/fotboll/osk/forum/6323.aspx/fotboll/osk/forum/6323.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro kenya
2009-02-01 00:34
Wuzac// Har också alltid sett Robbo som en mer defensivt inriktad mittfältare, ungefär som Nordback.

Han är fysiskt stark och inte rädd för att stoppa in fötterna i hårda dueller. Tycker han kan hålla allsvensk klass på den defensiva mittfälts positionen, men som anfallare är han inte ens nära.

Grixx// Håller med dig i stora delar när det gäller Näfver. Jag tror mycket på honom och det han presterade t.ex. mot DIF hemma förra säsongen visar att han håller hög allsvensk klass när han är som bäst.

Det stora problemet i dagsläget är väl att vi har fem yttrar av bra klass i Porokara, Basse, Astvald, James och Wirtanen.

Vet inte riktigt vart Näfver skulle spela om han och ÖSK valde att samarbeta ett par år till.
Örebro Mittåt
2009-02-01 00:25
6:a
Vulkan Timmy
2009-02-01 00:22
OK. Vad tror ni att ni kommer i år?
Örebro Storm_90
2009-02-01 00:17
Ämne: Ja Olssen är ju jävl....
Ja båda är kvar.
Örebro Grixx
2009-02-01 00:14
Trist att läget är att 12 pers sätter betyget 1 på Näfver i dagens match. Dvs man sätter efter namn och inte det som frågas efter dvs dagens prestion på plan.

Det som startade allt i våras var att många saknade det där jävlaranamma hos Näfver som senare utmynnade i att tränaren bytte in och strax därefter bytte ut honom igen.

Sedan var allt igång....

Nu har han fart och allt det som saknades -ok jag vet...denna match- så egentligen skulle alla kunna vara nöjda efter detta strulet. Värre saker har hänt och kommer att hända.

Sixten skulle kunna säga att vi tar en nystart, likaså Näfver. Han skulle annars kunna försvinna till en S1-klubb och tappa något år på karriären och ÖSK kan räkna med att få någon spelare såld i sommar/höst.

Fortsätter Näfver att spela som idag så vinner vi alla på att få till en lite fredligare lösning än den tillfälliga vapenvilan som nu föreligger.

Jag har några år i mitt liv jobbat med konfliktlösningar både bland barn på skola och bland vuxna. Det som sägs nu bland en del fans som att Näfver sa ju det här ordet eller det här i Allehanda och därför ska han bort, det är ju rent larv och def på sandlådenivå.

Sedan säger inte jag att jag vet allt. Det kan finnas annat som ligger honom i fatet, men det som varit ute i offentlighetens ljus tycker jag borde kunna lösas.

Löser det sig inte på ett bättre sätt än att han går gratis så undrar man om det vissa fans sysslar med att sabla ner på spelare i diverse forum och betygsomröstningar är värt den borttappade miljonen vi går miste om...minst.

...ok såga mig nu med fotknölarna. För nu måste jag sova..zzzz.
Vulkan Timmy
2009-02-01 00:00
Ja Olssen är ju jävligt bra en klass spelare
Ä porokara o Bassonbeng kvar,
Ursäkta om det ä stavfel.
Örebro Wuzac
2009-01-31 23:57
Ämne: Ser bra ut för er i ....
Tack för det! Hoppas ni också återkommer till SE där ni lägst hör hemma!
Vulkan Timmy
2009-01-31 23:52
Ser bra ut för er i år ni verkar fan få ett vasst lag som mkt väll kan nå topp 6.
Örebro Wuzac
2009-01-31 23:51
Vad kommer Sixten att göra om han upptäcker att Bedoya total sett tillför mer till mittfältet än Nordin?
Örebro Wuzac
2009-01-31 23:25
Alec såg alltid (under den tid han var NA-expert) Walker som en defensiv mittfältare. Det är möjligt att han skulle fixa det. Jag vet inte. Men jag tror att han skulle passa som ytterback och egentligen skulle en omskolning av honom gjort värvningen av Hassan överflödig (men det är en personlig åsikt vill jag betona). Men han kommer aldrig att ta en plats i mittfält eller anfall i dagens ÖSK. Det skall till en jäkla massa skador/avstängningar för det skall inträffa.

Edit stavis
Örebro Wuzac
2009-01-31 23:12
Dels dåliga tider dels att rykten sprider sig snabbt. Ingen vill ha en strul-spelare (Nävfer) och Walker är en dussinlirare + vad Mittåt skriver. Krasst men sånt är livet.

Edit: Fast jag tror ändå i slutändan at iaf Näfver kommer att hitta en klubb. Kanske inte i AS men en satsande SE åtminstone eller en anna nordisk klubb. Han är egentligen en ganska bra spelare. Och till sommaren måste ÖSK sänka hans pris.
Örebro Mittåt
2009-01-31 23:07
Det beror nog på att de klubbar som har råd (Allsvenskan) inte tycker att de behöver dem, medan de klubbar som behöver dem (Superettan) i allmänhet inte har råd.
Örebro ÖSK-Karl
2009-01-31 22:12
Knepigt att Näfver och Walker skall vara så svårsålda, köp två, betala för en med en vidareförsäljningsklausul på enbart 20%. Allt till reapriset av 1 miljon. Ingen av dem har heller några högre lönekrav. Varför går de inte att sälja?
Örebro micro_42
2009-01-31 21:59
Tror ni gör alla en björntjänst alla ni som hissar Bedoya till skyarna.
Det är för tidigt, så bra var han inte idag, varför gjorde han inte mål på minst två rena upplagda lägen?
Kung eller kalkon, tiden får utvisa.
Många andra spelare i ÖSK hade fått massa kritik för sådana missar, skärp er han är ännu inte unik.
Hylla Näver han var bättre kanske kan spela sig till ett kontrakt i annan klubb = peng till ÖSK.
Annars kanske han med egen kraft tar en plats i ÖSK och startar sitt tåg mot landslaget och milijonerna som nästan alla trodde här för mindre än två år sedan.
" stavis "
Örebro Mittåt
2009-01-31 21:39
I morgon är det dags för de små elefanterna.
Örebro Miroslav kuba
2009-01-31 21:04
När det gäller näfver så tycker jag att han helt klart kan bli bra. Men han måste lära sig att utmana sin motståndare jag tycker han är lite feg iaf var det så i dom sista matcherna jag såg han. Jag tycker Antonnen var en bättre o farligare i offensiven då och han spelade ytterback då. NÄFVER LÄR DIG UTMANA!!! Inte bara trixa en stund och sen spela enkelt el bli av med bollen.
Örebro Aspen
2009-01-31 20:30
Grixx//Sixten tycker säkert bra om Näfver. Sixten lät honom starta på Ronies plats fram till AIK-matchen i våran. Det var ett gott förtroende.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-01-31 20:22
Grimstapojken//
För min del tyckte jag han såg helt ok ut på planen mot Kongsvinger idag. Han gjorde inte bort sig i alla fall.
Brommapojkarna Grimstapojken
2009-01-31 20:19
Nå ?
vad tycker ni om Almebäck ?

För min del får han gärna komma till er och bjuda på några sköna försvarstabbar. När han spelar bra, är han dock mycket mycket bra. Om än liet ojämn.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-01-31 20:10
Henke(Old Boys)//
Några öl och whisky får man nog i sig:)
Örebro Johannes A.
2009-01-31 20:06
Hehe, tack grabbar för att ni påminde mig! En vokal editerad och nu stämmer det bättre...

Sätt förresten betyg på spelarnas insatser, vettja!
Örebro Grixx
2009-01-31 20:02
Måhända blandade Johannes ihop fjäder i hatten och påskris;-)
Örebro Henke(Old Boys)
2009-01-31 19:59
Ämne: Johannes A// Ska rub....
Haha,exakt min tanke.
Örebro Grixx
2009-01-31 19:50
Johannes A// Ska rubriken vara.....RISAS i bloggen???

Edit: Tack, ser visst att det är ändrat.
Örebro Blå Bergen Blues
2009-01-31 19:35
Ämne: Blå Bergen Blues// V....
Känner han inte tränarnas förtroende så är det givetvis självklart att han längtar nån annanstans. Det skulle jag också gjort. Näfver är en härlig lirare i klass med Nacka, Lennartsson, Skotte o andra, men frågan är om han håller som "en elftedel i ett lag" eller ej... Det handlar faktiskt också om att jobba tillbaka, hemåt...
Sedan är det ju fullständigt bedrövligt att "klacken" buar ut honom!! Men, det är väl kanske samma hjärndöda människor, de som buar, som de som sjöng den bedrövliga ramsan (mot Haginge o Näfver) på Sthlm Stadion i höstas?
Örebro Henke(Old Boys)
2009-01-31 19:23
Ämne: Henke(Old Boys)//
L....
Absolut,själv då?
Örebro Grixx
2009-01-31 19:22
Blå Bergen Blues// Vet att Alec hade klart låga tankar när det gäller Näfvers fotbollskunnande. Har Sixten det också så kan det vara grunden till Näfvers "bortlängtan" pga att tränarna inte tror att han kan spela fotboll på allsvensk nivå.

För de som inte var på matchen så kan det klargöras att buandet bara kunde höras från "klackenhållet". Övriga publiken dvs mer än 95% applåderade Näfver.
Örebro Wuzac
2009-01-31 19:19
Fortsätter det så här måste väl ÖSK snart börja betala ut lön för Näfver....
Örebro Blå Bergen Blues
2009-01-31 18:59
Ämne: Så här sa Näfver eft....
Konstig situation egentligen. Näfver vill iväg för att han "inte känner nåt förtroende" och Sixten emotsäger egentligen inte detta alls. Det är [vill inte]/[vill inte] från båda håll. Om inte PENGAR hade någon betydelse så skulle väl allt väl då ha haft sin gilla gång.. Men nu har ändå pengar, på gott och på ont en betydelse i den värld vi lever i. Alla vill vi väl kunna betala vår hyra? Så äfven Näfver? Eller har han hyres-betalnings-fritt?
Örebro ÖSK KRILLE
2009-01-31 18:43
Henke(Old Boys)//
Låter bra:). Blir det någon rackabajsare innan då?:)
Annons: