/fotboll/osk/forum/6371.aspx/fotboll/osk/forum/6371.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Marta (hane)
2009-01-13 17:24
Röd guling/
Den där frågan börjar bli tjatig från dig nu. Håll reda på den information du redan fått istället.
Örebro Pras Y
2009-01-13 16:53
17.05 svarar experterna i "Orrenius, Bank och Laul tycker till om ÖSK, del7" på var de tror ÖSK är 2015.
Elfsborg Röd Guling
2009-01-13 16:49
God kväll. Jag håller på med en undersökning och undrar därför om ni vet om någon spelare i er A-trupp är öppet homosexuell. Otrevliga svar och svordomar undanbedes.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-01-13 16:01
Angående Olsen och Bassombeng tycker jag man ska låta de vila upp sig hela försäsongen om det är så att det behövs. Skicka de på Selma Spa i 3 månader.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-01-13 15:58
Boniek/ Jag har trott på Jidsjö sen jag såg honom spela för Karlslund i Idrottshuset för ca 3 år sedan. Håller hans knä kommer han bli något stort...och bra =)
Örebro abdel seidou
2009-01-13 15:04
ÖSK-Karl//

Jag håller med. Jag vill ha glada och sångstarka bortasupportrar som hjälper upp stämning och sporrar våra egna härliga kubaner till ännu högre höjder men jag vill precis som du ha dem på rätt plats. Det känns olustigt att dom ska stå och sitta som "lömska infiltratörer" på våra läktarsektioner.

Dom ska hoppa, sjunga, vifta och skrika för fulla halsar och sen tystas helt när den danska träskallen nickar bollen i mål! =)
Örebro Disasterpiece
2009-01-13 14:29
Ämne: Om Jidsjö från NA.
....
Sen får vi ju inte glömma att Bassombeng är en riktigt bra målskytt också. När han inte är skadad dvs.
Örebro kenya
2009-01-13 14:22
Om Jidsjö från NA.

Jag tror mycket på både Jidsjö och Staaf. Synd på skadorna bara och sen Olsens hälsenor...

Vi behöver nog ha en backup plan till sommarn om det ser mörkt ut på forwardsfronten.

En fördel är väl att Bedoya spelat anfallare och borde kunna ta den rollen om det blir skador, även Nordin har ju lirat där.
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-01-13 13:07
vi snor Ryan Miller ifall de är något ;)

Erton inte lika intressant längre för Kalmar!
vore en riktig rolig värvning..

Bara jag som tror stenhårt på Jidsjö?
Örebro mustard
2009-01-13 12:22
Mittåt//

Tack!
Örebro Disasterpiece
2009-01-13 12:20
Ämne: Ämne: Var Wir....
Den enda som jag kunde urskilja var Porokara med sitt krull :)
Örebro ÖSK-Karl
2009-01-13 12:19
abdel seidou//

Det är lugnt, men det finns ju alltid två sidor av ett mynt. Själv tycker jag det är bättre när motståndarfansen håller sig på egna läktare istället för att "smyga" in på våra.

Men det måste finnas en anledning till att landsortsklubbarna inte bryr sig om den så kallade bojkotten?
Örebro Mittåt
2009-01-13 12:15
Olsens hälsenor är bra igen (sa han förra veckan), men eftersom detta är en belastningsskada och risken för återfall är stor, så tar han det lugnt med sin träning. Relativt sett - dvs. han står över vissa övningar.
Örebro Sersant
2009-01-13 11:37
Ämne: Var Wirtanen verklig....
Tycker inte videon gav så mycket alls faktiskt, förrutom att få se våra hjältar igen :). Gick ju knappt att urskilja någon spelare så på pälsade som dem var :(.
Örebro Sempre vittoria
2009-01-13 11:15
Ämne: Var Wirtanen verklig....
Stämmer bra, det var Astvald.
Örebro mustard
2009-01-13 11:14
hur står det till med Olsen? Han var väl inte heller på träning, eller?
Örebro Mittåt
2009-01-13 11:07
Var Wirtanen verkligen med på träningsvideon från igår? Det fanns en högerkantsspelare i det ovästade laget, som inte kom så långt mot Wowoah-Porokara, men det var nog Astvald.
Örebro AllsvenskanÖSK
2009-01-13 10:48
Disasterpiece//

Och igår så var det någon som sa motsatsen ;). Vi får helt enkelt vänta och se. blir väl mest läktaren och bänk enda tills Basse blir skadad.
Örebro Mickee?
2009-01-13 10:46
Det kan ta tid för personer att komma in i laget...så han borde få lite tid på sig för att kunna vissa sin bästa sida, Wirtanen.
Örebro Disasterpiece
2009-01-13 10:24
Ämne: Nu har jag varit ner....
Vad jag sett av Wirtanen så verkar han riktigt bra. Tror han kan medföra mycket till ösk.
Örebro Sekt. E
2009-01-13 09:33
Nu har jag varit nere på två träningar och den där Wirtanen är för mig helt osynlig. Alltså, jag ser han inte ens. Vad gör grabben under träningarna, sitter på hojen i någon korridor, agerar bollkalle eller fyller i närvarolistor? Igår kändes det som om Sport hade ca hundra tränare på plats. Kirurgisk träning kanske är helt rätt...
Örebro abdel seidou
2009-01-13 01:00
Gonatt ÖSKare och ursäkta mej ÖSk-Karl om mitt stora engagemang i sånna här frågor förklär sig till arrogans och drygt raljerande. Det är absolut inte min mening utan en ofrivillig slaggprodukt som kommer ibland när jag brinner med kraftig låga.

Till sist en önskning inför morgondagen. Törs man hoppas att här finns lite intressanta startelvor att fundera över när men kommer hem imorgon eftermiddag? Finns kanske någon som vill ge sig på lite olika varianter på matchbildsförändrande byten när man vill bevaka en ledning eller forcera in en kvitteringsboll i 84e minuten? Vad kan ni tänka er för tillfälliga varianter på uppställningen utan att ändra "orealistiskt" mycket? Go nuts! =D
Örebro Tom Hell
2009-01-13 00:46
Saywee: nej, jag menar att när säsongen BÖRJAR så ser man om laget utvecklats, tagit ett kliv framåt. Förbättrat passningsspel etc.

Wuzac: Håller med dig i det mesta förutom ang. Lagerbäck.
AIK Saywee
2009-01-13 00:40
Mittåt//
Tack förresten för en bra redogörelse (inlägg 23:02), den hittade jag först nu, vad underligt.

Det är nog punkt 1 vi debatterat lite ikväll, punkt 2 är synd att man skall behöva lagstifta om, det verkar mera handla om sunt förnuft, men så är det ju nu för tiden, vi fastnar hellre i en lagdjungel eller heter det Lagrelldjungel?
Örebro abdel seidou
2009-01-13 00:28
ÖSKalle. Kolla med dom som är insatta i motförslaget istället för dom som är insatta i vad som nu gäller och har ett stort egenintresse i att säkerställa att gällande villkor inte ändras.

Det där med ansvarsfrågan vid händelse av att besökarna "ställer till med något" (antar att du menar skadegörelse och liknande) har iaf inte jag sett eller hört minsta lilla knyst om och ingen vettig människa skulle föreslå att sådant bör vara hemmalagets ansvar. Företrädarna för supporterklubbarna i Stockholm är inte dummare än nån annan bara för att dom kommer från huvudstaden.

Jag skulle ju så klart kunna ha missat det men det känns inte så troligt med tanke på att det låter väldigt tokigt och kontroversiellt så det är nog troligast en ren fabulering av folk i vars intresse det ligger att göra den "sanningen" gällande. Man ska inte tro för mycket på allt man hör, speciellt inte det som är påhittat. =)

Hur som hellst kvarstår det osänkbara argumentet, varför ska bortasupportrar som åker land och rike runt för att stötta sitt lag vara en enda stor ekonomisk belastning för sitt lag när den "pluskaka" som faktiskt genereras bara ska tillfalla hemmalaget? Det är helt omöjligt att snacka bort den grejen.

Skulle klubbarna nu ha fått för sig att dom inte har råd med bortasupportrar (du kan absolut ha rätt i det, det säger jag inget om) så okej då kan man väl låta bortalaget stå för kalaset men isåfall självklart under förutsättning att man ger dem ägandet av biljettfärsäljning och kioskhandel på bortasektionen. Eller då såklart som det nu har blivit, räkna med att dom inte kommer in alls och inte genererar drag kring matcherna och positiv stämning med allt vad det innebär i form av större mediauppmärksamhet (som vi kring dom mindre klubbarna alltid vill ha mer av) och fler nöjestittare utöver de vanliga trogna supportrarna.

Oavsett summor hit eller dit och vad som väger över åt vilket håll så går det inte att rättfärdiga att ena eller andra sidan (borta eller hemmalag) ska få stå där med bara utgifterna eller bara inkomsterna av en viss del av publiken utifrån vilken del av arenan dom står på.

Allt rättvisetänk och all vanlig bonnheder säger att det är allt eller inget som gäller. Om man inte vill bli påtvingad att ta utgifterna för supportrar som reser hit varför ska man då få ta sig rätten att behålla hela pluskakan som dessa genererar för sig själv? Förhållandet mellen plus och minus är ointressant i sammanhanget när man ser på det som en ren pricip och hederssak. Slänger man minus på bortalaget så räcker man också över lite plus eller vänjer sig vid mindre intresse i riksmedia, sämre drag på matcherna och lägre publiksiffror på dessa matcher.

Vill vi ha dom här och allt det positiva det för med sig? Jag vill iaf det. Det är en jättekrydda för klubben ÖSK och för publiken. Det är också en jätteaffär ekonomiskt för Örebro som stad utnför arenen och ännu mer så för andra städer som ligger längre från Sthlm där ännu fler supportrar övernattar (det är det redan många av Stockholmarna som gör här i Örebro).

Men men, iaf, principfrågan är enkel och har ingenting med hur stor än den ena eller den andra summan är.

Principfrågan är en principfråga och var och en är såklart fri att göra sitt eget pricipiella ställningstagande men gör det då utifrån principen om rätt och fel, inte klirr i kistan för sin egen klubb. I det här fallet är det inte samma sak.
AIK Saywee
2009-01-13 00:27
Jag tänkte på riktigt gamla tider från Eyravallen, med stående publik, nästan alla var herrar i lång överock och hatt. Var det 1800-talet?
AIK Saywee
2009-01-13 00:25
ÖSK-Karl//
Ja så var det på den gamla goda tiden ...
(änglarnas tokspel)
Örebro ÖSK-Karl
2009-01-13 00:15
Saywee//

Tyvärr dröjer det nog inte många år innan det bara tillåts sittande publik likt England. Utvecklingen går ju inte direkt åt rätt håll, framförallt i Stockholm.
Örebro ÖSK-Karl
2009-01-13 00:11
Saywee//

Jag är helt enig med dig, vet att vi båda också besåg den första hulliganmatchen på Eyravallen när Göteborgarna fick tokspel.
Örebro ÖSK-Karl
2009-01-13 00:09
Saywee//

Både du och jag såg ju tokstollarna hos oss på Nya Ullevi för några år sedan mot Gais. Böterna gick till ÖSK, sedan hade de tydligen också förstört en toalett, även den räkningen gick till ÖSK.

Det är sådant som bojkottarna vill överföra till arrangören. Arrangören menar med rätta att en sådan bevakning skulle bli alldeles för kostsam. Om 500 personer löper amok inne på BA, då hinner de med att förstöra för mycket pengar. Det är därför vi blir visiterade av våra egna på bortamatcherna.
Annons: