/fotboll/osk/forum/6286.aspx/fotboll/osk/forum/6286.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2009-02-13 20:36
Skit att det är måndagsmatch, om det "tar bort" så många svartvita fans. Att det kan skilja så mycket mellan en helgdagsmatch och en måndagsmatch.

Jämför alltså med Gefle borta för ett par år sedan, fast å andra sidan då ville vi ju visa Lagrell att vi finns eller fanns.

Förresten apropå Lagrell, när väljer hans valberedning om honom?
Örebro BabyKladde
2009-02-13 20:19
Ämne: Hundra bortafans på ....
Saywee:
Man kan hoppas på ett par hundra. men det är stor optimism om detta, med tanke på att det är en måndagsmatch. till Fredrikstad är det den trogna klackkärnen som åker mer eller mindre, vill säga dom som är 95% av alla som brukar vistas totalt på bortaplan i vanliga fall. Alltid problem att få med resten på bortamatcher.. och svårt och få ledighet osv för dom som jobbar.
AIK Saywee
2009-02-13 20:12
TV´n är som oftast avstängd, lyssnar i stället på hög volym på riktiga gitarrister, David Gilmour och Roger Waters (jag är själv i huset) ...

.. PINK FLOYD!!!
Örebro krabban
2009-02-13 20:08
Lyckatill i morgon, visa norrmännen vad ni går för!!! lycka till!!!!
Örebro rirobban
2009-02-13 20:05
Ämne: Rirobban, är det vad....
Det är så det varit hitills, och jag skulle bli mycket förvånad om man inte fortsatte på det sättet. Men visst, jag kan ha fel...
Örebro Disasterpiece
2009-02-13 20:01
Ämne: Nej, nu sätter jag m....
Tevesoffan är obligatorisk en fredagskväll.. men för min del blir det Bundesliga för hela slanten. Hoffenheim vs Bayer leverkusen! :)
AIK Saywee
2009-02-13 19:58
Rirobban, är det vad du tror, eller är det någon som bestämt att de skall stå varannan ...

... och jag fortsätter att undra, vad pysslar Rosen med nuförtiden?
Örebro rirobban
2009-02-13 19:49
Ämne: Vem eller kanske vil....
Alvbåge och Westman står varannan träningsmatch, så imorgon bör det vara Alvbåge som står (eftersom Westman stod i onsdags).

Mitt tips är därmed ganska stensäkert på Alvbåge:)
AIK Saywee
2009-02-13 19:41
Nej, nu sätter jag mig också i tevesoffan, let´s dance .....
AIK Saywee
2009-02-13 19:39
Det borde vara Rosen´s tur, fast han är väl inte med, det blir nog Westman som får visa upp sig igen, eller annars Westman i första och Alven i andra eller tvärtom?

Nästan helgarderat.
AIK Saywee
2009-02-13 19:36
Vem eller kanske vilka vaktar målen i morgon?

... och vad pysslar Rosen med nu för tiden?
AIK Saywee
2009-02-13 19:06
Hundra bortafans på en träningsmatch i Norge i februari månad bådar gott. Bortapremiären mot Djurgården i vårmånaden april borde "medföra" flera hundra :-)

FORZA KUBANERNA!
AIK Saywee
2009-02-13 18:48
Fredrikstad är en norsk stad som kan tänkas vara uppkallad efter en dansk kung, som i morgon får besök av en finsk Fredrik som är svensk, eller?

Den danske kungen vilar imorgon och för att inte få ont i halsen, så knaprar jag Kungen av Danmark.

Ute är det Is-land!
Örebro bleke
2009-02-13 18:37
fredrikstads supporterforum om matchen imorgon, ingen vidare fart där
Örebro BabyKladde
2009-02-13 18:19
Ämne: Saywee// Det är en b....
den alternativa bussen? =)
mer än man visste för att vara kuban, det är ju positivt, även om det är en klar fördel om man kan stötta kubanerna genom att åka med dom.

Kubanerna's buss är mer eller mindre full, enstaka platser kvar och ett antal trogna klackkärne-medlemmar som desperat försöker ordna den ekonomiska biten till imorrn för att komma med vet jag..
Kerenskij
2009-02-13 18:13
Saywee//

Ja det gör han.
Örebro Robben 82
2009-02-13 18:10
Ang Emra så tycker jag att det är kanon om han kommer till oss,konkurrensen om anfallsplatsen blir hårdare och Olsen ska inte kunna gå och tro att han är hur given som helst Nr1 som det snackas om(det gör även honom bättre)har alltid gillat Emra och tror stenhårt på den grabben!
AIK Saywee
2009-02-13 18:10
Spelar Abgar Barsom i morgon?
Örebro DaSa
2009-02-13 17:32
Måste vara så att Emra kan tänka sig att vara back-up till Olsen eftersom han vill komma på ett möte. Undrar vad det är de kommer diskutera?

Hoppas i alla fall att det löser sig...
AIK Saywee
2009-02-13 17:31
nr.12, det är riktigt bra, kanske ett hundratal bortasupportrar utomlands, utanför EU på en träningsmatch i februari, lysande :-)

Är Nordback med i Fredriks stad?
Örebro DaSa
2009-02-13 17:24
Nu har man bokat biljetter till Spanien-England och en av semifinalerna i U21 EM slutspelet i sommar. Undrar hur många ÖSKare man kommer få se i semifinalen:

-------------------Dahlin------------------
--Adam J------Oskar J---Almebäck---Safari--
--Astvald-----Erik N---Elm----Frempong-----
-----------Jidsjö---Emra-------------------

:)
Örebro nr.12
2009-02-13 17:13
Saywee// Det är en buss från Kubanerna och en "alternativ" buss. Så förhoppnings vis kanske det blir 80-100 svartvita i Fredrikstad.
AIK Saywee
2009-02-13 17:10
Är det någon som vet hur många det blir som åker till Norge för att stötta ÖSK. Det verkar vara några enstaka platser kvar i ett fordon, men är det en buss, eller två, eler fler, å i så fall vilken storlek på buss/ar?
Örebro ÖSKare i exil
2009-02-13 16:58
Kul att både Astvald och Jiloan fick speltid.

Någon som rapporterar från Fredrikstads matchen?
Malmö FF VCC
2009-02-13 16:32
Jiloan hoppas jag får mkt speltid i år, riktigt speedig
Örebro Mittåt
2009-02-13 15:57
P19-landslaget har nu avverkat sin sista match i La Manga-turneringen. Det blev förlust med 0-2 mot Portugal. Marcus Astvald blev inbytt för spel i andra halvlek på Jiloan Hamads bekostnad.
Örebro Blå Bergen Blues
2009-02-13 15:45
Ämne: BBB//
Häftigt ;-)
....
Hästarna ska också springa inomhus... Bygget ska ske vid Bromma flygplats nordvästra in- och utflyg där inget bostadsbyggande får ske pga miljöskäl. Skulle hästarna springa där utan tak skulle det inte bli mycket till travlopp. Det skulle bli ett himla massa skenande varje gång ett flygplan vrålar in/ut för landning/start...
AIK Saywee
2009-02-13 15:23
josud, helt OK, vi ventilerar bara lite och det är ju skillnad på Örebro och Mexiko city.

MEN - jag tycker BA ligger i ett "utmärkt" läge :-)
Örebro josud
2009-02-13 15:18
Äh, skrev ett inlägg som försvann i cyberspace...

Om jag minns rätt har ju kommunen som målsättning att "förtäta" staden (dvs. inte supporta nybyggnation mer geografiskt perifert än det som finns idag), och bara av den anledningen är det väl tveksamt att ta mark i anspråk för en multiarena just där. Tittar man på en karta så är det ju söder om stan det finns mest plats någorlunda centralt. Och iofs på Boglundsängen. Det kanske blir där man bygger nya bostadsområden istället. :-)

Dessutom tycker jag inte man ska överdriva avstånden och dra jämförelsen med arenor i amerikanska ytterområden för långt. Så stor är faktiskt inte stan, vi snackar ju inte direkt 45 minuters motorväg till Eurostop... Edit: Om man inte åker från Västerås förstås! :-D

Intressant dock att ventilera lite tankar!
AIK Saywee
2009-02-13 15:07
josud//
Jag förstår ditt inlägg (delvis från 2001) mycket mer nu, när jag läst igenom det och funderat. Tiden går fort men mina åsikter är desamma.
Annons: