/fotboll/osk/forum/6311.aspx/fotboll/osk/forum/6311.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jappel
2009-01-31 14:05
Dags för ÖSK att visa framfötterna lite nu. Kriga in ett par bollar, så att vi får en härligt start på säsongen.
Örebro AllsvenskanÖSK
2009-01-31 13:53
Kul att Almebäck verkar spela bra eller i alla fall helt okej. Enligt Live rapporten har ju Kongsvinger stått upp riktigt bra. Hoppas och tror att matchen slutar 2-1.
Örebro Kronblom
2009-01-31 13:50
verkar som målet var en tavla av Weggen,ÖSK har tydligen mycket boll men har svårt att få till bra lägen.kongsvinger verkar mest spela på kontring!
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-01-31 13:49
minns att Emra skulle ha en massa förmåner o annorlunda kontrakt än alla andra, bland annat gratis körkort till hela släkten, nej tack till Emra!
Örebro ÖSK-Karl
2009-01-31 13:24
psoari//

Om Spelarinvest skall lägga ut 1:- på Emra så krävs det att han mognat rejält. Förhandlingen med honom innan HBK är den värsta någon i klubbens historia kan minnas.
Örebro Bastard on Parade
2009-01-31 13:15
Vielen Dank Johannes!
Örebro # brorzan
2009-01-31 12:58
Ja, stort tack till Johannes som sitter där med kalla fingrar och skriver. Been there, done that. Undra om han vill låna den blå mössan förresten... ;o)
Örebro Ericson
2009-01-31 12:52
Grymt bra med liverapport! Tack!
2009-01-31 12:36
Tack!
Örebro Mittåt
2009-01-31 12:10
Liverapportering// Vet ej. Det borde det bli. Jag vet att Johannes igår hoppades att det skulle gå att fixa till något här hos Svartvitt.

Edit: Dessutom skrev Kongsvinger http://www.kil.no/ igår på sin hemsida att man hoppades kunna komma med någon slags live-rapportering.
2009-01-31 12:03
här avstår man från fest igår för o orka med o gå till berhn, vad händer? man spyr på natten o har feber, så min fråga mittåt! blir de live rapportering från nerikes?
Örebro Wuzac
2009-01-31 12:02
Jag håller med om att hellre en rättvänd Nordin än en Nordin med rygg mot mål. Men jag delar inte din åsikt att hans säsong verkligen inte var bra på den positionen. Utifrån hans förutsättningar gjorde han det bra och definitivt bättre än vad Walker kommer att göra det.

Men skitsamma. Ingen av de kommer att vara seriösa aspiranter på platsen vad det lider. Tänkte bara att det skulle bli lite roligare spel med en center som iaf kan hålla bollen lite grann om den slås på kropp och med Bedoya bakom.
Örebro Mittåt
2009-01-31 11:49
jag tycker att Robert är ett klart bättre val än Nordin som center i dessa centerlösa tider. Nordins vårsäsong var verkligen inte bra, enligt mitt sätt att se det. Hans spelkvaliteter kommer inte till sin rätt i en så framskjuten position. För att sammanfatta: Hellre en rättvänd Nordin som offensiv mittfältare än en Nordin som vänder stjärten mot motståndarmålet medan han förgäves väntar på boll.

Till Roberts fördel i centerpositionen är att han är mer direkt än Nordin, han har ett bättre (hårdare) skott och han är överlägsen i luften.

Att sedan centerpositionen inte heller är Roberts bästa är en annan sak.
Örebro Chipset
2009-01-31 11:45
Vi har ju inga jätteallvarliga skador i truppen så jag är inte särskilt orolig. Värre var det förr den här tiden på året. Då bokstavligen flög det knäskålar nere på lingplan. Ska de vara skadade ska det vara det nu. 1 timma och 13 minuter kvar.
Örebro Kronblom
2009-01-31 11:37
Ämne: Walker i centerrolle....yep,håller med dig,hade varit bättre med Nordin som center,han hade ju den platsen under hela vårserien-08,hade oxå hoppats på Alejandro från start men blir väl ett inhopp iallafall.känner dock ingen panik av skadeläget så här tidigt på säsongen,kim snart tebaks och Alven,Anttonen och Roninho på ingång.Är som vanligt för ÖSK vid den här typen på året då skador och sjukdomar avlöser varann.ÖSK slår norrbaggarna med 2-1...
Örebro Mittåt
2009-01-31 11:33
Emra skulle säkert kunna fungera som alternativ till Kim Olsen som center i en 4-3-3 uppställning. Men det är väl knappast troligt att Zurich, som investerat en hel del pengar i honom släpper honom på villkor som är överkomliga för ÖSK. Först måste Emra göra sig så omöjlig att han man från schweiziskt håll dumpar honom för att i alla fall bli kvitt lönekostnaderna.

Sedan är ju frågan om Emra accepterar en position som andreman bakom Kim Olsen. Han vill ju ha speltid.

Om Emra som person har det ju alltid funnits delade åsikter. Men han kanske har mognat och lärt sig en del under hundåren i Frankrike och Schweiz.
Örebro psoari
2009-01-31 11:22
Angående Emra och danska fiaskot(?)...

"Kom hem, vi börjar om igen.
Vi glömmer allt, där ute är det så kallt.
Kom hem, försök på nytt igen.
Jag ger dig allt, om du vill vara min vän."
;-)
Örebro Wuzac
2009-01-31 02:11
Ämne: Matchen börjar 1300.....
Tack
Örebro Wuzac
2009-01-31 02:06
Walker i centerrollen är ju ett skämt. Fattar inte att de inte kastar in Nordin där?
Örebro Wuzac
2009-01-31 01:58
Jag tycker målsättningen skall vara plats sex eller bättre. Dvs att alltid sträva efter ett snäpp bättre än sist.
Örebro Pras Y
2009-01-31 00:00
Jag tycker allt för många har för höga förväntningar på ÖSK i år. Någon skrev att allt annat än 3:e plats är ett misslyckande.
Jag själv är nöjd om ÖSK skulle kunna ta en placering eller sluta 7:a igen. Vi ska vara försiktiga med att hoppas på allt för mycket.
Vi är inne på vår andra säsong med många av våra startspelare och det nya spelsystemet. Det tar tid och som många märkte kunde vårat spel låsa sig och det är väl det som avgör för 2009. Hur väl ÖSK kan ta sig ur dessa låsningar och spela bättre mot lag som backar hem.

Örebro ÖSK-Karl
2009-01-30 23:08
zzmagic//

Jag tänker inte gå i polemik med dig vad gäller VIP-läktarbygget, jag har för dåligt minne med tanke på alla turer som var och är glad över att BA blev färdigbyggt och tackar Werme för utbyggnaden.

Dock vet jag med säkerhet att det inte är Spelarinvests affärsidé att äga läktare samt att ÖSK förlorar intäkter på dagens upplägg. Jag vet företag som satsat på stolar i tron att de hjälpt ÖSK. Detta istället för att köpa sponsorpaket.
Örebro ÖSK-Karl
2009-01-30 23:00
VEGULD//

Blir vi sämre än trea så är det för mig en besvikelse.
Örebro Disasterpiece
2009-01-30 22:50
Ämne: Kongsvinger verkar h....
"det svenske topplaget", låter flott! Inte ofta svartvitt blir kallat för topplag :p
Örebro Mittåt
2009-01-30 21:03
Yunus är inte med i morgon utan på söndag mot Adolfsberg.
Örebro Chipset
2009-01-30 20:57
Grixx// Vad är det för batteri till sockorna? Stod inget i paketet och jag har provat allt från 1,5 volt till 9 volt.

Edit hälsar att jag nu hittat rätt batteri.
Örebro Walter Gigena
2009-01-30 20:54
Synd på Wirtanen, hade velat sett honom i skarpt läge imorgon. Ska dock bli intressant att se Sesay och Almebäck. Hoppas Bedoya får mycket speltid.
Nytt klipp på FANTV.SE
2009-01-30 20:53
Rickard Nilsson inför Kongsvinger: - Ett bra test för oss
Örebro Chipset
2009-01-30 20:49
Abstinenesen slår snart över... Jag har höga förhoppningar på Frempan och Bedoya imorgon. Jag vet att de inte kommer göra mig besviken.
Örebro Aspen
2009-01-30 20:21
Jag tycker att i första hand ska de som vill stanna i ÖSK spela. Dvs Walker på bänken. Kör med Alejandro Bedoya och Yunus Ismail.
Annons: