/fotboll/osk/forum/6301.aspx/fotboll/osk/forum/6301.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Erki
2009-02-10 18:04
Saywee// Vallens plastmatta är så grön som den någonsin kan bli.
Örebro Henke(Old Boys)
2009-02-10 17:57
Ämne: hej jag undrar om de....
Klart ni får hänga med så länge ni stöttar ÖSK.
Örebro Sersant
2009-02-10 17:46
Ämne: hej jag undrar om de....
Fråga på kubanernas forum.

www.kubanerna.se
AIK Saywee
2009-02-10 17:39
Nu är de j*dra snöflingorna tillbaka i prognoserna som svänger hit och dit. Det franska ovädret drar norrut, hoppas att det missar BA! Å andra sidan brukar ovädren bedarra sakta men säkert.

Hur ser det ut i Örebro för närvarande, är BA spelbar?

Här i Halland är det som vanligt grönt gräs och plusgrader.

Jag vill klippa häcken imorgon, blir det någon rapportering via Svartvitt?
AIK Saywee
2009-02-10 17:26
Ämne: skulle va intressant....
malge//
Det kommer du nog att få göra, men jag förstår att du menar samtidigt?

Ja, de vore isåfall rätt så intressant.
Örebro malge
2009-02-10 17:24
samma fråga kom igår gå längre ner på forumet så står det där
Örebro Yeah
2009-02-10 17:23
Hur funkar det egetligen när en spelare blir skadad, med löner och så?
Är det som ett vanligt jobb med karensdagar och att företaget betalar sjukersättning första tiden sen försäkringskassan?
Tänkte eftersom fotbollsspelare lär ju vara väldigt benägna att bli just sjuka(skadade).
Örebro Yeah
2009-02-10 17:19
Ämne: Någon som vet om ÖSK....
Läs på NA, står lite nytt där om att de diskuterar med agenten och om emras roll i laget.
Länktips: www.na.se
Örebro orebrotjejen
2009-02-10 17:10
hej jag undrar om det är okej om jag och två kompisar hänger med till Sthlm och kollar på Dif-ÖSK ?
Örebro malge
2009-02-10 17:09
skulle va intressant att se både bedoya och gerzic på innermittfältet imorn
Örebro ÖSK KRILLE
2009-02-10 17:07
Någon som vet om ÖSK har varit i kontakt med Emra Tahirovic eller om det är någon annan som är på ingång?
Örebro Faxe( den store Dansken)
2009-02-10 16:56
Var inne och kollade på SvFF:s sida, såg att ÖSK har inte mindre än 14 spelare av de 29 i A-truppen,som är fotbollsuppfostrade i Örebro län. Det måste väl vara nära topplacering i AS?
AIK Saywee
2009-02-10 16:35
Wusac//
Det är väl egentligen Rosens tur mellan stolparna, eller vad pysslar han med nu för tiden?

Testa på, Alven och Weggen vet vi "vad de går för" ...?

Vore intressant att se Bedoya från start och Gerzic som inhoppare. Gerzic känner vi ju till relativt skapligt och han är riktigt bra, det vet vi. Bedoya är lovande, men bör väl testas lite mer för att bevisa detta.
Örebro Wuzac
2009-02-10 16:24
Gerzic har startat två matcher i rad. Jag vill se Bedoya starta nu.

Dessutom är det väl Westmans tur att stå?
Örebro Joerny
2009-02-10 16:12
Jag tror Nedim hamnar i antingen Nojköping eller As-syriska.
Örebro ÖSK-Karl
2009-02-10 15:57
Henke(Old Boys)//

He, he, men vi får inte glömma att han till mycket stor del såg till att vi fick tillbaks vår plats i AS !
Örebro Henke(Old Boys)
2009-02-10 15:43
Jag har hittat Olsens backup,fan Ösk-Karl styr upp detta med Spelarinvest:)
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-02-10 15:19
Självklart ska man sikta högt! Med en skadefri trupp SKA ÖSK vara topp 5. Men om inte alla är tillbaka 100% till premiären kan det nog bli 8-10. Speciellt Olsen, Kihlberg, Berra och Bassombeng känns viktiga.
Örebro Kronblom
2009-02-10 14:47
Ämne: Ämne: Kronblo....
Då håller jag fast vid min 5eplats som jag tror ÖSK kommer greja,AIK nog grymt revanschsugna efter förra årets floppsäsong så de slutar nog fyra tätt följt av ÖSK!
Örebro JJ-Örebro!
2009-02-10 14:41
Jag ser mer än gärna Oscar Jansson i svartvita färger. Jag har alltid gillat hans stil mellan stolparna. Tror han skulle bli en fullgod ersättare till Alvbåge, trots sin unga ålder. Frågan är i så fall om han vill fortsätta slita för en plats i Tottenham, eller om han vill få speltid i ett A-lag.
AIK Saywee
2009-02-10 14:15
Ämne: Saywee

Han, John,....

Pras Y//
Det du skrev gäller väl i ännu högre utstäckning om du skriver på din egna officiella hemsida i ditt eget namn.

Vad jag försäkte förklara var att han kan begränsas av vad andra människor anser, politiskt eller kanske någon annan slags styrning när han bloggar "genom" NA.

Fast du Pras Y, nu blir jag lite förvirrad, vilket forum menar du är öppet och vad är det andra?
Örebro ÖSK-Karl
2009-02-10 13:56
Pras Y//

Beroende på Eurokursen så handlar det om ca.15 miljoner varav mycket riktigt Alvbåge får 20%.
Örebro Pras Y
2009-02-10 13:54
Saywee

Han, John, skrev i sitt första inlägg något i stil med att han tänker skriva exakt vad han tycker och bla bla... Men grejen är att om man som privatperson i det sammanhanget skriver för ett öppet forum som inte bara kretsar kring dig som fotbollspelare, människa eller far så blir man lite mer försiktig. Samma sak som att man håller sig ifrån att svära när man besöker ett dagis, kanske :)
Örebro ÖSK-Karl
2009-02-10 13:53
En optimal lösning om Alvåge blir såld i sommar skulle vara att låna en viss Örebroare från Tottenham, så får han speltid.
Örebro ÖSK!
2009-02-10 13:53
Imorgon möter vi Häcken, så här vill jag att startelvan ska se ut:

Porokara------Olsen-----Baassombeng
-----Gerzic---Khilberg----Nordback
Wowoah---Holgersson-Wikström--Antonnen
--------------Alvbåge---------------

Jag vet att det är många skadade, utan att sätta in nya, vilka av dessa 11 spelare kan spela imorgon?
Örebro Pras Y
2009-02-10 13:51
ÖSK-Karl//

Ja och de pengar som Alvbåge inbringar ÖSK kommer väl att satsas på ÖSK igen? Hur mycket är "stora pengar" egentligen. Jag tänker direkt på minst 10 miljoner. Kanske 14 som för Ingelsten. Men å andra sidan har ju Alvbåge typ 20 % själv på övergångssumman eller så...

AIK Saywee
2009-02-10 13:51
Ämne: Saywee//

Jag tror....
Pras Y//
Så kan det nog vara, han känner ett visst så kallat "ansvar" i vilket begränsningarna och formuleringarna formas eller formas om ...?

FORZA KUNG ALVE, skriv vad du tycker själv!
Örebro Henke(Old Boys)
2009-02-10 13:49
Börjar vi denna säsong på sammma sätt som vi slutade förra säsongen samt att det håller i sig så tror jag vi kan utmana om topp 4,lite orolig för våra skador på anfallarna i truppen,hoppas det blir bättre.
Örebro ÖSK-Karl
2009-02-10 13:48
Pras Y//

Det är en klubb i mellanskiktet, det som kan få Alvbåge att stanna året ut är nog det faktum att han skall bli Pappa. Pengarna är stora, både för honom och Spelarinvest.
Örebro Disasterpiece
2009-02-10 13:46
Ämne: Som jag skrivit föru....
Men å andra sidan så har vi ju en del unga spelare som bara blir bättre & bättre. Alejandro Bedoya, Marcus Astvald, Oscar Johansson & James Frempong kan nog bli minst lika bra som dom bästa spelarna vi har i nuläget, kanske ännu bättre. sen om vi säljer någon bra spelare, tex Nordin Gerzic eller John Alvbåge så får vi ju in en massa miljoner som vi kan köpa ännu fler unga & utvecklingsbara talanger för. Så framtiden är ljus för ösk! :)
Annons: