/fotboll/osk/forum/6315.aspx/fotboll/osk/forum/6315.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2009-02-05 18:36
Förlåt förra inlägget, jag lovade ju att inte tjöta mer om "the Blues" idag.

Det är långt kvar till min närmaste bortaträningsmatch, GAIS på Valhalla IP klockan 18.00 den 11 mars. Då skall jag faktiskt hälsa på en f.d. Örebroare med AIK-tatuering som flyttat till Örgryte och tränar GAIS.
AIK Saywee
2009-02-05 18:30
Fast det där med tråkig fotboll, vad är det egentligen?

Hur roliga var Liverpool igår?
Hur roliga var Everton i går?

Viktigast av allt när det gäller dessa frågor är ...

... hur roliga blir ÖSK i år?

Jag är optimist, trots en del oroande skador och tror att det kan bli riktigt roligt spel t.ex!

Hur många poäng det kan generera är en annan fråga ...
AIK Saywee
2009-02-05 18:26
Farsen ...//
OK, jag förstår att många Liverpool-fans är besvikna, men de blir väl inte gladare av Gerrard´s skada, för han är ju en riktigt bra fotbollsspelare, tycker även jag. Liverpool är dessutom verkligen ett av de stora lagen på senare tid.

MEN- jag hakar upp mig på vad media fokuserar på ibland ...

Sedan är det väl så att, och det vet vi "gamla" ÖSK´are, att vinst går före tråkighet, men allra roligast är att vinna med rolig fotboll ;-)
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-02-05 18:19
Saywee/ Helt enkelt så att Liverpool är lite intressantare än tråkiga Everton =) Och det är många som sörjer gårdagens tråkiga händelser... YNWA!
AIK Saywee
2009-02-05 18:15
ÖSK Lions//
Håller med, coolt ...

En helt annan grej som handlar lite om media och gårdagens FA-cupderby.

Varför väljer media (i detta fallet dagens pappers-GT) att fokusera på jämmer och elände om man istället kunde välja något roligt och positivt.

I går hände i princip och förenklat två saker,

1 - Liverpools Steven Gerrard fick en lårskada

2 - Ynglingen Dan Gosling avgjorde för Everton strax innan övertiden gick ut

Pappers-GT idag, en hel sida som handlar om FA-CUPEN och i stort sett bara text om Steven´s skada.

Vad trött man kan bli, varför är elände intressantare för läsare än "positiva" händelser?

Varför är Liverpool intressantare än Everton.
Everton är ju faktiskt en av Ö´ns fem stora lag genom tiderna?

Ursäkta mig, jag skall inte tjöta mer om Everton (idag) på denna svartvita sida, men det är egentligen GT jag hakar upp mig på, för närvarande.

Kanske man även kan stava målskytten som Dan Godling ... D´et ligger inte heller långt från S´et ;-)
ÖSK Lions
2009-02-05 17:49
Läckert med nedräknare på förstasidan. 1 dag och 19 h kvar nu innan vi ska krossa Gefle! ;-)
Örebro DaSa
2009-02-05 17:41
Undrar hur de andra allsvenska spelarinvestbolagen löst det? Ngn som vet?
Örebro DaSa
2009-02-05 17:38
Pras Y// Tror inte de har förlängt med dem. ÖSKs kontraktspolicy är väl att när det är ett år eller mindre kvar på de bra spelarnas kontrakt så säljs de till vilket pris som helst då de ändå skulle ha gått gratis när kontraktet skulle gå ut. T.ex. Riddez och Haginge.

SpelarInvest skattesmällen är väl inte så oväntad, är säkert Lagrell som tipsat skatteverket.
Örebro rirobban
2009-02-05 17:10
Ämne: Ämne: Nya par....
Det vore det nog... men det finns knappt några hörn kvar på Behrn... kolla hörnet mellan västra och norra läktaren, det är en ytterst liten glugg. Och jag tror att det blir en minst lika liten glugg mellan norra och östra läktaren. Om man skulle bygga södra som norra skulle det inte finnas några hörn att tala om alls. Men jag tycker man kan bygga vip-loger på södra läktaren, och ytterligare ett etage på den.

Vi ska väl inte härma Peking?:)
Örebro ÖSKare i exil
2009-02-05 16:18
Ämne: "Skattesmäll fö....
Om du scrollat halvasidan ner så fanns det redan Pras Y. :) Shit vad grinig jag är idag då.
Örebro Pras Y
2009-02-05 16:16
"Skattesmäll för Örebro Spelarinvest

Örebro Spelarinvest, som stöttar allsvenska Örebro SK med spelarförvärv, har fått ett skattekrav på sig på närmare 600 000 kronor.

-Skatteverkets tolkning är orimlig. Vi kommer självklart att överklaga, säger Spelarinvests styrelseordförande Curt Gruvaeus till Nerikes Allehanda.

Upptaxeringarna rör underkända underskottsavdrag som bolaget gjort. Avdragen har gällt spelarreverser som blivit värdelösa när spelare lämnat klubben efter kontraktstidens utgång.

-Skatteverkets tolkning innebär att intäkter är skattepliktiga men kostnader inte avdragsgilla. Det är orimligt. Om Skatteverkets tolkning skulle stå sig måste Spelarinvests hela upplägg förändras, säger Gruvaeus.

Då kommer ÖSK Elitfotboll att få stå för spelarinvesteringarna och Spelarinvest låna ut pengarna, skriver NA."

Har inte sett det här tidigare...
Örebro jappel
2009-02-05 15:56
Ämne: Nya parken i Norrköp....
Skulle vara helt underbart snyggt (och ekonomiskt bra för ÖSK) om även BA kunde byggas ihop med viploger i hörnen. Gillar verkligen utseendet på nya parken i peking. Hoppas att det kommer längre fram..
Örebro Grixx
2009-02-05 15:46
Om omistliga spelare finns? Självklart inte, men enormt värdefulla för klubbens spel och bra framtida slantar för invest och klubben.

Att folk blir upprörda för att man bara knöt till sig Anttonen på två år är förståligt då många nog trott det var längre kontrakt.

När årets säsong närmar sig slutet så är vi där igen med några bra spelare som måste säljas för att man inte ska ramla in i utpressningsläge från andra klubbar. Köparklubbarna säger vi betalar bara det här eller annars väntar vi ut spelaren. Sälj nu eller få inget!
Örebro Pras Y
2009-02-05 15:26
Jag fattar verkligen inget.
När jag frågade Lennart Sjögren om kontrakten hos
Basse, Berra och Roni t.ex. sa han att vi inte skulle oroa oss, alla har fleråriga kontrakt.

Vad menar han egentligen? Om de inte har förlängts sedan de kom så har de antingen farit med osanning om kontraktstiden eller så är det bara 2 säsonger kvar. Nu kanske ÖSK-Karl kan svara på det men kan de förlänga kontrakt i smyg?
Om inte, vad har Lennart för verklighetsuppfattning när Roni ex. har två säsonger, efter denna bara en säsong kvar? Flerårigt? Han kanske vill vidare och alltid enklare att få bra klubb med höga summor som bosman. Det är ju upplagt ;(

edit: stavfel
Örebro ÖSKare i exil
2009-02-05 15:20
Snabbt Hattrick. Hittade en bra länk om kontraktssituationen.

http://www.sportalare.se/forum/index.php?showtopic=5105&st=0&p=240599&#entry240599
Örebro ÖSKare i exil
2009-02-05 15:19
Ämne: Ämne: Ämne....
Ok, det har ju varit blandade åsikter om Anttonen och inte positivt. Men jag uppfattade ditt inlägg som att det vara att han var omskriven inte uppskriven som du vände dig emot.
Örebro ÖSKare i exil
2009-02-05 15:17
Snabb sammanställning av minne och googling.

1 Peter Westman - 1 år
30 Peter Rosendal - ?
82 John Alvbåge - ?2år?

Försvarare
3 Bertin Samuel Ze Ndille 2år?
4 Magnus Wikström 2 år
9 Patrik Anttonen 1 år
14 Glenn Holgersson ?
16 Moses Reed ?
18 Joakim Gren ?
20 Samuel Wowoah 2 år
24 Hassan Sesay 2 år
28 Oskar Johansson ?

Mittfältare
5 Per Johansson
7 Magnus Kihlberg 1+1år
11 Tommy Wirtanen 2 år
13 Robert Walker 1 år
15 Eric Bassombeng ?2 år?
17 Alejandro Bedoya 3år
21 Erik Nilsson 2 år
22 James Frempong ?
25 Nordin Gerzic 3 år
27 Kristoffer Näfver 1 år
29 Marcus Astvald 2 år
32 Gustaf Lundholm ?
33 Roni Porokara 2 år
100 Fredrik Nordback 2 år

Anfallare
6 Kim Olsen 3 år
10 Robin Staaf ?2år?
26 Michael Jidsjö 1år?

Örebro Mickee?
2009-02-05 14:57
Ämne: Ämne: WOW...b....Missförstå mig inte, jag tycker det är skitkul att det gick bra för honom i landskampen! Dock tycker jag inte man ska dra upp allt i ORIMLIGA proportioner..Vi har sett Antonnen hela förra säsongen och vet vad han går för ovetandes om landskampen

Jantelagen vet jag inte heller, dock tycker jag man ska vara realistisk..det är lätt att bli FÖR hemmablind ;)
Örebro ÖSKare i exil
2009-02-05 14:48
Ämne: WOW...blev ett nästa....
Är det inte naturligt att det diskuteras om dom som är aktuella? Försäsongsträningar stöts och blöts en hel del när det finnas rapporter. Landslagsuppdrag bör generera buzz annars vore det väl konstigt? Eller är det jantekänslan som smyger sig på? Varför ska det pratas om han? Tror han att han är något?
Örebro Sersant
2009-02-05 14:08
Vilka har kontrakt som går ut förutom Anttonen?

(Ställde frågan samtidigt som jag frågade om Anttonens kontrakts längd men fick inget svar :))
Örebro Mickee?
2009-02-05 14:03
WOW...blev ett nästan sjukligt fokus här inne på Antonnen efter att han spelat en landskamp...ungefär som det blev med Frempong förra året bara för att Deportivo var intresserade av honom :)
Örebro Blå Bergen Blues
2009-02-05 13:19
Ämne: Kul ny grafik på NA ....
Lite konstigt bara att ÖSK ligger näst sist med 1 poäng... efter en massa lag som har noll...
Örebro ÖSK-Karl
2009-02-05 13:09
öskung //

Självklart är inte Anttonen oersättlig, men vad kostar det att ersätta honom och hur mycket förlorar ÖSK/Spelarinvest om han går som bosman?

Det är det som är min poäng.
Örebro öskung
2009-02-05 12:56
Ämne: Visst är Antonnen br....
Är Anttonen väldigt mycket skadad? Må hända för ett par säsonger sedan, men jag kommer inte ihåg att han missade många matcher under förra säsongen? Och Gren spelade kanske två matcher eller nåt?

Som Walter Gigena skrev härinne, Anttonen är bra för laget men inte är han oersättlig.
AIK Saywee
2009-02-05 12:23
Disasterpiece och Wivallius//
Tackar för Ö´na

Kul för AA-klanen med en den lilla utomjordingen, som väl är inombords?

Innan jag somnade igår tänkte jag på vad lätt man kan trycka fel på en tangent, a och s ligger ju bredvid varandra ...

... Dan Goaling !
Örebro Joerny
2009-02-05 12:01
Nya parken i Norrköping blir riktigt vacker. Kan tänka mig att Behrna kommer få en liknande look om ett par år när den södra blir ombygd. Smart att utnytja hörnen till loger och resturanter m.m.
Örebro micro_42
2009-02-05 11:29
Kul ny grafik på NA med försäsongstabell.
Örebro Joerny
2009-02-05 11:26
SI riskerar en retroaktiv skattesmäll efter ogillade avskrivningar.
Örebro Sekt. E
2009-02-05 10:49
Antonnens stora problem i mina ögon har varit alibispelet när det blir fysiskt. Man kan ju hoppas att han fått en boost av sin uttagning till landslaget och därmed går in med hull och hår i kamperna. Då är han riktigt duktig.
Örebro jappel
2009-02-05 10:41
Ämne: Visst är Antonnen br....
Duger han i landslaget är det väl konstigt om han inte skulle duga i ÖSK.
Antonnen kommer dominera stort i AS i år nu när han fått en hel säsong att öva på backplatsen.
Hoppas han är med hela vägen och får föra oss till ett guld.
Annons: