/fotboll/osk/forum/6284.aspx/fotboll/osk/forum/6284.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2009-02-09 16:40
Evigt ÖSK//

Vilket större franskt lag menar du?
Örebro ÖSK-Karl
2009-02-09 16:36
in med Boniek Maruti på plan//

" (om ZURICH) betalar 50% av lönen ja då kan vi ta in Emra !"

Det innebär att ÖSK skulle behöva betala Emra ca 150.000:- per månad före skatt. Emra skulle då bli den i särklass dyraste spelaren i truppen, vill du då verkligen ha honom till en sådan överenskommelse?
Örebro Evigt ÖSK
2009-02-09 16:30
Boniek, Grixx/

Man blir, förhoppningsvis, inte såld till ett större franskt lag för 15 miljoner om man är dålig. Klart han besitter kapacitet. Men är han rätt man för ÖSK? Nej, han har dålig moral och jag anser att han inte är en lagspelare. Rätt ojämn, och att han inte har lyckats i någon av sina klubbar han varit i (utomlands vill säga). Då anser jag att Wallerstedt är en bättre back-up till Olsen iså fall.
ÖSK
Örebro Marcus A.
2009-02-09 16:04
Välkommen Micke!

Efter vad jag sett i de två matcherna (kanske främst mot Gefle) känns det som ett riktigt bra nyförvärv.

Håller helt med Joth angående Emra. Har aldrig sett att han (Emra alltså) sagt något ont om ÖSK, däremot har hans agent gjort några märkliga uttalanden. Bland annat om att hans adept fick starta i "fel" matcher.

Jag tror att ett halvår med Tahirovic vore riktigt bra, däremot är det väl tveksamt om han får den speltid han är utefter om han väljer ÖSK. Olsen lär vara förstavalet och svår att rubba. Men jag hoppas ändå att Emra kommer hit. Olsen har ju skadebekymmer då och då (hälsenor och hjärnskakningar) och jag är inte helt tillfreds med våra övriga centeralternativ nu när MålGöran och Jidsjö är indisponibla.
Örebro Kronblom
2009-02-09 14:49
Ämne: Är det bara jag som ....Vill gärna att Emra återvänder,dock så tycker jag inte han är så gudabenådad som vissa andra ÖSK-fans,matcherna han kom in och avgjorde 2005 var väl när han kom in från bänken,när han var med i startelvan(minns AIK -05)var han relativt osynlig.Föredrar att honom att slänga sista 30 om spelet kärvar. Vill som sagt ha hit Emra igen men är tveksam till att han ska starta matcherna med en frisk Olsen tillgänglig(såvida han inte ska spela ytter),står det mellan Emra och Olsen väljer jag dansken alla dagar i veckan.Intressant resonemang med Wallerstedt som substitut,kan gärna tänka mig honom i ÖSK!
Örebro -=joth=- (Old Boys)
2009-02-09 14:33
När det gäller Emra så har han haft en 110% inställning på planen. Kommer tex ihåg när han blev inbytt mot Mjällby och gjorde 2 mål. Däremot har det väl varit lite snack om Emras inställningar på träningarna... men man behöver ju inte göra en hel skogsbrand av lite rök... kanske räcker med ett värmeljus.
Så vitt jag vet har Emra aldrig pratat illa om ÖSK. Däremot har jag för mig att han var lite besviken på en del supportrars efter att han lämnat ÖSK för HBK. Att han valde HBK var väl heller inte så konstigt när de låg i Allsvenskan.

Jag är för Emra i ÖSK alla dagar i veckan, däremot får han nog kämpa rejält för att ta en plats i elvan, något som kan vara bra för honom.

Sen ska vi inte glömma att det är 3 år sedan han lämnade ÖSK... mycket vatten under broarna där.
Örebro Örebro-SK
2009-02-09 14:24
Jag skulle också gärna se Wallerstedt som back up till Kim Olsen. Har alltid gillat Wallerstedt och hans spelstil.
Örebro Djäflun
2009-02-09 14:06
Jag är väldigt nyfiken på att se Emra i ÖSK igen. Bara det är rimligt ekonomiskt för klubben. Fast jag skulle gärna se att ÖSK kollar upp möjligheten att få hit Wallerstedt oxå. Jag tror han skulle bli ett ruggigt bra alternativ till Olsen som centertank.....fast då måste väl någon annan spelare säljas först.
Örebro Grixx
2009-02-09 13:42
Evigt ÖSK// Varför kollar du inte vad som diskuterats flera dagar om du är intresserad.

Summa summarum är att några är för & några emot.

Pris osv är att klubben betalar det man har råd med. Han är otvetydigt ganska duktig men att han har dålig moral och värdelös inställning lämnar jag över till dig eftersom du verkar känna honom.

För det kan väl inte vara så lågt att du bara går efter rykten;-)
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-02-09 13:39
disterpeace /bomben var Bamberg o Zavadil end of story!
2009-02-09 13:38
Evigt ÖSK! de märks att du inte vet vad du snackar om när du nämner värdelös inställningar i tidigare klubbar, i så fall nämn för mig vilken inställning!

Han har ett u21 em o spela för så han kommer nog kämpa o slita o visa upp en bra sida! däremot lönen, den måste ÖSK lösa på något sätt med Zurich, ni kan räkna med att man tjänar gott med kosing där borta så de är nog en hög lön han har.
Örebro Evigt ÖSK
2009-02-09 13:30
Är det bara jag som är tveksam till Emra i ÖSK? Han har visat värdelös inställning i tidigare klubbar. Han är ju ingen spelare att lita på, ingen pådrivare snarare tvärtemot, en tjurskallig spelare. Jag vill inte ha Emra i ÖSK. Han är säkert dyr och kommer med en dålig moral.
Örebro loopy
2009-02-09 13:22
inte för att jag vet vad Emra har i månadslön men på Alvens blogg antyddes ju att lön ligger åtminstone 10 ggr en ÖSK lön.

Som läget är nu så är det ju en rejäl felinvestering som Zürich gjort och får inte Emra speltid via utlåneing eller försäljning så sitter de med en kontraktskostnad utan i stort ingen chans att få igen några pengar via försäljning då han nog behöver visa en hel del på plan innan man hitta köpare. Kort sagt borde FCZ vara intresserade av att ta en viss förlust för att bli av med Emra.

Är ju lite samma läge som Santos var i när de förhandlade med helsingborg tidigare, och först när han blev löst från kontraktet så blev det affär (fast med ÖIS).

Tycker ÖSK skall vara ganska hårda i förhandlingar. Antingen tar man en ren låneaffär och betalar ungefär samma lön som en medelspelare i truppen har, övrigt får Emras agent göra upp med Zürisch då de faktiskt skulle vinna väldigt mycket på en succe.

Alternativt kan man betala mer, men då skall det också finnas en klausul att köpa han för en fast summa,samt att man i så fall också har bindande avtal med Emra så man slipper samma läge som blev med Olsen, då jag gissar att det blir ganska mycket dyrare att få han att skriva kontrakt efter att ha gjort succe.

Man skall ju komma ihåg att Emra sagt att han älskar ÖSK och borde vara intresserad av att bjuda till lite för att komma hit.
Örebro Ösk-Power
2009-02-09 12:25
ÖIS värvar Santos. Kommer ÖSK kontra med att värva Tahirovic!?

Hoppas innerligen på Emra. Då har vi en komplett anfallsuppställning.

Är det totalt omöjligt att Zürich går med på att betala halva hans lön medans han blir utånad till ÖSK!?
Örebro Wuzac
2009-02-09 10:10
Enligt BP:s forum skrev en som hade sett båda matcherna när Almebäck utvisades. Fall 1 var solklart och odiskutabelt medan fall 2 var en klar felbedömning.
Örebro Disasterpiece
2009-02-09 09:43
Är det Emra som är bomben?
2009-02-09 09:42
behåll Walker o låt inte en svin dyr emra kommer, (om ZURICH) betalar 50% av lönen ja då kan vi ta in Emra !
Örebro Windstar
2009-02-09 09:16
Läste om Almebäcks utvisningar!!!! Är väl klart bättre att en backlinje tar på sig några röda kort på en säsong än att forwards tar dom. Det ska göra ont att möta Ösk den här säsongen....
Örebro Minefield
2009-02-09 08:53
Som sagt, Emra Tahirovic är sugen på att komma hem.

Jag skrev det för ca 3 ånader sedan och då var det många här som kallade mig lögnare och hycklare och att jag hade livlig fantasi.

Ni har noll koll grabbar !

mvh

Minan
Örebro Gurra2001
2009-02-09 07:19
Pras om du hade koll på Anttonens historia så hade du inte skrivit sådär.
Örebro Pras Y
2009-02-09 02:54
Kära fans. Ska jag vara ärlig så tror jag Anttonen räknar med att dra som bosman. Han har visat upp sig i landslaget och vill säkert bli proffs i Danmark eller Norge precis som Riddez.
Örebro ÖSK-Karl
2009-02-09 00:37
Mittåt//

Om nu Sixten vill ha kvar Robert då gäller det för honom att signa för ett år till. Annars går han som bosman. Men det oroar mig ännu mer att det är så tyst om en förlängning med Anttonen.

Mittåt, du som har koll på det mesta, när stänger de nordiska fönstren för kontrakterade spelare som Näfver och när öppnas de igen?
Örebro foppa!
2009-02-09 00:23
Skönt att Poo-roo-kaa-raas skada inte är alltför allvarlig. Han bör väl vara helt frisk snart.

Hoppas verkligen att Almebäck blir klar för ÖSK så snart som möjligt. Tror ÖSK kan tjäna mycket pengar på honom. 100m på 10,6 sekunder är väl helt ok?

På tal om ingenting, vem ser ni helst som kapten 2009? Själv hoppas jag på Kihlberg.
Örebro GT
2009-02-08 23:10
Vår vän "Tok-Ola" från degen utvisad nere i Holland. Han förnekar sig aldrig.

Skulle vara intressant att veta hur många gula och röda kort som totalt utdelades när MFF (inkl motståndarlaget) spelade 2008.
I år lär den summan sjunka ! :-)

Ursäkta "Off topic" !!
Örebro Mittåt
2009-02-08 22:22
Sixten vill nog gärna kolla in spelarna ordentligt innan man släpper iväg dem. Jag inbillar mig att man gärna skulle se att Robert stannar, men då måste man känna sig säker på att han verkligen förmår att ta jobbet som central anfallare. Det kan man bara göra genom att testa honom mot kvalificerat motstånd.

Näfver däremot verkar vara inställd på att lämna. Men det skadar ju inte att han får göra reklam för sig. De närmaste matcherna kommer han dessutom att behövas om man inte vill exprimentera på vänsteryttern.
Örebro Aspen
2009-02-08 22:14
Grixx//Det är säkert en strategi i träningsmatcherna att alla avbytare får speltid. Klart att ÖSK måste anstränga sig för att få in 1 mille.
Örebro Mittåt
2009-02-08 21:59
Jag tror att man tröttnade på Almebäck hos BP. Samtidigt som man har bra alternativ.

Han spelade 3 matcher år 2007. Förra året blev det 8 matcher, 4 från start samt 2 utvisningar. Antagligen tröttnade man hos BP på att vänta på att talangen skulle blomma ut.

Efter x antal år tryter tålamodet. Almebäck tog platsen för en annan spelare, men han var förmodligen ofta inte tillgänglig då han behövdes på grund av sina sjukdomsproblem.

BP ville nog inte försöka ett år till i förhoppningen att hans hälsoproblem skulle försvinna.
Örebro Grixx
2009-02-08 21:57
Intressant att läsa några kommentarer som säger att det är en genomtänkt strategi från Sixten att spela Näfver och Walker för att kunna sälja dom.

Undrar om Ronis och Frempas skada ingick i denna strategi för att få in Näfver som tredje spelare;-)
Örebro Pencing
2009-02-08 21:40
Jag gillar värvningen av Almebäck. Men som ett par andra här inne varit inne på, så måste man ju fundera på varför BP valde att inte erbjuda honom nytt kontrakt. Har de ett så starkt försvar att han inte platsar? Hur är det med sjukdomen egentligen? Det ska bli spännande att följa utvecklingen. Känns ändå som att ÖSK är inne i en riktigt skön utveckling där många unga talangfulla spelare värvas.
Örebro go_osk
2009-02-08 21:31
Kul med Almebäck, även om inget är klart innan det är klart. Hur som helst så är han enormt ambitiös. Får han bara träna ostört så kommer han att gå riktigt långt.
Annons: