/fotboll/osk/forum/6325.aspx/fotboll/osk/forum/6325.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro DaSa
2009-02-02 20:56
Ingen som kommenterat Sjögrens svar om anfallsbesättningen, verkar som både Staaf och Jidsjö dras med svårläkta skador så ÖSK funderade på att värva ytterligare en anfallare. Så två frågor:
1. Vem kan vara på gång in? Emra, Aston Villa svensken som vill hem.
2. Vilka skall bort till sommaren om vi värvar ytterligare en anfallare? Näfver, Frempong, Porokara - Olsen, Mr X, Jidsjö, Staaf - Bassombeng, Wirtanen, Astwalds

Kan alltså bli så att vi har 10 anfallare till sommaren:)
Wivallius
2009-02-02 20:55
vart har Saywee tagit vägen?
Wivallius
2009-02-02 20:55
Ämne: Tycker inte det är f....
//Sersant

Vad trevligt att du tar upp den gamla artikeln. Man blir lite nostalgisk. Skön lirare han Riddez också!
Örebro Walter Gigena
2009-02-02 20:50
Ämne: *ritar skiss i huvud....
jo alla kan se den, förutom hela södra och halva västra. Tycker det låter suspekt och mindre begåvat att placera den där.
Örebro Brus-Nilsson
2009-02-02 20:36
*ritar skiss i huvudet*
Om man placerar resultattavlan såsom beskrivet så bör ju dom flesta kunna se den....eller??
tant Edit säger:
Alltså i tomrummet mellan gamla sittplatsläktaren och Västra Stå!
Örebro Chipset
2009-02-02 20:26
Är det någon som åker uppåt Avesta i helgen? Direktrapport?
Örebro Chipset
2009-02-02 20:25
Mittåt// Kul intervju med Sjögren. Han har blivit lite rakare i år än tidigare. Positivt för oss supportrar.

När det gäller läktaren är den inre arkaden en nyhet för mig. Låter utmärkt. Hoppas dock inte att höjdskillnaden mot västra läktaren blir alltför synlig.

Resultavlan i sydvästra hörnet låter suspekt. Men varför inte, det kanske funkar?

Sersant// Om Karslund överlever ettan är det en stor stor bragd. Antar att vi är många ÖSK:are som gärna ser att de snor en och annan poäng av Degen. En match man inte får missa om du frågar mig.
Örebro Sersant
2009-02-02 18:40
Ämne: Bra värvning till en....
Karlslund ser vassa ut iår faktiskt :).
Örebro Sersant
2009-02-02 18:39
Tycker inte det är fel att säga att Riddez var bästa vänsterbacken i AS då DN ansåg att han var.

Jag skulle personligen hellre se Riddez än Wowoah i startelvan. Anledningen till att Riddez och Näfver inte fick leka på vänsterkanten var väl för att Näfver åkte på en skada mot Helsingbor(?) och inte lyckades riktigt ta sig tillbaka efter den.
Örebro Brus-Nilsson
2009-02-02 18:35
Bra värvning till en Div 1-klubb!
Fotbollen i Örebro går mot en intressant säsong, inte minst med tanke på 2 Degerfôrs-derbyn! :-)
Örebro Yeah
2009-02-02 18:26
Lite nytt på officiella. Sökes språklärare till våra fransktalande spelare och lennart svarar del1.
Örebro rirobban
2009-02-02 18:15
Firman Wowoah och Porokara är ju betydligt bättre än firman Nävfer och Riddez. Hur många assist har inte de tillsammans? Nej jag ser gärna att Wowoah och Porokara fortsätter att imponera på vänsterkanten. Wovven måste dock se till att släppa bollen snabbare vid vissa lägen, men det lär komma ju mer han får anpassa sig till positionen.
Örebro Pras Y
2009-02-02 17:33
micro_42

Ja det var en bra vänsterkant. Men jag tror folk, i alla fall jag, störde sig på att vi 2007, då vi var nära att trilla ut, då vi sparkade Walker etc, skulle haft AS bästa vänsterkant. Näfver var OK då och Riddez en av få som var bra men icke bäst i Sverige.
Örebro micro_42
2009-02-02 17:15
Datum och tid, OK du har rätt men meninge var, att varför dissa den ena när den andra hyllas.
Dom var ett kanonpar.
Örebro Pras Y
2009-02-02 17:14
Anderzon_

Det var jag som tipsade Robert. Han tyckte det
var jätte roligt och tackade för länken.
Laul är ibland lite tvär, och kanske okunnig men
jävligt mänsklig. På gott och ont.
Örebro anderzon_
2009-02-02 17:01
Nu har Laul kommenterat Johns sågning, hehe.
Örebro Mittåt
2009-02-02 15:40
Wivallius// Streckkoden sitter inte på korten. Han hade en tavla i andra handen som han siktade mot.
Wivallius
2009-02-02 15:39
//Mittåt, Joerny

Mitt och grabbens medlemskort för 2009 har ingen streckkod, så ingen "sköt" på de korten och inte blev vi avbockade heller. Vi blev bara förbiviftade!
Örebro Mittåt
2009-02-02 15:32
Joerny// Jag tror att man räknade alla. När jag gick in med mitt medlemskort lasersköt mannen vid insläppet mot en streckkod. Men visst kan det ha slunkit in en och annan som var oregistrerad.
Örebro Henke(Old Boys)
2009-02-02 15:31
Jaja,jag tycker iallafall att Riddez var grym,kanske att de var bäst i Allsvenskan var väl att ta i lite;)
Örebro loopy
2009-02-02 15:28
Ämne: Kom ihåg Näver och v....
så fantasktiskt bra var de väl inte i allsvenskan,

2004 spelade ej Näfver

2005 och 2006 var det superettan, och 2006 var det mest lyckade

2007 var vi tillbaka i allsvenskan, Joel gjorde det bra defensivt och visade i alla fall goda kämpatakter men att få det till allsvenskans bästa vänstersida när man totalt drar in en passningspoäng på en hel säsong är väl tveksamt.

Tycker dock att Näfver visade lovande takter i träningsmatchen, att han inte fick förtrornde förra året berodde ju till stor del på att han var rätt dålig i början och till sist inte ens vågade utmana
Örebro Pras Y
2009-02-02 15:26
Allsvenskans bästa vänstersida?
Knappast. Vi var ju genomruttna det år de spelade ihop i allsvenskan.
Örebro Joerny
2009-02-02 15:23
Jag blev lite förvånad när jag såg att publiksiffran i lördags bara var 826 personer. Det kändes som att det var fler men man kanske bara räknar betalande?
Örebro Henke(Old Boys)
2009-02-02 13:27
TROR han hette Riddez??vilken sten i skogen har du sovit under?Riddez var vår bästa spelare på flera år i klubben,fan motståndarna vågade inte anfalla på vänsterkanten,trodde alla visste vem Riddez är;)
Örebro Wuzac
2009-02-02 13:27
Joel riddez
Örebro micro_42
2009-02-02 13:07
Kom ihåg Näver och vår till Norge flyktade v-back.
Tror han hette Riddez eller nåt?
Dom var AS´s bästa vänstersida en lång period.
Kan vi komma tillbaks dit har vi vunnit massor.

Edit
Stort K efter .
Örebro Wuzac
2009-02-02 13:03
Generellt tycker jag inte en tränare skall garantera en enda spelare plats. Det sänder fel signaler till truppen där vissa spelare kan känna det meningslöst att prestera på träning.

Däremot kan ju spelaren få "oddsen" för speltid, utifrån vad han presterat på träning hitintills, i personliga utvecklingssamtal med spelaren som jag tar för givet att Sixten har.

Kräver spelaren en fast plats i kontraktsförhandlingen (vilket jag trots allt tror inte är så vanligt) tycker jag man skall se sig om efter en annan spelare.

Edit stavis
Örebro Djäflun
2009-02-02 12:45
Laul (vars namn faktiskt låter som ljudet av en rap) får sig en känga i Alvbåges blogg. Se länktips.
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-02-02 11:57
Tycker att vi istället hyllar Näfver nästa match hade vart suveränt! gillar fortfarande Näfver o han kan mycket väl blomma ut!
Örebro pemo
2009-02-02 11:03
Svårt det där med spelare som vill ha en garanterad plats. Jag har för mig att Sixten sa någon gång att han inte ville ha spelare som var nöjda med ett kontrakt i A-truppen. Så det är väl upp till var och en att satsa. Då får man väl också hoppas att tränaren tar ut det bästa laget och inte håller platser till folk för lång och trogen tjänst. Jag har läst referatet från matchen och inläggen här på sidan, så jag förstår att Näfver inte gjorde en helt slät figur. Hoppas han tar för sig och visar att han skall platsa i laget, kanske på ovan plats, men i alla fall tillhöra startelvan. Hans teknik och speed borde kunna omvandlas nytta för ÖSK. Men det beror ju också på kemin mellan tränare och spelare. Många spelare blommar upp när de byter klubb. Te.x Ingelsten. Nu är han proffrs, men hade han harvat kvar i HBK hade han aldrig fått det lyft som han fick i KFF. Så för Näfver och Walker är det kanske bäst att byta klubb, men då skall inte alla ÖSK:are klanka på dem i efterhand. Titta också på Olsen. Höll inte plats i danska andraligan, men är en stjärna i allsvenskan. Men en match gör ingen serie. Kom igen i mars efter Cypernlägret, då ser vi väl vad som gäller.
Annons: