/fotboll/osk/forum/6295.aspx/fotboll/osk/forum/6295.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro MangeSvartAndVit
2009-02-12 20:18
klarar inte Fahlander och Co att finansiera en hockeyhall på egen hand? Det kunde dom om jag minns rätt för 1-2år sedan..Men då sket det väl sig pga att bandyn inte ville byta spelplats!
Synd att vi inte har Fahlander här i fotbollen...fan vad han skulle kunna pumpa in pengar i spelarinvest:)
Örebro Karlssson
2009-02-12 19:24
Ösk-Karl//

Har du någon information om Emra? Skulle vara otroligt kul om han kom hem.
Örebro Mittåt
2009-02-12 19:08
Om inte Fahlander & Co. klarar av att finansiera en hockeyhall på egen hand, så lär det inte gå bättre bara för att de lägger den granne med en travbana. Hela idén verkar helt befängd. Så kommunalrådet Fredrik Persson behöver inte vara orolig. Idén kommer att självdö.
Örebro MangeSvartAndVit
2009-02-12 18:42
ösk:are i exil/ Men Bp och solvalla har väl knappast nån multiarena för hockey och friidrott oxå på sin skiss va?
Örebro Wuzac
2009-02-12 18:36
Stark av SF att öppna US SPORTS sidorna! Och massor med material direkt! Dom måste ha legat i kulisserna och skrivit massor innan. Bra! Tycker det finns mycket intressant sport att läsa om därifrån.

Heders till SF! Ni blir bara bättre och bättre.

Örebro Wuzac
2009-02-12 17:58
Tror knappast ÖSK har råd att lösa Emra i sommar
Örebro Joerny
2009-02-12 17:36
Ämne: Ämne: Ämne....
Jo, om det inte drar iväg alltför mycket ekonomiskt kan det vara en god affär. Men om det skulle kosta miljonbellop för några månader är det svårt att motivera det hela. Jag tycker det verkar osannolikt att Zürich skulle stå för en del av lönen under tiden. Det mest troliga är att Emra skulle behöva sänka sin lön väldigt dramatiskt.
Örebro Sersant
2009-02-12 17:16
Ämne: Ämne: Jag är ....
Sen kan det ju också bli så att klubben vill göra sig av med Emra i sommar och då kanske vi kan lösa honom helt.

Jag anser att om han ryms ekonomiskt och han godkänner att vara andreman så är det en riktigt bra värvning.
Örebro rirobban
2009-02-12 17:08
Ämne: Jag är lite kluven t....
Men det ger också ÖSK tid att hitta en anfallare för en lösning på lång sikt. Tror ett lån under våren kan vara bra för alla inblandade. Staaf kan ju också vara tillbaka till dess.
Örebro Joerny
2009-02-12 17:05
ÖSKare i exil// Det påstås inte heller att den skulle vara först i sverige heller.
Örebro ÖSKare i exil
2009-02-12 17:01
Först i Sverige? Trav+fotboll låter BP och Solvalla. Fotbollsplanerna verkar ju främstvara träningsplaner och föreningsfotboll då jag har svårt att se några läktare och sådant som gör det lämpligt för elitfotboll. Om det inte är för elitfotboll så ter det sig ju som fattigt för inkomster. Bristfälligartikel minst sagt.
Örebro Joerny
2009-02-12 16:56
Jag är lite kluven till en Emra-affär. Inget snack om att han är en bra spelare. Men, det är bara en kortsiktig lösning. Efter lånet i Juli kanske vi står inför samma problem igen med Olsen som inte är utmanad. Så ja.. jag vet inte;)
Örebro 0REBR0
2009-02-12 16:50
Ämne: Vill ni ha Tahirovic....
det verkar så, se länken...
Malmö FF VCC
2009-02-12 16:17
Vill ni ha Tahirovic?
Örebro Henke(Old Boys)
2009-02-12 16:13
Det som inte Mittåt vet är inte värt att veta.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-02-12 16:12
"Multiarena för 1 miljard planeras vid Gustavsvik"
Örebro öskung
2009-02-12 15:38
Mittåt//

Tack!
Örebro Mittåt
2009-02-12 15:13
Det återstår en match i La Manga-turneringen för U19-landslaget. Den spelas i morgon.
Örebro öskung
2009-02-12 15:04
Nån som vet om U19-landslaget har fler matcher i sin turné? Eller kommer vi att ha Astvald inom ett par dagar?

Det är ju både på gott och ont, det här med alla skador, sjukdomar och andra uppdrag. Självklart vill man inte ha någon skadad eller sjuk i truppen, och det ger ju färre tillfällen att spela ihop sig inför premiären.

Samtidigt är det relativt långt kvar dit och med många inplanerade träningsmatcher kvar gör det mindre skada att läget är som det är. Det "goda" i situationen är ju att andra spelare får chansen att visa upp sig och få matchträning. Av våra för dagen tillgängliga spelare som inte är skadade eller sjuka tänker jag främst på Astvald (när han nu kommer tillbaka från turnén), E Nilsson och till viss del nu även Björnqvist som verkar har övertyga, även om han nu inte känns aktuell för en plats i A-truppen just nu.

Av de som troligtvis snart är tillbaka och som fortfarande inte är råsäkra på sin plats i startelvan (läs: som Olsen) har vi ju även Frempong som kämpar om att få speltid i år. Almebäck är ju ny och vill säkert visa att han ska stå där i backlinjen mot Djurgården i premiären.

Dagens läge ger ju också våra kära målspottare Walker och Näfver möjlighet att visa upp sig för intresserade klubbar. Så jag menar bara att det inte bara är "ont" dessa indisponibla spelarna. Inte än iaf.
Örebro ÖSKare i exil
2009-02-12 14:55
Problemet är väl att hans första touch och passningsspel inte brukar bli bättre med matchandet. Nobbe har hjärta, löpstryka, utmärkt pressspel och bra skott men just första touch och passningsspel tycker jag andra fått sköta. Att en spelare är given i superettan är ingen garanti för att han ska vara det i allsvenskan och jag tycker att Nobbe bör konkurreras ut på mittfältet för att ÖSK ska kunna ta nästa steg uppåt alternativt att Nobbe höjer sig ett par snäpp i passningsspelet.
Örebro Pras Y
2009-02-12 14:21
Visst tar Nobbe ansvar på planen. Han är ju trots allt tillsammans med Anttonen en liten legend i klubben. Men att Nordback inte har så känsliga fötter vet ju vi alla. Och därför, så här tidigt på försäsongen tycker jag vi ska ha tålamod med hans första touch & passningsspel. När han får lite matchtempo och matchvana så lär hans passningsprecision och första touchen på bollen förbättras. Men han har aldrig varit någon Zidane, det ska vi inte lura oss själva.
Örebro ÖSKare i exil
2009-02-12 11:43
Ämne: Det finns en viss sk....
Gjorde inte Tommy några av sina bästa matcher i IFK Mariehamn som central mittfältare?
Örebro Sekt. E
2009-02-12 11:08
Om det är något Nobbe gör så är det väl att ta ansvar på plan. Tycker jag iaf.
Örebro Disasterpiece
2009-02-12 11:03
Ämne: Som jag alltid har s....
Nobbe är bra, men inte tillräkligt bra tycker jag. Han tar inget ansvar på planen, bara passar åt sidan så fort han får en boll. In med Bedoya i stället!
Örebro Uhlan
2009-02-12 10:54
Som jag alltid har sagt så platsar inte Nobbe på den här nivån.

Jag var inte nöjd med hans spel under förra säsongen och har inte blivit mer förtjust i honom nu de här träningsmatcherna.

Sixten se till att spela Bedoya eller Per J istället för honom tack!
Örebro Mittåt
2009-02-12 09:57
Det finns en viss skillnad mellan Stefan och Tommy. Stefan är en central spelare som inte kommer till sin rätt ute på kanten. Tommy däremot är en kantspelare som inte passar så bra centralt. Positivt för Tommys del är att det just som kantspelare han är rekryterad.

När han får spela på kanten och då hans medspelare lärt sig vilka bollar han skall ha för att bli effektiv, så tror jag att han kommer att kunna ställa till med en hel del problem för motståndarna.
Örebro Sersant
2009-02-12 09:50
Ämne: Var det bara jag och....
Dem är väldigt lika, bara att hoppas att Tommy visar mer för det jag sett hitills så verkar Rodevåg bättre.
Örebro Mittåt
2009-02-12 08:35
Mackan// Han får väl lösa problemet på samma sätt som Ara gjorde när Herish gick till Syrianska.
Örebro Marcus A.
2009-02-12 08:07
Undrar hur nöjd denne HIF-supporter är nu när Alvaro valde ÖIS.
Örebro Marcus A.
2009-02-12 08:00
Att sakna så många (Wowoah, Almebäck, Kilhberg, Gren, Olsen, Jidsjö, Staaf, Frempong, Porokara, Oskar, Astvald, Bassombeng, Berra, Lundholm och Reed) spelare och ändå få 1-1 med mersmak mot en allsvensk konkurrent tyder på något slags styrka.
Annons: