/fotboll/osk/forum/6407.aspx/fotboll/osk/forum/6407.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Den gamla räven Paul Oyuga
2009-01-07 11:37
Wuzac och ÖSK-Karl// Ska vi komma överens att han heter Marcus Allbäck i framtida diskutioner. Tycker en av Svergies främsta anfallare har rätt till att stavas rätt ;)
Örebro Wuzac
2009-01-07 11:12
Alhbäck & Wallerstedt må ha passerat bäst före. Men för en nykomling i AS (Jämfört vad vi hade: Rodevåg & Nedim. Vad producerade de första säsongen ihop? 5 mål?) kan de bli mycket värdefulla med sin rutin. De kommet säkert stänka in en 15 mål tillsammans.

Men ok, detta är inte ÖIS:s formum ;) Jag ska hålla mig till ÖSK
Örebro ÖSK-Karl
2009-01-07 10:43
Volyes//

Problemet är att det just nu bara är Sirius som vill låna Näfver och de har en värdelös ekonomi. Så en köpoption till dem är inte mycket värd, däremot är det ju bra om han får visa upp sig i SE.
AIK Saywee
2009-01-07 10:43
Ämne: Saywee//

Nja, Örg....
Synd i så fall ÖSK-Karl, jag "gillar" nämligen ÖIS allra bäst av de västsvenska lagen.

Snart styr jag kosan västerut, mot kommande plusgrader :-)
AIK Saywee
2009-01-07 10:39
Ämne: Ämne: Förrest....
Olsén19//
Rätt frågat!

B1 svävar fortfarande i luften (eller "etern") ... jag har kollat in några för mig intressanta sajter och han "svävar" fortfarande ...
Örebro ÖSK-Karl
2009-01-07 10:39
Saywee//

Nja, Örgryte tror jag åker ur. De har en kass ekonomi och både Ahlbäck och Wallerstedt har passerat sina bäst före datum. Sedan lär de väl inte kunna behålla sin i särklass bästa spelare Zavadil.
Örebro Olsén19
2009-01-07 10:02
Eller är alla "bomber", "Puffar" och "knallar" slut?
Örebro Olsén19
2009-01-07 09:59
Ämne: Förresten, snart är ....
Är det "bomben" du menar?
AIK Saywee
2009-01-07 09:30
Förresten, snart är det fredag, den 9 januari ...
AIK Saywee
2009-01-07 09:13
Wusac//
Ja, Ö-lagen blir nog något att bita i i årets AS för motståndarna A-Ä ...

... eller stavas det öllagen, men då biter man inte av, eller kan det möjligen vara så att Lagrell instiftat en ny lag?

Undrar förresten om hans egenhändigt tillsatta valberedning arbetar enligt hans direktiv, för det blir väl ytterligare ett år med hövdingen, om han inte får en lampa i huvudet, eller?

Edit hälsar gott nytt stavår ...
Örebro Wuzac
2009-01-07 08:52
Jonas Wallerstedts övergång från IFK Göteborg till Örgryte klar. Med Alhbäck & Wallerstedt kan ÖIS få ihop ett riktigt kvalificerat anfallspar.
Något för Berra & Wiken att bita i.
Örebro Mittåt
2009-01-07 08:41
Förklaringen till att länken till Kubanernas biljettförsäljning inte fungerar är att Svenska Fans lägger till ett http:// först i adressen om det inte redan finns. Nu använder sig biljetsiten av det säkrare https://, vilket inte Svenska Fans programmering tar hänsyn till. Därför skapas en adress som börjar med "http://https//" vilken inte existerar. Lägg in adresslänken utan något http-prefix så fungerar det nog bättre (hoppas jag).
Örebro Yeah
2009-01-07 08:25
//Mattias69
Länken funkar inte, hoppas min gör det.

*Edit
Det gjorde den inte, rätt är nedan:
https://biljett.webbiljett.se/kubanerna/step/chooseEvent_Sorting.aspx
Örebro Volyes
2009-01-07 04:00
Frempong har förutsättningarna för göra succé i Allsvenskan. Hans spelstil påminner om de sydeuropeiska länderna. Han är ung, smart och vet hur man spelar fotboll. Ifall de övriga faktorerna (förtroende, form, hunger bla bla) uppfylls så innebär det cash för ÖSK och drömmar för Frempong
Örebro Conjuration
2009-01-07 02:04
Jag förstår inte varför alla älskar Frempong så mycket, kass enligt mig
Örebro Volyes
2009-01-06 22:39
Det bästa vore att förlänga Näfvers kontrakt och låna ut han med en bra köpoption. Jag är nästan säker på att får Näfver en vettig chans så kommer han göra bra ifrån sig.
Örebro ÖSK-Karl
2009-01-06 22:17
Sogen//

Ingen aning om han vill gå till Sirius. Men det är det enda klubb som så här långt visat intresse. Dessutom känner han ju några spelare där. Det är nog viktigt för Näfver. Mig veterligen är det den enda klubb som hört av sig sedan Norrköping hoppade av.

Men visst är det som du skriver, skall han bli utlånad gratis så måste han först förlänga med ÖSK.
Örebro Mittåt
2009-01-06 20:30
BrommaPutte// Ja, James är väldigt duktig. Jag har sett honom spela från han första match som 16-åring med talanglaget ÖSK Ungdom.

Om du följer länken ser du några bilder på bland annat honom från dagens träning.
Brommapojkarna BrommaPutte
2009-01-06 20:11
Ämne: BrommaPutte// Konsti....
Ok Mittåt. Tack för det du grävde fram från arkivet. Skulle tro att ni håller hårt i James. En riktigt talangfull och vass spelare som ni lär få mycket nytta av om han nu är hemma hos er igen.
Örebro Sportklubben1908
2009-01-06 19:45
Här kommer en film med det bästa ur mitt filmmaterial från Kubanerna Örebro säsongen 2008, hoppas ni gillar den!

http://se.youtube.com/watch?v=kkYIVcr51zE&fmt=18

Filmer från enskilda finns om ni öppnar länken i länktipset!
Örebro Mittåt
2009-01-06 18:52
BrommaPutte// Konstigt eller ej - så var det. Se länken.
Brommapojkarna BrommaPutte
2009-01-06 18:39
Låter konstigt att James Frempong skulle ha blivit hemkallad till Örebro redan innan säsongen tog slut. Får inte ihop detta. Dessutom var det något reportage där han uppenbart var geografiskt kvar i Sthlm och följde matcherna tillsammans med andra spelare som inte var aktuella för spel. Var han inte skadad i slutet av säsongen ?
Örebro hunter
2009-01-06 18:35
Årets första utepass...
Örebro Sogen
2009-01-06 18:01
Vill han själv äns gå till Sirius? Om så tycker jag att det bara e att släppa honom mot en klausul på 50% och att Näfver skriver ett 3års kontrakt så att han inte kan gå som bosman så att vi inte får pengar för honom... Kan inte vara så svårt att komma till en uppgörelse om han nu kan tänka sig att gå till ett botten/mitten lag i s1, vilket han bporde göra nu när han märker hur sval han är.
Örebro ÖSK-Karl
2009-01-06 17:28
Måldini//

Näfver är en medgångsspelare som behöver mycket uppmuntran. Dessutom måste han sluta tro att han är så oerhört speciell.

Med rätt omgivning kan han säkert vara en bra SE-spelare, eller norska andradivisionen redan nu. I ÖSK tror jag inte han har psyke till att någonsin komma igen. Därför skulle det vara bäst för båda parter om han tog chansen i Sirius, förutsatt att han fattar att ÖSK inte kommer att skänka bort honom gratis.
Örebro Måldini
2009-01-06 17:01
Det är inte så konstigt att Näfver är ohet tycker jag. Han gör alldeles för få mål och assist för en offensiv spelare som inte deltager i defensiven överhuvudtaget.

Dessutom har han nyligen drabbats av en svår knäskada och har dessutom fått sitta på bänken/läktaren i både ÖSK och Djurgårn.
Örebro ÖSK-Karl
2009-01-06 16:52
ÖSK KRILLE//

Ja, Näfver är ingen rolig historia. Det bästa just nu är nog om han förlänger med ytterliggare ett år utan lön med ÖSK. Då kan ÖSK låna ut honom utan kostnad till Sirius och Näfver får en chans att visa att han är värd minst 1 miljon för klubbar som vill/kan köpa honom.

Bättre med det mot att han skall gå ner och spela med ÖSK-Ungdom.
Örebro ÖSK-Karl
2009-01-06 16:45
unken//

Jag vet inte namnet på agenten.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-01-06 16:07
Jag tycker det är konstigt att Näfver är så ointressant på transfarmarknaden. Till och med Robert Walker verkar vara mer intressant. Jag menar att Näfver har ju större meriter än Walker (jag tycker inte illa om Walker på något sätt). Näfver har ju meriter från u21 landslaget. Hur kan Näfver vara så ointressant? Någon som vet?
Örebro ÖSK öster
2009-01-06 15:52
Då var årets första träningsbesök äntligen avklarat. Inte mycket att skriva hem om, men ändå väldigt fint att se hjältarna igen. Första timmen bestod av uppvärmning sen varv efter varv runt planen (efter en timme gick de in i värmen, oklart om de kom tillbaka. Vädret blev ganska mycket sämre då.).

Av de lokala spelarna saknade jag Nordin, Kihlberg och Walker. Sixten var även han frånvarande. Anttonen och Alvbåge är fortf i stan, Anttonen klev av efter några varv och gick in i värmen.

Nordback låg främst hela vägen, men Per J hade inga som helst problem att hänga med i kaptenens tempo.

Två ansikten som jag inte kände igen, kan dock stämma in på Wirtanen och Hassan..
Annons: