/fotboll/osk/forum/6387.aspx/fotboll/osk/forum/6387.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSKare i exil
2008-12-23 12:44
Nobbe har ju rätt bra tryck i bössan. Synd att han inte avlossat den lite mer. Men han verkar ju sakna det offensiva tänket lite. Väldigt fokuserad på sin defensiva uppgift som han behörskar.
Örebro MangeSvartAndVit
2008-12-23 12:33
Grixx/ Vad menar du nu då? Blir helt snurrig när det gäller han... Ibland är han körd..å ibland så är det 70% chans att han kommer..;)
Örebro storastyggajohan
2008-12-23 12:10
Ämne: ÖSK börjar nu komma ....
Kihlberg - Nordback,

Bedoya eller Johansson på Nordbacks plats?
Örebro DaSa
2008-12-23 11:00
Mittåt//
Ang mittfältsfrågan så beror det nog lite på vilken typ av spelare Sixten vill spela där. I år spelade Nobbe med sina destruktiva kvalitéer på den positionen men det kanske var i brist på alternativ?! Känns som vi blir lättlästa när vi egentligen bara har två offensiva (kanske tre om man räknar Basse också) spelare i Kim och Nordin som är målfarliga. Får vi ytterligare en spelare i startelvan som både kan slå de avgörande passen och skjuta (vilket inte Nobbe bevisligen inte kan eftersom han bara göra straffmål) så kommer vi bli mycket farligare framåt. Sen får vi se hur defensiven straffas, förhoppningsvis kan våran mer ihopspelade backlinje kompensera det.

Skall bli mycket spännande att se i de första träningsmatcherna...
Örebro ÖSKare i exil
2008-12-23 10:36
Äntligen vaknar NA.

"Imorgon måndag skall jag fotas till min nya Blogg på NA.se! Snyggt! Det e inte långt kvar nu altså tills jag sålt min till massmediedrevet och börjar blogg-prostituera mig eller vad man nu skall kalla det ;)
Kul skall det faktiskt bli iallfall!"
Örebro Grixx
2008-12-23 10:34
Bomben kommer nog;-)
Örebro Mittåt
2008-12-23 10:29
DaSa// Det är givetvis svårt att ha alltför långtgående åsikter om spelare man inte sett i skarpt tävlingsspel.

När det gäller Wirtanen så ser jag honom i första hand som ett alternativ till Bassombeng i matcher där ÖSK måste tänka mer i defensiva termer. På den punkten tycker jag att Bassombeng brister en hel del.

Oskar kommer nog att vara alternativ fyra bland mittbackarna när allsvenskan startar. Han är väldigt oprövad. 60 minuters speltid och ett självmål är det enda han så här långt har på meritlistan från allsvenskan. (Bra med Rickard i tränarstaben nu med tanke på att det var han som tog fram honom och spelade in honom i Karlslund).

Oskar kan dock mycket väl få en ordentlig chans att visa upp sig eftersom det bara finns tre mittbackar tillgängliga, tills dess att Glenn är i matchform igen, vilket man inte tror att han kommer att vara förrän till sommaren.

Bedoya ser jag mer som kreatör än som en spelare som i första hand jobbar på att trasa sönder motståndarnas speluppbyggnad. Därför tror jag att det i första hand är Nordin han kommer att konkurrera med. Nordin har ju vissa tendenser att försvinna ur matchbilden och han byttes ut väldigt flitigt under den gångna säsongen. Där kommer Bedoya in, tror jag.

Jag ser inte Anttonen som konkurrensutsatt av Jocke Gren (tyvärr). Patrik har ju till och med fått ett erkännande av landslagsledningen. Det vore konstigt om han rubbades av den så gott som helt oprövad Gren.

För båda ytterbackarna gäller dessutom, att de rimligen borde kunna förbättra sig ett snäpp i och med att de nu har en säsongs erfarenhet som ytterackar i ett 4-3-3 system med sig i bagaget, då säsongen inleds. Dessutom kommer de att få träna i den positionen under den viktiga perioden januari - mars. Förra året hade de inte den grundträningen utan kom in väldigt sent på sina nya positioner (Samuel på Cypern, Patrik först efter Haginges Stockholmsflytt).
Örebro DaSa
2008-12-23 09:09
Mittåt//
Håller med om en del positioner men jag ser inte att Wirtanen har möjlighet att hota en frisk Basse. Basse är både målfarlig och kan göra sin gubbe.

Om Wikström gör ngr plattmatcher á la våren 2008 så hoppas jag verkligen att Oscar får chansen. Tror även att om Oscar fortsätter utvecklas så kan han lyckas knipa ena mittbacksplatsen denna säsong. Den andra platsen tror jag Berra kommer att prenumerera på, han kan bli en ny storback bara han får speltid.

Jag tror/hoppas inte att Nobbe kommer att vara med i startelvan om alla är friska. Har inte sett Bedoya ännu men det jag har läst tyder på att han skulle vara perfekt på en "Nobbe" roll. Hög arbetskapacitet som Nobbe men även att han är målfarlig. Kanske blir så att den positionen kommer att vara konkurrensutsatt i början av säsongen men nästa höst så är Bedoya vår nya stjärna.

Har inte sett Sesay men känns som Wovven är lika konkurrensutsatt som Anttonen är av Green på andra ytterbacksplatsen.
Örebro rirobban
2008-12-23 03:21
Om det verkligen skulle vara Sundin så hoppas jag att det inte blir något. Finns bra mycket bättre spelare att lägga pengarna på och så vill jag inte ha in en spelare med det fula spelsättet som Sundin har.

Tror väl inte att ÖSK-Karl någonsin skulle kalla Erik Sundin för en bomb, ne ingen borde kalla honom för en bomb.

Den enda spelaren i Trelleborgs trupp som skulle kunna kallas bomb att få in är Rasmus Bengtsson, men han är ju mittback och går således bort.

ÖSK-Karl har också sagt att spelaren i fråga kan vara skillnaden på topp-6 placering och en topp-3 placering. Då är det garanterat INTE Sundin.

Sharbel Touma är en bomb, men knappast den ÖSK är ute efter? Eller rättare sagt, knappast en spelare som ÖSK kan värva.

Zavadil kanske kan kallas för en kinapuff, men han är 30+ och alltså uträknad.

För mig så var dock Bedoya en bomb... så jag klarar mig nog på det. Speciellt ifall Sundin är den "riktiga" bomben, vilket väl inte kan vara troligt!?
Örebro Pras Y
2008-12-23 02:30
Vad är det för nöt som tror att han har knäckt bomben?

Alla tänkbara namn, däribland Erik Sundin har redan nämnts. Dock om fallet är just Erik så undrar man om det fortfarande är aktuellt i och med att man värvade Wirtanen. Behöver man ännu en till ytterspelare eller är Roni på väg bort?
Att ha någon av Basse, Sundin eller Roni på bänken är slöseri, ett lyx ÖSK förmodligen inte kan unna sig idag.
Örebro Wuzac
2008-12-23 01:20

"Erik Sundin har tidigare berättat att han är sugen att testa på spel i utlandet eller att flytta tillbaka till Stockholm.
- Stockholm är absolut inget måste, men det skulle vara enkelt och naturligt. Det sociala skulle falla på plats. Sedan måste det också fungera fotbollsmässigt, säger Erik Sundin."

Örebro Wuzac
2008-12-23 01:17
Hehe - Det är inte säkert. Det visar sig.
Örebro Conjuration
2008-12-23 00:46
Bara för att jag sa så har jag säkert fel ;)
Örebro Wuzac
2008-12-23 00:43
Fast att han kan tänka röra på sig är ju ingen jättehemlighet
Örebro Wuzac
2008-12-23 00:43
Conjuration; Ja vi får välan se, jag vet att någon av Stockholmsklubbarna, har glömt vilken, drar i honom
Örebro Conjuration
2008-12-23 00:39
Jag tror fortfarande att det omöjligt kan vara någon annan än Sundin, men har säkert fel.
Örebro Wuzac
2008-12-23 00:36
Han är född 1979-03-01. Det sades att han var bra bit under 30 i ålder. Det stämmer inte riktigt...
Örebro Wuzac
2008-12-23 00:34
Jag har aldrig lagt märke till honom när de varit på besök. Är han bra?
Örebro Wuzac
2008-12-23 00:32
Bestäm själv
Örebro Wuzac
2008-12-23 00:32
Conjuration//Nja skitsamma - Det var intressant ;) Hehe
Örebro Conjuration
2008-12-23 00:31
Wuzac// Det är bara en chansning. Borde jag ta bort mitt inlägg?
Örebro Wuzac
2008-12-23 00:28
Conjuration: Om du knäckte nöten försvårar du väl för ÖSK om du basunerar ut det? Ett priv mail kanske istället?

Edit: Inte för jag vet om du har rätt
Örebro Conjuration
2008-12-23 00:26
DET ÄR JU SJÄLVKLART!!

"Bomben" som alla pratat om är ju Sundin från Trelleborg!

Ryktet från Karl och andra var ju att hans efternamn började på "S", en bra allsvensk spelare, under 30 år, spelar mittfältare/forward, bosman (inte än men snart). Och ingen omöjlig värvning!

Jag knäckte nöten haha! ÖSK-KARL säg att jag har rätt! :)

Edit: Lite mer bevis till mitt belägg. Saywee sa nyss "Det fanns en bomb och han finns nog lite fortfarande, men stubinen slocknar snart ...

... vi väntar väl tills januari månad ÖSK-Karl? "

Eftersom Helsingborg nu enligt ryktet också är ute efter honom så stämmer min gissning in ännu mer! Det måste vara Sundin!
Örebro Uhlan
2008-12-22 23:57
Angående Moses Reed!
Jag tycker vi ska ge killen en chans att visa vad han går för.
Han har varit skadad endel och varit utlånad.

Jag tror på den grabben!
Örebro Mittåt
2008-12-22 22:52
Mariehamn har redan skrivit kontrakt med Dmytro Voloshyn. På IFKs supportersida skriver man:

Ukrainaren Voloshyn har skrivit på ett 2-årigt kontrakt med IFK och blev första nyförvärvet i IFKs lagbygge. Sägs besitta en grym vänsterfot och kan användas både som mittback och ytterback.

Det låter ju ungefär som Moses det där.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-12-22 22:46
Jag har personligen inget emot Moses. Får hoppas att han får spela några matcher 2009.
Örebro Mittåt
2008-12-22 22:43
ÖSK KRILLE// Det bestämmer inte Moses. Mariehamn kan ju ha bättre alternativ än att köpa loss Moses.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-12-22 22:40
Skulle det inte vara bättre om han spela kvar i Mariehamn för hans egen skull? Han lär inte få så mycket speltid med tanke på att vi har Holgersson, Wowoah & nu Hassan Sesay som Västerbackar.
AIK Saywee
2008-12-22 22:34
så enögd jag var, glömde länsderby´na med Karlslund och Forward
Örebro Mittåt
2008-12-22 22:27
ÖSK KRILLE// Moses är tillbaka i Örebro. Han var bara utlånad för höstsäsongen. När utlåningen var slut kom han tillbaka.
Annons: