/fotboll/osk/forum/6378.aspx/fotboll/osk/forum/6378.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro AllsvenskanÖSK
2009-01-12 17:50
Wivallius//

Fint nu funkar det såklart (Internet Explorer). Borde naturligtvis testat de olika webbläsarna.
Wivallius
2009-01-12 17:45
//allsvenskanÖSk

Kan bero på vilken browser du använder. Jag testade alla jag har och i Firefox funkar videon INTE!
Örebro ÖSK-Karl
2009-01-12 17:31
Henke(Old Boys)//

Det beror nog helt på när den rätta dyker upp, nu är det ju ingen panik.
Örebro AllsvenskanÖSK
2009-01-12 17:21
Bara min video som inte funkar på Djäfluns länk?
Örebro Djäflun
2009-01-12 17:09
De har lagt upp en dagsfärsk video på officiella.
Örebro Grixx
2009-01-12 16:35
Undrar om Laul och Bank jobbar på samma blaska....eller är Laul lite "utanför".
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-01-12 16:06
Sådär då är man snart silvermedlem! Vet inte varför jag valde det men det kändes som att enda skillnaden mellan silver och guld var en fikabiljett så det föll på det. Skäms lite över att jag inte ens varit medlem i ÖSK förrän nu. Lathet tror jag det beror på =)
Örebro Disasterpiece
2009-01-12 15:11
Ämne: Då forumet totalt ve....
Ja lite mer mål från PO-ROO-KAA-RAA vore inte helt fel. Men även om hans måltorka håller i sej så är han ändå otroligt bra tycker jag.
Örebro Disasterpiece
2009-01-12 15:08
Ämne: haha ja det kanske ä....
Nu börjar urfinnen visa sej. Snart blir det bastukorv polkadans för hela slanten!
Örebro Marta (hane)
2009-01-12 15:03
Kan tänka mig att Sixten bättre vet vilket material han har nu, och vad han kan kräva av detta. Kanske känner han även att han är mer förstetränare nu än innan när han haft posten 1 år. Axen ville nog gärna vara så mycket förstetränare som möjligt och kanske fick inte Sixten det utrymme han ville ha.

Eller så har han bara drabbats av en i-väntan-på allsvenskan-depression som oss andra... ;p
Örebro ÖSK öster
2009-01-12 14:46
haha ja det kanske är en ny sida av Sixten vi ser. På lördagsmorgonträningen va han inte alls nöjd med hur en övning utfördes. ett "ska det vara så jäkla svårt" från Sixten och spelarna skärpte sig markant =)
Örebro Henke(Old Boys)
2009-01-12 14:45
Ämne: Sersant//

Nilsson....
Ska dessa Forwards inhandlas under Januarifönstret eller i sommar?
Örebro ÖSK-Karl
2009-01-12 14:42
Sersant//

Nilsson har väl bara seriesegrar i sitt CV. Så bara att han är tränare talar väl för SM-guld? ;))

Henke(Old Boys)/
Zavadil skulle ersatt Nordback, att budet stod kvar trots att Nordback stannade beror på att det finns hyggligt med pengar och att det skulle förstärkt truppen rejält. Nu gissar jag att man tittar på forwards istället.
Örebro Sersant
2009-01-12 13:53
Ämne: Jag var nere på trän....
När du ändå berömmer tränarna så tänkte jag haka på. Var också nere på träningen och måste säga att jag fick ett väldigt bra intryck av Nilsson som sagt han instruerar bra och han var nog den som gjorde övningarna bäst dem jag såg på nära håll iallafall :) (satt på gammla läktaren).

Min höjdpunkt på träningen var ändå när Nilsson säger till Sixten att han ska hålla på med sin station (dem körde nåt stationsystem, fast jag såg dem aldrig byta station) vid gammla läktaren. När sixten blir skickad över till andra sidan så slänger Sixten ut några svordomar åt Nilsson som svarar med att dem nog ändå mår bra av lite motion :D.
Örebro Sekt. E
2009-01-12 13:49
Jag var nere på träningen i fredags. Nyfiken på Bedoya. Brukar inte vara nere ofta, men eftersom jag har förmånen att jobba eget valda tider så blir jag sugen ibland. Slogs av att Sixten var mer "snackig" än jag tidigare upplevt. Känns som om han kliver in i denna säsgong med en mer kaxig och självsäker attityd. Bra tycker jag i så fall, vi behöver så många vinnarskallar vi kan få. Dessutom var Rickard väldigt instruerande på teknikövningarna, vilket jag inte fick intrycket att Alec var. Bedoya var lite vilsen och gjorde så gott han kunde utan att visa upp sig alltför mycket.

Poro och Frempong visade upp imponerande teknik i anfallsövningar där de skulle göra sin back. Nävfer fick vara med, men såg inte ut att vara på topp.

Någon som vet om Eric är tillbaks nu?
Örebro Marta (hane)
2009-01-12 13:36
Då forumet totalt verkar ha dött får jag ge det hjärt och lungräddning...

Förhoppningsvis har Poros måltorka blivit fuktigare, vilket kan vara en annan nyckel. Mer avslut från offensivt mittfält kan vara en tredje...

Örebro Marta (hane)
2009-01-12 13:15
Vore ju exempelvis underbart om vi skulle kunna använda Bedoya som kreativt alternativ i uppspelningsfas, när Nordin punktas bort.
Örebro Marta (hane)
2009-01-12 12:42
Exilarn/
Håller helt med dig. Visst gjorde vi några bra mtacher förra året där man var så stolt att gåshuden nästan var cenitimeterhög. Men många plattmatcher fick vi också in och hade en hel del marginaler på vår sida. Min syn på det hela är att orsaken till detta är att vi främst hade ett sätt att spela på och om inte det gick så låste det sig lätt. Tror fler och fler lag läste oss vad det led, och vi blir nog inte mindre lästa till nästa säsong. Förhoppningsvis kan vi arbeta vidare med detta och skapa fler nycklar att vrida om försvarslåsen med när det inte vill sig.

Jag själv är nog nöjd om vi kan återupprepa förra årets insats eller strax däröver.

Tror inte heller underkattningens underbara mekanismer kommer vara till vår fördel nästa år. Kanske att vi kommer drabbas av det dock.
Örebro ÖSKare i exil
2009-01-12 12:26
Målsättningar inför nästa säsong diskuteras fritt. Man kan lätt få för sig att det förenklat ses hela våren som ett bottennapp och resten som propaganda fotboll.

Även om våren var dyster med gott om bottennapp så fanns det en del bra spel. Och efter guld perioden i mitten med matcherna mot toppen så var det en del blandat mot slutet också. Visst gör alla lag sämre insatser ibland med riktiga bottennapp men ÖSK behöver bli betydligt jämnare. Malmö, AIK, GAIS och Giffarna på slutet var ju matcher där vi inte övertygade spelmässigt även om det blev seger i två av dom.

Jag ser fram emot träningsmatcherna.
Örebro Henke(Old Boys)
2009-01-12 11:25
Fanns det ingen back-up plan om Zavadili(stavning?)inte skrev på för oss?
Örebro Gamla Trä
2009-01-12 11:19
Ämne: Gamla Trä// Eftersom....
Fan, ska man behöva vänta tolv minuter på ett redigt svar, var du upptagen?

Tackar och bockar.
Örebro Mittåt
2009-01-12 11:10
Gamla Trä// Eftersom det står fotboll angivet som verksamhet, så finns det bara ett ställe att vara på: Behrn Arena.

Nu är det iofs. inte alltid så att man följer träningsschemat slaviskt. Avvikelser kan förekomma. Dagens lunchaktivitet (skoprovningen) skulle till exempel kunna ställa till det. Men 14:30 känns ändå rätt säkert. Träningsschemat är rätt nyreviderat.
Örebro ÖSK-Karl
2009-01-12 11:03
Pras Y//

Nej då, jag tycker inte fotboll är enkelt, det är väl den lagsport där mest överraskningar kan ske.

Däremot tycker jag en målsättning på trea är realistisk. Detta med tanke på hur laget såg ut efter EM och med förstärkningarna, samt att jag faktiskt tror att de flesta motståndare kommer till spel med sämre trupper i år.

Att vi skall fira 100 år 2009 är ett skämt, självklart startade föreningen 1908, men ett litet minifirande kan vi väl ha!
Örebro Gamla Trä
2009-01-12 10:57
Var lite nyfiken på att kanske kika lite på Bedoya och killarna, enligt schemat på http://www.oskfotboll.se/default.asp?id=15575&ptid=
är det ett fotbollspass 14:30-16:00 idag. Min fråga här är; vet någon var dem kommer befinna sig, är det behrnabeu som gäller eller kör dem något inomhus eller annorstädes? Mittåt kanske?
Örebro Wuzac
2009-01-12 10:40
Ämne: Angående ÖSK´s prest....
Saywee : Absolut. Dala tog ÖSK till sin bästa placering. Men åren efter när laget blev sämre för varje år och när det var rätt uppenbart att laget inte var ett ämne för SM guld så gick han ut och proklamera att det fanns det kapacitet till och det siktar vi på osv.

Visst, det finns kanske anhängare till det konceptet att sikta mot stjärnor och nå trädtoppar. Andra föredrar att ligga lite lågt och iställer överaska.
Örebro Sekt. E
2009-01-12 10:40
Håller med. ÖSK har utvecklats mycket de senaste åren. Dock inte på webbfronten. Den är riktigt risig, inte minst shoppen.
Örebro Da_öSk
2009-01-12 10:38
Både innehåll och utformning av dom bägge shopparna så ligger ÖSK miltals efter. Vet inte varför det ska vara så svårt att få till en enkel och övergripande webbshop 2009? Bara fixa samma leverantör som FBK men byt ut deras logga mot våran egen. Skulle tro att försäljningen lätt kan dubblas, tredubblas med rätt innehåll och en simpel sida där det är enkelt att betala med kort, faktura etc.
Örebro Bempa no:10
2009-01-12 10:00
Och så måste jag tilläga att ösk måste se över sin web shop och web sida,vi är väl sämst av alla lag i allsvenskan på att sälja supporter prylar,Ösks hemsida tycker jag är ett skämt när det gäller att köpa supporter artiklar,utbud, priser och av biljetter.Hemsidan måste ständigt vara uppdaterad annars behövs ingen sida alls, ett tips åk till Karlstad och titta i FBK,s butik,med andra ord jag tycker Ösk måste värva duktigt folk med lite nya ideer till kansliet som verklig förstår att det är supportrarna dvs publiken som betalar deras löner = servicemind...så ta åt dig Sjögren och gör något åt detta snarast detta skulle verklig vara den nya ska BOMBEN....
AIK Saywee
2009-01-12 09:48
Angående ÖSK´s prestationer under "Dala-perioden" så vill jag minnas ett kval och ett stort silver (ÖSK´s bästa placering sedan 1909) samt att övriga placeringar var på övre halvan av AS, å då bortser jag från "Lagrell-perioden".

Jämfört med övriga tränare sedan 1988 tror jag att han lyckades rätt bra?
Örebro Grohl
2009-01-12 09:47
Ämne: Värva Nicklas Skog n....
Nej ge fan i skoog... Vad skickar dt för signal till talangerna att värva honom?? Nej hellre Staaf och Jidsjö
Annons: