/fotboll/osk/forum/6358.aspx/fotboll/osk/forum/6358.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grohl
2009-01-19 18:03
Är det bara jag som ser rimligheten i att folk faktiskt inte tycker att Anttonen hör hemma i landslaget?

Han har gjort en bra höst men om jag hade fått frågan om vilka 2 ÖSKare som borde bli uttagna i landslaget så hade det varit flera namn jag sagt innan Patriks. Jag tycker helt enkelt inte att han har utmärkt sig speciellt, titta på NA´s betyg från den gångna säsongen så får ni se att även dom hållr med.

Samtidigt så är han inget framtidsnamn, en spelare som Patrik Haginge hade jag betydligt hellre sett om det nu inte var så att man är ÖSKare =) Missförstå mig rätt nu, Antonnen är en av mina favoriter i ÖSK och jag jublade när jag såg att han skrivit på nytt kontrakt, men jag tycker inte att det är konstigt att folk reagerar på att han är med i landslaget. Att folk här jämställer han med Alvbåge tycker jag bara är löjligt naivt och hemmablint.

Att Laul anser Alven vara en gäspning beror på att han inte är insatt i ÖSK, något som han själv påpekat i sin blogg.
AIK Saywee
2009-01-19 18:00
Ämne: Verkar som om jag pr....
Kan helt enkelt bara hålla med dig Måldini, det verkar som att du "skriver för blinda ögon".

Att förbjuda Alvbåge att blogga, verkar alltför strikt styrt. Att det sedan kanske kan finnas några restriktioner och lite policy för hur man uppför sig i media är ju en helt annan sak. MEN, ett totalförbud av att blogga, ajajaj!

Att han skall koncentrera sig på fotboll innebär väl inte att man inte får göra något annat i dagens verklighet, kontakta anhöriga, äta lite fin kost, relaxa, tjöta med kompisarna etc. Skall man fungera och prestera så må man väl också få utöva lite av det man tycker är skoj.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-01-19 17:43
Anttonen är nog lika okänd i andras ögon som Andreas är i våra. Det är ju en B-trupp som åker. Lagerbäck hoppas nog bara hitta något guldkorn som kanske får fler chanser framöver. Bara hoppas att Anttonen och Alvbåge gör riktigt bra insatser.
Örebro OnicO
2009-01-19 17:30
För er som inte vet vem Andreas Johansson är:
Andreas Johansson eller Adde som han kallas för, är en gammal klasskompis som numera jobbar på Mc Donlad´s, jäklig trevlig prik. Han spelade knattefotboll men slutade ganska tidigt pga högt vikt och brist på intresse. han brukade spela back eftersom han orkade inte springa mycket.
Örebro Olsén19
2009-01-19 17:15
Texas #2
Andreas vem?
Gå och lägg dig
Örebro ÖSK-Karl
2009-01-19 17:09
Jag säger som kenya, vem är Andreas Johansson, har ärligt talat ingen aning. På vilken position spelar han?

Med Anttonen som högerback skulle jag defenitivt känna mig säkrare än med Stoor. Utan skador hade Anttonen redan haft ett antal A-landskamper.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-01-19 17:05
kenya// Han verkar vara en bedragare! =)
Örebro kenya
2009-01-19 16:58
Ämne: Mockba // Han gjorde....
Fanns tydligen ingen bättre på Anttonens position heller tydligen.

Vem fan är Andreas Johansson förresten?
Halmstads BK Texas #2
2009-01-19 16:53
Mockba // Han gjorde en kanonsäsong och dessutom årets mål i Allsvenskan bedrog säkert. Fanns ingen bättre på hans position som spelat bättre.
Örebro BabyKladde
2009-01-19 16:51
Ämne: Angående den här art....
Anttonen har 4 st. J-landskamper.
Örebro Mockba
2009-01-19 16:49
Anttonen ett skämt, till skillnad från er egen Andreas Johansson då. :D
Halmstads BK Texas #2
2009-01-19 16:46
Antonnen är ju ett skämt i truppen. Det vet alla. Alvbåge är en bra målis som e jämn med de andra målisarna efter Isaksson. Sverige har kassa målvakter tyvärr..
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-01-19 16:34
håller med er! Laul gav korta oinspererande ord när svartvitt hade interjuv med honom, o har antonnen i kategorin.(vad gör han här) o alvbåge som "stabil" gäst nivå,
alvbåge stabil? han är för f##¤¤%& sverige näst bästa målvakt.!
Laul o Mats Olsson två ösk hatare
för övrigt anser jag att Arnell vill bli örebroare ;)
Örebro Mockba
2009-01-19 16:33
Sixten Boström blev årets Örebroare. Han hissades av spelarna när han var iförd en kungamundering innan träningen i dag. NA:s Webb-TV filmade.

Hyvvä Sixten! :)
Örebro oroT
2009-01-19 16:14
Vad e den här Laul för ett spån egentligen?

Ne, det finns en anledning till att jag inte varit inne på Aftonsörjans sida på snart 7månader.
Tack Dan för att du påminde mig :)
Örebro Volyes
2009-01-19 14:20
Ämne: Jag tycker det är sj....
Jag skulle tippa på att vi är i Kina 2009
Örebro Sekt. E
2009-01-19 14:17
Han kanske har krav på antal levererade ord till redaktionen och vill hasta ur sig dom för att kunna glida på byn istället. Så måste det vara.
Örebro Aspen
2009-01-19 13:19
Undrar viljen journalistisk nivå Robert Laul ligger på? Troligen lägre än landslagets nivå (som han klagar på). Låt grabbarna spela och visa vad dom kan.
Örebro DanFrånStan
2009-01-19 12:42
Angående den här artikeln, har Anttonen 4 tidigare A-landskamper? När var dessa? Jag kan inte hitta nån information någonstans om detta?
Örebro Blå Bergen Blues
2009-01-19 12:21
Måldini// Klubb respektive Förbund är spelarens arbetsgivare, konstigare än så är det inte. Det finns hos alla arbetsgivare regler för vad man som anställd får resp inte får "säga offentligt". Det kan handla om affärshemligheter, mm, mm. Det har ingenting med "Östtyskland"/"Kina" att göra...
Örebro Henke(Old Boys)
2009-01-19 12:09
Finns nog direktiv från ledning ang snack med media,förstå vad det skulle skriva i tidningar om spelare som vantrivs hela dagarna annars.Alvbåge ska väl koncentrera sig på fotbollen nu när han väl fått chansen att ta en plats i landslaget,tror även att han vill fokusera på just det just nu.
Örebro Sekt. E
2009-01-19 11:42
Måldini// Det skulle inte förvåna mig om ledningen har gett spelare direktiv för att kommunicera med media. Snarare är det troligt.
Örebro Sekt. E
2009-01-19 11:41
Sådär ja. Nu har jag betalt och kan anse mig vara en rättrådig Kuban.

Support your locals.
Örebro Blå Bergen Blues
2009-01-19 11:12
Ämne: Från Alvbåges-blogg:....
Tycker också att det är fullständigt givet att landslagsledningen har rätt och ska ha rätt att sätta upp sådana interna regler!
Örebro Sersant
2009-01-19 11:00
Ämne: Från Alvbåges-blogg:....
Det är nog för att landslags ledningen vill ha kontroll över informationsspridningen. Tycker inte det är så konstigt då landslaget utsetts för ganska hårt tryck från journalister och minsta lilla grej kan blåsas upp till ett infernon.
Örebro Måldini
2009-01-19 10:10
Från Alvbåges-blogg:

"Denna blogg kommer att ligga nere under landslagsturnén eftersom vi inte får hålla på och blogga när vi är ute med landslaget."

Kan någon ge mig ett vettigt skäl till denna censur? Tror de spelarna skall avslöja frisparksvarianter och laguppställningar om de tillåts blogga under landslagssamlingarna?

Pinsamt.
Örebro Henke(Old Boys)
2009-01-19 10:08
Ämne: Anttonen äger på lan....
Hoppas att det inte var Alvbåge han gjorde målet på;)
Örebro Sersant
2009-01-19 09:46
näfver verkar fortfarande ha chansen att ta en plats.
Örebro DaSa
2009-01-19 09:27
Anttonen äger på landslagssamlingen:)

"Daniel Nannskog var rätt het i tvåmålsspelet, men snyggaste målet stod Patrik Anttonen för efter just en framspelning från Nannskog."
Örebro OnicO
2009-01-19 00:34
vad dött det var här inne,
har varit borta ett tag, vad är det hetaste ämnet just nu här inne?
god försätning på er:)
Annons: