/fotboll/osk/forum/6277.aspx/fotboll/osk/forum/6277.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen
2009-02-18 08:38
Undrar vem som spelar center på lördag. Kim? Emra?
Det vore kul om vi kunde få ihop ett lag med fler spelare närmare en allsvensk startelva än de senaste matcherna.
Örebro Wuzac
2009-02-18 08:34
Ämne: Något som talar emot....
Västbanken: Med samma resonemang skulle vi alltså även tacka nej till Zlatan?
Örebro Aspen
2009-02-18 08:33
Enlig våra allas husorgan NA blir det snabba ryck i Emra-affären. Zurich vill ha affären klar i dag eller på torsdag. Det vill till att Sjögren spänner fast bältet och trampar gasen i botten.
Örebro Mittåt
2009-02-18 07:55
Mac-T// Ja, i det ursprungliga programmet låg det en match mot ÖSK inlagd som i dag. Men den försvann rätt snabbt.
AIK Saywee
2009-02-18 07:38
I detta forum är det högt till tak och brett till väggarna ...

... men ÖSK berör på alla möjliga och omöjliga sätt, vilket gör att vädret spelar in och så här års är våra kära flyttfåglar välkomna, de är liksom ett tecken på att den ALLSVENSKA PREMIÄREN närmar sig.

Långsökt men sant och Talgoxen hälsar :-)
Örebro Mac-T
2009-02-18 00:39
Hörde något om en träningsmatch mot Degerfors. Någon som vet om den blev inställd?
Örebro Västbanken
2009-02-18 00:26
Något som talar emot att låna Emra är att fotboll är ett lagspel. Det är inte uppbyggligt för laget att ha en spelare som använder Hristo Stoichkov-gester för att visa precis hur dumma i huvudet medspelarna är. Det är möjligt att Emra blivit mer ödmjuk av att värma bänk i Frankrike/Schweiz (han gjorde ju framsteg på detta område i HBK också, vill jag minnas), men han har en hel del att jobba på.
Örebro pemo
2009-02-17 22:46
Nu hissar 08:orna AIK till skyarna igen. De har vunnit tre matcher på raken. Wowowow..Och vilka lag har de mött? Kom igen nu ÖSK och klappa skiten ur gnaget till helgen så det blir någon rim och reson i fotbollspratet igen
Örebro Olsén19
2009-02-17 22:38
Hurser det ut med Porokaras fot? Kan han spela mot AIK ?
Örebro Wuzac
2009-02-17 22:32
Ämne: Vet inte om någon an....
Jo jag tror det har nämnts ett dussintals ggr härinne..
Örebro Pencing
2009-02-17 20:18
Vet inte om någon annan noterat det, men vår käre gamle Nedim har gått till div 2-laget Dalkurd från Borlänge.
Örebro BabyKladde
2009-02-17 20:16
Windstar:
Vet enstaka personer som kommer vara där..
..men inget större arrangerat
Örebro C. Waddle
2009-02-17 19:50
Jag tror sportklubben kniper en tredjeplats i år. Speciellt om vi lyckas knyta till oss en motiverad Emra. Tycker Sjögren verkar sköta det hela vädigt bra genom at vara tydlig mot Emra att Kim är tänkt som startman. Skulle Emtra finna sig i den rollen är jag ändå övertygad om att han skulle få mucket speltid.
Halmstads BK Fjärås
2009-02-17 19:45
Kvastarna finns inte längre. Numera är det BollKlubben Support som gäller.
Örebro Windstar
2009-02-17 19:41
En liten fråga!!!!
Är det många som åker upp till matchen mot AIK, bor själv i Stockholm vill ju inte stå där själv...
Wivallius
2009-02-17 19:33
Grixx//

Inte gör det mig något att komplettera med biologi (arträkning av fåglar) eller fysik (värmeöverföring från vatten till luft via is). Nyhetstorka låter dessutom som någon slags meteorologi ;-)
Örebro BabyKladde
2009-02-17 18:41
Kortare film från Fredrikstad på kubanerna.se!
(översta filmklippet i länken)
Örebro Grixx
2009-02-17 18:27
Wivallius// Man kan kalla det en test av relativitetsteorin eller nyhetstorka;-)
Wivallius
2009-02-17 18:19
//Grixx, Saywee

... och ni tycker vi är utanför ämnet när vi snackar kemi här?
Örebro Grixx
2009-02-17 17:59
För övrigt så håller vi bandyspelare på Kårstaö (Lången..inte Hjälmaren) och lappar alla fryssprickor i den 30 cm tjocka isen. Där finns lika många teorier om hur man gör det på bästa sätt som åsikter på svartvitt om Emra;-)
Örebro Grixx
2009-02-17 17:56
Saywee// Skickar länk till pippibeståndet i Närke till idag;-)

AIK Saywee
2009-02-17 17:50
Wusac, i skuggtemp ja, men i solen kan det bli plusgrader.

Om ett år kan en stor del av Hjälmaren alltså vara bottenfrusen? Vi måste vara försiktiga med klimatet innan det skenar iväg, eller också måste vi redan nu planera för inomhushallar, eller så får vi flytta söderut?

Forza vår, värme, Allsvenskan och ÖSK!
Örebro Wuzac
2009-02-17 17:39
Minusgrader dygnet runt. Ingen fara. Visste ni förresten att isen tjocknar med en mm per dygn och minusgrad?

Sedär! Lite allmänbildning ovanpå allt ;o)

Edit stavis
AIK Saywee
2009-02-17 17:18
Grixx//
Isen på Hjälmaren börjar snart tina, var försiktig, vi behöver alla supportrar som kan tänkas. Är katterna fostrade så de inte strular till dina inlägg?

I Halland finns redan sångsvan, koltrast och rödhake på plats, men de har väl övervintrat i den västsvenska värmen?

Dagarna blir verkligen längre och solen börjar värma alltmer, snart börjar gräset växa och ....

... den allsvenska premiären är helt plötsligt här!
Örebro Grixx
2009-02-17 17:02
När man sitter här och hör på Ekot att man sett årets första citronfjäril på Tyresö inser man att allsvenskan närmar sig med stormsteg.

...fast hemma ligger snön 3 dm djup.
AIK Saywee
2009-02-17 16:49
Sekt. E//
Tackar för den aktuella "kontrollen", pulsen blir mer normal pga ickeoro (vilket ord?).

Vet också att Mittåt brukar ha lugnande inlägg beträffande skadesituationen.
Örebro Grixx
2009-02-17 16:43
Man undrar ju också om Emra träffade svartvitt redaktionen ;-)
Örebro Aspen
2009-02-17 15:58
"Emra träffade sportchefen, ÖSK:s tränare Sixten Boström och två medlemmar av fotbollsutskottet" skriver NA.
Undrar om fotbollutskottet och Fotbollskommittén är samma sak. Om det är så då kan man hoppas att Larsen var med. Det tror jag kan ge något positiv både för ÖSK och Emra.
Örebro Sekt. E
2009-02-17 15:57
Saywee // Kim såg inte ut att vara begränsad tyckte jag. Är dock ej doktor eller fysiolog. Men jag tror och hoppas att din oro kan dämpas. Kul att se Kihlen igen. Han, Samuel och Nordin verkar vara de största pådrivarna under övningarna. Och så Nobbe, men han var nog inte där idag vad jag kunde se.
Örebro Aspen
2009-02-17 15:50
"FC Zürich-centern hade med sig en representant från agenten Oliver Cabreras stab".
Han är klok Cabrera som inte visar sig i Örebro. Fortsätt så.
Annons: