/fotboll/osk/forum/6326.aspx/fotboll/osk/forum/6326.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grixx
2009-02-01 16:40
Sogen// Walker vill bort om han inte får speltid likaså vill Näfver.

Aspen// Är det inte det som i princip alla spelare vill -spela fotboll på så hög nivå som möjligt- om man nu inte är lastgammal och börjar se sig om livet efter karriären.
Örebro jappel
2009-02-01 16:30
Ämne: Walker sköter det sn....absolut.
Hoppas det går bra både för Näfver och Walker.
Ser gärna Walker kvar i klubben, men han har nog en bit kvar till en ordinarie plats, så om det inte är bra nog för honom måste han tyvärr byta klubb. frågan är var han ska gå för att få garanterad speltid..Superettan?
Jag hade även gärna sett Näfver kvar i klubben, men då han gång efter annan säger att han inte vill vara kvar i ÖSK så förstår jag inte varför han ens är med på planen??eller vill Örebro göra lite reklam för honom kanske? bra isåfall..
Örebro Sogen
2009-02-01 16:14
Walker sköter det snyggt och proffitionellt.... All heder åt honom, men sen har han väl en far som vet lite mer hur man skall hantera media som har sagt till robban hur och vad han ska säga.

Örebro Sogen
Walker sköter det snyggt och proffitionellt.... All heder åt honom, men sen har han väl en far som vet lite mer hur man skall hantera media som har sagt till robban hur och vad han ska säga.

Örebro Disasterpiece
Ämne: Ämne: Vulkan ....
Menar du Sebastian Henricksson? I så fall kan jag säga att han är riktigt bra, synd att han inte stannar i ösk en sesång till.
Örebro psoari
2009-02-01 16:02
Man kan jämföra Näfvers mediautspel med Robert Walkers "Det är inte så att jag vill lämna ÖSK, men jag behöver få speltid, förklarar Walker"
Örebro Aspen
2009-02-01 15:56
Marcus A//Tycker han har en taskig attityd. Luktar bortskämd Fjollträsk snobb. Han bör ju ha en åsikt om han tycker klubben/laget passar honom och inte bra bolla över till agenten. Agenter bidrar sällan med något positivt.

Det kan vara vågat med denna åsikt så här från läktaren. Men det är det andra uttalandet som fått mej att reagera. I det förra ville han spela i klubb där han fick spelgaranti. Spelgaranti ska aldrig ges.
Vulkan Timmy
2009-02-01 15:53
Ämne: Vulkan Timmy vi blir....
A det hoppas jag. Vi har ju fan nästan bättre lag på pappret iår.
Hur ä SEB.
Örebro Pras Y
2009-02-01 15:14
Någon påstod att Näfver var duktig mot Djurgården hemma förra säsongen men det stämmer föga.
Jag såg matchen igen för någon dag sedan och den nivån han hade där går ej att jämföra med högsta nivån hos Basse eller Roni. Och det var ju Näfvers bästa match. Jag tror inte på Kristoffer mera, han saknar den rätta mentaliteten, skärpan och viljan. Han vill efter några lyckade matcher i ÖSK leka hotshot och leva lyxliv. Det gör man inte förän man fått ett guldkantat kontrakt utomlands.
Örebro Disasterpiece
2009-02-01 15:14
Ämne: Vad kommer Sixten at....
Då kan man ju sälja Nordin till någon Holländsk klubb & få in lite smaskiga miljoner.
Örebro Sersant
2009-02-01 15:13
Ämne: - Jag åker hem efter....
vad menar du? Att han vill spela så hög nivå som möjligt?
Örebro Aspen
2009-02-01 15:05
- Jag åker hem efter matchen och sedan får min agent prata vidare med ÖSK.
Vill du spela i ÖSK?
- Jag har hela tiden sagt att jag vill spela fotboll på så hög nivå som möjligt. Om det sedan blir i ÖSK eller i någon annan klubb får vi se.

Är det spelare med denna inställning vi vill ha? Jag vill hellre se Oskar.
Örebro Pras Y
2009-02-01 15:04
Att Näfver bor hos sina föräldrar handlar enbart om att det inte är värt att fixa en egen lägenhet när han har planerat att flytta så småningom.
Örebro Sersant
2009-02-01 14:30
Någon som vet hur läget ser ut för Moses Reed?
Örebro Miroslav kuba
2009-02-01 14:25
Vulkan Timmy vi blir 5:a. Ni då går ni upp i Superettan direkt?
Örebro ÖSK-Karl
2009-02-01 13:16
Det finns som ni förstår en anledning till varför Näfver "tvingas" bo hemma hos föräldrarna.

Alternativet mot att betala ut minemilön hade för ÖSK/Spelarinvest varit att riva kontraktet. Då hade Näfver kunnat gå gratis. Frågan är om det kan bli aktuellt?
Örebro ÖSK-Karl
2009-02-01 13:02
Får be om ursäkt. Ingen lön till Näfver var ogenomförbart (olagligt). Klubben är helt enkelt tvingade att betala ut minemilönen (lagstadgade) som ligger runt 15.000:-. Till det tillkommer arbetsgivaravgifterna.
Örebro Chipset
2009-02-01 12:55
Nja, spelarinvest betalar väl inga löner. Troligare är väl i så fall att Näfver på något sätt köpte ut sig själv/sin andel i spelarinvest. Spekulationer...
Örebro DaSa
2009-02-01 12:39
Sogen//
Kan ju vara så att Spelarinvest betalar Näfvers lön men utbetalningen går fortfarande via ÖSK. Det skulle jag gissa då Spelarinvest inte har ngr anställda.
Örebro DaSa
2009-02-01 12:37
Såg inte matchen igår men verkar som Astwaldz och Erik Nilsson skötte sig bra. Om de redan nu håller för AS spel så tycker jag det är synd att vi värvade Wirtanen (men självklart skall han få chansen innan han som värvning sågas helt). Det fungerar inte att gå in i en säsong med tre hela (ej skadade) spelare på samma position. Har även svårt att se att ngn av Basse/Wirtanen/Astwaldz skall slå sig in som andre alternativ på ngn annan positionen heller. Skulle vara Basse på vänsterkanten men där har vi också tre spelare på samma position för tillfället:) Vill inte att det blir en ny Frempong av Astwaldz i år, alltså som förra året då han konkurrerade med Porokara och Näfver för att knappt få ngn speltid och sedan bli utlånad. Så om det är okey för Mackan låna ut honom till en div 1 eller SE klubb.

På vänsterkanten så skulle jag gissa att Frempong blivit "lovad" att vara andraalternativet på väsnterkanten. Vilket betyder att Näfver måste bort, än han kanske är en bättre spelare för tillfället.

Mittbacksbesättningen är också lurig, skall vi gå in med 3 hela spelare och hoppas att det räcker fram till Glenn kommer tillbaka? Eller skall vi värva Almebäck? Men det skulle innebära att han antagligen tar speltid från Oscar som jag skulle gissa är tredje alternativet för tillfället. Nu är ju Almebäck också en ung lovande spelare, men som i t.ex. Astwaldz/Wirtanen duellen så är jag emot att ta in äldre spelare när vi har en ung lovande som verkligen behöver speltid.
Örebro Sogen
2009-02-01 12:33
ööö??? fattar inte vad du menar????

För ett par veckor sedan skrev Ösk-karl att Näfver inte fick lön av ösk eftersom att de hade skrivit ett avtal att ösk inte behöver betala lön till näfver om dom gick med på att sälja honom för 1 mille, tyvärr så ville ju ingen betala det, och näfver hamnade i en tråkig sits där han skrivit under ett avtal som gjorde att han ej fick betalt av ösk...

DETTA ÄR VAD ÖSK-KARL SKREV!

Nu säger ju Näfver att han får lön från ösk.... då undrar jag ljög Ösk-karl eller har dom kommit överens om en annan lösning??

VAD ÄR PROBLEMET MARUTI????? SKÄRP DIG!
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-02-01 12:21
Sogen/ du har väl kritiserat innan ösk-karl? lägg ner de nu, inom näfver fallet handlar de nog mer än vi vet om!
Örebro Sogen
2009-02-01 11:27
Ljög Ösk-Karl om att Näfver inte hade lön ifråpn ösk.....

saxat från na
– Det är samma läge som förrut. Jag kör på tills nåt händer. Jag har kontrakt med ÖSK och de betalar min lön.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-02-01 11:26
Var Nobbes frispark världsklass eller var det en målvaktsmiss?

Svårt att hitta någon som stack ut men håller med om Erik. Skulle vara kul att se Nordin och Bedoya samtidigt på plan.
Örebro Chipset
2009-02-01 11:08
För mig var gårdagens stora utropstecken Erik Nilsson. Vilken match! Astvald och Näfver vara också ganska bra men den förstnämnda hade alldeles för dålig kvalite i sina inlägg. Per Johansson vann extremt mycket boll under sina halvlek och Hassan Sessay såg inte så dålig ut som ryktet har sagt.

+++Erik Nilsson
++Wikström
+Per Johansson

Edit: Ångrade betygsättningen ;-)
Örebro BabyKladde
2009-02-01 10:23
att gå till ett lag som djurgården är aldrig populärt hos ÖSK-supportrar (handlar ju mer/mindre om pengar och stureplan, inte klubbkärlek). Haginge vart ju itne direkt populär när han valde djurgården.. sen spelar det ignen roll hur kontrakts-situationen är.

Sedan att Näfver personligen ringde till NA-sporten och vill uttala sig för att han inte får spela, det är det som brustit hos många. (ja det är sant, det var Näfver som kontaktade NA, inte tvärtom)

Kommer inte ihåg alla uttalanden han gjort, men han har ju aldrig direkt vart positiv till ÖSK. och i dagens NA verkar han även ha insett att det är Porokara och Frempong som är ÖSK's satsning.
Örebro Grixx
2009-02-01 10:02
Lite längre intervju med Sixten från P4 Örebro om gårdagens match mm. Snuddar lite vid ämnet ytterligare nyförvärv. Bra reporter dessutom.
Örebro One¨touch
2009-02-01 09:45
Se länktipset^^

Krasst kan man konstatera att reportern suktar efter "kvällstidningsrubriker" och att Näfver borde mediatränas.
Örebro Walter Gigena
2009-02-01 03:32
I år är året! Jag har 100:- på sm-guld. Säker investering. Vilka f*n är Kalmar, vilka f*n är kalmar..
Örebro Freddan ÖSK
2009-02-01 02:02
Exakt vad är det som näfver har sagt om ösk ..? vet att han säger att han vill byta klubb och att han inte känner/kände tränarnas förtroende, men det måste ju vara nåt mer eftersom många i klacken buar ut honom? Och det finns många spelare som kan spela på den positionen asvald,frempong,Porokara, Basse sen även wirtanen och sesay.. men jag ser ändå näfver som 2:a bakom roni till vänster.
Annons: