/fotboll/osk/forum/6394.aspx/fotboll/osk/forum/6394.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Åtvidaberg Opphem
2009-01-05 15:25
Tjenare!
Jag letar efter bilder på er klack, helst tifon.
Är det någon som vet var jag kan hitta det?
Det ska helst vara rätt stora bilder,nästan så att dom går att ha som bakgrund..
Örebro Marta (hane)
2009-01-05 15:00
Loggar ut nu, men ser fram emot att bli överbevisad. Tar mer än gärna tillbaka allt jag skrivit och äter upp det tillsammans med min gamla hatt eller annat motbjudande strafftilltugg.
Örebro Marta (hane)
2009-01-05 14:53
Aspen/ Håller helt och fullt med, men det var inte det jag skrev om. Påminn mig...
Örebro Aspen
2009-01-05 14:46
Att vissa affärer som ÖSK_Karl skriver om här på Forumet inte blir av är inget konstigt.
Skulle tror att det är fler affärer som av en eller annan anledning inte blir av än de som blir av.
ÖSK bekräftar bara klara affärer varför skulle dom göra något annat.
Örebro Marta (hane)
2009-01-05 14:33
Exilarn/
ÖSK-Karl är helt klart en krydda på forumet som gör det mycket roligare och intressantare att läsa här under stiltjetider. Vad vore Silly utan Karl? Men som sagt kan inte påminna mig mer info än Alvbåge som stämt. Jag har säkert glömt en hel del. Påminn mig gärna. Jag vill gärna ha fel. Då kan jag fortsätta ha lika roligt som jag haft.
Örebro ÖSKare i exil
2009-01-05 14:18
Ämne: Hmmm trodde mitt inl....
ÖSK-Karl har delgett en hel del information som stämt men tycker även det funnits "sanningar" som sedan inte stämt. På det stora hela tycker jag att han tillför mycket till forumet med sin insyn i Spelarinvest och som sponsor.

Vad det gäller kontraktslängden kan jag nog hålla med om att 4 år är lite tidigt för Oskar. Kul att man vågade skriva ordentligt med Staaf.
Örebro Mittåt
2009-01-05 13:55
ÖSKare i exil// Det är trots allt en viss skillnad mellan Oskar och Daniel Larsson. Den ene är en etablerad elitspelare (om man nu kan säga så om en spelare i Häcken) medan den andre spelat 60 minuter allsvensk fotboll.

Jag tror att varken ÖSK eller Oskar i det här läget skulle vara behjälpta av ett 5-årskontrakt. ÖSK därför att man binder sig för en väldigt lång tid för en spelare som man inte vet ännu om man kommer att kunna ha så stor nytta av. Oskar därför att han säkert skulle känna att han binder upp sig på en alldeles för lång period och på en lönenivå som säkert inte är den allra bästa.

Noterbart är dock att ÖSKs kontrakt med Robin Staaf, enligt tidningsuppgifter, sträcker sig över tre och ett halvt år.
Örebro Marta (hane)
2009-01-05 13:54
Hmmm trodde mitt inlägg skulle få det att ta hus i helvete, men inte en reaktion på en halvtimme. Är det ett tyst samtycke, eller en tyst idiotförklaring?
Örebro ÖSKare i exil
2009-01-05 13:46
Kanske är detta också en del av den ekonomiska verkligheten? Att inte binda upp konstnader över en allt för lång tid etc. Istället prioriterar man andra kostnader inom organisationen som scouting och junior verksamheten.
Örebro ÖSKare i exil
2009-01-05 13:38
Ämne: Här ett exempel på e....
Nu är ju Malmö i en helt annan positino än ÖSK när det gäller förhandlingar. Framför allt en helt annan kassa och ett helt annat facit på spelarexporter. Hur många 4 års kontrakt med talanger skriver Gefle, TFF, BP, Häcken och GAIS? Fast nånstans ska man ju börja. Utlänska spelare har jag förståelse för från båda håll att man inte skriver längre kontrakt men Per och Oskar vore väl högintressanta för 4 årskontrakt med sport.
Örebro Mittåt
2009-01-05 13:30
Det blir inte någon utomhusträning idag, men man räknar med att man skall kunna vara ute i morgon.
Örebro Marta (hane)
2009-01-05 13:23
Med risk för att bli ovän med ÖSK-Karl för livet, men har någonsin någon av dina uppgifter bekräftats av ÖSK? Alvbågeaffären har jag för mig att du var insatt i, men den var inte så svåruppnosad. Hoppas du tar det här på rätt sätt, jag är bara svag för källkritik.
Wivallius
2009-01-05 13:04
Här ett exempel på ett fyraårskontrakt som MFF skriver med svensk talang
Örebro Mittåt
2009-01-05 13:01
Pras Y// Den känslan har man alltid vid den här tiden på året. Men jag kunde inte undgå att notera Lennarts något brasklappade svar på frågan om truppen var komplett nu eller ej.
Örebro Pras Y
2009-01-05 12:56
Är det bara jag som känner på mig att någon av våra ÖSK spelare förutom Walker och Näfver är på väg att säljas?
Har en känsla i magen att någon klubb förhandlar med ÖSK om en spelare.
Örebro ÖSKare i exil
2009-01-05 11:44
ÖSKabstinensen är stor. Upptäckte en missad Intervju på hemsidan med Jan K.

Bra med svar på frågan om Östra läktaren som jag missar.

"Många är nyfikna på hur den kommer att se ut. Finns det något du kan säga om det?
Övre delen är sittplats och det kommer även att finnas VIP-loger liknande de i den Västra Läktaren. Längst ner kommer det finnas tre ståplatssektioner avsedda för bortasupportrar."
Örebro Mittåt
2009-01-05 11:21
Saywee// Den kanske är djup med tanke på uppvärmningskapaciteten. Ett problem, eller vad man skall kalla det, man har sedan man lade in en så kallade gummipaden mellan mark och konstgräs är att uppvärmningen inte längre är så effektiv. Paden isolerar nämligen.

Samtidigt kommer jag ihåg en försäsongsmatch förra året då det snöade ordentligt. Det löste man i halvtid med hjälp av en pickupdragen plog som på något magiskt sätt fick bort snön.

Möjligen kan det ha varit så att friktionsvärmen smälte snön. Försvann gjorde den i alla fall. Men vid dagens temperaturer kanske inte heller den metoden fungerar.
AIK Saywee
2009-01-05 11:09
Ur dagens pappers-NA
"... under söndagen låg snön djup på Behrn Arena"

Djup?
Jag bor bara tio minuters gångväg från BA och där täcker det lilla tunna snöskiktet nätt och jämnt de korta grässtråna, kanske två eller möjligvis 3 cm.

Måste vara något lokalt väderfenomen ;-)
Örebro Mittåt
2009-01-05 10:46
ÖSKare i exil// Det är inte klart än var/hur man kommer att träna.
Örebro ÖSKare i exil
2009-01-05 10:28
Spännande. Någon som kommer se träningen?
Örebro Mittåt
2009-01-05 10:20
På sätt och vis gör Näfver rätt även om han gjort det på fel sätt. Han tar inte vänsterkantsplatsen av Porokara. Samtidigt behöver han få så mycket speltid som möjligt för sin utveckling. Då är det rätt att söka sig någon annanstans.

Beträffande hans uttalanden är det inte alltid så lätt. Sportjournalister kan vara rätt provocerande och många av dem drar sig inte för att tänja på intervjuresultatet. Deras jobb är ju att producera intressant och läsvärt material.

I en sådan situation kan det vara svårt att väga sina ord på guldvåg för att de inte skall kunna missuppfattas.
Örebro DaSa
2009-01-05 09:42
Volyes//
Problemet med Näfver är att han verkar inte klara av att ha konkurrens om sin position. Han skulle nog må bättre av att vara given på vänsterkanten så att han bygger upp sitt självförtroende igen så jag hoppas att han byter klubb.

Sen är det inte schysst mot Frempong att låta honom konkurrera med två spelare igen om en position.
Örebro Henke(Old Boys)
2009-01-05 09:37
Off topic kanske men..
Sätt på 106,3 på radion.
Örebro Olsén19
2009-01-05 09:23
ja goa vänner..
Då kör vi!! 2009

Örebro SK
Örebro Mittåt
2009-01-05 07:33
Träningsstart (från dagens NA)

Truppen återsamlas idag för uppstart av försäsongsträningen. Meningen var att man skulle starta utomhus men eftersom Behrn Arena är snötäckt kan det bli inomhus i stället.

Tommy Wirtanen är ivrigast att komma igång. Han är redan på plats.

Hassan Sesay anländer i morgon och Alejandro Bedoya på torsdag.

Eric och Berra kommer till Sverige i morgon och påbörjar sin träning på onsdag.

En klubb har anmält intresse för Robert Walker. ÖSK tycks anse att bollen ligger hos denna klubb för att föra saken vidare. (De väntar väl på något slags bud, antar jag).

Det finns ingen som anmält intresse för Kristoffer Näfver.

Någon transferbomb verkar inte vara på väg att explodera.
- Under förutsättning att det inte blir några försäljningar eller om någon av de skadade spelarna inte kommer tillbaka i träning kommer vi att spela med den trupp vi har just nu, säger Lennart Sjögren till tidningen.

Om Näfver lämnar kommer inte någon ersättare att rekryteras. Prorokara och Frempong täcker ÖSKs behov på vänsterkanten.
Örebro Mittåt
2009-01-05 07:21
Volyes// Med Näfver förhåller det sig ju så, att det inte är ÖSK som slänger ut honom utan det är han själv som sagt att han vill iväg. Något som ÖSK accepterat.

Nu kanske hans situation inte är så "utsatt" som ÖSK-Karl gav sken av i går. Enligt morgonens papperstidning tränar han trots allt med A-truppen, när träningen drar igång idag igen. Något som givetvis är positivt för hans möjligheter att finna en ny klubb att spela för.
Örebro Volyes
2009-01-05 00:56
Jag är väl ensam om att Näfver borde få vara kvar i laget och få en sista chans. Jag vet inte varför men ÖSK-Karl verkar tycka att det är ett lysande deal att låta Näfver få gå för en miljon. Ge Näfver chansen, låt han visa upp sig, och sälj han till en dansk klubb för 3-4 miljoner. Idiotiskt att skänka iväg han när man vet vilka kvalitéer han besitter
Örebro Mittåt
2009-01-04 19:55
Ett av problemen för Näfver under året var att han tog vänsterkanten från Porokara. Där fungerade Roni inte alls lika bra som till vänster. När sedan Eric blev spelbar så kunde ÖSK få ut betydligt mer genom att spela Eric till höger och Roni till vänster. Och då fanns det ingen plats kvar för Näfver.
Örebro Grohl
2009-01-04 19:33
Tror att Näfver skulle kunna funka bra ihop med Olsen.. Han fick väl aldrig den chansen? Porokara växte ju flera snäpp när han fick en riktigt bra centertank med sig på planen. Nu råkar det väl iofs vara så att Roninho är mil bättre än Kristoffer, men ändå.. Minns att Näfver varit riktigt riktigt nyttig i ÖSK
Örebro Mittåt
2009-01-04 18:09
Näfvers misslyckade utflykt till Stockholm ligger honom i fatet. Om man inte ens får spela för årets upplaga av Djurgården håller man helt enkelt inte allsvensk klass. Vilket gör att väldigt få om ens några allsvenska klubbar borde vara intresserade. Petad av ÖSK och mer eller mindre utfryst av Djurgården ser inte så bra ut i CVn.
Annons: