/fotboll/osk/forum/6276.aspx/fotboll/osk/forum/6276.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-02-17 00:29
LÅT OSS FYLLA FORUMET MED EMRA TAHIROVIC
IFALL HAN LÄSER DETTA FORUM SKA HAN KÄNNA SIG VÄLKOMMEN
EMRA TAHIROVIC
Örebro Erki
2009-02-16 23:29
gör en "worldfarm":
EMRA TAHIROVIC!
Örebro Bastard on Parade
2009-02-16 22:20
Mera Emra till folket!
Örebro Wuzac
2009-02-16 22:10
Mittåt: Då kommer jag garanterat gå och titta :o)
Örebro Wuzac
2009-02-16 22:09
Dubbelpost
Örebro worldfarm
2009-02-16 22:03
Jag kände plötsligt ett sånt oerhört behov av att skriva ett par saker i versaler. Hoppas jag har kommit till rätt forum för mitt ändamål.
EMRA TAHIROVIC!
Örebro Mittåt
2009-02-16 21:52
Wuzac// Säg inte det. Nästa år spelar de nog på Trängen och Karlslund Arena.
Örebro Wuzac
2009-02-16 21:22
Ja jäklar - Att Dalkurd skulle gå och värva Offside-Nedim? Trodde aldrig jag skulle se honom igen - Hehe

Edit: Vilket jag naturligtvis inte kommer att få - troligvis. Menade mer att jag inte trodde han skulle dyka upp i svensk fotboll igen
Örebro Chipset
2009-02-16 20:39
Joth skrev häromdagen att Emra är den ende han sett dribbla av någon stillastående men då glömde han förstås Roninhos underbara tunnel på Lustig. Roninho, Emra och Bassombeng är ju förövrigt en trio som gör sin gubbe ungefär varannan gång. Spelare som kan göra det lilla extra är vi inte bortskämda med. Jag håller tummarna för Emra och hoppas han hinner komma i form.
Örebro ÖSK-Karl
2009-02-16 20:34
psoari//

Har Emra någonsin varit vältränad?
Örebro Matta
2009-02-16 20:24
Klart att klubben skall ta hit Emra om man kommer överens om en vettig ekonomisk lösning.

Många har en lite naiv inställning till yrket fotbollsspelare. Om man trivs och har en hyfsad lön stannar man. Får man högre lön och/eller mer intressanta utmaningar (t ex mer speltid eller bättre framtidsutsikter)någon annanstans, byter man klubb. Så är det för alla andra och så är det för även fotbollsspelare.

Emra fick mer speltid, närmare till Europa och högre lön, därför gick han till HBK. Hade gjort något annat hade det snarast varit lite korkad, tycker jag.

Nu har han hamnat i frysboxen i sin nuvarnde klupp och vill spela i ÖSK om man kommer överens ekonomiskt. Värvas han blir han en förstärkning, särskilt under rådande skadeläge. Jag håller tummarna för att det går vägen. Välkommen Emra!!!
Örebro Sersant
2009-02-16 20:19
Grohl:
Vad jag hört idag så har dem gott om sponsorer :). Dem har varje pizzeria i regionen/länet som sponsor och genom detta så har dem fått Sveriges största kebab leerantör som sponsor.

Så varje kebab du köper stödjer värvningen av Halilovic ;).

dannes_90:
Han sköt upp oss till AS så han kan nog ta Dalkurd till Div 1.
AIK Saywee
2009-02-16 19:05
Wivallius//
När humöret ändå är på topp får jag väl smygtitta lite på länken ...

Angående Emra som eventuell ÖSK´are, undrar jag vad som skulle hända och han blir skadad, avstängd eller indisponibel, eller kan han inte bli det? Vi kan spekulera och drömma i all oändlighet, men vi vet ändå inte vad som kommer att hända ...

... är han tänkt som tillfällig backup eller är det en mer långvarig kontraktsvariant på gång?

GOK
Örebro dannes_99
2009-02-16 19:00
Pras Y

tror ändå inte nedim kommer göra nytta för klubben... kanske skapa dålig stäming i klubben
Örebro Pras Y
2009-02-16 18:50
Det står 2-0 till Djurgården en kvart in i andra halvlek i premiären. Olsen får ont i ljumskarna och Sixten har nästan gett upp hoppet om matchen och byter ut Olsen för att inte förvärra något. In kommer Emra. Emra vänder matchen, han gör ett äkta hattrick och hela Örebro jublar.

Nu så menar jag inte nödvändigtvis att Olsen är sämre eller bättre. Jag har tyvärr inte sett Emra spela på ett tag. Men i ÖSK är alla proffs, de bästa tas ut och de bästa får lira. Visar man framfötterna, ger 100 % på träning och gör en skillnad på planen så får man oftast spela.

Ingen, exakt ingen ska ha en cementerad plats i laget. Gör Alvbåge några tabbar i ett par matcher och Westman samtidigt visar grym jävla form på träning ska självklart Westman få chansen. Men målvaktsfrågan är alltid mer komplicerad, det var ett exempel dock eftersom John är så självklar för alla.

Hur som helst, de bästa ska spela. Vill Emra hit? Ja säg då till han att han måste vara bättre än Olsen, och att han måste visa sitt register när han väl får hoppa in. Annars blir det som för andra(Walker, Näfver) som misslyckats i ÖSK dvs. bänken.
Örebro Pras Y
2009-02-16 18:36
Dannes_99

undrar om du är 10 år i så fall grattis till ditt första decennium.

Dalkurd har otroligt många sponsorer och Sveriges snabbast växande lag, rent sportsligt. Nedim får väl en fin bonus och vara med att lyfta laget till div1. och Superettan inom 3 år. Nu när jag tänker på det, till och med du är äldre än Dalkurd.
Öreskå
2009-02-16 18:24
Angåend Emra debatten...

Jag hade hoppas i början av Silly att Thaaler hade något nytt och roligt på gång från scoutgruppen. Men det verkar vara tyst därifrån.
Emra tror jag, kan om han vill komma hit. Bli en riktig joker att ha och sätta in på plan. Jag tycker det är roligt att ÖSK, satsar så pass offensivt i sitt sökande. Att man inte bara nöjer sig med någon dussinlirare utan går lite utanför sina vanliga ramar.
Örebro dannes_99
2009-02-16 18:21
LOL på nedim trode han hade mer vätt än att gå till div 2 eller han e nog inte bättre än så gjorde ju ganska bra ifrån sig i S1. tror han sänker dalkurd med att hela tiden skjuta mitt på målis eller utanför haha.. lycka till nedim trodde inte det om dig!!..
Wivallius
2009-02-16 18:13
Ämne: Wivallius//
Det där....//Saywee

Gör inte det! Länken rankar ´pools 50 bästa spelare genom tiderna. Torres hamnade på 50e plats!

Uttrycket kommer från artikeln!

LFC äter gräddkola!
Örebro Mittåt
2009-02-16 18:07
Äntligen gör Silly Season skäl för namnet. Och då syftar jag inte på Emra-debatten som rasar här på Svartvitt.

Dalkurd har visst förlorat två seriematcher på fem år eller något åt det hållet. Nu satsar man av allt att döma på att hålla segerprocenten intakt. Det kan ju verkar vansinnigt av en div 2-klubb att värva en spelare av Nedims klass. På ett två-årskontrakt dessutom. Det lär kosta några kronor.

I Dalkurd siktar man nog på att fortsätta marschen uppåt genom seriesystemet. En ort som Borlänge har utan tvekan potential att försörja ett lag i Superettan. Brage har försökt nå dit utan någon framgång.

I det nationella seriesystemet är nog stegeet från div 2 till div 1 det svåraste att ta. Bara ett lag går upp och det finns inga kvalmöjligheter. Allt måste stämma och därför har man i Dalkurd satsat ordentligt. Lyckas man i år så har man sedan Nedim tillgänglig för nästa attack. Den mot en av de två första platserna i div 1.
AIK Saywee
2009-02-16 17:50
Ämne: Vilka är det som har....
Farsen ..//
Det där var ett bra inlägg i Emra debatten.

Emra är ingen dålig spelare, tvärtom han är bra. Hur bra är, eller kan bli, om han får spela i ÖSK vet ingen, men han är lovande.

Det är så många frågetecken i Emras fall och med de nuvarande skadorna i laget och eventuellt kommande skador och Emras form och inställning och det ena med det andra. Dessutom är det en prisfråga.

Eftersom Emra vill ha speltid och spela för ÖSK, så har ju Sjögren en fint förhandlingsläge, hoppas att han kan fixa detta på bästa sätt.

Jag har i vart fall inget emot Emra, men frågetecknen för ÖSK´s vårsäsong är många!

GOK
AIK Saywee
2009-02-16 17:40
Wivallius//
Det där var inte snällt, vill inte kolla länken ;-(
Örebro DaSa
2009-02-16 17:33
Att Emra inte är i full matchform spelar väl ingen roll, det är väl ingen annan i truppen heller. Joinar han nu så kommer han vara i lika bra matchform som Olsen när AS startar.

Jag ser ingen bättre realistisk lösning än att värva Emra. Eftersom:
- Våra "alternativ" (ser inte Staaf som ett alternativ och Jidsjö har inte bevisat att han håller på AS nivå ännu) på targetpositionen är indisponibla fram till sommaren och vi behöver en bra back-up till Olsen.
- Emra värvades för ca 15 miljoner, det tyder på ett visst kunnande och potential.
- Emra har Örebro bakgrund vilket gör att vi inte behöver oroa oss för det sociala vilket alltid är en risk med internationella värvningar (t.ex. Carréno)
- Vilka klubbar i Sverige har targetspelare i Emra klass som de vill låna ut 6 månader? Antagligen inga (kanske Skoog från MFF)..
- Det som återstår är en ny Olsen värvning från ett nordiskt land, men skall vi lita på att vi har samma "tur" igen?!

Värva/låna Emra!!!
Örebro Grohl
2009-02-16 17:25
Halilovic till Dalkurd... Hyffsad värvning av dalkurderna kan man ju lugnt säga =) Frågan är ju bara hur fan dom har råd?? Låg inte dom typ i 5an för några år sen?
Örebro Aspen
2009-02-16 16:30
Beträffande Kims hälsenor tror jag ÖSK är kloka och skyndar långsamt. Betänk att vi har en väldigt lång försäsong. Spelare i slutet av karriären kanske inte behöver 3 månaders träning för att komma i form (jmf Henke)
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-02-16 16:23
Vilka är det som har varit emot Emra? Har bara läst folk som undrar över hans form och lagkänsla. De flesta verkar ju positiva! Men varför ville inte Nordsjälland ha honom? Det låter inte som nån toppklubb. Hoppas han kommer och frälser oss för Kims hälsenor verkar vara i det skick som de flesta befarade veckorna innan han skrev kontrakt.
Örebro worldfarm
2009-02-16 16:08
Trötta Närkingar. Sluta jiddra om att ni inte vill ha Emra. Nyktra till, det är måndag!
Örebro -=joth=- (Old Boys)
2009-02-16 15:44
Marcus A.//Jag är med dig där... förstår inte vad vissa har emot Emra. Tycker att vi ska vara stolta över att före detta ÖSKare ens funderar på att göra en Alvbåge!
Tror själv att Emra mycket väl kan göra bra ifrån sig på alla tre topp positionerna. Tror nästan att han skulle passa bättre på någon av kanterna istället för center positionen. Därmed inte sagt att han går in och tar platsen från Roni eller Bassombeng... precis som för James m.fl. handlar det om att prestera under träningarna för att få en möjlighet i match.
Wivallius
2009-02-16 15:41
"Liverpool's magic, Everton's tragic"

Se länken!

YNWA
Örebro Marcus A.
2009-02-16 15:40
Wuzac//
Håller helt med dej
Annons: