/fotboll/osk/forum/631.aspx/fotboll/osk/forum/631.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Pedretti
2016-07-19 12:59
Anton Fagerström är klar för ÖSK, han är vår andremålvakt säsongen ut.
Örebro Segho
2016-07-19 12:53
El-Kabir skulle ju varit trevligt, men kanske inte skulle vara helt fel med ogbu heller...
Örebro KalleTeodor
2016-07-19 10:33
El-Kabir den äldre vore ju en bomb av gigantiska proportioner! Ja, tack! Men rimlig för ÖSK? Kanske inte.

Ogbu var det väl ganska många här inne som trånade efter inför säsongen? Fotbolltransfers.com beskriver honom som mittfältare. Men visst är han anfallare? Eller?
Göran Persson
2016-07-19 10:00
Hmm Omoh har varit spelklar ett par dygn o inte spelat en minut för ÖSK, men ändå börjar ni redan oroa er för att han ska bli skadad eller avstängd???
Örebro DaSa
2016-07-19 09:04
Eller El Kabir den äldre...:)
Örebro DaSa
2016-07-19 08:54
Ogbu kanske kan vara en bra värvning...
AIK Nissesson
2016-07-19 07:50
@Segho:

... eller avstängd.

Synd att Crespo lämnat ÖSK:(
Örebro Segho
2016-07-19 06:02
Känns ju som att ÖSK skulle behöva en anfallare till...Ifall Omoh skulle vara ur form eller skadad.
Örebro Arsène Lupin - Måltjuven
2016-07-18 21:52
Härlig presentation av Rinne :0)
Örebro Nicka i ribban
2016-07-18 19:51
Målvaktstränaren (han heter Axelsson va?) har ju haft honom förut. Litar på hans omdöme.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Arsène Lupin - Måltjuven
2016-07-18 19:37
Crespo: ÖSK gjorde mig till den jag är
Örebro DaSa
2016-07-18 19:34
Enligt aftonbladet så är Fagerström klar för oss. Tror att det kan bli en bra lösning.
Örebro T8
2016-07-18 16:01
Mmm, det var den länken jag försökte posta där nere men tjabblade till det. Nåt annat ställe nämnde DG tidigare.
Örebro Moss17
2016-07-18 12:58
[QUOTE=T8]DG kan presenteras av Ellos 16 idag. Men visst spelade han 90 igår? Känns konstigt om han då går idag. [/QUOTE] Det handlar inte om DG 100% säker.
Mäster Estragon
2016-07-18 12:57
@T8:

Står ju på varenda sajt att det är Jebali som ska presenteras
Örebro T8
2016-07-18 12:49
Fast det här låg uppe nu.
Örebro T8
2016-07-18 12:48
DG kan presenteras av Ellos 16 idag. Men visst spelade han 90 igår? Känns konstigt om han då går idag.
Örebro Moss17
2016-07-18 12:25
[QUOTE=DaSa]IronMike är/var sjuk så han lär vara tillbaka till nösta match. Sema på topp kanske inte var så lyckat. Men jag ser hellre att vi spelar Omoh så vi får igång honom än att spela med Kalle som sitter på ett utgående kontrakt samt inte är i form. [/QUOTE] klart som fan Omoh måste in nu, låt han få 4-5 matcher från start minst 60min så han kommer in i det har han inte levererat på den tiden så kan Kalle få chansen igen. då har vi på bänken. Kalle Sema Ayaz Vilket är en ok offensiv bänk. Hinez-Ike visar att vi inte behöver förlänga med Moberg om han är dyr.
Örebro DaSa
2016-07-18 11:38
IronMike är/var sjuk så han lär vara tillbaka till nösta match.

Sema på topp kanske inte var så lyckat. Men jag ser hellre att vi spelar Omoh så vi får igång honom än att spela med Kalle som sitter på ett utgående kontrakt samt inte är i form.
Örebro BlandFinsken
2016-07-18 10:58
Byt spelsystem, detta är ju lönlöst. 4-2-3-1 eller dylikt med Astrit i fri roll. Ser komiskt ut när spelarna letar kortpassningar när resten av laget står i en linje längst upp, de är inte eniga om spelidén, något är märkligt fel. Spelarna verkar inte vilja spela samma sorts spel.
Göran Persson
2016-07-18 10:07
@KalleTeodor:

Det kanske är läge för besinning nu lite till mans. Två slumpbaljor igår och för övrig likadant spel hade nog gett lite andra tongångar på forumet. Betänk bara hur vårt läge var vid samma tid förra året och njut av att det är annorlunda i år! Vi får väl tro att detta är en tillfällig svacka. Med tanke på att det blev 1 poäng igår, så kan jag inte se att Häcken- plus FFF-matcherna sammanlagt ska kunna ge noll poäng
Örebro pemo
2016-07-18 09:46
Underlig match i går. Jag var ju i Malmö och såg den på plats. Hade ÖSK spelat på samma vis i går, så hade tre poäng varit kassaskåpssäkra.
Förstår inte alls vad som hände.
Inget tempo, taskiga passningar, inga skottförsök ( förutom Astrit ) och ytterbackar som mestadels stannade på egen planhalva.

Det som oroar är ju att vi inte gjort mål på tre matcher. Och det är ju klart, spelar man utan en striker så händer inget. Känns igen från 2012 - 2013.

Vad hände med alla talangerna som var med på försäsongen? Då räknar jag inte Jonis, som var med på bänken redan förra året.

Med de senaste två matcherna är jag väldigt förvånad över att DG inte kritat på nytt kontrakt. Inte är han väl så het på marknaden?

Att Astrit går ner och hämtar bollar är väl ok om bara RÅP kan ta vara på bollarna på topp. Han är ju den som ska ta steget fram och vara spelbar. Men vad ska ÖSK ta sig till? Eller är det bara en tillfällig svacka ( som alla lag hamnar i ) och vänder mot FFF.

Hur var då matchen egentligen?
Oscar kanon ( höll nollan ) mittbackarna ( alla tre ) skötte sig bra. Ring skötte sig bra. Bara ett farligt bolltapp. Dajje verkar vara skadad? Eller har han tappat allt självförtroende? Varför tog han annars inte skottet, när han kom fri i andra halvlek?
Mittfältet drar ner tempot enormt. 70% av alla bollar i fart framåt blir stopp och bakåtpassningar istället.

DG , Martin och Nordin måste ta större ansvar att komma till avslut naär vi inte har en " crespo " på topp. Hoppas verkligen på nyförvärvet eller att Kalle får chansen nästa match. Sema är bra, men ingen topp.

Nu går väl Nordmark in mot FFF då Nordin är avstängd. Någon som vet hur det är med Almebäck? Hoppas också att Axén sätter Sema på kanten och DG/Kalle framåt. Nu är det dags för mål.
Örebro gendish
2016-07-18 08:38
Nya tag mot Falkenberg. Vi syns där!
Örebro KalleTeodor
2016-07-18 07:35
Under stora delar av andra halvlek fastnade min blick på de spelare som värmde upp snarare än spelet på plan. Omoh hade lite svårt att få till Högbergs uppvärmningsövningar, men för Kalle och Nordmark gick det galant... Spelet på plan lämnade många frågetecken. Ville något av lagen ens försöka vinna? Och publiken? 5800 personer på vallen. De som stannade hemma och grillade istället tog gårdagens bästa beslut. Suck. Vi hade verkligen behövt 6 poäng mot Häcken och Falkenberg för att hänga på i toppen. Nu känns noll poäng mer rimligt och därefter följer en rad svåra matcher och Astrit i OS ovanpå det... Vår höstform känns långt bort.
Örebro Walter Gigena ☆☆☆
2016-07-18 01:22
Antingen har vi tränat järnet under uppehållet så att vi är helt nedkörda eller så har det fuskats ordentligt med kost och dryck. Vi dör totalt (igen) efter 45 minuters spel. Mot Malmö borta kan det accepteras men inte hemma mot Häcken!

Det var hemskt att bevittna andra halvlek. Visserligen inga roliga byten för Axén idag genom att ta ut en mittback och lagkaptenen tidigt, men med Malmö-matchen i färskt minne borde han startat annorlunda.

Tips från Walter Gigena:
- Sema ska inte spela anfall, det såg hela Behrn idag, han är mittfältare.
- Använd en anfallare som kan springa på djupet.
- Startar med Nordmark
- Starta med Hines-Ike
- Låt Astrit visa Nordin hur man slår en hörna
- Låt Astrit visa Björnqvist hur man slår ett inlägg
- Låt Astrit visa Broberg hur man tar emot en passning
- Låt Astrit visa hela j*vla laget hur man tar ett avslut.
- Vi kan inte passa över mållinjen. Astrit var den enda som vågade. Åhman hade en strumprullare som hittade en reklamskylt någonstans i periferin.

- Plus idag till Jansson, Astrit och Ring (som trots att han var labil, räddade oss från ett par baklängesmål).

Med hänsyn till att vara något färgad av EM så kan matchminut 30-44 få ett OK. Resterande tid var ett sömnpiller. VAKNA SVARTVITT
Örebro GT
2016-07-18 00:56
Häckens Peter Abrahamsson är en grymt bra målvakt och fixade bland annat deras seger i svenska kuppen. Dvs i nivå med våran Oscar.
Men man kan inte klippa Häcken med en trubbig sax...
Örebro BlandFinsken
2016-07-17 23:21
@öörebrooo Håller med om en del även fast många fler faktorer spelar in. Axéns titta på fotboll håller inte särskilt långt.
Örebro öörebrooo
2016-07-17 22:55
Vi är väldigt,väldigt beroende av att Astrit ska göra allt, och lagen vi möter har lärt sig att om dem plockar bort honom så kommer vi vara ganska uddlösa framåt, vilket vi har varit nu i några matcher. Det blir oerhört svårt för anfallaren som startar att få något uträttat då han blir väldigt isolerad för Astrit jämt och ständigt är långt nere och ska hämta boll. Upp med Astrit längre i banan och låt Nordin eller Råp hämta boll! Förstår inte heller varför Axen spelar med Sema på topp heller, han får inte mycket uträttat. Skall bli intressant att se hur vi spelar och hur vi kommer att ställa upp när vi släppt Astrit till OS , Kalle och Omoh vore intressant att se på topp. Är för övrigt mitt första inlägg på forumet, så var inte allt för hårda mot mig ;)
Örebro Moss17
2016-07-17 22:55
[QUOTE=Mäster Estragon]Division 1 är väl och ta i men i ett lag som ligger i toppen av allsvenskan där har Kalle inget och göra. Han är inte tillräckligt bra det ser ni väl? Hur många år till ska vi vänta på hans genombrott? Att han bara levererar när vi möter Åmmeberg det säger väl det mesta.. [/QUOTE] Det ska jävligt mycket till för att hans kontrakt förlängs.
Mäster Estragon
2016-07-17 22:46
Division 1 är väl och ta i men i ett lag som ligger i toppen av allsvenskan där har Kalle inget och göra. Han är inte tillräckligt bra det ser ni väl?
Hur många år till ska vi vänta på hans genombrott?

Att han bara levererar när vi möter Åmmeberg det säger väl det mesta..
Annons: