/fotboll/osk/forum/6288.aspx/fotboll/osk/forum/6288.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Disasterpiece
2009-02-13 23:15
Ämne: Saywee:
Klackkärnan....
Hoppas klackkärnan växer nu när det går bättre för ösk. Men det borde den väll göra.(?)
Örebro Disasterpiece
2009-02-13 23:06
Ämne: Ämne: Saywee:....
Samma här. Synd bara att kubanerna & svartvitt (svenskafans) inte marknadsför matchen mer.. Men det blir nog en rejäl klack på stadion ändå :)
Örebro Storm_90
2009-02-13 22:53
Ämne: Saywee:
Klackkärnan....
Tror faktsikt att det finns oerhört intresse, har typ tio pers som aldrig åkt på en bortaresa som är på mig dagligen om när man kan boka, personligen har jag aldrig upplevt ett sådant intresse i min kompiskrets.
AIK Saywee
2009-02-13 21:26
BabyKladde//
Tack för att du orkar, du är en uthållig supporter. Tänk om vi kunde få till ytterligare "bortaklackar" som typ till Gävle och Norrköping.

Om flera ser att flera tänker resa så blir det ofta flera som åker.

Vore kanske bra att visa en "mätare" som bara ökar och ökar, på SVARTVITT, på KUBANERNA och på ÖSK´s officiella hemsida.

Sov gott och tack för svaret!
Örebro BabyKladde
2009-02-13 21:15
Saywee:
Klackkärnan uppskattas till 50-100 personer.. det vill säga dom alltid vågar/vill sjunga, alltid står vid trumman. Varav 30 av dessa mer eller mindre alltid deltar på uppladdningarna.

TIll Strömvallen var det många som¨åkte just för att det var allsvensk comeback, men första 2 månaderna var det bara 2-3 bussar, utan det var sista veckorna som antalet bussar ökade bara för att folk drogs med för att andra skulle åka. samma till norrköping, klackkärnan fyllde första bussen och sedan drog nån kompis med sin kompis osv.

På bortaarenor är det oftast dom 30 som brukar dyka upp på uppladdningarna, i Ljungskile var det bara klackkärnan i princip (plus våra engelska supportrar). Men dom som verkligen syns på bortaplan är BOYS, dom tillhör även klackärnan. Vissa matcher kan det dock vare mer folk, oftast i ssthlm då folk som bor där dyker upp.. men om vi säger så här. om det är upp till 2-3 bussar på en resa, då är det bara klackkärna till 75 % i alla fall.
AIK Saywee
2009-02-13 21:00
BabyKladde, ta det försiktigt, låt ölen kylas och ha det gött i morgon, sov ordentligt och vila halsen till flera målvrål ...
Örebro ÖSK KRILLE
2009-02-13 21:00
BabyKladde//
Inte äns på Canal+? Fan vad kass!
AIK Saywee
2009-02-13 20:58
Men BabyKladde, hur många besökte Strömvallen? Det var många bussar dit.

Jag får inte ihop ekvationen med klackkärna och den stora bortapublik vi hade i Gävle med gissningar om DIF-matchen.

Äh, med andra ord, hur stor är klackkärnan, på ett ungefär, hemma respektive på olika bortaarenor?
Örebro BabyKladde
2009-02-13 20:52
Men nu orkar jag inte återigen om och om igen förklara den bittra sanningen om hur bortaresor fungerar.. ;D

..dags och lägga ölen på kylningen inför resan imorrn! :)
Örebro BabyKladde
2009-02-13 20:49
Ämne: Förra året hade ÖSK ....
ÖSK KRILLE:
ÖSK har inte en enda TV-match första 12 omgångarna, vill säga innan u21-em.

Saywee:
Ja det påverkar så pass mycket, det är just vi i klackkärnan som kan tänkas offra nån semesterdag för att åka på en resa.. flera matcher förra året var det exakt samma personer som åkte mer eller mindre.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-02-13 20:43
Förra året hade ÖSK nästan bara Måndagsmatcher. Någon som vet om vi har någon lördagsmatch borta? Som möjligtvis kan sändas på tv4.
AIK Saywee
2009-02-13 20:42
Åter tillbaka till målvaktsfrågan, jag vet att jag tjatar, men vad gör Peter Rosendal, eller snarare hur tänker ÖSK hantera honom?

Att jag frågar betyder att jag själv inte vet, men undrar om någon har någon slags insiderinfo eller bara egna tankar om vad som händer eller inte.

Han är väl mycket lovande och behöver matchas?

FORZA PETER!
AIK Saywee
2009-02-13 20:36
Skit att det är måndagsmatch, om det "tar bort" så många svartvita fans. Att det kan skilja så mycket mellan en helgdagsmatch och en måndagsmatch.

Jämför alltså med Gefle borta för ett par år sedan, fast å andra sidan då ville vi ju visa Lagrell att vi finns eller fanns.

Förresten apropå Lagrell, när väljer hans valberedning om honom?
Örebro BabyKladde
2009-02-13 20:19
Ämne: Hundra bortafans på ....
Saywee:
Man kan hoppas på ett par hundra. men det är stor optimism om detta, med tanke på att det är en måndagsmatch. till Fredrikstad är det den trogna klackkärnen som åker mer eller mindre, vill säga dom som är 95% av alla som brukar vistas totalt på bortaplan i vanliga fall. Alltid problem att få med resten på bortamatcher.. och svårt och få ledighet osv för dom som jobbar.
AIK Saywee
2009-02-13 20:12
TV´n är som oftast avstängd, lyssnar i stället på hög volym på riktiga gitarrister, David Gilmour och Roger Waters (jag är själv i huset) ...

.. PINK FLOYD!!!
Örebro krabban
2009-02-13 20:08
Lyckatill i morgon, visa norrmännen vad ni går för!!! lycka till!!!!
Örebro rirobban
2009-02-13 20:05
Ämne: Rirobban, är det vad....
Det är så det varit hitills, och jag skulle bli mycket förvånad om man inte fortsatte på det sättet. Men visst, jag kan ha fel...
Örebro Disasterpiece
2009-02-13 20:01
Ämne: Nej, nu sätter jag m....
Tevesoffan är obligatorisk en fredagskväll.. men för min del blir det Bundesliga för hela slanten. Hoffenheim vs Bayer leverkusen! :)
AIK Saywee
2009-02-13 19:58
Rirobban, är det vad du tror, eller är det någon som bestämt att de skall stå varannan ...

... och jag fortsätter att undra, vad pysslar Rosen med nuförtiden?
Örebro rirobban
2009-02-13 19:49
Ämne: Vem eller kanske vil....
Alvbåge och Westman står varannan träningsmatch, så imorgon bör det vara Alvbåge som står (eftersom Westman stod i onsdags).

Mitt tips är därmed ganska stensäkert på Alvbåge:)
AIK Saywee
2009-02-13 19:41
Nej, nu sätter jag mig också i tevesoffan, let´s dance .....
AIK Saywee
2009-02-13 19:39
Det borde vara Rosen´s tur, fast han är väl inte med, det blir nog Westman som får visa upp sig igen, eller annars Westman i första och Alven i andra eller tvärtom?

Nästan helgarderat.
AIK Saywee
2009-02-13 19:36
Vem eller kanske vilka vaktar målen i morgon?

... och vad pysslar Rosen med nu för tiden?
AIK Saywee
2009-02-13 19:06
Hundra bortafans på en träningsmatch i Norge i februari månad bådar gott. Bortapremiären mot Djurgården i vårmånaden april borde "medföra" flera hundra :-)

FORZA KUBANERNA!
AIK Saywee
2009-02-13 18:48
Fredrikstad är en norsk stad som kan tänkas vara uppkallad efter en dansk kung, som i morgon får besök av en finsk Fredrik som är svensk, eller?

Den danske kungen vilar imorgon och för att inte få ont i halsen, så knaprar jag Kungen av Danmark.

Ute är det Is-land!
Örebro bleke
2009-02-13 18:37
fredrikstads supporterforum om matchen imorgon, ingen vidare fart där
Örebro BabyKladde
2009-02-13 18:19
Ämne: Saywee// Det är en b....
den alternativa bussen? =)
mer än man visste för att vara kuban, det är ju positivt, även om det är en klar fördel om man kan stötta kubanerna genom att åka med dom.

Kubanerna's buss är mer eller mindre full, enstaka platser kvar och ett antal trogna klackkärne-medlemmar som desperat försöker ordna den ekonomiska biten till imorrn för att komma med vet jag..
Kerenskij
2009-02-13 18:13
Saywee//

Ja det gör han.
Örebro Robben 82
2009-02-13 18:10
Ang Emra så tycker jag att det är kanon om han kommer till oss,konkurrensen om anfallsplatsen blir hårdare och Olsen ska inte kunna gå och tro att han är hur given som helst Nr1 som det snackas om(det gör även honom bättre)har alltid gillat Emra och tror stenhårt på den grabben!
AIK Saywee
2009-02-13 18:10
Spelar Abgar Barsom i morgon?
Annons: