/fotboll/osk/forum/6393.aspx/fotboll/osk/forum/6393.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sogen
2009-01-06 18:01
Vill han själv äns gå till Sirius? Om så tycker jag att det bara e att släppa honom mot en klausul på 50% och att Näfver skriver ett 3års kontrakt så att han inte kan gå som bosman så att vi inte får pengar för honom... Kan inte vara så svårt att komma till en uppgörelse om han nu kan tänka sig att gå till ett botten/mitten lag i s1, vilket han bporde göra nu när han märker hur sval han är.
Örebro ÖSK-Karl
2009-01-06 17:28
Måldini//

Näfver är en medgångsspelare som behöver mycket uppmuntran. Dessutom måste han sluta tro att han är så oerhört speciell.

Med rätt omgivning kan han säkert vara en bra SE-spelare, eller norska andradivisionen redan nu. I ÖSK tror jag inte han har psyke till att någonsin komma igen. Därför skulle det vara bäst för båda parter om han tog chansen i Sirius, förutsatt att han fattar att ÖSK inte kommer att skänka bort honom gratis.
Örebro Måldini
2009-01-06 17:01
Det är inte så konstigt att Näfver är ohet tycker jag. Han gör alldeles för få mål och assist för en offensiv spelare som inte deltager i defensiven överhuvudtaget.

Dessutom har han nyligen drabbats av en svår knäskada och har dessutom fått sitta på bänken/läktaren i både ÖSK och Djurgårn.
Örebro ÖSK-Karl
2009-01-06 16:52
ÖSK KRILLE//

Ja, Näfver är ingen rolig historia. Det bästa just nu är nog om han förlänger med ytterliggare ett år utan lön med ÖSK. Då kan ÖSK låna ut honom utan kostnad till Sirius och Näfver får en chans att visa att han är värd minst 1 miljon för klubbar som vill/kan köpa honom.

Bättre med det mot att han skall gå ner och spela med ÖSK-Ungdom.
Örebro ÖSK-Karl
2009-01-06 16:45
unken//

Jag vet inte namnet på agenten.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-01-06 16:07
Jag tycker det är konstigt att Näfver är så ointressant på transfarmarknaden. Till och med Robert Walker verkar vara mer intressant. Jag menar att Näfver har ju större meriter än Walker (jag tycker inte illa om Walker på något sätt). Näfver har ju meriter från u21 landslaget. Hur kan Näfver vara så ointressant? Någon som vet?
Örebro ÖSK öster
2009-01-06 15:52
Då var årets första träningsbesök äntligen avklarat. Inte mycket att skriva hem om, men ändå väldigt fint att se hjältarna igen. Första timmen bestod av uppvärmning sen varv efter varv runt planen (efter en timme gick de in i värmen, oklart om de kom tillbaka. Vädret blev ganska mycket sämre då.).

Av de lokala spelarna saknade jag Nordin, Kihlberg och Walker. Sixten var även han frånvarande. Anttonen och Alvbåge är fortf i stan, Anttonen klev av efter några varv och gick in i värmen.

Nordback låg främst hela vägen, men Per J hade inga som helst problem att hänga med i kaptenens tempo.

Två ansikten som jag inte kände igen, kan dock stämma in på Wirtanen och Hassan..
Örebro ÖSKare i exil
2009-01-06 15:09
Härlig optimism Sogen. Personligen tror jag att James Frempong får chansen när Roni är ivägkallad på landslagsuppdrag efter en mycket lyckad inledning av allsvenskan.

Vad var det där för ljud? Jo, ljudet av den obotliga optimismen och övertron på vårt lag som alltid infinner sig förr eller senare på försäsongen.

Sa nån guld? SM guld? Inte? Bara tvåa? Ok då.
Örebro unken
2009-01-06 14:48
Ämne: Djäflun//

Högst 3....
ÖSK-Karl. Vem är bombens agent? En liten ledtråd kanske..
Örebro Mattias69
2009-01-06 13:42
Liten uppdatering om Kubanernas supporterresa till Norge och Fredrikstad. I dagsläget är det 30 stycken anmälda. Har du tänkte följa med men inte anmält dig ännu så är det hög tid att göra det. Klicka på länken ovan för att komma till bokningssajten.
Örebro Sogen
2009-01-06 12:57
James var hemkallad, men återvände till BP efter detm fick dock inte spela i kvalmatcherna.... MÄRKLIGT!

James har stor potential och får han bara göra en hel del inhopp och spela till vänster när roni är skadad eller avstängd så kommer han att utvecklas och när ronis säljs för 8siffrigt belopp kommer james att vara redo att ta över för att sedan säljas för ett 9 siffrigt belopp.

Riktigt bra att vi har naturliga ersättare förvåra yttrar i år, hade vi ju inte förra. Basse och Wirre, Roni och Frempo.
Sen är det la Olsen staaf och jidsjö i mitten.

Bamberg är väl aktuell för bajen? Dom hade ju Larsson som första val (som ytter) men han valde MFF och då är andravalet Bamberg (för att ersätta haris). Känns som en typisk bajen värvning rätt dyr och en habil spelare som har ett bättre rykte än vad han presterar på planen för ett rimligt överpris. EXAKT som när man köpte paulinho från öis.

Örebro ÖSK-Karl
2009-01-06 12:47
Wuzac//

Priset kan säkert gå ner lite på Bamberg, men han är ändå inte aktuell för ÖSK som istället plockade Bedoya till ett betydligt lägre pris.
Örebro ÖSKare i exil
2009-01-06 11:43
James Frempong har kommit hem och blev hemkallad redan innan säsongen tog slut som potentiell inhoppare då skador nötte på truppen. Under säsongen så har man haft kontakt och varit uppe och besökt och följt James kontinuerligt på Grimsta. James finns i aldra högsta grad med i ÖSKs planer. Allt iofs enligt hörsägen men med officiella uttalanden om att man inte planerar att ersätta Näfver då man har Frempong på den platsen så talar allt för att James även i fortsättningen är ÖSKare.
Örebro Marta (hane)
2009-01-06 10:03
Måldini/
Nog ligger vi väl på plus där om vi också räknar in ålder, RN och potential? Hmmm nu fabulerar jag mest eftersom jag inte sett flertalet dem. Men den enda jag kommer sakna i lämnad kvartett, föutom Axén så klart, är SEB som städgumma.
Örebro Måldini
2009-01-06 09:41
Jämfört med i höstas har vi värvat Bedoya, Wirtanen, Sesay och Nilsson. Vi har tappat Axén, Henriksson, Rodevåg och Carlsson. Känns lite Status Quo.
Brommapojkarna Grimstapojken
2009-01-06 04:29
Har Frempong kommit "hem" till er ?
Örebro Wuzac
2009-01-06 00:47
Ryktesvis verkar ju ingen annan bjuda på Bamberg heller? Kan priset gå ned?
Örebro ÖSK-Karl
2009-01-06 00:45
Djäflun//

Högst 30% om man skall tro på spelarens agent. Men med tanke på hur agenter alltid hausar sina spelare så kanske siffran ligger runt 40%. ÖSK/Spelarinvest kommer inte att öka vare sig sitt signonbud eller lönen.

Bamberg är helt utagerad då det inte blev något byte med Näfver. Han är för dyr att köpa loss.
Örebro Erki
2009-01-06 00:09
Ämne: Hitta 2st "hylnnings....
Första filmen är jag skyldig till. Borde ha filmat mer under säsonen så jag haft mer material att arbeta med. Men filmen duger kanske ändå.

Att musiken skulle vara bättre i den andra kan jag inte hålla med om ;)
Örebro Marta (hane)
2009-01-05 23:54
Aleq/ grymma! Särskilt den med rörliga klackbilder! Riktigt snyggt! Låten dock bättre i den andra...
Örebro Marta (hane)
2009-01-05 23:46
;) ja tur man inte är Malmöit... Nej nu måste jag sova Wusac annars kommer småfolket och tar mig... (Synd att vi inte hade live-rapportering från fyspasset idag förresten...)
Godnatt!
Örebro Aleq
2009-01-05 23:45
Hitta 2st "hylnningsvideos" ligga ute på tuben båda helt purfärska. Tyckte det var värt och länka:

http://se.youtube.com/watch?v=PzB9IHjK01k&fmt=

http://se.youtube.com/watch?v=TTIlFXDLsyU

Lade en i länktips och den andra under...

Edit: FIck inte plats i länktipset så ficklänkka båda här...
Örebro Wuzac
2009-01-05 23:42
Ja, låter lite väl fanatiskt. Men kanske finns det stora intresset där. Nya arenan har ju också haussat upp allting där.
Örebro Marta (hane)
2009-01-05 23:40
Ett genomtänkt och, ej iväghastat, sammandrag... Mer än gärna! Men att pumpa på uppdateringsknappen för att veta vilka som deltar i de olika kvadraterna som man ställt upp skulle nog jag banga på... Om jag inte hade en väldigt tråkig dag ;)
Örebro Wuzac
2009-01-05 23:36
Jag skulle följa det, om det vore från ÖSK ;) Nä, jag vet inte. Om jag inte hade något för mig kanske. MFF har ju dessutom dränerat Häcken på deras kanske bästa talang i dagarna. Svider nog inför comebacken för Hisingelaget.
Örebro Marta (hane)
2009-01-05 23:33
Tycker för övrigt att det är världsklass att MFF kör live-rapportering från träning :) Vem f-n orkar följa det?

Wusac/ I småfolkets land bland 3 och 7-åringar som envisas med att kliva upp innan solen går upp :-)
Örebro Wuzac
2009-01-05 23:33
Marta : Småtimmarna? Var befinner du dig? Hehe
Örebro Marta (hane)
2009-01-05 23:31
Wusac/
Inlägg omvärderat, bortse gärna från mitt :-) Lite het på gröten så här framåt småtimmarna ;)
Örebro Wuzac
2009-01-05 23:27
Marta : Syftade inte direkt på dina inlägg personligen utan de generella inlägg som kom in från flera. Se det som en kommentar till den allmänna debatten runt den information som inkommit under vintern ;)

Edit: Jag menar den allmänna jargongen som uppstod för ett ögonblick att hans uppgifter var av det tvivelaktigare slaget pga att det inte ledde till affär. Inte särskilt riktat mot dina inlägg.
Örebro Marta (hane)
2009-01-05 23:25
Wusac/ Hmmm senaste inlägget syftade alltså till Brommaputte, ÖSK-Karl är utagerat för mig.

Har inte på något ställe skrivit att jag trott att spelarna var klara. Läs gärna igen. Frågade efter någon uppgift som verifierats. Karl påminde mig om en. Jag väljer att ta den som bevis.
Annons: