/fotboll/osk/forum/6321.aspx/fotboll/osk/forum/6321.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-02-01 19:07
O vad har ni andra för dåliga ursäketer o inte va på hockey idag?
o skriv på örebro hcs forum med!
Örebro Grixx
2009-02-01 19:04
jappel//....kanske träningsmatcherna.
Örebro Pras Y
2009-02-01 19:04
rättigheter? de flesta sidor som streamar har inte rättigheter. Kan tänka mig att Bet356 har det men andra sajter t.ex. svenska som fotbollive, länkar till andra som länkar till andra. Trassligt är det, men kända är ju JustinTV dock dålig kvalité.

T.ex. har myp2(stavning minns ej)åtalats och sänder inga fler streams för än domen har kommit.
Örebro jappel
2009-02-01 18:59
Ämne: jappel// Låter nästa....sant, fast det är inte han....kommentatorn vände på kameran i preiodpausen och filmade sig själv i någon form av studioförsök :-)
Men men jag skulle vara överlycklig om det gick att se ÖSK på detta sätt. Men jag har på känn att rättigheterna i allsvenskan sätter käppar i hjulen för livestreamning.
Örebro Grixx
2009-02-01 18:43
jappel// Låter nästan som om Alvbåge kommenterar, "samma" dialekt och humor och videokameran i högsta hugg;-)
Örebro Grixx
2009-02-01 18:40
jappel// Ganska häftigt faktiskt.
Örebro Joerny
2009-02-01 18:34
missa inte puckkastningen;)
2009-02-01 18:23
haha vem?
Örebro jappel
2009-02-01 18:22
Vilken service för dom som bryr sig om Örebro hockey...Livestreamad kanal av någon hobbyfilmare..
2009-02-01 18:16
Sogen/ har för mig att de var du som lade på att Ösk-karl ljug även om så kallade "bomben"
Örebro Grixx
2009-02-01 17:53
jappel// ok, en till någon månad efter den första.
ps Kumla Hockey leder över Munkfors med 3-0.
Örebro Grixx
2009-02-01 17:39
Det finns nog många som tänker sig att ÖSK inte riktigt är ett stabilt allsvenskt lag.

Fadäsen med tvångnedflyttning och uttrycket "fotbollsmördare" som myntades då vi spelade bra försvarsspel mot ett DIF som då var OTROLIGT bra ligger oss fortfarande i fatet.

Vi behöver kanske ett eller några år till med positiva skriverier och tv för att vi ska bli den där klubben som många spelare på uppgång vill till.
Örebro jappel
2009-02-01 17:32
Ämne: Det Walker sa först.....
OK..men den där artikeln är ju nästan ett halvår gammal!!
Örebro Grixx
2009-02-01 17:30
Aspen// Ok, visst skulle han kunna uttrycka sig lite ödmjukare om han verkligen vill ta chansen i ÖSK.

..men han är måhända lite blyg eller svårt att uttrycka sig;-)
Örebro Aspen
2009-02-01 17:25
Grixx// DEt finns BP-varning. T ex Gutenstam. Det finns ÖSK-varning också t ex Emra, Näfver
Örebro Grixx
2009-02-01 17:23
Det Walker sa först. Kanske även han ser att det inte står klubbar i kö.

De flesta spelare blir klokare ju oftare de möter pressen och ser hur de fungerar, spec om något uttalande leder till en massa blod, svett och tårar;-)

ps I grunden är de flesta spelare bra grabbar som med några uttalande i pressen kan komma i onåd hos vissa fans. Ibland rättvist ibland inte.
Örebro Aspen
2009-02-01 17:22
Grixx//Du missförstår. Problemet är distansen till eller ointresset för den nya klubben (arbetsgivaren).
Man ska ha en åsikt om man passar in på sin nya arbetsplats och vad den har att erbjuda. Annars bör arbetsgivaren inte gå vidare, tycker jag. Vad tycker du?
Örebro Pras Y
2009-02-01 17:22
Det finns anledningar till varför Walker och Näfver agerar så olika i media, främst Nerikes.
Näfver har varit talang, spelat i U21 och en period gjort det bra i Allsvenskan. Walker har aldrig varit någon rikskänd talang och aldrig varit etablerad i något A-lag överhuvudtaget. Kanske nu senare tid men hur många matcher har killen fått starta om vi räknar bort då han pappa Walker var tränare. T.o.m då fick han inte starta mer än ett par gånger vid skador.

Walker garderar sig nu. Han ville lämna, jag tror verkligen han vill bort. Men han har hela tiden valt att inte kritisera ÖSK eftersom det alltid finns en risk för att man inte blir köpt. Han är ju inte tillräckligt eftertraktad och det är ju tur att han inte böla i media, för nu kan han trot sallt få lite speltid vid skador och på så sätt fortfarande vara fräsch för andra klubbar.

Näfver ¨å andra sidan hade ingen bra strategi tror jag. Han gick bara ut och grät. Han hade nog kunnat bli såld ifall han stannat i ÖSK i somras och försökt få göra några inhopp. Nu har han varit under ytan i ett bra tag och vid dessa finanssvåra tider är det ingen klubb som vill ta risken. Näfver grävde sig en grop, Walker var smartare men ska man vara ärliga så tror jag varken någon av dem skriver på nytt och finns ej i ÖSK 2010. Därför ska dem vara sist i truppen, alla dagar.
Örebro BabyKladde
2009-02-01 16:53
nu börjar övriga få lite klarhet i supportrarnas missnöje mot Näfver.. det är hur han uttalet sig i media som gör att hatet mot honom finns..

..när man spelar på en sådan nivå får man tänka efter vad man säger, Robert Walker i NA idag var ett klockrent exempel på hur man ska svara.
Örebro Grixx
2009-02-01 16:40
Sogen// Walker vill bort om han inte får speltid likaså vill Näfver.

Aspen// Är det inte det som i princip alla spelare vill -spela fotboll på så hög nivå som möjligt- om man nu inte är lastgammal och börjar se sig om livet efter karriären.
Örebro jappel
2009-02-01 16:30
Ämne: Walker sköter det sn....absolut.
Hoppas det går bra både för Näfver och Walker.
Ser gärna Walker kvar i klubben, men han har nog en bit kvar till en ordinarie plats, så om det inte är bra nog för honom måste han tyvärr byta klubb. frågan är var han ska gå för att få garanterad speltid..Superettan?
Jag hade även gärna sett Näfver kvar i klubben, men då han gång efter annan säger att han inte vill vara kvar i ÖSK så förstår jag inte varför han ens är med på planen??eller vill Örebro göra lite reklam för honom kanske? bra isåfall..
Örebro Sogen
2009-02-01 16:14
Walker sköter det snyggt och proffitionellt.... All heder åt honom, men sen har han väl en far som vet lite mer hur man skall hantera media som har sagt till robban hur och vad han ska säga.

Örebro Sogen
Walker sköter det snyggt och proffitionellt.... All heder åt honom, men sen har han väl en far som vet lite mer hur man skall hantera media som har sagt till robban hur och vad han ska säga.

Örebro Disasterpiece
Ämne: Ämne: Vulkan ....
Menar du Sebastian Henricksson? I så fall kan jag säga att han är riktigt bra, synd att han inte stannar i ösk en sesång till.
Örebro psoari
2009-02-01 16:02
Man kan jämföra Näfvers mediautspel med Robert Walkers "Det är inte så att jag vill lämna ÖSK, men jag behöver få speltid, förklarar Walker"
Örebro Aspen
2009-02-01 15:56
Marcus A//Tycker han har en taskig attityd. Luktar bortskämd Fjollträsk snobb. Han bör ju ha en åsikt om han tycker klubben/laget passar honom och inte bra bolla över till agenten. Agenter bidrar sällan med något positivt.

Det kan vara vågat med denna åsikt så här från läktaren. Men det är det andra uttalandet som fått mej att reagera. I det förra ville han spela i klubb där han fick spelgaranti. Spelgaranti ska aldrig ges.
Vulkan Timmy
2009-02-01 15:53
Ämne: Vulkan Timmy vi blir....
A det hoppas jag. Vi har ju fan nästan bättre lag på pappret iår.
Hur ä SEB.
Örebro Pras Y
2009-02-01 15:14
Någon påstod att Näfver var duktig mot Djurgården hemma förra säsongen men det stämmer föga.
Jag såg matchen igen för någon dag sedan och den nivån han hade där går ej att jämföra med högsta nivån hos Basse eller Roni. Och det var ju Näfvers bästa match. Jag tror inte på Kristoffer mera, han saknar den rätta mentaliteten, skärpan och viljan. Han vill efter några lyckade matcher i ÖSK leka hotshot och leva lyxliv. Det gör man inte förän man fått ett guldkantat kontrakt utomlands.
Örebro Disasterpiece
2009-02-01 15:14
Ämne: Vad kommer Sixten at....
Då kan man ju sälja Nordin till någon Holländsk klubb & få in lite smaskiga miljoner.
Örebro Sersant
2009-02-01 15:13
Ämne: - Jag åker hem efter....
vad menar du? Att han vill spela så hög nivå som möjligt?
Annons: