/fotboll/osk/forum/6316.aspx/fotboll/osk/forum/6316.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2009-02-06 21:42
Bastard on Parade//

Vad gäller Emra retar jag mig mest på hur förhandlingen var med honom, den skulle man kunna skriva en bok om, t.o.m hans osympatiska agent skämdes.
Örebro ÖSK-Karl
2009-02-06 21:39
rirobban//

Ok, men då skall det vara en klausul med böter om han uteblir eller kommer försent till träningar och om han uttalar sig negativt om ÖSK i media.
Örebro rirobban
2009-02-06 21:36
ÖSK-Karl//
Jag vet mycket väl hur han var senast, men nu råder det ju verkligen anfallskris i ÖSK. Och Emra har ju storleken för att ta en targetroll längst fram. Jag är själv villig att ge honom en chans till i världens finaste sportklubb, men då ska han inse att laget är viktigare än individen.
Örebro Bastard on Parade
2009-02-06 21:34
Jag vet inte riktigt hur stora slutsatser man ska dra av Emras personlighet från när han spelade i ÖSK. Han var en stor talang, fick begränsat med speltid i konkurrens med spelare som Costa och Kuhi samt hade en agent. Det sistnämnda brukar oftast räcka för att hitta förklaringar till spelares beteenden.

Jag tror 6 månader med option på förlängning skulle sitta perfekt. Han är nog för dyr att köpa loss och en utlåning är bra för alla parter. Då kan Olsen ta det försiktigt med rehabiliteringen och ändå sätta 10 mål på en halv säsong.
Örebro ÖSK-Karl
2009-02-06 21:33
psoari//

Bra idé, själv vill jag aldrig mer se Emra i ÖSK och troligen behöver jag inte göra det heller.

Såg inte länken om Emra, möjligt att Lennart ändå håller på med någon slags förhandling, Spelarinvest är inte inblandade.
Örebro psoari
2009-02-06 21:28
Ämne: Jag tycker att det k....
Precis! Alla blommar ju upp i ÖSK. Kolla in Skoog, Kim Olsen, Hasse Holmqvist, Kilen, Nordin så varför inte Emra. Nu VET han att han inte är tillräckligt bra för Europa, det visste han inte förra gången. ;-)
Örebro 0REBR0
2009-02-06 21:24
Jag tycker att det känns som rollen skulle passa honom. Kan man bara tygla hans ego så tror jag att han skulle bli en tillgång. Man får hoppas att han är lite mer ödmjuk nu efter en, måste man väl säga, misslyckad utlandssejour.
Örebro psoari
2009-02-06 21:20
Mycket snack om Emra nu. Varför inte en poll om Emras vara eller inte vara i sportklubben så får vi reda på vad vi egentligen tycker.
Örebro 0REBR0
2009-02-06 21:15
tahirovic kanske kommer på lån...
Örebro Mittåt
2009-02-06 20:59
Gefles trupp (startelva plus ersättare)

Årets första startelva ser ut så här:
Mattias Hugosson - Daniel Bernhardsson, Daniel Theorin, Johannes Ericsson, Ryan Raybould - Hjalmar Öhagen, Yannick Bapupa, Yussif Chibsah, Jonas Lantto - Hasse Berggren, Amadou Jawo. Avbytare är Emil Hedvall, Olof Mård, Omar Jawo, Andreas Dahlén, Marcus Hansson, Bernhard Nyström, Alexander Gerndt och Daniel Westlin.
Örebro Bastard on Parade
2009-02-06 20:34
Trist för målgörar'n, hoppas han visar samma målform när han får spela till sommaren.

Emra skulle vara mycket intressant att se i ÖSK igen. Han saknar Olsens huvudspel men har andra egenskaper som skulle fungera bra i den rollen. Emra på ett lånekontrakt över 6 månader bör väl inte vara omöjligt att finansiera?
Malmö FF himmelsblå lundabo
2009-02-06 19:30
Ämne: Ämne: Ekenber....Tycker att du överdriver ganska duktigt angående Skoogs Mjällby sejour.
5 mål på 12 matcher från start är ju inte så genomuselt som du får det att framstå som.
ÖSKare i exil// Sen tror jag mycket väl att Superstar kan komma att få sparsamt med tid denna säsongen. Vi har Eddie Ofere, Daniel L, Agon M, Alex N eventuellt Molins, och en till anfallare på ingång som går före. Så varför inte? Fast jag hade inte gillat det, Skoog är en jävligt skön person och har blivit en riktig MFF ikon under 2000-talet.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-02-06 19:22
Ekenberg har jag nog nämnt 100 ggr. Vet inte om han skulle dominera i allsvenskan eller om han ens vill spela i den. Men han är stor och stark och gör en del mål... i superettan. Skoog vet vi ju vad han går för. Skulle kunna låna honom som reserv till Olsen.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-02-06 19:20
Nu måste en ny meriterad target komma in. Vi har Staaf borta minst halva säsongen. Jidsjö verkar fortfarande halvskadad och Olsens hälsenor litar jag inte på. Ska vi ligga på övre halvan MÅSTE ÖSK ta in en ny erkänt bra anfallare.
Örebro ÖSK-Karl
2009-02-06 19:10
Blå Bergen Blues//

Minns att min Far pekade åt kompisens Pappa och visade när Reine Almqvist gjorde det. Det var även en del surr om det efter matchen. Har svårt för Reine efter det.
Örebro ÖSK-Karl
2009-02-06 18:45
Blå Bergen Blues//

På den tiden tog alltid min Far med mig, han tyckte det var lugnast så, med facit i hand fick han rätt ;))
Örebro Blå Bergen Blues
2009-02-06 18:35
Ämne: Nu har jag äntligen ....
Ja, visst ryser man! Jag var ett av "barnen" som rusade in på planen i samband med målet. Något som ju nämndes i sportradioreferatet (Åke Strömmer?). Man gjorde ju så på den tiden, rusade in. Tänk vad tiderna ändras. Nu är ju sådant beteende kriminellt.. Körde du också med "får jag följa med farbror in" förresten? Man gick med någon vuxen in som "tillfällig son", ett tryggare sätt än att planka (men, det fanns ställen vid staketet mot idrottshuset där det förvisso gick att planka).

Om det nu var så att någon IFK-spelare manade på huliganerna så är det ju en präktig skandal! Tänkte på att det kanske kunde vara Harry Svensson i IFK, han var mäkta irriterad efter slutsignalen (då vi "barn" återigen rusade in på planen..)..
Örebro ÖSK-Karl
2009-02-06 18:23
Nu har jag äntligen lyssnat på radiodokumentären. Märkligt vad mycket man minns fast man bara var ca 10 år. Jag rös när jag hörde jublet vid Mossbergs mål.

Det som nu gjorde mig upprörd var Reine Almqvist, jag är rätt säker på att han var spelaren som viftade in fler hulliganer från Göteborg, någon annan som minns detta?
Örebro Djäflun
2009-02-06 17:43
Borde inte ÖSK kunna konkurera med Sundsvall om Jonas Wallerstedt? Han är ruggigt stark på huvet och borde kunna passa ganska bra mellan Roni och Bassombeng. Han är varken lastgammal (31) eller skadebenägen (vad jag vet).
För dyr? För gammal?
Örebro Kuba_Via
2009-02-06 17:38
Är det några som hade tänkt åka och kolla på matchen imorn? vi tänkte åka upp några stycken, vore kul om det var några fler!
Örebro Mittåt
2009-02-06 17:05
Det här är väl en smula O-T, men jag kan inte undgå att förundras över alla turerna kring Djurgårdens ordförande Bo Lundqvist.

Först avgick han, så kom han tillbaka och nu avgår han igen. Däremot sitter han kvar på sin maktposition i DIFs riskkapitalbolag och kan säkert påverka ett och annat från den positionen också.

Han lämnar dessutom tack och lov sin post som ordförande i Svensk Elitfotboll (elitklubbarnas samarbetsorganisation), men sitter kvar i styrelsen i Tomteförbundet under hela år 2009.

En sådan soppa.
Örebro ÖSKare i exil
2009-02-06 16:46
Tack för rapporten Mittåt.
Örebro Mittåt
2009-02-06 16:43
Tufft för Robin. Han hade kommit in bra i laget, gjort en hel del mål och så åker han på en skada som håller honom borta ett år. Tur för honom att han "fick" ett kontrakt på tre och ett halvt år. Det kan dock bli besvärligt att komma tillbaka. Dels skall han själv försöka komma upp i målgöranform igen och så kommer det att finnas en ny anfallare i truppen att konkurrera med plus eventuellt även Michael Jidsjö. Robin hade behövt den hör tiden för att etablera sig på allvar.
Örebro Mittåt
2009-02-06 16:43
Olsen är nog rätt så bra. Han (liksom Berra och Kihlen) deltog fullt ut under förmiddagsträningen idag. Fast den var av det lättare slaget - ingenting matchliknande.

Joggade gjorde Moses, Joakim Green och Eric Bassombeng. Dessutom var Glenn faktiskt ute och körde lite under överinseende av Urban Juneholm.
Örebro Chipset
2009-02-06 16:35
Aj, vad tråkigt för Staaf. Då har ÖSK inget val än att återuppväcka silly season igen då. Oroväckande att Jidsjö och Olsen är så osäkra kort. Och var är Kilen, Berra och Bassombeng?

Jag anser att Emra är en av de största talangerna ÖSK fostrat men jag är orolig, precis som många andra, att han ska sprida dålig stämning i truppen. Dessutom är hans självförtroende i dagsläget nerkört i botten.
Örebro Blå Bergen Blues
2009-02-06 16:17
Kuriosa i sammanhanget, ja den matchen alltså var att om ÖSK hade förlorat och åkt ur så hade de blivit det första laget någonsin att åka ur serien och samtidigt ha plusmålskillnad! Åka ur genom att hamna på nedflyttningsplats kanske man ska tillägga, t ex tvångsnedflyttades ju MFF en gång o jag kan tänka mig att de då hade plusmålskillnad! Jag har iaf för mig att Putte Kock sa' så i TV när han dagarna innan drog tipset (" - gardera med krysch"). Ja, alltså det där med "första laget någonsin". Jag tror aldrig det hänt, eller har jag fel? En uppgift för kalenderbitarna!! Har något lag spelats ur allsvenskan med plusmålskillnad?
Örebro ÖSKare i exil
2009-02-06 16:08
Spännande att se hur mittfältet fungerar med Nordin och Bedoya sida vid sida. Lite fundersam över Kilens skada.
Örebro Blå Bergen Blues
2009-02-06 16:08
Ämne: Inressant (om än en ....Håller med, en bra dokumentär. Kändes som igår och likväl är det över 38 år sedan, herregud! Janne Mossbergs befriande målspark och allt det andra! Sportradioinslagen lät faktiskt inte så mossiga som jag skulle gissat innan jag hörde dem. Det var ju för första gången nu som jag hört dem, men nu förstår jag varför våra mammor, min och min kusins hade varit så oroliga. Detta hände sig ju långt, långt innan mobiltelefonernas tid..

Minnen som också återskapades av radioprogrammet var den upptrissade stämningen innan. Blåvita supportrar som ropade "ÖSK, division två" (serien under hette ju så då) varpå vi givetvis kontrade med "IFK, division två"... edit:stavfel
Örebro Joerny
2009-02-06 15:51
Tråkigt för "Göran". Hoppas han inte blir borta allt för länge.
Låter lite som Freddies problem och för han gav operationen väldigt postiv effekt. Bara att hoppas den här operationen blir lika lyckad.
Örebro ÖSKare i exil
2009-02-06 15:38
r det kanske så att Eddie Johnsson är på väg till ÖSK och inte MFF?
Annons: