/fotboll/osk/forum/6278.aspx/fotboll/osk/forum/6278.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2009-02-15 13:19
Hur är det med Walker? Var det ett knä som blev trasigt?
AIK Saywee
2009-02-15 13:17
Ämne: Saywee/ de är andra ....
in med Boniek ...//
Då har du missat många, jag har så svårt ibland att låta bli att "vränga ord" ;-)
Örebro DaSa
2009-02-15 12:56
Inget nytt om Emra?
Elfsborg -elfsborg-
2009-02-15 11:48
Hej,

För er som är intresserade av att bygga hemsidor! Jag har använt mig av detta webbhotell i några månader nu och jag njuter. Detta webbhotell som är gratis, erbjuder bland annat;

1500MB diskutrymme
HTML, PHP och MySQL
100GB datatrafik

De flesta webbhotell med liknande erbjudanden kostar nästan alltid pengar, så blir du medlem nu slipper du alla kostnader!

Lycka till,
Sebastian
Örebro Joerny
2009-02-15 11:32
Ni missar väl inte Örebroaren Brolenius guldkamp 13.20 SVT1? Klart det måste till en örebroare för att fixa den svenska alpina hedern. 15.45 har vi också ÖSK - motala i SVT24, nu snackar vi bandy alltså.
Örebro Mittåt
2009-02-15 11:10
Talanglaget spelar i eftermiddag på bortaplan mot Värmbol FC. Hemmalaget har lovat att följa matchen i sin fotbollsblogg.
Länktips: vfc.blogg.se/
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-02-15 10:46
Saywee/ de är andra dåliga skämtet du nu gjort på Ösk svenskafans forum, jag räknar ;)
AIK Saywee
2009-02-15 10:38
Gotlänningar brukar gilla Ö-lag ;-)
Örebro Walter Gigena
2009-02-15 10:04
Varför är det en gotlänning som kommenterar matchen?
Örebro BabyKladde
2009-02-15 09:58
Kan säga också att Fredrikstad's arrangörer/värdar var helt chockade att vi var så många på en tidig försäsongsmatch..
AIK Saywee
2009-02-15 09:45
Kul att Kubanerna "äger".

Hoppas på fortsatt ökning av klacken på hemmamatcher och framförallt på bortamatcher.

80 pers på en träningsmatch i Norge i februari, borde ju innebära många fler på de svenska bortaarenorna under den varma årstiden när det är "skarpa skott" i Allsvenskan, eller?

Tyvärr brukar det ju inte alltid bli så, utom i några enstaka matcher, men "marknadsföringen" av bortaresorna, dess pris och hur de arrangeras är viktig, m.m. m.m.

FORZA KUBANERNA!
Örebro DaSa
2009-02-15 09:36
Vi kan väl inte enbart skylla på ett tunt anfall, i första halvlek kom ju knappt bollen upp till dem. Så var det anfallet som gömde sig eller var det mittfältet som inte lyckades få fram passen? Jag tror denna match var ytterligare ett bevis på vem som är ÖSKs viktigaste spelare, Kihlen...

Gillar inte när Nobbe och Per J är på mittfältet samtidigt, får hoppas att Kihlen håller sig frisk denna säsong.
Örebro Mittåt
2009-02-15 09:08
Nu kan man se matchen mellan ÖSK och Fredrikstad utan att betala 122 kronor. Den finns tillgänglig på Fredrikstads hemsida (se länk).
2009-02-15 02:51
John kommer snart vara med ÖSK legendarer flaggor ;-)
Örebro kenya
2009-02-15 02:15
John Alvbåge är i mina ögon en riktig legend i ÖSK redan nu. Visar känslor för klubben och fansen som att han var född ÖSK:are.

Tycker med facit i hand att vi ska vara nöjda med resultatet även fast jag inte såg matchen. Det är ett på pappret bättre lag vi möter, men med alla friska hade vi förmodligen slagit dem.

Ponera Basse, Olsen och Poro på topp så skulle vi garanterat varit tyngre framåt!

På kanterna har vi folk som kan täcka upp eventuella skador, men en Emra tror jag kommer behövas nu om Olsen och Staaf kommer vara skadade.

Verkar dock vara ett bra försvarsspel vilket är roligt, synd bara på att Berra inte kan spela än. Han behöver matchas mycket innan säsongen drar igång.

Forza ÖSK!
2009-02-15 01:11
Pras marcus osv va ska ni göra liksom på Milans forum?

de är Torino som gäller gubbs ;)
Örebro BabyKladde
2009-02-14 23:43
jag som var på plats kan säga att Fredrikstad imponerade inte alls.. ÖSK var mer värda ett mål sett till antal chanser, speciellt i andra. Fredrikstad hade ingenting när Barsom gick ut.

Klack-kampen ägdes av Kubanerna!
Vissa ramsor fick reklamplanscher på andra sidan planen att vaja till enligt en person.. stod även på motsatt sida klacken och tog kort och ramsorna gav ett jäkla tryck.. det ni!
(konstigt att NA inte noterade detta =S )
Bilder på främst klacken lär hamna på kubanerna.se under veckan..

Och hela fredrikstad vart chockade då 80 ÖSKare går på stan och sjunger ramsor.. men grymt trevligt folk där trots allt. gemensam uppladnning med FFK's supportrar på deras egna ställe. (något ÖSK borde ta efter).

ÖSK hade sina chanser och gjorde absolut ingen skitmatch, men var inte nån jätteoffensiv match heller. det var passivt rätt mycket från båda håll.
AIK Saywee
2009-02-14 23:06
öskung//
Sedan kan man ju väga in det, att ett skadedrabbat ÖSK mötte ett icke skadedrabbat norskt lag, som kom tvåa i fjolårets tippeliga.

Allehandas kommentarer kan du glömma, det kan bli vad som helst.

Dessutom har jag för mig att detta var den fjärde träningsmatchen i år, men du kanske syftade på den tredje?
Örebro Mittåt
2009-02-14 22:54
öskung// Det där kan man givetvis se på flera olika sätt. Anfallsspelet var inte bra, det existerade knappt alls förrän mot slutet av matchen. Försvarsspelet å andra sidan såg rätt bra ut. Fredrikstad anföll och anföll, men kom till väldigt få bra avslutssituationer.
Örebro öskung
2009-02-14 22:46
Följde matchen på NA och efter att ha läst igenom många av inläggen här efter matchen blir jag lite förundrad.

Sett till det som står på NA så verkar det ju som att vi gjorde en riktig skitmatch. Kanske några enstaka bra prestationer några gånger (Alvbåge, Nordin, Näfver exempelvis) men annars ruttet spel.

Sedan är det många som skriver här att det ändå är bra gjort då man möter norska ligatvåan och vi är inne i en tuff period med mycket matcher och många skador osv.

Jag respekterar de som tycker att det var bra gjort att nästan hålla 0-0 hela matchen, och att det var synd att förlora matchen. Alla har rätt till sin åsikt.

För min egen del tycker jag att det är skit samma resultatet i matchen. Om vi hade, med samma spel, vunnit med 1-0 istället för att ha förlorat hade jag inte varit nöjd ändå. Om spelet är så dåligt som det verkar ha varit så tycker jag att resultatet i den tredje träningsmatchen (av jag vet inte hur många) är betydelselös. Visst, det är alltid kul att vinna, och när serien startar är det det enda som räknas. Men nu, när vi i matchsituation ska träna på att bygga upp vårt anfallsspel, säkra vårt försvar, hitta lösningar, träna på dittan och dattan, så finner jag inget att glädjas över efter att nästan fått oavgjort mot FFK.

En vinst (eller oavgjort) hade kanske gett en viss skjuts på självförtroendet för vissa spelare, även om spelet inte alls stämde. Men jag tror inte att Sixten och Co åkte dit för att grisa hem en oavgjord match eller bättre. Inte i ett så tidigt skede under försäsongen. Eller överhuvudtaget under försäsongen.

Nu har jag ju inte sett matchen i bilder, utan förlitar mig endast på NA.se, vilket jag har lärt mig av erfarenhet ibland inte överensstämmer med egna analyser (tänker främst på NA's betygsättning av spelarna förra säsongen). Därför kan det ju hända att ÖSK hade ett bättre spel än vad som skrevs där.
Örebro Joerny
2009-02-14 22:35
Star// Ja, men ni kommer igen;)

--------------------------------------
Vad var det egentligen kubanerna skrek åt Abbe? Hoppas det inte var nåt dumt. För utan honom hade vi kanske inte spelat i allsvenskan idag.
Saxat från NA:
"Du hamnade väldigt nära Örebroklacken ett par gånger. Vad skrek de?
- Det var väl lite både och. Men det är sånt man får räkna med. Det visar att de ändå bryr sig om det jag gjorde i Örebro."
Star
2009-02-14 22:26
Var inte ledsna över förlusten...vi fick "bara" 1-1 mot Djurgårn! ;)))
Örebro Grixx
2009-02-14 20:31
Pras Y// Har varit med om samma sak här några gånger. Man skriver in en text och ska skicka och det enda som händer är att man skickas till SF´s första sida utan att texten går in...gång på gång på gång....
Örebro Mittåt
2009-02-14 20:27
Ok, då har vi klarat av fotbollshelgens förrätt. Huvudrättens serveras i morgon kl. 15:00 på Backavallen i Katrineholm.
Örebro Mittåt
2009-02-14 20:21
Rasmus Östman spelade för andra matchen i rad i Trelleborgs startelva. Antingen har TFF allvarliga skadeproblem bland sina mittfältare eller så är Rasmus på väg att spela till sig en plats i matchtruppen. Förra året spelade han väl bara en eller två matcher mot slutet av säsongen då allting i princip redan var avgjort.
AIK Saywee
2009-02-14 20:07
Pras Y//
Jag vet inte, men har råkat ut för liknande grej, flera gånger ... ? Skicka info till SF!
Örebro Marcus A.
2009-02-14 20:05
Pras Y//

Har du reggat ett nick även på Italiendelen på SF?
Örebro Pencing
Tycker inte alls det känns tungt. Vi fick nästan oavgjort mot norskt toppmotstånd med den här startelvan. Även om vi inte presterar mycket eget spel, så är väl det en styrka att då nästan kunna kriga sig till poäng. Vi har ju dessutom slitna spelare som fått matcha och resa mycket på slutet.
AIK Saywee
Förresten, för att älta lite till, en norsk domare kanske också hade en visselpipa med i spelet?
Örebro Pras Y
2009-02-14 20:04
Vad är det som är fel när man försöker skriva i ett forum(milan) och skickar meddelandet så går det inte utan man kommer till SF startsida...
Annons: