/fotboll/osk/forum/6388.aspx/fotboll/osk/forum/6388.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Henke(Old Boys)
2009-01-09 07:46
Hur dags är träningen på Behrn idag?,vill se Bedoya:)
Örebro kenya
2009-01-09 01:08
Enligt länken vill Lance vara kvar i DIF.
Förstår inte att folk ser han som en bra spelare, har flera DIF vänner som sågat honom så sjukt mycket.

Fick ju bara stora rubriker för han träna med Blackburn vilket enbart var för att han kände Benni McCarthy.
Örebro Pras Y
2009-01-09 00:54
Lance Davids är det absolut inte.
DIF vill visst ha han men han har inte
velat förlänga för att gå till bättre liga
vilket han också lär göra. Han är heller ingen
mittfältare vad jag vet.
Han är större bomb än Zavadil enligt mig
och väldigt intressant som spelare.
Örebro rirobban
2009-01-09 00:29
Ämne: Ser hellre Zavadil ä....
Självklart...
Örebro kenya
2009-01-09 00:25
Ser hellre Zavadil än Lance alla dar i veckan.
Örebro rirobban
2009-01-09 00:15
Lance Davids, 23 år.
Fick inget nytt kontrakt med Djurgården och har inte hittat någon ny klubb ännu. Den belgiska toppklubben Club Brügge har haft in honom på provträning.

Kanske inte känns som en "bomb" precis, men han är i alla fall ung och utvecklingsbar.

EDIT: Menar nu inte att han är "bomben", eftersom "bombens" klubb vill ha kvar spelare i fråga, vilket nu inte DIF ville med Lance.

Detsamma gäller en spelare som Jonatan Berg.

Det mesta tyder på att det är Zavadil. Men han har nämnts från början och ÖSK-Karl har ju hela tiden sagt att det tog ett bra tag innan någon skrev namnet här. Zavadil var väl en av de första som nämndes?

För mig är Bedoya bomben, och han är jag väldigt nöjd över att ÖSK värvade, punkt!
Örebro kenya
2009-01-09 00:10
Jo, absolut.

Jag har också stora förhoppningar på både Bedoya och Per.J men att bredda truppen med en spelare som Zavadil kan vara värt många poäng.

Mycket som kan hända i form av skador o.s.v. Vad t.ex Wirtanen håller för klass bakom Bassombeng är ju högst oklart och Charlie Davies var ju inte jätte het första tiden i Sverige t.ex.
Örebro rirobban
2009-01-09 00:05
kenya//
Möjligt, men bättre att spela in den bra mycket yngre Bedoya i en sådan roll. För mig känns det mycket intressantare än att sätta in ytterligare en 30+ i startelvan.
Örebro kenya
2009-01-09 00:01
Zavadil gjorde väl 7 mål och 17 assist förra säsongen. Grym på fasta situationer är han också.

Okej att det är SE, men jag tror han skulle kunna passa bra tillsammans med Nordin och Kihlen på mitten i Allsvensan också.
Örebro Volyes
2009-01-08 23:54
ÖSK-Karl,

Bedoya, nytt kontrakt med Nordback + en okänd spelare = klart för Allsvenskan 09?

Vet du hur kollen går på de lokala talangerna i Örebro? Tittar ÖSK något på Forward-talangerna inför den här säsongen?
Örebro rirobban
2009-01-08 23:51
Örebro rirobban
2009-01-08 23:51
Kanske låter tjatig, men Zavadil är ingen "bomb" han heller, tyvärr. Han är 30 år, har lirat de senaste säsongerna i Superettan (en liga där Rodevåg, Gutterstam och Näfver klarat av att spela bra i. Finns inget som säger att Zavadil skulle komma och förstärka ÖSK så pass mycket som ÖSK-Karl gör det gällande (3 placeringar bättre i ligan kan vi komma med den nye spelaren).

Dessutom, vem skulle Zavadil peta av Porokara och Bassombeng? Förmodligen ingen av dem! På innermittfältet är det om möjligt ännu tuffare konkurrens. Ne ny och bra spelare ska vara ett alternativ för startelvan.

Dock är det fullt möjligt att det ändå är Zavadil, och då spelar det ingen roll för mig ifall det blir positivt eller negativt svar från honom.

Angående åldern så trodde ÖSK-Karl först att B2 var mycket yngre än han var. Men tydligen är han äldre, så det talar kanske för att Zavadil är mannen vi sökt efter på forumet ett tag. Även om hans namn trillat upp så ofta som det bara gått (vilket är en sak som talar emot att det skulle vara honom)...

Snart vet vi...!
Örebro kenya
2009-01-08 23:43
Då är det Zavadil, fast om det är en annan svensk klubb som givit sig in i leken kan det bli jobbigt. Tänk om det är GAIS och Alec, ryktas ju om att Levon.P ska lämna klubben för några millar...
Örebro Wuzac
2009-01-08 23:40
Jo det var så jag menade. B1 = Bamberg. B2 = ?
Örebro kenya
2009-01-08 23:36
Okej, punkt två talar emot Zavadil, om inte han är B2 och Bamberg B1.

Puh, vill bara veta vem det är! :)
Örebro Wuzac
2009-01-08 23:31
- Spelaren skall vara Bosman
- Det var B1 (Bamberg) som var flera år under 30. B2 kan vara i annan ålder (sa någon till mig härinne).

- klubben och dennes fans vill behålla honom och försöker att få råd med det.

- En annan svensk klubb har lagt ett mycket högt bud till honom. (Den klubben kan förvisso var den kluibben han är i dag i)
Örebro kenya
2009-01-08 23:26
Hur gammal har han sagt att han är?
Örebro Grohl
2009-01-08 23:16
Ämne: Jo, håller helt med ....
Pinones Arce´s kontrakt går ut 2010.. Är det en spelare i hans klass så tar jag av mig hatten för ÖSK =) Är det Zavadil så har ju ÖSK-Karl ljugit när han sagt hur gammal "bomben" är, så han tror jag icke att det är
Örebro kenya
2009-01-08 23:03
Jo, håller helt med om att investeringen talar emot en eventuell förtjänst då han inte är pur ung.

Men å andra sidan så är det väl inte omöjligt att sälja en 31-32 åring för ett par millar om han gjort det bra i allsvenskan. Se bara på Henkes marknadsvärde.

Vem tror ni annars det kan vara? Pablo Pinones kontrakt gick väl också ut?
Örebro Wuzac
2009-01-08 22:50
Jag är en av dom som gissat på Pavel. Men det finns en tveksamhet att det skulle vara han. Nämligen hans ålder kontra spelarinvest. Så vitt jag förstått är det spelarinvest som viftat med pengarna. Och jag har mycket svårt att se hur s.i skulle kunna få tillbaka på den investeringen då Pavel är 30 år gammal. Det borde strida mot affärsiden inom s.i. Såvida man inte har andra motiv bakom en sådan investering.
Örebro kenya
2009-01-08 21:41
Om det nu är Pavel så tror jag att han redan borde valt Sparta Prag om han velat hem till Tjeckien.

Det mest troliga är väl att han helst vill stanna i Göteborg och Örgryte. Men ÖSK kanske erbjuder mer i lön.

Fast om ÖIS har råd med nya spelare som Leinar borde de rimligtvis kunna pumpa upp Pavels lön till samma nivå som ÖSK.
Örebro ÖSK-Karl
2009-01-08 21:35
Wuzac//

Ja.

Volyes/
Bamberg var ju den ena spelaren och istället köptes Bedoya. Dessutom blev ju Nordback kvar, han ansågs nästan som förlorad när den "okända" spelaren kontaktades. Så får vi ett positivt besked under morgondagen så blir truppen ännu starkare mot planeringen från början.
Örebro Chipset
2009-01-08 21:30
Det är väl inte troligt att "bomben" Zavadil väljer ÖSK. I valet mellan ÖIS, ÖSK och Sparta Prag borde ÖSK stå sig ganska slätt. Såvida man inte pungar ut en mycket större summa än ÖIS. Hur spelarinvest resonerar är kanske den mest intressanta frågan. Investerar man för utvecklingen av truppen eller för att man tror att man kan tjäna pengar på Zavadil?
Örebro Volyes
2009-01-08 21:05
Överhuvudtaget. Om dessa spelare som ÖSK från början hade tänkt att köpa inte kommer. Vilka kan eventuellt vara prio 2?
Örebro One¨touch
2009-01-08 20:38
Ämne: för en bättre suppor....
Till en början kan det vara bra om man stavar rätt vid en aktion som denna...

http://www.namninsamling.com/site/get.asp?nu_skall_bort_bara
Örebro Wuzac
2009-01-08 20:15
Ämne: Karlssson//

Jag v....
Är det en svensk klubb som erbjudit honom den höga summan?
Örebro houston
2009-01-08 20:13
Det är ingen "Bomb" som kommer till ÖSK,det är en fotbollsspelare, hoppas jag......
Örebro ÖSK-Karl
2009-01-08 20:12
Karlssson//

Jag vet inte om han avskrivs helt imorgon, alternativt blir klar. Men om han inte kommit med ett positivt svar senast under fredagen så är nog chansen minimal att han hamnar i ÖSK.

En klubb har erbjudit honom löjligt mycket pengar, bara att hoppas att han inte vill spela där. Skall skriva ut vilken klubb det är på lördag.
AIK gnagarskalle-me hjärta.
2009-01-08 20:09
Fråga om ni vet : E Peter "rosen" Rosendahl upptagen i A-truppen ?
Har haft honom under mina vingar här i Bullermyrens IK (Borlänge) sedan han var en liten "skit" o e stolt som en tupp att det går så bra för honom.
M.v.h Kajan
IFK Norrköping Peking i mitt hjärta
2009-01-08 20:09
för en bättre supporterkultur i Sverige och de som vill ha tillbaka fina anrika IFK Norrköping i allsvenskan snarast!
Annons: