/fotboll/osk/forum/6403.aspx/fotboll/osk/forum/6403.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Elfsborg 5 november 2006
2008-12-23 23:31
Ämne: Ämne: Vill in....
40 år!? Nej inte ska det väl behöva ta så lång tid innan ÖSK får spela en Europacup-match?;)
Örebro GT
2008-12-23 23:26
Nu medlem i Örebro SK Fotboll inför 2009.
Jag hade missat räkningen, åtgärdat.

Har alla ni andra betalt ? :-)

GOD JUL ! Alla svartvita vänner !
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2008-12-23 22:33
5 november/ Basse o staaf
Örebro isac
2008-12-23 22:26
Och så var Sundin klar för hif. Om han var bomben så lär vi få veta det snart.
Oavsett om det inte blir något av denna bomb så får man väl tacka ösk-karl för att han gjort detta forum betydligt mer spännande än vad det annars skulle ha varit.
God jul på er alla! Guds frid.
Örebro Djäflun
2008-12-23 22:24
Ämne: Vill inte verka skad....
40 ÅR!
Elfsborg 5 november 2006
2008-12-23 22:21
Vill inte verka skadeglad utan konstaterar bara att det är lite lustigt att ni marknadsför resan till Fredrikstad som en chans att se ert lag utomlands. Jag vet hur den situationen känns.

Vi kanske inte alltid har vart så många men vi Elfsborgare har de senaste åren fått känna på hur der är att resa utomlands i tävlingsmatcher. Nordirland, Skottland, Irland, Spanien*2, Ungern, Italien. Dessutom Danmark och Norge i RL. Många oförglömliga minnen där. Bara hoppas för er skull att ni får uppleva det med.
Örebro Grixx
2008-12-23 22:20
Lite sent ute men skinkan inne för griljeringen just nu...ser bra ut än så länge.

God Jul på er alla där ute.

ps våga vägra svartvitt på julafton;-)
Örebro jappel
2008-12-23 22:17
Ämne: Så, skinkan, köttbul....
Bara 45 kvar.. så du är redan inne i andra halvlek. Själv räknar jag med några timmar till, så det får väl kallas uppvärmningen :-)
Örebro Wuzac
2008-12-23 22:01
Så, skinkan, köttbullarna,prisnkorven och revbensspjällen klara! Sillen färdig efter två dygns dragande i laget och 45 min kvar till Janssons tas ut ur ugnen! De är allt gött med jul ;0)

En riktig God jul till er alla Comrades! Den 5:e börjar vi öppna upp luckorna i fotbollskalendern med nedräkning till 31/1 för årets första träningsmatch på BA!
Örebro Mattias69
2008-12-23 19:23
Ämne: Aldrig att Toivonen ....
Hehe...för att det ska bli riktigt typiskt svenskt av det hela så fattas det ju bara att Toivonen blir skadad och så sjunker värdet till noll och MFF står där med brallorna nere.
Örebro DaSa
2008-12-23 17:57
Jag tyckte att Anttonen var riktigt bra som mittback, gjorde ngt riktigt coola glidtacklingar:) Men det bästa är nog att låta honom fortsätta utvecklas på högerbacken.

Om man jämför anppassningsförmågan mellan Bedoya med Charlie Davies så tror jag Bedoya kommer att anpassa sig snabbare. Känns som han har en bra inställning och kan nog kompensera eventuella misstag med sin löpstyrka. Men han kanske inte kommer att gå in och dominera direkt...
Örebro öskung
2008-12-23 17:34
Ämne: Denna säsongen spela....
Håller med. Listan skulle kunna göras oändlig nästintill. Såg inte matchen med Anttonen som mittback, men jag har förstått att han klarade sig bra? Nordback funkar också där som du skrev. Lundholm och Nilsson har stor potential båda två och jag har svårt att veta var de står om några år, positionsmässigt. Har för mig att Tobias Linderoth hade en liknande roll som Nordin när Tobias spelade i Elfsborg (med pars...). Han ansågs väl som teknisk och kreativ. Till skillnad från idag då han anses vara taktisk och destruktiv höll jag på att säga.
Örebro Kramelet
2008-12-23 17:08
Denna säsongen spelade väll både Nordback och Antonnen i mittförsvaret utan att göra bort sig, samt att porokara och bassombeng under matcherna har bytt sida lite då o då så möjligheterna blir ändå större,

Men Lundholm och Nilsson passar väll bättre in som arvtagare till Kihlberg och Nordback än bakom Nordin. Även om Kihlberg är svår att ersätta så finns det helt klart exempel på spelare i sverige som tagit en liknande roll o gjort det riktigt bra som unga (under 25). för att sedan säljas utomlands...
Örebro öskung
2008-12-23 16:01
Sedan kommer ju inte alla att tillhöra a-laget när allsvenskan drar igång. Tänker på Rosendal, Nilsson, Astvald och Reed som får det svårt. Och förhoppningsvis har Walker och Näfver hittat klubbar de får mer speltid i.
Örebro öskung
2008-12-23 15:54
Jaha, nu börjar vårt kära ÖSK bli klart för uppstarten. Måste säga att truppen känns riktigt bra, även om jag måste ställa mig i den skara som inte har sett något av våra tre nyaste nyförvärv in action, dvs Bedoya, Wirtanen och Sessay.

En grej jag tycker är bra är att många av våra svartvita eleganter kan spela på flera positioner. Självklart är det ju viktigt med stabilitet även i positionerna, så man inte flyttar runt i laget match efter match. Men det jag menar är att i lägen där det skulle krisa sig så finns det alltid någon/några som även har eller kan spela på flera positioner. Alla har dock en bästa position, givetvis.

Har lite sympatier för ett annat svartvitt lag i England (eller i Wales om man ska vara korrekt) nämligen Swansea City, som fick en korsbandsskadad vänsterback i början av säsongen. Ett par veckor senare åkte reserv-VB även han på en långtidsskada. Men då hade Swansea varit smarta och lånat in en VB från Spanien tror jag för att täcka upp platsen för reserven som gick in i startelvan. Vad hände med honom för någon vecka sedan tror ni..? Långtidsskada ja.

Som jag ser på det så har vi en jäkla stor valmöjlighet på spelare och vart de ska positionera sig (spelare i truppen, oavsett om de nu är skadade eller inte):

3 st MV - Alvbåge, Westman, Rosendal
5 VB - Wowoah, Sessay, Holgersson, P.Johansson, Reed
4 BC - Wikström, Ze, O.Johansson, Holgersson
2 HB - Anttonen, Gren

3 DMC - Kihlberg, Nordback, P.Johansson
5 MC (mer def.) - Nordback, P.Johansson, Walker, Lundholm, Nilsson
5 MC (mer off.) - Gerzic, Bedoya, Walker, Lundholm, Nilsson

7 OVM - Porokara, Frempong, P.Johansson, Wowoah, Astvald, Staaf, Näfver
4 OHM - Bassombeng, Wirtanen, Porokara, Astvald
3 AC - Olsen, Staaf, Jidsjö

Ganska rörigt jag vet, men jag menar bara att valmöjlighet finns om det skulle skita sig ordentligt, peppar peppar. =)

Edit: Stavfel i röran...
Örebro Aleq
2008-12-23 15:18
Ämne: AllsvenskanÖSK//
In....
Han har ju rätt, trelleborgs-klacken är la knappast framstående.

Tacka vet jag Kubanerna där har man något att längta till!:D
Örebro ÖSK KRILLE
2008-12-23 14:54
AllsvenskanÖSK//
Inte kul att höra om man är trelleborg fan. Men jag kan förstå Erik Sundin. Publiktryck har det ju inte varit precis.
Örebro AllsvenskanÖSK
2008-12-23 14:48
"Jag har saknat publiktrycket i TFF, man har nästan längtat till bortamatcherna, säger Sundin." //Fotbollskanalen.se

Med dessa mindre smickrande ord lämnar han TFF och VV bakom sig. Schysst sätt att ta farväl av fansen på.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-12-23 14:18
Aldrig att Toivonen är värd 50mille!
Örebro Pras Y
2008-12-23 13:48
En till grej. Sundin verkar vara klar för HIF.
Se fotbollskanalen.se
Örebro Pras Y
2008-12-23 13:47
Jag tycker vi fans ska ta det lugnt med alla förväntningar på Bedoya. Han kommer till en nytt land, men annan typ av fotboll och andra lagkamrater. Han lär inte dominera som hemma i Bostan i alla fall och det kan påverka hans spel olika. Så jag hoppas inte folk verkligen räknar med att han ska komma in som en virvelvind och skjuta in bollar tätt utanför straffområdenslinjen. Går allting bra så kan han förmodligen ta en startplats efter sommar uppehållet, så ser jag på det - det är inte Världens lättaste, många utländska, teknisk stjärnor har haft det svårt innan dem blommat ut.
Örebro ÖSKare i exil
2008-12-23 13:39
Le Bombe?

"Inget nytt om Levon Pachajyan än så länge, vår högerspringare från Armenien som sades vara på väg bort då han, enligt rykten, inte trivs här till fullo. Feyenoord verkade ganska aktuellt men det ser ut att svalna. Vi får se om något händer med Levon, troligen så kan rykterna ta fart igen då det internationella transferfönstret öppnas i januari."
Örebro Grixx
2008-12-23 13:00
MangeSvartAndVit// Betänk att jag även tror på tomten och trodde för tre år sedan att Näfver skulle bli A-landslagsman;-)
Örebro Kronblom
2008-12-23 12:54
Har inte sett ngt av Sesay men har hela tiden påpekat att en ytterback måste in som konkurrerar med Anttonen och Wovven på allvar,Green väger för lätt tyvärr.Känns bra med de nyförvärv man har och lär väl komma in ytterligare ngn spelare.God Jul på er alla ÖSK-fans!
Örebro ÖSKare i exil
2008-12-23 12:44
Nobbe har ju rätt bra tryck i bössan. Synd att han inte avlossat den lite mer. Men han verkar ju sakna det offensiva tänket lite. Väldigt fokuserad på sin defensiva uppgift som han behörskar.
Örebro MangeSvartAndVit
2008-12-23 12:33
Grixx/ Vad menar du nu då? Blir helt snurrig när det gäller han... Ibland är han körd..å ibland så är det 70% chans att han kommer..;)
Örebro storastyggajohan
2008-12-23 12:10
Ämne: ÖSK börjar nu komma ....
Kihlberg - Nordback,

Bedoya eller Johansson på Nordbacks plats?
Örebro DaSa
2008-12-23 11:00
Mittåt//
Ang mittfältsfrågan så beror det nog lite på vilken typ av spelare Sixten vill spela där. I år spelade Nobbe med sina destruktiva kvalitéer på den positionen men det kanske var i brist på alternativ?! Känns som vi blir lättlästa när vi egentligen bara har två offensiva (kanske tre om man räknar Basse också) spelare i Kim och Nordin som är målfarliga. Får vi ytterligare en spelare i startelvan som både kan slå de avgörande passen och skjuta (vilket inte Nobbe bevisligen inte kan eftersom han bara göra straffmål) så kommer vi bli mycket farligare framåt. Sen får vi se hur defensiven straffas, förhoppningsvis kan våran mer ihopspelade backlinje kompensera det.

Skall bli mycket spännande att se i de första träningsmatcherna...
Örebro ÖSKare i exil
2008-12-23 10:36
Äntligen vaknar NA.

"Imorgon måndag skall jag fotas till min nya Blogg på NA.se! Snyggt! Det e inte långt kvar nu altså tills jag sålt min till massmediedrevet och börjar blogg-prostituera mig eller vad man nu skall kalla det ;)
Kul skall det faktiskt bli iallfall!"
Örebro Grixx
2008-12-23 10:34
Bomben kommer nog;-)
Annons: