/fotboll/osk/forum/6406.aspx/fotboll/osk/forum/6406.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2009-01-09 21:07
kenya//

Det är billiga spelare som Öis "förstärker" med. Wallerstedt t.ex fick väl inget nytt kontrakt med IFK G. Dessutom spelar han nog hellre för en lägre lön i Öis istället för Häcken. Sedan har de väl lånat en målvakt. Leinar är säkert billig i drift han med. De har ett bolag liknande vårt Spelarinvest, men där finns inte många kronor kvar.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-01-09 21:06
BabyKladde//
Fan vad bra :)! Resultattavlan som vi har haft nu känns som den var från 1800talet. Det skulle sitta fint med en megastor tvskärm:).
Örebro ÖSK-Karl
2009-01-09 20:59
rirobban//

Om agenten ringer under helgen och säger ok, då kommer han säkert. Men Zavadil verkar trivas i Göteborg, så det blir väl Häcken eller möjligen ÖIS.

Erki/
En mycket bra mittfältare var han redan med Öster i AS, deras klart bästa spelare innan han drabbades av personliga bekymmer (skilsmässa). Utan honom hade inte Öis varit i AS idag och Sixten ville verkligen ha in honom i truppen. Han blev av samtliga tränare i SE framröstad som den i särklass bästa spelaren.

Men med facit i hand så är det kanske bättre att Nordback stannade och att Bedoya värvats, det får säsongen utvisa.
Örebro Mittåt
2009-01-09 20:57
I morgon finns det möjligheter att se fotboll både inne och ute. ÖSK tränar enligt träningsschemat mellan 9:30 och 11:00.

I Idrottshuset spelas under hela dagen AIF-cupen. Det brukar vara en trevlig turnering. Första match kl. 08:00 (Forward - IFK Örebro). Finalen spelas kl. 00:20. Deltar gör 20 lag indelade i 4 grupper. Ettan och tvåan i resp. grupp går vidare till slutspel.

Örebro Sersant
2009-01-09 20:57
Ämne: Ämne: Ämne....
Det är väl ett tvåplans parkeringshus som ska stå där så 6 m enligt dina beräkningar el? Skulle nog säga att det var djupare än så ändå.
Örebro BabyKladde
2009-01-09 20:44
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....bara och räkna.. ett garage är minst 2.3 m högt och Bottenplattan gjuts oftast 50 cm.. så cirka 3 m djupt lär det vara :P

ÖSK KRILLE:
Man har ju sagt en TV-skärm som vanliga dagar ska gå att vrida ut mot rudbecksgatan för att sälja "reklamtid".. En fast TV-skärm kommer vi nog få se på plats, istället för en ful lyftkran som på borås arena xD
Örebro ÖSK KRILLE
2009-01-09 20:43
Någon som vet vad det blir för resultattavla? Blir det en stor tvskärm?
Örebro Sersant
2009-01-09 20:42
Ämne: Ämne: Bildern....
Tror du har helt rätt, hållet är väldigt djupt framgår inte riktigt på bilden hur djupt det är :).
Örebro BabyKladde
2009-01-09 20:38
Ämne: Ämne: Bildern....dessvärre finns det lagar som reglerar detta i hantverkaryrken, tror dom annars skulle jobba i skift annars om det var ett ackordsjobb.. Är ju själv hantverkare och det är ett jäkla trassel så fort man vill jobba övertid eller så, Det är väldigt sällan man jobbar nattskift också speciellt när trafik osv inte påverkas av arbetet.

EDIT:
Men däremot så kommer det flyta på när garagegrunden är klar, för sen är det ju bara färdiga delar i betong för tak/golv samt själva läktaren som byggs på pelare. sen är det säkerhetsaspekterna samt att det är en byggplats som gör att läktaren inte får användas förns i sommar. Men den ska gå att använda då man börjar invändigt.

Men som sagt, dom borde öka tempot, håller jag klart med om!
Örebro ÖSK KRILLE
2009-01-09 20:34
Är truppen spikad nu?
Örebro rirobban
2009-01-09 20:29
Ämne: Bilderna på nya läkt....
Antar att det är delar av parkeringshuset som byggs i botten just nu. Ser ut som de stabiliserar botten nu. Men läktaren verkar bli ganska så mäktig med ett sådant här grundarbete. Tycker att de borde arbeta skift (dag/kväll/natt) för att komma så långt som möjligt på läktaren inför allsvenskan. Grannarna får tåla lite oljud på nätterna för att få se något bättre än ett stort hål:)
Örebro Wuzac
2009-01-09 20:29
Ja, jäklig tuff öppning
Örebro Måldini
2009-01-09 20:26
ÖSK:s första fyra matcher enligt det preliminära spelschemat:
Djurgården - Örebro
Örebro – IF Elfsborg
Örgryte – Örebro
Örebro – Helsingborgs IF

Örebro Sersant
2009-01-09 20:19
Bilderna på nya läktaren jag tog under träningen:
http://img504.imageshack.us/my.php?image=p0901091523gm1.jpg
http://img216.imageshack.us/my.php?image=p0901091524mk6.jpg

Klippen på nyförvärven kommer om en stund :) . . . Förhoppningsvis
Örebro Sekt. E
2009-01-09 19:55
Kul resa i premiären. Det blir säkert ganska mycket folk i österled.
Örebro Mittåt
2009-01-09 19:42
För min del är jag väldigt nöjd om jag slipper se Zavadil i ÖSK. Jag tycker det verkar vara en blindgångare snarare än en bomb. Hans fotbollskarriär ser inte speciellt förtroendeingivande ut (se länk). Många klubbar och relativt sett få matcher. Öster hade en hel del problem med honom. Han försvann tille xempel en försäsong och ingen visste var han var. Han hörde inte av sig och Öster var till och med på vippen att ge honom sparken.

Jag vill se spelare som verkligen vill spela i ÖSK.
Örebro Walter Gigena
2009-01-09 19:40
Personligen tycker jag att det är skönt att Zavadil nu är avskriven (förhoppningsvis). Han är ingen bomb,smällare eller ens en puff i mina ögon. Det är skillnad att prestera i Superettan och Allsvenskan det vet vi sedan tidigare. Mittfältet är redan starkt som det är.

För mig är Bedoya en bomb och tror han kan bli riktigt bra. Skön mentalitet och samtidigt vinnarinstinkt.

Hoppas SpelarInvest nu använder pengarna till att hitta en bra backup till Kim.

(Tack för infon ösk-karl)
Örebro Erki
2009-01-09 19:40
ÖSK-Karl// Hur du kunde ha fått Zavadil till en bomb från början förstår jag inte, kunde du inte lika gärna sagt "en spelare av god Superettanklass" från start?

Själv är jag inte det minsta ledsen att Zavadil inte kommer hit, han är nog för dyr för att ha som bänknötare.
Jag förstår inte hur Spelarinvest kunde ha haft något som helst intresse i att betala massa pengar för honom?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-01-09 19:39
Tack ÖSK-Karl!! Äntligen slipper vi spekulera. Jag var till en början säker på att det var Zavadil men när Sharbel Touma kom på tapeten tyckte jag han var en större bomb i jämförelse. Men med närmare eftertanke hade nog aldrig ÖSK haft råd med Touma. Hade Zavadil varit given i ÖSK? Tveksam faktiskt. Nu längtar man till februari!!
Örebro kenya
2009-01-09 19:39
ÖSK-Karl// Känns tungt att höra även fast man hade tappat mycket av hoppet när inget besked hade kommit idag på dagen.

Intressant att höra om ÖIS ekonomi där det ryktas om både Wallerstedt och andra spelare.

Otroligt att Häcken kan pumpa upp sådana summor, Zavadil lär ju bli nådigt hatad av de rödblå i Gbg om han väljer Häcken.
Örebro rirobban
2009-01-09 19:35
Ämne: HÄR KOMMER DET:

S....
ÖSK-Karl//
Får tacka för din ärlighet och att du hållt forumet sysselsatt under ett längre tag.

Men är inte Zavadil ett litet oprövat kort i allsvenskan fortfarande? Visst har han spelat där med Öster, men inte med något blivande topplag (som ÖSK:).

Hur som helst så känns Bedoya som en bomb hur som helst. Så helt fel var inte denna "bombjakt" trots allt. Trodde nämligen att Bedoya skulle välja en större klubb.

Hur som helst, är Zavadil helt avskriven nu eller?

Örebro Mittåt
2009-01-09 19:28
kenya// Eftersom Bedoya tidvis eller möjligen nästan alltid spelade anfallare i Boston, så skall han nog i första hand ses som en offensiv mittfältare.
Örebro rirobban
2009-01-09 19:27
Ämne: rirobban// Är det Si....
Tror nog Sixten också fått varit med och avgöra ifall Nordback ska vara kvar eller ej. Är ju inte direkt som i Malmö där ledningen köper spelarna och tränaren ska bara nå framgång. Som jag sagt så hoppas och tror jag mycket på Bedoya (känns som en bomb för mig iaf)... men frågetecknet är anpassningslängden (och där kommer Nordback in)...
Örebro ÖSK-Karl
2009-01-09 19:27
HÄR KOMMER DET:

Spelarens agent har inte kunnat nås på hela dagen så ÖSK/Spelarinvest har inte längre något hopp.

Som så många redan gissat så är namnet Zavadil.

Chipset har visat imponerande kunskaper om spelarmarknaden. Detta samt att han även visste att Zavadil var scoutad ordentligt av Sixten.

DaSa tror jag det var som skrev namnen både på Bamberg och Zavadil tidigt.

Björn Åqvist svävade lite i NA vad ÖSK-elitfotboll skulle göra med det stora överskottet, nu vet ni vart en stor del skulle gått. Dessa pengar 1.5 miljoner går nu med största säkerhet in i Spelarinvest istället.

Häcken är den klubb son enligt agenten lagt ett bud till Zavadil på 2.5 miljoner. Att Sparta Prag skulle vara intresserade tror jag är en lögn av agenten.

Personligen tror jag att Zavadil kunnat tillföra ÖSK mycket. Med sina suveräna passningar, frisparkar och hörnor så hade han gjort mycket nytta.

Själv var jag till en början säker på att Zavadil var yngre, därför gjorde jag en rättelse så fort jag fick reda på åldern.

Pengarna sparas nu och focus ligger på att eventuellt hitta en forward, troligen blir detta aktuellt först i sommar om det behövs.

Slutligen, Örgryte brände sina sista pengar på Allbäck och ekonomin i den klubben är långtifrån bra.

Örebro kenya
2009-01-09 19:26
rirobban// Mycket möjligt att Nordback får speltid som läget ser ut nu. Men OM ÖSK värvar en mittfältare, vare sig det är Zavadil eller ej så kommer Nobbe få nöta bänk.

Har svårt att se att man lägger pengar på tre nya innermittfältare om vi räknar med Per, Bedoya och B1 och sen spelar med samma uppställning som förra året.

Nobbe får lyfta sig ordentligt och börja kötta lite mer för att han ska kunna hålla platsen.
Örebro Walter Gigena
2009-01-09 19:24
Spelschemat är ju endast ett förslag och ytterst preliminärt. Men riktigt tuffa matcher de första omgångarna (förutom Örgryte) om det står sig.

Hur många platser är det tänkt att vi ska öronmärka för bortasupportrar på Södra innan Östra är färdigbyggd? Elfsborg kan säkert komma med mycket folk till bortapremiären. Som det ser ut nu så lär Östra bli klar i höst nån gång.
Örebro rirobban
2009-01-09 19:23
Ska vi få Elfsborg i hemmapremiären varannat år?:) De brukar ju locka stor publik till Behrn arena, och nya läktaren lär väl knappast vara klar till dess? Kan bli rätt så trångt på såväl ståplats som sittplats.

Djurgården borta i den "stora premiären". Känns inte helt fel trots allt. Närmaste bortapremiären på väldigt länge? Och ska den resan locka folk så är det kanske i just en premiär. Stockholm stadion är väl inte känd för att locka med sig folk annars. Förra säsongen kunde jag inte pågrund av att jag hade egen match, men stadion hade nog inte varit speciellt lockande ändå!

Örgryte i den 3:e omgången. En chans att få se den nya arenan i Göteborg (vad den nu heter). Och kanske Zavadil på planen (antingen i rött och blått, eller i svart och vit:)

Traditionen mot Elfsborg måste i alla fall fortsätta hålla i sig. Det är huvudsaken.
AIK Saywee
2009-01-09 19:23
Tackar ÖSK-KRILLE, intressant.

Dock finns ordet "förslag" med i rubriken, när spikas spelschemat? Fast å andra sidan så blir det aldrig helt spikat, ändringar förekommer mer eller mindre hela tiden, även under säsongen, av olika anledningar.

ALLA TILL STADION! (?)
Örebro One¨touch
2009-01-09 19:17
rirobban// Är det Sixten som tar ut laget, eller gör ledningen det?
Örebro ÖSK KRILLE
2009-01-09 19:14
Ska bli kul och se hur många bussar vi kan få ihop på premiären!
Annons: