/fotboll/osk/forum/6342.aspx/fotboll/osk/forum/6342.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-01-28 16:53
Tyvärr blir sambon drabbad idag, ställer två klockor för o inte missa ;-)

Sveriges bästa målvakt o a antonnen inatt lysande !
Örebro Chipset
2009-01-28 16:44
Grixx// Tack för tipset. Har nyss inhandlat ett par batteridrivna strumpor. ;-)

Saywee// Bra tanke. Det mesta talar ju för att duon Näfver-Walker får speltid.

zxcv// Min klocka kommer stå på 04.30. Kan bli en otäckt segt att kliva upp.
AIK Saywee
2009-01-28 16:07
epiphone//
Bassombeng har vi kvar, han blev inte kvar, dvs borta hemma, jag tror bara att han av någon underlig anledning missade flyget, så nu är han hemma borta ...?

Å du, östraståndet blir även östrasitt.

Men jag håller med dig, Bassombeng är en fantastisk spelare och östra blir fint!
Örebro Olsén19
2009-01-28 16:04
epiphone/
klart att vi har kvar båda våra Kameruanska lejon! Ingen av dem släpper vi bara sådär!
Elfsborg epiphone
2009-01-28 16:01
va fin de nya östraståndet blir
Elfsborg epiphone
2009-01-28 16:01
är lite nyfiken, har ni kvar "Bassombeng"(?) fantastisk spelare
AIK Saywee
2009-01-28 16:00
Everton har vunnit flera titlar, men någon gång i slutet på 1800-talet, när Everton vann ligatiteln dubblerade ägaren till Anfield hyran.

Då blev det tack o go´natt och början på något nytt. Idag tar Goodison Park drygt 40.000 men jag har för mig att ombygge eller planer för 55.000 är på G.

Det händer mycket på arenorna runt om i Europa för tillfället.

Undrar hur hyran av BA är konstruerad för ÖSK´s del, vem äger vad och vem betalar si och så. Jag menar namnet äger Behrn, Arenan är väl kommunens, skötseln sköter kommunen/entreprenör, etc etc. Jag har faktiskt inte riktigt koll.
AIK Saywee
2009-01-28 15:28
Ursäkta, men visste ni detta, jag menar det handlar mycket om arenabyggen för tillfället?

Goodison Park var den första fotbollsarenan i England med eluppvärmd plan. Den var även först med att få läktare i två våningar på alla fyra sidor runt planen.

Örebro Mittåt
2009-01-28 15:27
Det enda som är positivt med Goodison Park är att det är så nära till Anfield.
AIK Saywee
2009-01-28 15:09
Wivallius//
Tänk att få vara på Goodison Park, "lyssna" på the Blues och se Tim Cahill. He cant´t act for toffee ;-)
AIK Saywee
2009-01-28 14:50
in med Boniek Maruti på plan//

Har faktiskt funderat på några förändringar lite då och då, kommer nog snart.
Örebro Yeah
2009-01-28 14:45
Ang. näver-walker
Båda vet nog hur de sitter till i båten och bör inte räkna med att spela mer än i reserv. Men de träningar jag sett denna vecka har näver klart tagit ett steg framåt på. Om man jämför med för ett par veckor sen då han mer eller mindre förstörde övningarna p.g.a dåligt självförtroende och självkänsla.
Walker har jag aldrig gillat och tror inte han kommer bli något heller. En dussinlirare. Näver kan med rätt hjälp bli något för allsvenskan. Bara han kommer i rätt händer och skaffar lite självförtroende.
Just därför har jag lite överseende med hans klavertramp i media. Men han kanske inte har eller kan få minsta hjärta för klubben, isf kan han gärna gå vart han vill.
2009-01-28 14:42
saywee/ dags o byta ut ditt AIK som du har på kanon o sätta in hellre everton o Aik in på kalkon ;-)
Wivallius
2009-01-28 14:40
Ämne: YNWA är väl typ &quo....
//Saywee

Så nu har en Everton-fan uttalat sig ?

;-)
AIK Saywee
2009-01-28 14:17
Mittåt//
Instämmer och hade dessa för-aningar, dessutom skiljer det sig lite mellan dessa två, Robert har inte strulat till det medialt på samma sätt som Kristoffer.
AIK Saywee
2009-01-28 14:14
YNWA är väl typ "You Näfver Walker Alone" eller något liknande?
Örebro Mittåt
2009-01-28 14:12
Så länge som Robert och Kristoffer är medlemmar i truppen kan Sixten givetvis inte säga annat än att de är med och konkurrerar om platserna. Detta av två skäl:

1. Det kan ju hända att de stannar och kommer att behövas. När det gäller i alla fall Robert så är det inte otroligt att det blir så.

2. ÖSK skall givetvis inte devalvera värdet på spelare man hoppas kunna sälja genom att tala nedsättande om deras förmåga.
Örebro Disasterpiece
2009-01-28 14:06
Ämne: Funderar över en gre....
Hoppas dom stannar en sesång till. Jag tror att iaf Näfver har potential att bli riktigt bra.
AIK Saywee
2009-01-28 14:00
Sekt.E//
Jag håller verkligen med dig, men "uttalandet" från Sixten förvånar lite ...?

Verkar som att han vill testa dom lite till, eller?

Hur är det tänkt att det skall fortsätta med dessa två?
Örebro Sekt. E
2009-01-28 13:56
Saywee // Jag hoppas verkligen att han prioriterar de spelare som är tänkta att lira för oss under säsongen. Både Näfver och Walker har ju själva deklarerat att de vill vara någon annanstans. Att dom får vara med och träna och så är såklart ok, men det känns som om det räcker med det.
Örebro zxcv
2009-01-28 13:53
Jag antar att Sveriges startelva blir officiell under dagen, så man vet om man ska ställa väckarklockan eller ej:-)
AIK Saywee
2009-01-28 13:49
Funderar över en grej angående Sixtens "uttalande" via NA förra veckan.

Märker att inte speciellt många har med Walker och Näfver i tilltänkta startelvor. Har för mig att Sixten inte stängt några dörrar eller vad de skrev? (om det är rätt citerat förstås)

MEN, hur kommer dessa två herrar att träningsmatchtestas? Är det ett spel för kulisserna, är de verkligen på väg bort eller kan det bli en säsong till?

GOK
Örebro Sekt. E
2009-01-28 13:48
ÖSK öster// Jag tror att Nordin sparas på lördag. I alla fall från start. När jag varit nere på träningar har han lika ofta sprungit vid sidan om, som han varit med i vanliga bollövningar.
Örebro ÖSK öster
2009-01-28 13:46
Chocka med Berra på topp.
Örebro ÖSK öster
2009-01-28 13:46
Ämne: Westman
Vovven, Wik....
Nordin?
Örebro Sekt. E
2009-01-28 13:33
Westman
Vovven, Wiken, Almebäck, Sesay
Nobbe, Per J, Alejandro
Frempong, ?, Wirtanen.

Kanske något åt det hållet på lördag, men vem fyller luckan?
2009-01-28 13:09
Sesay har en skön frisyr de kan vi alla nog hålla med om ;-)
Örebro Örebro-SK
2009-01-28 13:07
//Yeah
Tack!
Örebro Wuzac
2009-01-28 12:23
Ämne: in med boniek//

G....Jaså Roni till Finland? Det hade jag missat. Ja det finns inte många forward alternativ då.
Örebro ÖSK-Karl
2009-01-28 11:18
Saywee//

Man tackar och bugar!
Annons: