/fotboll/osk/forum/6383.aspx/fotboll/osk/forum/6383.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro kenya
2009-01-09 23:15
ÖSK-Karl// Jag menade lite skämtsamt att Zavadil väntade på om Ola blir såld till PSV. Vilket borde betyda pengar för ÖIS eftersom de antagligen tecknade någon form av vidareförsäljnings klausul när han såldes till MFF.

Detta i sin tur leder till att ÖIS kan erbjuda mer i lön till Pavel.
Örebro kenya
2009-01-09 23:11
ÖSK-Karl//
Jamal Mohammed provtränade med ÖSK under Walkers period. Gjorde det riktigt bra, men var inte spelartypen som ÖSK sökte. Han är balansspelare på mitten och skulle lätt kunna överträffa Nordback de matcher jag har sett.

Enköping plockade upp honom och han dominerade i SE i ett bottenlag. Var väl Bosse Petterssons favorit.

Ingen aning om vad han gör nu, men var flera klubbar intresserade av honom.
Örebro ÖSK-Karl
2009-01-09 23:08
kenya//

Zavadil är kontraktlös, så Öis kan inte tjäna några pengar på honom. De hamnar i fickan på Zavadil och agenten. Öis dåliga ekonomi kan ju inte längre räddas av någon spelarförsäljning. De har väl ingen som är värd några större summor.
Örebro Mittåt
2009-01-09 23:06
Allt är nog i princip klart så länge inte någon spelare försvinner på grund av försäljning. Vad som återstår är:

- bestämma vilka spelare som skall lånas ut. Truppen på officiella omfattar nu 28 namn (27 utan Yunus). Det är nog 4 - 5 för många.

- Robert Walker och Kristoffer Näfver skall/vill röra på sig. Om de inte finner nya klubbar får detta nog betydelse för truppens sammansättning. Någonting måste man ju göra med dem.

- Beslut skall senare tas vad man skall göra med Erik Nilsson och Marcus Astvald. De befinner sig nu i ett truppernas ingenmansland. De tränar med A-truppen, har kontrakt men är registrerade hos ÖSK Ungdom.

Vad ÖSK gör med dem kan nog ha att göra med hur pass stark talangtruppen blir. Får man ihop en trupp som har möjlighet att utmana om div 2-avancemang på allvar så blir de kanske kvar spelmässigt i trean. Om man börjar om med talangerna så måste de iväg till div 1-klubbar eller möjligen någon närliggande div 2-klubb (KB eller Köping).
Örebro ÖSK KRILLE
2009-01-09 23:03
ÖSK-Karl//
ok tack!
Örebro ÖSK-Karl
2009-01-09 22:59
DaSa//

Tror inte Wallerstedt är klar än för Öis, som sagt, de är en fattig klubb.
Örebro ÖSK-Karl
2009-01-09 22:56
ÖSK KRILLE//

Jag vet inte om allt är klart till 100%.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-01-09 22:53
Mittåt//
Håller med dig! Han kan nog göra nytt där.
Örebro ÖSK-Karl
2009-01-09 22:53
Chipset//

Ursäkta mig, jag såg att du skrivit längre ned om Zavadil. Tror också att Sixten är rätt man att veta vad som behövs i ÖSK. Han ville ha Zavadil, det räcker för att övertyga mig.

Dessutom har jag själv sett honom spela 3-4 ggr, både för Öster o Öis. Han var bäste man på plan i de matcherna.

Taalers nigerian var ett skämt, jag vet inte vem det är som han studerat ut.
Örebro Mittåt
2009-01-09 22:50
Om vi nu nödvändigtvis skall värva någon från Enköping så borde det vara Niklas Klingberg. Han skulle mycket väl kunna ta över Fredrik Nordbacks plats.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-01-09 22:48
ÖSK-Karl//

Så laget är spikat nu?
Örebro ÖSK KRILLE
2009-01-09 22:45
Undrar om det blir som i Rotterdam? vad det gäller bortafans! Där åker de in i en sluss där de få gå in i ett järnrör för att inte bli träffade av flaskor och stenar(Röret finns längst ner till höger på bilden).
Örebro ÖSK-Karl
2009-01-09 22:41
Chipset//

Jamal Mohammed vet jag inte ens vem det är, allvarligt talat så borde du jobba aktivt inom ÖSK, maken till sådan koll på spelare har jag inte sett från någon annan skribent.

Spelarinvest har ju ingen som aktivt söker spelare, förslag och idéer kommer från ÖSK själva. Vad anser du om Zavadil, hade han t.ex gjort de andra spelarna bättre? Det var huvudskälet till att Spelarinvest var intresserade av att hjälpa till med honom.
Örebro Disasterpiece
2009-01-09 22:38
Ämne: kenya//

Det är bi....
För hoppningsvis hamnar tv-skärmen i något av hörnen, så arenan käns någorlunda inbyggd iaf.
Örebro Mittåt
2009-01-09 22:24
Gropens storlek bestäms av garaget. Läktaren kan mycket väl bli mindre.
Örebro Disasterpiece
2009-01-09 22:21
Ämne: Bilderna på nya läkt....
Den verkar bli riktigt stor. Det är en rejäl grop dom grävt upp där!
Örebro Mittåt
2009-01-09 22:21
Den enligt uppgift otekniske Wirtanen klarade sin uppgift bättre än Sesay. Eller så var det så att Wikström var bättre på att serva än vad Bedoya var.

Jag har inte sett så mycket av nyförvärven än, men en sak som slog mig när det gäller vår flygande ålänning (där kom den!) är att han verkligen rör sig snabbt och smidigt. Hans beryktade snabbhet handlar inte bara om upplopp på 20-30 meter efter högerkanten utan även 2-3 metersförflyttningarna på plan.

Men det kan ju vara önsketänkande från min sida. Först i match avtäcks vårtorna.
Örebro Sersant
2009-01-09 22:12
Klipp på Wirtanen från dagens träning.
Örebro Sersant
2009-01-09 22:11
Klipp på Sesay från dagens träning.
Örebro Sersant
2009-01-09 22:10
Klipp på Bedoya från dagens träning.
Örebro kenya
2009-01-09 22:09
ÖIS - Väsby ja, där gjorde han en bra match. Han spelade fram till Allbäck till 1-0 målet, riktigt fin rush och inlägg från vänsterkanten.
Örebro kenya
2009-01-09 22:05
Zavadil avvaktar om O** T******* blir såld till PSV och ÖIS får lite extra pengar på fickan.

Intressant att Häcken satt med en sådan bankrulle, undrar om det vann något budkrig om Dominic Chatto också.
Örebro Chipset
2009-01-09 22:01
ÖSK-Karl// När det gällde min tidiga gissning på Zavadil så hade jag faktiskt ett vittne från matchen ÖIS-Väsby där Sixten specialstuderade Zavadil. Men jag blev tveksam när du var fel ute med åldern. Har Jamal Mohammed diskuterats i spelarinvest?
Örebro DaSa
2009-01-09 22:01
Hoppas att när vi nu har en bra trupp att vi inte nöjer oss med utan scoutar fram en ny kamerun-spelare eller varför inte en amerikan till. Tycker även att vi skall jobba på att få hem Emra, han skulle vara en perfekt utmanare/ersättare till Olsen och Nordin.
Örebro Wuzac
2009-01-09 21:58
Ämne: Wuzac// Håller inte ....
Sjöhage ensam räcker inte. Men som jag skrev är fönstret öppet ff. Och värvar de fler så kommer naturligtvis saken i ett annat läge. Bedömningen är gjord med de trupper som finns just nu.

Och givetvis har du rätt i att Prahl kan krama ganska myckjet ur sina spelare.
Örebro Chipset
2009-01-09 21:58
Tack för en underhållande silly season ÖSK-Karl! Tvärtemot många andra här hade jag gärna sett Zavadil i svartvitt. Fasta situtioner från höger, färbättrat passningspel på mitten och giftiga frisparkar från 20-30 meter hade han kunnat gett oss. Detta är några saker vi fortfarande saknar. Men om Bedoya, som redan är en personlig favorit, blir så bra som jag tror så behöver vi inte sörja Zavadil. De pengar som nu "blir över" kanske kan användas på Taalers nigerian i sommar?
Örebro Disasterpiece
2009-01-09 21:53
Fint vi får två hemmamatcher på rad, med 3 dagars mellanrum 19 april och 22 april (helsingborg och Kalmar). Alla till BA! På alla hemmamatcher!!!
Örebro DaSa
2009-01-09 21:43
Wuzac// Håller inte med om Trelleborg. De var ju också lite av höstenslag och tror inte de kommer att bli sämre när de får Sjöhage och kanske Pode. Prahl är en lagbyggare och skulle inte bli förvånad om Trelleborg hamnar på övre halvan 2009.

ÖIS tror jag är den nykomling som kommer att överraska nästa år. De har ett mycket bra anfallspar i Wallerstedt/Allbäck. Häcken känns också hyfsat starka, skall bli spännande att se hur deras nyförvärv från finland klarar sig och om brassen som dominerat i SE kommer fortsätta med det i AS också.

Men håller med angående Gefle, de följer nog BP ner i SE igen.
Örebro DaSa
2009-01-09 21:38
ÖSK-Karl// Man får tacka för silly-season underhållningen än det inte blev ngr bomber i år! Tycker att du lyfter forumet med din insider information och hintar om nya värvningar, fortsätt gärna med det!

Att det inte blev ngt med Zavadil känns ganska bra. Vi har bra spelare på de positioner han kan spela på och det kan vara bra att ha lite krut kvar om vi skulle åka på ngn långtidsskada.
Örebro Wuzac
2009-01-09 21:35
Ämne: Wuzac//

Häckens b....
Ja, spela inför 1500 åskådare ingen hit. Blir väl som Sundin i Trelleborg sa: "Man längtar till bortamatcherna för att få lite stämning" ;)
Annons: