/fotboll/osk/forum/6346.aspx/fotboll/osk/forum/6346.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grixx
2009-01-26 20:47
Chipset// Lite över hundralappen. Har testat och det funkade perfekt i -25. Batteriet räckte då bara lite mer än 2.5 timma:-)

Det går ju också att köpa små dosor med metatabletter som man tänder på, ett bra alternativ till bengaler kanske;-)

...eller varför inte ta med sin gamla ångmaskin och en hög med metatabletter. Då kan man ju både värma sig och få igång publiken med ångvisslan:-):-)
Örebro Mittåt
2009-01-26 20:45
Wallerstedt sätter press på IFK Göteborg. Genom att tacka nej till en klubb som kan betala till förmån för en klubb som inte kan betala ställs IFK Göteborg inför ett svårlöst dilemma. Skall de hålla priset och riskera att bli sittande med löneutgifter för en spelare som de kanske inte behöver eller skall man sänka kraven för att skapa utrymme i spelartrupp och budget för en position där behovet är större.

Wallerstedt å sin sida kan sitta av ett halvår. Blir det inte någon affär nu så kommer pressen att sälja att bli ännu större för IFK Göteborg i sommar när de har en bättre uppfattning om vilka luckor som måste tätas.
Örgryte Ultras Örgryte
2009-01-26 20:40
Snackade inte ni om att Pavel var aktuell för er? Wallerstedt går till sundsvall därför att han flickvän är därifrån och hon vill flytta hem. Frågan är dock om sundsvall har råd att lösa Walle från de onämnbara.
Örebro Grixx
2009-01-26 20:34
Pras Y// Tyckte mig höra att sportradion sa familjeskäl.
Örebro Mittåt
2009-01-26 20:30
Pras Y// Wallerstedt kanske gillar utsikten från Norra Stadsberget.

Han spelade under åren 2003 - 2005 med Giffarna, innan han rätt överraskande blev värvad av IFK Göteborg. Så han kan mycket väl ha kopplingar dit.

Nästa år kan det mycket väl vara tvärt om. Giffarna är tillbaka i Allsvenskan och Örgryte får spela i superettan. Lyckas Sundsvall värva Wallerstedt så ökar nog deras chanser betydligt att gå upp igen.
Örebro Pras Y
2009-01-26 20:07
Om nu Wallerstedt tackat nej till ÖIS som Expressen på nätet påstår varför skulle han då vilja gå till GIF Sundsvall ?
Örebro Mittåt
2009-01-26 20:04
ÖSK-Karl// Om han blir bytt mot Näfver eller Robert får nog Lennart bakläxa. Almebäck fick inte sitt kontrakt förnyat.
Örebro ÖSK-Karl
2009-01-26 20:01
Stockholmsstolthet//

Tjenixen själv fjollträskare, varför plockar inte någon 08-klubb honom om han nu är så bra?

Möjligen är det ett byte på gång med någon av Näfver eller Walker, kanske båda.
Örebro Pras Y
2009-01-26 19:59
Vet att det ÖSK shopen varit på tapeten förr, har i alla fall beställt en 1908 halsduk, snyggare än den klassiska.

Vet någon hur lång tid det brukar ta och hur mycket frakten kostar?
Örebro Mittåt
2009-01-26 19:10
Dovre//

2009-01-31 13.00 Träningsmatch Örebro SK - Kongsvinger IL

2009-02-07 13.00 Träningsmatch Örebro SK - Gefle IF (spelas i Avesta)

2009-02-11 18.30 Träningsmatch ÖSK - BK Häcken

2009-02-14 17.00 Träningsmatch Fredrikstad - Örebro SK

2009-02-21 Träningsmatch AIK - Örebro SK

2009-02-28 13.00 Träningsmatch Örebro SK - Djurgårdens IF

2009-03-07 12.00 Träningsmatch Hammarby IF - Örebro SK

2009-03-11 16.00 Träningsmatch GAIS - Örebro SK

2009-03-14 13.00 Träningsmatch Örebro SK - Brommapojkarna

2009-03-28 13.00 Träningsmatch Örebro SK - Åtvidabergs FF
Örebro Dovre
2009-01-26 19:00
Någon som har ett schema för träningsmatcherna på Behrn Arena? Tänkte ev. ta mig ner till någon eller några av matcherna.
Örebro DaSa
2009-01-26 19:00
Stockholmsstolthet//

BP verkar ju inte vilja ha honom, varför skulle han då platsa hos oss? Varför finns inga andra intressenter?
Örebro Chipset
2009-01-26 18:50
Grixx// Vad kostade ett par sådana? Låter som en utmärkt investering. ;-)
Djurgården Stockholmsstolthet
2009-01-26 18:42
Tjenixen bönder, tänkte bara säga att om ni har någon fråga om Almebäck kan ni skicka ett PM till mig, han är nämigen min "plastbror". Kan säga att han är skjukt stark och snabb, han har fatiskt fått förfrågan från flera friidrottsklubbar som vill att han ska springa för dem. Kan dessutom tilläggas att han är bra på huvudet mycket pga sin spänst:)
Örebro BabyKladde
2009-01-26 18:30
..säger bara ÖSK-mössa och ÖSK/Kubanerna-halsduk!
Örebro Grixx
2009-01-26 18:17
Saywee// Vis av alla optimistiska vintermatcher när man frusit häcken och fötterna av sig så har man investerat lite.

Vinterraggsockor med inbyggd elvärme från Clas ohlson. Fungerar perfekt med batteri i 4 timmar :-) :-)

Sittunderlag och pimpelfiskarjacka modell större grundar jag självklart med.
AIK Saywee
2009-01-26 17:50
Det är låg risk för träningsmatchpremiärinställning på BA på lördag.

Kring nollan och ingen nederbörd :-)
AIK Saywee
2009-01-26 16:32
ÖIS kan nog bli en stark "gammal nykomling" ?

Troligtvis bäst i sta´n :-)
Örebro Chipset
2009-01-26 16:18
"Du ser inga problem ur säkerhetssynpunkt med tanke på kombinationen mycket publik och liten arena?
- Jag tror inte att Grimsta IP vare sig är sämre eller bättre än exempelvis Stockholms Stadion. I det ljuset är Grimsta nog bästa alternativet. Folk föredrar också att åka dit tror jag, säger Rickmer."

Säger en hel del om Stockholm stadion som fotbollsarena. Dock ska det inte hindra några hundra Örebroare den 6:april. Ta med kikaren!

Sponsz// Det var nog bäst så...
AIK Saywee
2009-01-26 16:17
Jag vill ha elva svartvita eleganter på den gröna mattan när det spelas allsvensk fotboll och det tolfte på läktaren!

De flesta röda kort beror på mer eller mindre "dumheter" från spelare och ibland när det har blivit 2 gula kan det till och med handla om "ren idioti". Sedan finns det fall då domarna totalt missat verkligheten!

Men att snacka till sig kort är väl fruktansvärt dumt, det har ju aldrig fungerat även om man som spelare har haft rätt, men jag kan ändå förstå att det kan vara svårt att tiga i dess situationer.

Dock, kort för tjöt, undanber jag mig - sådant kan man torska på.
Örgryte Sponsz
2009-01-26 16:15
Pavel klar för Öis...
Örebro Chipset
2009-01-26 16:14
Johansson-Ze Ndille är mitt val som mittbackspar. Men för att minska pressen på Johansson kan vi gärna slänga in Wiken ibland också. Almebäck kan vara ett fint fjärdeval i väntan på Holgersson.
Örebro Mittåt
2009-01-26 16:13
ÖSK-Power// Det där låter som en snabbare version av Fredrik Jansson.

Jag tror inte att det är ÖSK som har bett honom komma utan att det är tvärtom. Han har bett att få komma hit och visa upp sig och eftersom ÖSK är sugna på en mittback till för säkerhets skull och då han har meriter från S1 och A, så har man sakt ok.

För några veckor sedan var Almebäck i kontakt med Västerås SK och sa till vlt.se att han visst kunde tänka sig att spela i VSK (div 1). Men sedan tackade han nej.

Normalt borde en spelare med hans bakgrund och meriter plockas upp mer eller mindre direkt av någon klubb i Superettan. Men ingen har gjort det i hans fall. Det gör mig en smula fundersam.
Örebro Ösk-Power
2009-01-26 16:00
Har sett Almebäck ett flertal gånger och killen lever helt klart på sin fysik. Är nog relativt snabb också vad jag kan minnas, men hans teknik och känsla kan diskuteras. Han är ljusår från Berra, rent spelmässigt men hans fysik håller förmodligen "premier league-klass". En riktig kloss!

Om han går till ÖSK är han nog mest tänkt som en utfyllnadsspelare. Välidgt tveksam om han går direkt in i elvan.
Örebro Grixx
2009-01-26 15:54
Rubbe brukade åka ut i parti och minut men hade gärna fått lagt sina AIK-år hos oss....enligt mig.

Vad som lett till utvisningarna det här fallet kan ha varit slumpen mm mm...
AIK Saywee
2009-01-26 15:40
Vill tillägga att jag aldrig sett denna spelare live, så därför kan jag inte uttala mig (eller skriva) om hur lovande eller bra han kan var för ÖSK i nuläget. Sådant överlåter jag till "expertis"!
AIK Saywee
2009-01-26 15:35
Mickee?
Efter drygt 40 år på arenorna har jag sett så många röda kort delas ut pga grund av spelares psyke att jag vågar skriva att det inte är ett ettförhastat påstående ...

Sedan vet jag ju förstås att det finns domslut som är dumslut!
AIK Saywee
2009-01-26 15:31
Exakt Joerny, exakt, lagets 30 allsvenska matcher med en utvisad mittback i 7 eller 8 ;-)

Vi räknar bara lite olika, tycker att vi behöver spelare som spelar!
Örebro Joerny
2009-01-26 15:25
Saywee// Svårt att komma upp i 30 matcher om man drar på sig 7-8 avstängningar dessutom;)
Örebro Mickee?
2009-01-26 15:24
Ämne: 2 utvisningar på ått....Vi bör nog inte dra för snabba paralleler till hans psyke...kanske är hans fotbollskunskaper
eller kanske t o m bara otur!
Annons: