/fotboll/osk/forum/6289.aspx/fotboll/osk/forum/6289.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sekt. E
2009-02-14 16:20
Tack Mittåt. Undrar varför de är så försiktiga med Alejandro? En start på fyra matcher känns lite lite. Men å andra sidan finns det ju gott om tid att spela in sig för honom.
Örebro Jebus
2009-02-14 16:19
SkiStar//Jag kunde inte ens skriva in mina uppgifter. Dom hade inga rättigheter att sända i sverige eller mnåt liknande.
Örebro Mittåt
2009-02-14 16:18
John Alvbåge
--------------------
Patrik Anttonen
Oskar Johansson
Magnus Wikström
Samuel Wowoah
--------------------
Nordin Gerzic
Per Johansson
Fredrik Nordback
--------------------
Tommy Wirtanen
Robert Walker
Kristoffer Näfver
Örebro SkiStar
2009-02-14 16:17
jebus/ betalar du med kontokort då? för om man betalade med det så ska det funka vart som helst!
Örebro Jebus
2009-02-14 16:17
Mittåt//Lyckades du?
Örebro Mittåt
2009-02-14 16:16
Näfver från start, skriver NA
Örebro Sekt. E
2009-02-14 16:15
Vet någon startelvan?
Örebro Mittåt
2009-02-14 16:15
Jebus// Betalt kan de ta i alla fall.
Örebro Jebus
2009-02-14 16:13
Matchen kan ej ses i sverige, det är iallafall vad jag får upp som meddelande när jag försöker att beställa. Nån annan som har provat?
Örebro SkiStar
2009-02-14 16:12
Tror ni att det är ide att köpa matchen? Nån som vet nått om kvaliten? Tror förövrigt på att ÖSK vinner med 3-1!
AIK Saywee
2009-02-14 16:00
Innan träningsmatchen börjar, kan ni fundera lite på något som jag funderat på då och då.

Varför vill olika spelare spela i ÖSK, vad är det primära för att de vill spela just i ÖSK, och jag menar inte pengarnas betydelse utan lite annat "runtikring".

Aktuella exempel.

- Wirtanen
Är det att tjejen pluggar i Örebro, Sixten´s finska bakgrund, den fantastiska klubben ÖSK, eller något annat?

- Emra
Klarar han inte av bänken? (förresten vem gör det!) Har han siktat för högt, dvs trott att han är en Zlatan? Eller varför är ÖSK så intressant just nu?

Jag vet inte!
Örebro Wuzac
2009-02-14 15:55
Döm inte Wirtanen så hårt hela tiden. Ge honom tid, vänta till framåt sommaren åtminstone. Han kan utvecklas ff, är inte lastgammal.
Örebro Aspen
2009-02-14 15:22
Farsen fortsätter (igen)/sannolikt är Wirtanen en lågbudget lösning.
Örebro Sersant
2009-02-14 14:45
Ämne: Förra säsongens alls....
Och sen får motståndaren en utvisning och lyckas ändå kvittera :), formbesked :P.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-02-14 13:35
Pras/ I ett 4-3-3 är inte yttrarnas defensiva jobb lika viktigt eftersom man har 5-6 andra defensiva spelare som tar hand om det. Självklart ska spelarna vara på rätt sida vid försvar men yttrarnas prioritet är anfall för att få tryck på kanterna. Kommer mycket väl ihåg Bassombengs "svacka". Ändå lyckades han dribbla motståndare och gjorde mål (Sundsvall).

Att Wirtanen får vara med istället för Roden och Stellan beror nog mycket på Sixten. Hoppas han gjort ett bra val och Wirtanen kan nog vara en av de snabbaste i truppen. Men som i Rodens fall problem med tekniken.
Örebro Marcus A.
2009-02-14 13:32
Förra säsongens allsvenska tolva tar ledningen med 1-0 mot ett skadedrabbat superettanlag i en träningsmatch. Då börjar publiken sjunga om SM-Guld. Ja, dessa härliga 08:or. :)

Emra - Ja tack!
Örebro DaSa
2009-02-14 13:30
Finns det ngn startelva ute?
Örebro wurpa
2009-02-14 13:18
En del verkar se emra som en tillgång i positiv
bemärkelse,men se upp.Han är i princip svartlistad i fotbollseuropa,alla vet vad han går för.Hans attityd är den samma som när han lämnade ösk.
Dax för grabben att växa upp och sluta lyssna på sin rådgivare , bli en lagspelare istället.
Emra nej tack!
Örebro anderzon_
2009-02-14 13:15
Vem är denna "Okänd ÖSKare", som dyker upp på "spelare genom tiderna" på officiella och Sportklubben.net? Han ska enligt statistiken hängt 14 kassar på 3 matcher, haha, och ingen vet hans namn? Han spelade på 20-talet. Han skall enligt statistiken på officiella även ha blivit utbytt 121 gånger på dessa 3 matcher :D
Örebro Erki
2009-02-14 12:29
Vad glad jag blev när jag såg att matchen sändes på nätet. Men sen blev jag bara förbannad på att man måste betala 125 spänn för att se matchen. 125 kronor för en stream från en träningsmatch? Sinnessjukt.

Jaja, man får väl nöja sig med direktrapportering :(
Örebro Pras Y
2009-02-14 12:14
Eh Wirtanen luktar visst Stellan Carlsson från lång väg dessutom. Bägge två var desperata att få vara med och leka i ÖSK, Rodevåg värvades under helt andra omständigheter. Vi ville ha Stefan, vi fick han inte efter vårt första år i Superettan men fick han när vi gick upp, och inte ens då var det säkert. Han var skyttekung och eftertraktad av några klubbar dock inga större.
Farsen fortsätter//

Wirtanen ska bo i Örebro, det var bestämt innan ÖSK. Att han kommer med ett relativt anonymt facit, resultatmässigt, från ett mindre lag i den finska ligan och får ett 2 års kontrakt med A-truppen i ett allsvenskt lag är faktiskt bra jobbat av Wirtanen. Nu vet vi inte hur det går för Wirtanen men värvas Emra lär han hamna under isen ett bra tag.

Basse gjorde några riktiga plattmatcher i höstas om du har glömt det. Han är skadebenägen och inte alltid i toppform. När det klickar och han får en bra start, som mot IFK & för dagen vänsterbacken Hysen då han briljerade, hans bästa match hittils? Men ibland låser det sig direkt, dvs hans bollar täcks, han får inte utrymme att slå bollen några meter fram och springa vilket hindrar hans offensiva spel. Och visst är det klart att ytterpositionerna behöver arbeta defensivt. Vi har trots allt inte Chelseas mittfält utan våra tre centrala behöver backup vid anstormning. Våra yttrar går nästan alltid ner till egen planhalva och pressar, jagar, sliter när motståndarna anfaller. Det som är så bra är att alla i ÖSK löper, inte ens Olsen lunkar.

Aja. Långt som vanligt.
Örebro Aspen
2009-02-14 12:07
Wirtanen är säkert glad att få flytta till sin flickvän som läser på universitetet.
Örebro Wuzac
2009-02-14 11:49
bleke: Ja, det är ingen skillnad mer än att de måste ta större ansvar för antalet connections. För många så blir det trångt och servern börjar lagga. Nu vet jag inte heller vilket format de sänder i eller vilken typ av läsare man måste ha (t ex om den är flashbaserad). Men det är alltid risken med webbsändningar ännu så länge att det kan strula. Har man då betalat blir man riktigt sur.

Edit stavis
AIK Saywee
2009-02-14 11:36
Tackar Aspen.
Örebro bleke
2009-02-14 11:33
Ämne: bleke: Minimum ör vä....det brukar hacka betänkligt när jag har provat att streama, detta kanske är samma sak fast man betalar?

Örebro Wuzac
2009-02-14 11:30
Mittåt: Enligt norske tränaren var Emra en bra bit från matchform. Och det syntes sa han.
Örebro Kronblom
2009-02-14 11:28
Ämne: Pras/ Bassombeng var....
Att ÖSK värvade Wirtanen skedde enbart pga konkurrensbristen på Basses plats,när Basse var skadad fanns det väl egentligen ingen att slänga in på den platsen förutom Näfver då och han vill ju lämna klubben så kan väl inte säga att klubben agerat fel.Men visst har man förväntat sig mer av Wirtanen,lär bli svårt för honom att ta plats med en hel Basse tillgänglig.

Är optimistisk inför mötet med norrbaggarna,tror på 2-0 till de svartvita,Målen av Wikström på hörna och Walker(fortsätter måla).
Håll koll på 77an bara!
Örebro Wuzac
2009-02-14 11:15
bleke: Minimum ör väl 2 mbit nedströms iaf
Örebro Aspen
2009-02-14 11:12
Saywee//NA kört matchrapportering som vanligt. Så har Du webb-tv från norska TV2
Örebro bleke
2009-02-14 11:01
ni som är hemma på bredband, hur snabbt tror ni det måste vara för att det skall vara någon idé att betala och se matchen på webben?
Annons: