/fotboll/osk/forum/6370.aspx/fotboll/osk/forum/6370.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2009-01-15 18:11
8 timmar och 47 minuter måste vara något slags rekord i uppehåll mellan inlägg på svartvitts forum, jag trodde det var något fel på min dator eller kanske en internetblockad.
Örebro Hertig_Karl
2009-01-15 17:54
81 Dagar kvar till Allsvenska premiären... Kan inte tiden gå lite fortare? Tur man får följa Alvbåge och Anttonen i Amerika och att det är lite försäsongs matcher innan innan allvaret börjar så abstinensen kanske mildras lite.
Örebro Joerny
2009-01-15 09:07
Kenya// Nä, det får vara slut på våra spelarförsäljningar inom landets gränser. Jag tror Nordin skulle kunna inbringa betydligt mer pengar om han fick ytterliggare en säsong i benen. Han är trots allt väldigt ojämn. När han är som bäst håller han internationel klass men i vissa matcher är han på gränsen till rent ut sagt dålig.
Örebro kenya
2009-01-15 05:02
Läste någonstans här nere om att någon trodde att Nordin kunde vara aktuell för MFF nu när Toivonen går.

Jag tror dock att MFF öppnar stora plånboken och hämtar hem Sharbel Tuoma och det ska vi vara glada över, hoppas Nordin stannar hos oss säsongen ut i vilket fall.

Läste på fotbollskanalen (orkar inte länka) att Tobias Grahn kunde tänka sig att komma hem till allsvenskan. Det är ju ett "stort" namn men ingen som direkt har presterat de senaste åren. Undrar vilken klubb som plockar upp honom nu.
ÖIS kanske?
Wivallius
2009-01-15 00:46
Appropå tidigare förslag till laguppställning så är det lätt att fatta tycke för två varianter, en för positivt spel, en för gnetspel. Bra förslag tidigare här på forumet, tycker jag!

Jag såg på plats Bedoyas provspel i ÖSK i fjol och blev mycket imponerad av honom, samtidigt som Nobbe också är en av mina favoriter. De två får nog alternera, beroende på förväntad matchbild.

Däremot skulle jag heller inte bli förvånad om vi får se både Bedoya och Nobbe på plan ibland. Som vi alla vet försvinner Nordin/blir läst av motståndarna ibland och Bedoya kan nog byta av honom när det kärvar då och då.

När det gäller backplatsen bredvid Wiken så är det inte så lätt. Berra är en supertalang men ack så livsfarlig ibland. Oscar är också en stor talang men oprövad. Hoppas han får chansen några gånger i vår så man verkligen får möjlighet att bedöma honom.

Precis som någon skrev tidigare behöver Basse konkurrens, eftersom han försvunnit i vissa matcher, så ett och annat inhopp av Wirtanen får vi också se.

Precis som många av er andra är jag mest bekymrad för platsen bakom Kim. Staaf har en annan spelstil och kan inte matcha dansken i det spel ÖSK vill spela. Jidsjö är rätt typ men skadad och oprövad. Om någon mer skall värvas anser jag att det är Kims andreman ÖSK skall köpa.
AIK Saywee
2009-01-15 00:43
Ja, attans vad åren går fort år för år.
Den ena säsongen hinner inte sluta förrän den andra tar vid.

Spelarna har naturligtvis ett tillverkningsdatum, men man kan undra om de är stämplade med ett bästföredatum?
AIK Saywee
2009-01-15 00:39
Ursäkta att vi tjatat risker så länge i kväll, jag vet att vi (främst jag och Wivallius) kanske borde tagit detta offside, men ibland blir man så på med skygglapparna att man bara trycker på (tangenterna) utan att hejda sig ...

men, men, det är bara att scrolla förbi.

Vi håller på ÖSK!
Wivallius
2009-01-15 00:37
//Saywee

Ja, det är hemskt som åren går. Men vissa fotbollsspelare håller länge: Kihlen, Wowwen, Weggen, Wikström ... och Kapten Blod
Wivallius
2009-01-15 00:35
... slutligen:

18/10 kommer Degen till Rosta Gärde för att möta ÖSK:s vänförening KIF.

Alla ÖSK:are till matchen!!
AIK Saywee
2009-01-15 00:34
Wivallius//
Njaej, kanske inga som håller idag, det var ju 15 år sedan, fast det vete tusan kanske någon barfotaspelare hade platsat.
Wivallius
2009-01-15 00:32
Bästa matchen i Div 1 norra kommande säsong blir ett fredagsnöje! Kl 19 den 18/9 möts KIF och Forward på KIF-arena

Forza KIF!
Wivallius
2009-01-15 00:28
//Saywee

Wow! Låter som riktigt kul minne. Inga nya Berror eller Bassombenger att hämta där?
Wivallius
2009-01-15 00:27
En av sommarens sista dagar (29/8) smäller det på Trängen. Då kommer "di rö-vita" för att få smisk!
AIK Saywee
2009-01-15 00:24
FN och Räddningsverket, Rwuandiska flyktingläger i Kivuprovinsen .... och nu över till fotboll.

Vi arrangerade en match vid vår camp ("Zaire-Sverige") och eftersom jag hade "fotfel" blev jag hejaklacksledare för vårt svenska team.

Det gick oerhört snabbt att få över alla små söta zairier på vår sida utan mutor. Det gick också mycket snabbt att lära dem hejaramsor.
Vilket minne!

Matchen slutade 2-2.
Wivallius
2009-01-15 00:22
För dem som inte hatar Degen allt för mycket kan nog matchen på Valla mellan dem och Carlstad U den 7 augusti rekommenderas.
AIK Saywee
2009-01-15 00:18
Ämne: //Saywee

Så är de....
Kanske inte alltid, men det borde jag har gjort. Ofta har jag dock förklarat vad som kan vara riskabelt, men sådant kan det väl aldrig bli för mycket av, eller?, även om de tyckar att man tjatar.
Wivallius
2009-01-15 00:16
//saywee

Ja usch, ja! Låter inget vidare. Jobbade du för FN?

Själv hoppas jag fortfarande slippa de dimmiga och vidriga vintrarna i Göteborg. Det lär visa sig de närmaste månaderna.
Wivallius
2009-01-15 00:13
Nästa fotbollskrock:

Samtidigt som Sverige spelar mot Malta spelar Degen mot Forward på Stora Valla! Vilken match skall bruckspöjkera titta på?
AIK Saywee
2009-01-15 00:11
(ditt inlägg 00:04)
Wivallius, om du känner så så gör du helt rätt!

Din 9-årige son är viktigare för dig än troligtvis det mesta i världen och så skall det vara!

Jag har själv klarat mig ur en tvåtimmarskidnappning av två tungt beväpnade och rejält berusade Zairiska milisar under ett uppdrag i närheten av Goma -94, så jag har fått prova på riskhantering live.

Nu lämnar jag risktjötet och hoppas att vi kan tjöta vidare vid någon samåkning i framtiden :-)
Wivallius
2009-01-15 00:10
//Saywee

Så är det! Men informerade du dina ungar om att det var en risk också, när de åkte med ?!?
Wivallius
2009-01-15 00:08
Dubblett! Överflödigt!
Wivallius
2009-01-15 00:08
Mittåt//

Den 1 juni kl 19 kommer grövitklädda supporters att gästa KIF-arena och sannolikt göra allt för att jämna stället med marken.
AIK Saywee
2009-01-15 00:05
Vill bara tillägga att när jag sätter mig bakom ratten VET JAG att jag tar en risk!
Wivallius
2009-01-15 00:04
//Saywee

Säger inte det! Bara att om jag inte hade haft grabben den dagen då DIF-ÖSK spelat, så hade jag åkt till Stockholm. Nu när jag har grabben så gör jag det inte.

I det senare fallet utsätter jag honom inte för fara 40 mil på vägen OCH 2 timmar på Stockholms Stadion. Han tror farsan kan skydda honom för alla faror i världen. Du vet säkert hur det är. Det hade han nog trott om vi bott på Gazaremsan också.
AIK Saywee
2009-01-14 23:58
Men, Wivallius, jag vet egentligen inte när risken övergår i fara eller ännu värre blir en olycka, gäller båda fallen. Sett över ett år är dock risken absolut störst ute på vägarna.

Vi skall väl inte låsa in oss i våra hem?
Örebro Mittåt
2009-01-14 23:57
Beträffande Örebroderbyt i div 1 så har det nog gått till på ungefär följande sätt:

1. Först lade man fast div 1-serien. Då visste man inte hur allsvenskan skulle se ut.

2. Därefter spikade man allsvenskan. Då fanns det ingen anledning att ta hänsyn till lagen i de lägre serierna. Allsvenskan går före allt annat.

Nu finns dock möjligheten att flytta matchen. Det förutsätter att bortalaget (KIF i det här fallet) går med på det och det kommer att kosta några kronor.

Så med största sannolikhet får lokalderbyt ett nytt datum.
Wivallius
2009-01-14 23:48
//saywee

När du är på fotboll mot vissa speciella lag VET du när du tar en risk.

När du sätter dig bakom ratten VET DU INTE när det dyker upp ett fyllo, en meteorit eller farbror i hatt.

Man kan (nästan) inte leva utan att förflytta sig i bil på vägen men man kan titta på fotboll på PPV och inte utsätta sina nära för (liten) risk.
Wivallius
2009-01-14 23:45
... är det inte typiskt?

Samtidigt som ÖSK tar sig an det svart-rödrandinga förortsgänget från Stockholm (kl 19 den 25/5) med Doktorn i spetsen, så spelar Forward derby mot KIF på Trängen. Hur tänker SvFF och Ljugrell?
AIK Saywee
2009-01-14 23:43
Detta med riskbedömning är inte ett helt lätt kapitel. För mig liksom för många andra är familjen det absolut viktigaste!

Jämförelse ...

Men, när jag sätter mig själv och någon familjemedlem i min bil så tar jag en mycket stor risk, jag riskerar att möta rattfyllon, drogpåverkade, medicinerade, trötta, mobiltelefonpratande, etc, som inte har på vägen att göra. Detta sker många gånger per år.

Att ta med mig mitt barn eller barnbarn till Göteborg, Borås, eller Stockholm för att titta på fotboll någon gång per säsong är inte lika farligt om jag, som vid bilåkning, beter mig normalt.

Jag menar att det är både onödigt, provocerande och aningen dumt att tjöta med en onykter bortasupporter om att "vi" vunnit matchen, eller?
Wivallius
2009-01-14 23:41
... och det blir mycket fotboll den syttende mai:

Först KIF kl 15, sen ÖSK kl 17, då Alec Axén med anhang gästar Eyra!
Annons: