/fotboll/osk/forum/633.aspx/fotboll/osk/forum/633.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Alltid Örebro
2016-07-22 17:15
Detta kom som en blixt från klar himmel! Var övertygad om att Kalles nästa arbetsgivare skulle vara Degerfors eller Forward! Kalle håller inte i Allsvenskan, vart tallang i flera år men stangerat i utvecklingen. ÖSK är den STORA vinnaren här, han kommer inte bli bättre i Norrköping och kan i ärlighetens namn inte förstå alls varför Norrköping värvar honom, är de så dessperata?
Örebro Bäst när det gäller
2016-07-22 17:11
Nisse: Oavsett om du skrivit som Saywee eller nuvarande nick har du av nån outgrundlig anledning haft "oturen" att prata om bristen på klubbhjärta i samband med att andra ÖSK:are lämnat för andra lag. Det blir bara mer löjligt om du sen gör gällande att ditt behov av att filosofera kring klubbhjärtan i dagens elitfotboll sammanfaller med nyheten att Kalle lämnar ÖSK.

Jag menar det jag säger, du får gå tillbaka minst 30 år om du vill att människor ska arbeta för samma arbetsgivare hela sitt liv. Den Degerfors-mentaliteten är begraven.
AIK Nissesson
2016-07-22 17:01
Var har jag skrivit att Kalle inte har något klubbhjärta?

En del mobbar på och hittar på i vanlig ordning, men dessa försöker jag gärna strunta i ...
AIK Nissesson
2016-07-22 16:56
Bäst när det gäller, vad menade du med detta?

"Du är 30 år efter din tid om du ska hitta s k "klubbhjärtan"."
Örebro frrreddo
2016-07-22 16:51
Mambo mumba Han är ju aikare.....
Postat via SvenskaFans-appen
Mambo Mumba Ujujuj
2016-07-22 16:49
@Nissesson:

Det är ju du som säger han inte har klubbhjärta, hur mycket skyldigheter har ÖSK att visa samma hjärta? Örebro kanske till och med inte erbjudit Kalle något kontrakt.
"Jag kan bara tro och spekulera" du menar att du kan bara provocera och slänga ur dig skit? Precis som du gjorde med Nordin om att gå till etuna och slänger ur dig kommentarer om hans hörnor?! Vad hadet med saken och göra? När ska du sluta? Är du på riktigt? Är så trött på dina trams inlägg!
Örebro Nicka i ribban
2016-07-22 16:46
Frågan är ju om det kommer in någon ny? Släpper vi Kalle har 3 spelare lämnat och 4 tillkommit. Ajdarevic den yngre och Fagerström lär dock vara mycket billiga i drift. Ayaz kan säkert mäta sig med Crespo och Kalle (förmodligen mer) i lönenivå. Omoh är nog mittemellan. Känns som det borde vara rätt /-=0. Lite överskott möjligtvis.
AIK Nissesson
2016-07-22 16:43
Jag menar inte att klubbhjärtan inte har funnits,
men förstår nu att det var för 30 år sedan ...

... skulle ju dessutom kännas lite knäppt att dra på sig IFK Norrköpings tröja och samtidigt påstå för fansen att man inte har något hjärta för klubben som betalar så bra.

Klubbhjärtan förändras hela tiden och är eventuellt pengaberoende, men inte vet jag, kan bara tro och spekulera.
Örebro Minatankar
2016-07-22 16:41
@Bäst när det gäller:

Bra att du la till det sportsliga. Är övertygad om att nästan alla spelare också spelar för laget och klubben, inte bara för sin egen karriär. I annat fall skulle de inte bli så glada över segrar och när kamrater gör mål och andra fina prestationer.
2016-07-22 16:32
Klubbhjärta för mig är att du alltid strävar efter att bli bättre och nå bättre resultat med den klubb du spelar i. Att ge allt för den klubb du arbetar för kort och gott. Fotbollsvärlden är full av den typen av klubbhjärtan!
Örebro Minatankar
2016-07-22 16:29
@Nissesson:

Jag är övertygad om att Kalle har ett hjärta både i Rynninge IK, där han spelat sedan har var liten pojke, och i ÖSK där han spelat i flera år. Med klubbhjärta menar jag att man har en stark känsla för klubben, dess k.ubbemblem, matchdräkt, kultur och de minnen man har tillsammans med spelare, ledare och supportrar.

Vad menar du med att han och andra spelare som lämnar ÖSK inte har ett klubbhjärta?

AIK Nissesson
2016-07-22 16:25
Fast resor, familj, släkt, boende etc. kan förstås ha betydelse.

Men klubbhjärtan finns inte kvar nuförtiden.
Örebro berra-z
2016-07-22 16:23
Till Sparkabolleninimål: Jodå, antar att en då kanske kommer värvas samtidigt som vi för tillfället har Omoh, DG och Magic som passar bra där framför Ajda.
AIK Nissesson
2016-07-22 16:22
@Bäst när det gäller:

Håller helt och hållet med dig, men det verkar ibland som så, att en del inte vill acceptera detta faktum.
Mäster Estragon
2016-07-22 16:17
Är ju glasklart att Kalle måste flytta på sig för att kunna bli något. I ÖSK har han kört fast totalt sedan länge.

Sen att det är till Norrköping han går är ju desto mer överraskande.
2016-07-22 16:12
@Nissesson:

Helt ärligt nu kom inte dragande men den typen av resonemang. Du är 30 år efter din tid om du ska hitta s k "klubbhjärtan". Fotboll är ett yrke idag och inget annat. Blir du som arberstagare erbjuden mer stimulerande arbetsuppgifter och högre lön är du en idiot om du tackar nej.
AIK Nissesson
2016-07-22 16:00
Undrar hur mycket ett klubbhjärta kan tänkas vara värt ?
Örebro öörebrooo
2016-07-22 15:36
otroligt ledsamt på ett sätt att läsa att Kalle är klar för Peking, dels för att han jämt ger allt oavsett var han spelar på planen och dels för att han har ett klubbhjärta. Men förstår att Kalle vill ha en ny utmaning, kan inte vara lätt att vara den enda renodlade anfallaren i truppen och sen bli petad av Sema som inte ens är anfallare. Kalle kan även fått någon sorts garanti av Peking att få lira från start då han är väldigt lik Nyman,dvs att båda löper och krigar på. Och Nyman har en del utomlandsintresse på sig har jag läst för ett tag sen. Så kanske tänkt att han ska ersätta Nyman? men vad vet jag.
Mambo Mumba Ujujuj
2016-07-22 15:34
@BlandFinsken:

Att vilja och vara är en helt annan femma, men skulle VSK få in 55 miljoner så hjälper det betydligt mer.
Mambo Mumba Ujujuj
2016-07-22 15:28
Önskar allt gott till Kalle! Alltid älskat Kalle och vet att hans hjärta är 100% ÖSK, han gör enligt mig ett smart klubbval. Tyvärr har Axen inte gett han 100% chansen, många tyckte Kalle inte tog chansen när han fick spela på en kant istället för anfallet. axen borde spelat Kalle när han var het.
Enligt NA så hade ju ÖSK ett "tungt" namn på gång, tråkigt inget skedde.
Örebro Cpt. Raw-P
2016-07-22 15:24
Trist med Kalle. Den som känns mest ÖSK i dagens trupp tsm med Hagge
Örebro Minatankar
2016-07-22 15:23
@Vegurra:

Håller med dig. Har förtroende för klubbledningen men hade ändå önskat att man tidigt erbjudit honom ett attraktivt kontrakt så att han stannat kvar, om nu uppgiften om hans övergång till IFK Norrköping visar sig vara sann.

Otroligt hur olika vi kan se på fotboll. Någon här på forumet skrev för ett par dagar sedan att han inte platsade i allsvenskan, var en medioker superettaspelare och kanske en toppspelare i division 1. Om det nu är sant så är det svenska mästaren som vill ersätta en landslagsspelare med Kalle. Undrar om det är samma spelare man diskuterar? :-)
AIK Nissesson
2016-07-22 15:14
Nordin till Eskilstuna, hmmm, haha.

Läge att träna in ett par nya hörnläggare, för de resulterar sällan i något speciellt, typ mål ...
2016-07-22 14:59
Om Kalle nu lämnar så är jag glad för hans skull men sörjer förlusten. Kalle tillsammans med Spehtim var i mina ögon två viktigaste spelarna när vi tog klivet tillbaka till AS. Även året vi åkte ur (2012) var Kalle en utav få som kom undan med godkänt.

I år har Kalle fått agera "hjälpgumma" på allt annat än favoritpositioner så att Kalle vill vidare förstår jag.
Örebro Vegurra
2016-07-22 14:50
Vi får självfallet inte bra betalt för en spelare med ett halvår kvar på gällande kontrakt. För min del anser jag att det borde ha satsats på Kalle. Han har förmågan att göra mål, speciellt om han får kontinuerlig speltid. Dessutom är det ett egenvärde att han är en spelare från närområdet med bra känsla för klubben.
Blir ledsen om han lämnar för en konkurrent.
Örebro Ö.S.K Krille
Enligt rykte så blir det DG i anfallet imorgon tydligen. Källa: Ivan den förträfflige.
Örebro Sparkabolleninimål
[QUOTE=berra-z]Känns typ aldrig bra att sälja till konkurrent , men hoppas innerligt att vi förhandlar tillräckligt bra så att det innebär en högre summa. Skulle aldrig egentligen gilla en försäljning till Peking eller liknande men just det här har jag inget emot. Vi har andra på positionen samtidigt som jag tror att vi kan få bra betalt för en "bänknötare" som han är. [/QUOTE] Vad menar du med "vi har andra på positionen"? Vi har Omoh som är ny och helt oprövad hos som dessutom kom från bänken hos en nykomling. Det måste bara något påväg in om Kalle försvinner.
Örebro Ö.S.K Krille
2016-07-22 14:46
Om Kalle säljs så tror jag ÖSK har någon annan på ingång inom kort.
Örebro berra-z
2016-07-22 14:46
Känns typ aldrig bra att sälja till konkurrent , men hoppas innerligt att vi förhandlar tillräckligt bra så att det innebär en högre summa. Skulle aldrig egentligen gilla en försäljning till Peking eller liknande men just det här har jag inget emot. Vi har andra på positionen samtidigt som jag tror att vi kan få bra betalt för en "bänknötare" som han är.
Örebro Sparkabolleninimål
2016-07-22 14:39
Känns tråkigt om Kalle lämnar, han är så mycket ÖSK för mig. Aja hoppas vi får bra betalt... :)
Annons: