/fotboll/osk/forum/634.aspx/fotboll/osk/forum/634.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Mäster Estragon
2016-07-22 14:29
Ja jävlar.. All heder åt Kalle som är en bra kille som alltid gett allt men mycket till fotbollsspelare är han inte.. Nu ser jag verkligen fram emot ännu en striker in!
Örebro Minatankar
2016-07-22 14:29
@Karlstruum:

Källa?
Örebro Nicknamn i ribban
2016-07-22 14:25
Vafasen?

Kalle till Peking?

Den kom oväntat måste jag erkänna.
Örebro rezzee
2016-07-22 14:24
Den positionen vi har minst spelare på är ju anfallare, och nu säljer vi alltså både Kalle Holmberg och crespo som det verkar. Det måste innebära att en renodlad anfallare är på ingång! Annars blir denna höst riktigt tuff..
Örebro _Adde_
2016-07-22 14:22
Karlstruum//
Sjukt trist om så är fallet, jag tror på Kalle. Men samtidigt tror jag på att han skulle kunna må bra av ett miljöombyte. Jag tror att det kan bli en "Kiese-Thelin"!
Mäster Estragon
2016-07-22 14:20
[QUOTE=Karlstruum]Nu borde alla på forumet bli nöjda (inte jag ska tilläggas). Kalle Holmberg har accepterat ett kontrakt med IFK Norrköping och dom kommer köpa loss honom under detta sommarfönstret. Vad är det som händer med klubben? Inga spelare kvar snart. [/QUOTE] Är det sant!? Prisa gud!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Karlstruum
2016-07-22 14:04
Nu borde alla på forumet bli nöjda (inte jag ska tilläggas). Kalle Holmberg har accepterat ett kontrakt med IFK Norrköping och dom kommer köpa loss honom under detta sommarfönstret. Vad är det som händer med klubben? Inga spelare kvar snart.
Örebro Minatankar
2016-07-22 13:45
Namn: Bäst när det gäller
Sänt: 2016-07-22 13:37 Ändrat: 2016-07-22 13:38:41
//

Den var bra! hehe
Örebro Bäst när det gäller
2016-07-22 13:37
Apropå rykten under transferfönstret. Alla med koll på ÖSK vet väl att Nordin innan "ett sätt att umgås" (Rynninge) fostrades i Eskilstuna City. Samma City som alltså kan komma att spela allsvensk fotboll. Lägg dessutom till att en av Citys styrelseledamöter tränat Nordin under ungdomsåren så "vet" jag att City förbereder ett monsterbud på Nordin. Dessutom är det en kvarts resa mellan Kungsör och Tunavallen så DG går som bosman också. En inte lika säker sanning är även att Sköldmark setts på Forex där han växlat in motsvarande 500 000 USD, som packats ner i en svart portfölj vilken Astrit ska ta med till Rio som sign-on till ÖSK:s största värvning någonsin. Han har hållt igång med futsal i Goa på senare tid och ÖSK har scoutat ett tag nu. Det var säkra källor på detta, lite mer osäkert är ryktet att vi går för tre poäng imorrn!
AIK Nissesson
2016-07-22 13:12
Drömmer om derby'n mot Norrköping, Eskilstuna, Västerås , Degerfors och Sirius:)
Örebro BlandFinsken
2016-07-22 12:56
@KalleTeodor:

Du säger det som att: OM VNL säljs så KAN de gå upp i AS. Har du överhuvudtaget följt Västerås? De vill inom fem år vara uppe i AS igen, vilket de absolut kan lyckas med, VNL eller inte.
AIK Nissesson
2016-07-22 12:42
Göran Persson,

Ja, dom kan få kvala bort Knallskott FF,
i en mycket jämn Allsvenska,
året då ÖSK tog sitt efterlängtade guld.
Göran Persson
2016-07-22 12:15
AFC Eskilstuna City kan det bli fina derbyn mot fr o m 2017
AIK Nissesson
2016-07-22 11:20
Förresten, min egna önskan är att Kalmar och Sundsvall byts bort mot Sirius och Varberg.
AIK Nissesson
2016-07-22 11:01
Nicka i ribban, tack, jag trodde bara att de döpt om IP, efter den lilla ombyggnaden. Då kanske man kan smyga med en mellanöl i värmen;) Då får de kanske en ny fin arena för spel i Superettan. PS i höst vill jag ha upp Sirius i Allsvenskan!
Örebro KalleTeodor
2016-07-22 10:56
Herregud.

Om VNL går till Chelsea kan Västerås blir klart rikare på kuppen.

Ungefär 20 % av övergångssumman går till Västmanlänningarna.

Jösses.

Det skulle potentiellt kunna leda till att VSK satsar och inom ett par år är åter i Allsvenskan...

Snacka om derbyn!
Örebro Nicka i ribban
2016-07-22 10:35
@Nissesson Falkenberg lirar väl fortfarande på IP? Falcon Alkoholfri Arena är väl klar först tills nästa år?
Örebro Minatankar
2016-07-22 07:49
Jag är övertygad om att de som inför varje fönster skriver att någon av de bästa spelarna kommer att sluta i ÖSK förr eller senare får rätt. Men varför skriva så? Många spelare är kvar och de flesta som lämnat klubben har vi inte heller velat behålla.

Redan i höstas skrev man att Astrit drar och nu skrivs samma sak. Bara som ett exempel. Detsamma kan gälla t ex RÅP, DG och Broberg. Det måste väl vara en fullständig självklarhet att duktiga spelare kan vara aktuella för andra klubbar? Men varför skriver man inte att man tror att en spelare drar, varför skriver man att han drar?

Det Alik upprepade gånger sagt gäller naturligtvis, dvs att så länge fönstren är öppna kan allt hända både vad gäller att sälja och köpa spelare. Klubben har året runt olika alternativ beroende på vad som händer och man säger sannolikt nej till bud vi inte får reda på och försöker med nyförvärv vi inte heller har en aning om.

Vad jag vill uttrycka är att det naturligtvis är kul för oss supportrar att spekulera och tycka. Utan den diskussionen skulle fotbollen sakta dö ut. Däremot kan jag tycka det känns lite konstigt när en del uttrycker spekulationer som om de vore klara eller sanna. Å andra sidan är det inte någon stor fråga här i världen hehe
AIK Nissesson
2016-07-22 07:48
Högsommarvärme i Sverige, som håller i sig, äntligen:)

Längtar till min första bortamatch i år, på Falcon's alkoholfria arena.

Undrar, men har inte kollat om ÖSK eller Kubanerna arrangerar "säsongens sommarfest", med heldag som laddas på Skrea Strand?

Tror oavsett laddning eller ej, på stor ÖSK-publik, sittplats som ståplats. Många svartvita finns i närheten, när Västkusten är som bäst:)

3 svartvita poäng på lördag ...

Men se upp, 2014 invaderade AIK, med storpublik och torskade med 4-1.

YNK
Örebro Arsène Lupin - Måltjuven
2016-07-22 01:35
@Nicknamn i ribban:
Det har du naturligtvis en poäng i
Örebro Nicknamn i ribban
2016-07-22 01:20
@Arsène Lupin - Måltjuven:

Fast varför skulle en Allsvensk klubb bjuda 8 millar för en bänkspelare man kan få tillgång till om tidigast 3 månader? Det faller ju på sin egen orimlighet.
Göran Persson
2016-07-22 00:16
"Snö" som är den excellenta källan tro?
2016-07-21 23:32
@Nicknamn i ribban:

Iofs kan två klubbar prata trots att fönstret är stängt
Örebro Nicknamn i ribban
2016-07-21 23:11
@ÖSK-Karl:

1. Mitov Nilsson skadade sig när transferfönstret var stängt. Det öppnade för 1 vecka sedan.

2. Om ÖSK accepterar ett bud på 8 miljoner från CL-klubben Gent på sin förstamålis hugger man förmodligen av handen på den klubb som erbjuder samma summa för en spelare på bänken.

3. Oscar och Rinne hade lika långa kontrakt.

4. Det är en skitpost.
2016-07-21 22:57
@ÖSK-Karl:
Jag håller faktiskt inte med dig. Oscar är en bra målvakt. Absolut. Och hur han kommer att prestera i framtiden eller vilken nivå han kommer nå vet jag inte. Han kan säkert nå en jättehög nivå och hamna i en annan liga också. Det säger jag inte emot. Statistik är lurigt eftersom man måste djupdyka och se hur omständigheterna är runt statistiken. Sedan vet jag inte vilken statistik du bygger det på. 2015 hade Oscar 63% i räddningsprocent medan Rinne hade 75%. 2014 hade Rinne 75% medan Oscar hade 73%. Allt enligt svenskfotboll.se Men för att komma till sak har jag hela tiden (historiskt) tyckt Rinne är en målvakt som jag föredrog före Oscar. Den främsta orsaken är att jag generellt tyckt att Rinne hållit en högre lägsta nivå än Oscar- Oscar kunde göra kanonräddningar för att i nästa anfall kasta in bollen i eget mål- Det såg man aldrig Rinne göra i stort sett. Rinne var snabbare på linjen och satte igång spelet mycket snabbare vilket var värdefullt vid våra spelvändningar. Dessutom började en målvakt vinna matcher åt oss. Du som är Hudacek fan vet ju vad det betyder. Det "sägs" att Oscar var bättre på styra backlinjen. Det är möjligt. Jag vet inte. ÖSK spelarna i studio ÖSK tyckte inte det utan tyckte det var jämnt skägg. Men det har andra sagt att de bara svarade diplomatiskt. Nu talar jag historiskt som sagt. Jag säger ingenting om framtiden och att Oscar med sin revanschlusta säkert kan växa till en ännu bättre målvakt. Rinne ansågs av många vara allsvenskans bästa målvakt under våren. T.o.m spelare i ÖSK säger det. Hammarby-fansen har haft Rinne-fobi (har läst massa i deras forum om Rinne och inte ens de kunde inte fatta att han inte var med till EM). Thomas Nordahl (tror jag det var) sa att Rinnes största styrka är hans psyke. Därför tror han att han kommer lyckas i Gent. Önskar så klart Oscar all lycka till. Och som sagt jag har aldrig någonsin påstått att Oscar är en dålig målvakt även om jag tyckte vi hade hybris om honom i SE och första året i AS och att vi sade att han var bättre än vad jag personligen tyckte han var. Han var inte ens bäst i SE då enligt min åsikt. Men jag tycker hans inledande matcher i AS i år varit utomordentligt bra. Jag är bara glad att vi har en så kompetent ersättare efter att ha sålt Allsvenskans bästa målvakt. Allt ovan är en åsikt så klart vilket icke skall sammanblandas med sanning.
Mambo Mumba Ujujuj
2016-07-21 22:57
@ÖSK-Karl:

Det är super Bull. Du har förmodligen fått för lite uppmärksamhet på sistone. Trodde det räckte med mordhot på skribenter och hänga ut och mobba ÖSK spelare och profiler för dig.
Örebro ÖSK-Karl
2016-07-21 21:50
@Mambo Mumba Ujujuj:

Nää, 100% sant, dessutom är Kung Oscar en mycket bättre målvakt än Rinnè, bara du kollar statistiken. Och du lilla pöjk, den har jag koll på sedan vi hade den i särklass Sveriges bästa målvakt S-G Larsson, oj, oj, oj vilken målis !!!

Skönt att ha Kung Oscar i målet igen! Snacka om att Rinné kommer att få nöta bänk, tur att han är van vid det och på samma gång blir mångmiljonär ;)

Slutet gott, allting gott, eller Mambo Mumba Ujujuj ??
Örebro Restalundsv
2016-07-21 21:36
Frågan är om vi får behålla RÅP?
Mambo Mumba Ujujuj
2016-07-21 21:22
@ÖSK-Karl:

Bull!
Örebro Restalundsv
2016-07-21 20:55
@Ö.S.K Krille:

Tyvärr blir det nog inte så. Men man kan hoppas på en till anfallare spec när astrit försvinner också, samt en ny ytterback. Känns som vi har för många yttrar, antar att DG lämnar senast efter säsongen.
Annons: