjundeval", kanske inte ens får värma bänken?
Örebro ÖSKare i exil
2009-01-08 16:09
Ämne: Disasterpiece//
B1 ....
Därför att man tackat nej till Assyriska. ÖSK vill inte sälja walker...till det priset borde ju tilläggas. Men en artikel som inte stryker hunden medhårs och det huggs hårt :) Men så är det väl när någon kritiserar det som ligger så varmt om hjärtat.

Något helt annat. I dessa tider med få nyheter så tycker jag det är kul att Sarp delar upp Orrenius, Bank och Lauls tyckande om ÖSK. Något att se fram emot varje dag.
Örebro Henke(Old Boys)
2009-01-08 16:01
Skulle vilja veta vad som tar sån tid med den s.k "Bomben",vad det är det hänger på att han inte bestämt sig än?
AIK Saywee
2009-01-08 15:52
Disasterpiece//
B1 existerar men svävar i ovisshet med okänd riktning.

ÖSKare i exil//
Hur vet man egentligen att ÖSK inte vill sälja Walker?
Örebro Disasterpiece
2009-01-08 15:30
Existerar bomben fortfarande? Eller har han försvunnit till någon annan klubb?
Örebro ÖSKare i exil
2009-01-08 15:08
Miro verkar ju trots allt vara ganska populär som agent hos spelarna. Han är nog inte ute efter att bli omtyckt av några andra än hans klienter. Att få ut det mesta möjliga för deras skull och det mätt i kvantitativa medel. ÖSK vill inte sälja Walker. Visst reagerar jag lite på hur det skrivs men nånstans ska ju NA vara en tidning och inte enbart förbihållslöst hylla ÖSK. Jag tycker artikeln är helt ok även om jag kanske misstror vinklingen något.
Örebro ÖSK-Karl
2009-01-08 14:33
DaSa//

I Walkers fall handlar det om en knasig agent som vanligt. Assyriska har bara sagt att de möjligen kan vara intresserade. Spelarnas agenter sitter och jagar klubbar så fort någon vill röra på sig, sedan tar de som Mittåt skriver oftast hjälp av media när något går dem emot. Att en av sveriges sämsta sportjournalister Henrik Brändh går på det, eller vill tro på det är inte konstigt.

Walker fick spela en del i AS, han är ung och "lågavlönad", självklart släpper inte Lennart en sådan spelare för mindre än 500.000:-, det skulle vara tjänstefel. Det är oerhört lite pengar för klubbar i SE och norska andradivisionen som vill köpa en spelare.

Per Johansson kostade 1.5 miljoner, det borde ÖSK/Spelarinvest rimligen ha tillbaks på Näfver och Walker.
AIK Saywee
2009-01-08 14:22
Bomb är synonymt med ...

sprängladdning
granat
projektil
överaskning
sensation

... numera kallar jag mr X för B1 och det är ingen banan!

Nu har jag "bombat" i pressbyrå´n och hoppas att de engelska lagen fixar ett bra odds och spelar enligt mina drömmar, jag har dessutom nyligen varit mycket nära oddset 9700 ggr insats.
Örebro Evigt ÖSK
2009-01-08 14:19
ah okok, nu är jag med på banan igen :) Tackar
AIK Saywee
2009-01-08 14:11
Evigt ÖSK, jag kanske inte heller är framför flötet, men det kan eventuellt vara arbetsgivaravgifter eller liknande som gör att man plussar på 40% ...?
Annons: