/fotboll/osk/forum/6351.aspx/fotboll/osk/forum/6351.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Marta (hane)
2009-01-23 20:57
Saywee m.fl/ Håller med ang häcklande... Men visst kan man väl ändå säga att befogat häcklande som ÖSK-DIF 1-0 när Kim Källström sköt bollen på Paul somblev utvisad var rätt befogat... och rätt skönt... och hade rätt, avsiktlig effekt? Men det gäller att ha känsla för när tillfället är det rätta...
AIK Saywee
2009-01-23 20:52
Snart är det bara en vecka kvar till årets första match, om än en träningsmatch.

Hoppas på bra stämning och en stor kubanklack!

Detta med att heja på egna laget kontra skitramsor mot motståndarna upplever jag efter många års besök på arenorna som följande:

- Att heja på egna laget i medgång stärker spelarna och spelet. Att göra detta i motgång kan göra underverk!

- Att lägga sin energi mot motståndarna kan ofta ha två olika effekter, varav det ena ofta tänder motståndarna till ett förargligt hånleende när matchen blåses av!

micro_42, bra idé, häcklarna är mycket få och överröstas snabbt.
Örebro micro_42
2009-01-23 20:37
Vi som tycker att man skall heja på det egna laget, och inte häckla motståndarna kan väl manifestera detta genom att konsekvent bua ut häcklarna när sådant sker på BA.

Tänk alla riktiga Kubaner hela sektion E unisont vrålar ut sitt missnöje med sådant skick.
Tror resten av arenan skulle hänga på, skulle bli stort i fotbolls Sverige och fairplayligan.
AIK Saywee
2009-01-23 20:28
Disasterpiece//
Först och främst vill jag vända på din "policy"

För mig handlar det mer om att få egna laget att prestera bra och uppmuntra till mål och segrar än att psyka motståndarna till det omvända!

Därefter
"Hatramsor mot Haginge kommer nog tyvärr skandera ..."

Vem bestämmer detta? Hur många är de? Det är väl i alla fall inga Kubaner som ställer upp på sådant larv? Rensa skiten! Tysta dom med riktiga supportramsor!
AIK Saywee
2009-01-23 20:14
BBB//
Nej, nej, jag missförstod dig inte, jag tyckte faktiskt att det var intressant att du verkligen hade funderat kring uttrycket "Alla till ..."

För självklart är det några, dvs inte "Alla", som man önskar inte medverkar vid en fotbollsarena, dvs de som svärtar ned laget, klubben och de go´a supportrarna!

Dom verkar vara borta, så dom kan vara hemma!
Örebro Blå Bergen Blues
2009-01-23 20:03
Ämne: Ämne: Bra art....
Disasterpiece// Ok, men om de ramsorna ska vara på samma nivå som de var i somras/höstas (måste erkänna att jag glömt när DIF-ÖSK spelade) så måste jag nog tacka för mig och stanna hemma..
Örebro Blå Bergen Blues
2009-01-23 19:57
Saywee// Sorry om du missuppfattade mig. Jag syftar inte alls på något sätt dig när jag anknyter till "Alla till.." Vi verkar ha precis samma uppfattning vad det gäller rötäggen och det gläder mig mycket, alltså, att vi är fler, och förhoppningsvis många som inte vill bli sammankopplade med ramsor värdiga nazistsvin och annat drägg...
Örebro Disasterpiece
2009-01-23 19:56
Ämne: Bra artikel i Röda K....
Det handlar ju om att psyka motsåndarna till att prestera dåligt på planen. Samma sak när klacken på BA buar som galningar när motståndarna har frispark eller hörna, allt för att psyka. Men ibland kan det gå överstyr, det håller jag absolut med om.

Hatramsor mot Haginge kommer nog tyvärr skandera över stockholms stadion även i premiären 6/4, det är jag ganska säker på.
AIK Saywee
2009-01-23 19:39
Storm_90//
Tror du att ÖSK-spelarna uppskattar din fåniga ramsa?
Örebro Storm_90
2009-01-23 19:34
Äsch klart som fan att Hagge och Näfver ska få skit! Personligen hoppas jag att ramsan sålt dig som en h0ra! ska eka en del gånger i premiären mot Hagge. Det är dock enbart min personliga uppfattning.
Sen så kan jag svara direkt på att jag ÄLSKAR ÖSK oerhört mycket. Ett exempel är att jag endast har studibidraget att leva på ca 12.000 kr år. Av de går i runda slängar 7-8000 kr till saker som har med ÖSK att göra.
AIK Saywee
2009-01-23 19:30
BBB//
En grej till, intressant att du funderat över uttrycket "Alla till ...".

Ur min synvinkel menar jag, då jag ofta använder dessa uttryck, vare sig det är till BA eller någon bortaarena, att så många som möjligt skall närvara och medverka till att heja fram de svartvita eleganterna på bästa sätt!

Rötäggen, eller som de nämns i tidningen, de c:a 20 risksupportrarna, samt eventuellt övriga ouppfostrade, måste stanna hemma hos mamma och/eller pappa, för de är inte färdigfostrade ännu. Det fattas något hos dessa i nuläget!
Örebro Blå Bergen Blues
2009-01-23 19:25
Farsen fortsätter (igen)//
Absolut! Jag har inte heller nåt emot "småelaka ramsor" och jag är inte den som inte applåderar när spelare i motståndarlaget beter sig taffligt, men jag tror att jag precis som de flesta normalt funtade människor förstår var gränsen går..
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-01-23 19:19
BBB/ Jag ställer mig också i kö! Men man får inte glömma att det även finns bra ramsor.
AIK Saywee
2009-01-23 19:08
BBB//
Delar din uppfatting och känsla för ÖSK till 100%, minst!
Örebro Blå Bergen Blues
2009-01-23 18:52
Bra artikel i Röda Korsets tidning. Jag har varit ÖSK:are sedan mitten av sextiotalet och under alla dessa år så har kärleken till laget varit min drivkraft. Jag har aldrig förstått allt detta "hata, hata" mot motståndaren, eller än värre psykningar genom att låta förstå att spelare i motståndarlaget är kriminella, missbrukare, homosexuella eller vad det än nu kan vara som man påstår..
Jag mådde verkligen, verkligen illa när delar av ÖSK-klacken på Stadion förra året skanderade "Haginge och Näfver dom är inte som andra, Haginge och Näfver dom ligger med varandra"..
Jag skäms som en hund att stå på samma läktare som människor som ropar så, att bli beblandad med sådana människor! Alla ni som uppmanar: "Alla till Stadion", hoppas att ni förstår att man känner sig lite kluven i förhållande till den uppmaningen..
AIK Saywee
2009-01-23 18:48
Joerney//
Håller med, dessutom ökar väl risken för eventuella skador, eller? För den minskar väl inte?

Men, kul för Roni.
Örebro Joerny
2009-01-23 18:40
Kul, men så klart väntat att Roni Porokara åter är uttagen i landslaget. Men hoppas han inte gör en allt för bra insats för vi vill ju inte tappa han till nån annan liga;) "Tyvär" lär vi inte få behålla honom särskilt länge om han fortsätter spela som han avslutade förra säsongen.
Örebro ÖSKare i exil
2009-01-23 13:53
Väldigt bra initiativ. Inte för att Hejarklackar bör bli fina i kanten men det är bra diskussioner ang. ras och sexuell läggning.
AIK Saywee
2009-01-23 13:48
micro_42, tackar för att tipsade om att tidningen finns på länken. Kubanläsningen omfattar sidorna 32-35.

"En go´ kuban kastar aldrig banan"
Örebro Disasterpiece
2009-01-23 13:08
Ämne: LÄSTIPS!

Röda Kor....
Forza kubanerna! Kul att vi får lite uppmärksamhet i media :)
Örebro micro_42
2009-01-23 12:29
Länktips.
AIK Saywee
2009-01-23 12:02
LÄSTIPS!

Röda Korset´s tidning "HENRY" har i årets första nummer intressant klackläsning.

På förstasidan under rubriken ÅRET SOM GICK finns underrubriken "Go´a kubaner på ståplats"

Fyra sidor inne i tidningen "ägnas" åt Kubanerna med trevlig läsning och sköna bilder. Kan läsa rubriker som "Vad får man skrika på läktaren egentligen?" och "Dialog med supportrar rensar luften från hat"

FORZA KUBANERNA!
Örebro Sersant
2009-01-23 11:55
Håller med dem som tror Trelleborg blir farliga iår. Dem ser starka ut och som jag ser det så är det inte många lag som förstärkt sina lag utan mest bibehållit samma kvalitée som förra året.

Dem som ser starkare ut än förra året är som jag ser det Trelleborg och Elfsborg. Måste ha missat nån?

Sen är det många som ser lika starka ut nu som dem gjorde i höstas, ÖSK är ett av dem lagen. Vi har ändå bara 3 nyförvärv mot hur det såg ut i höstas, men då såg det ju bra ut.
Örebro ÖSKare i exil
2009-01-23 11:46
Värvningar som Drugge, Sjöhagen och Pode som hade kännts tvivelaktiga i de flesta andra klubbar men just Prahl gör att jag ser dom som smarta. Killar som inte fått ut det de ska av sin talang är perfekt för Prahl. Trodde han skulle plockat Näfver. Stabilt försvar och vindsnabba yttrar är väl så som Prahl spelar med TFF i 4-4-2. Jensen springer och springer medan Drugge faller ner lite i plan och får boll. Egentligen är det väl målvaktspositionen jag är tveksam till men då återkommer man till första argumentet - det är Prahl.
Örebro Wuzac
2009-01-23 11:32
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....Tycker dock Drugge utvecklats. Men som sagt, Skillnaden mellan fiasko och succe kan nog stavas Prahl. Om de skulle lyckas väl.
Örebro ÖSKare i exil
2009-01-23 11:23
Ämne: Ämne: Trelleb....Tvärtom vad gäller TFF tror jag. Abelsson+Bengtsson som mittlås borgar för en stark defensiv. Därtill Fakhro som var Bengtsson het för några år sedan så de ha backup. Kanske inte många av namnen är så kända med Tylander, Bjurström, Anderasson, Östman, Fuxberg är alla som verkar trivas och av de som är ungdomar verkar dom ju trivas och få förtroende. Jag ser snarare TFF som ett lag som slåss om platsen som årets överraskning. Spelare som Pode, Sjöhagen och Drugge har ju potential men inte lyckats tagit steget. Perfekt för Prahl att jobba med.
Örebro Mittåt
2009-01-23 09:35
O-T Mission impossible?

Robinho has been handed a £320,000 fine for his trip to Brazil – but Man City are still trying to keep the forward happy

Precis som Landskrona BoIS.
Örebro psoari
2009-01-23 09:05
Ämne: rojas, malge// kolla....
Jag har ingen åsikt om låtvalet, men jag tycker inte att man ska kasta bort ett bra ramsa-underlag för att något annat lag redan har använt samma slinga. Steal, and steal with pride. Det är ju inte så att alla våra ramsor är unika precis.
Örebro Wuzac
2009-01-23 08:51
Och Mirza Jelecák verkar ha det trevligt i Skåne ;0)

Örebro Wuzac
2009-01-23 08:51
Dubbelpost
Annons: