/fotboll/osk/forum/6250.aspx/fotboll/osk/forum/6250.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Hammarby Monokel
2009-02-25 02:13
En liten fråga bara :) Är det tänkt att både Kim och Emra ska spela från start? och i så fall hur löser man det? ja menar då måste nu typ byta spelsystem.
AIK Saywee
2009-02-25 01:37
Rooka//
Är du medlem i ÖSK eller Kubanerna kostar det inget extra och det är dessutom enkelt att komma in genom att "visa medlemsskapet".

Annars vill jag minnas att det kostar 50:- och det kan vara en "betalningskö" så att man missar avspark och första fem ...

Det är dock inga numrerade platser som gäller.

MÅNGA TILL BA!
Örebro Rooka
2009-02-25 01:31
Är det bara att gå in och sätta sig nånstans på lördag eller kostar träningsmatcherna något?
AIK Saywee
2009-02-25 01:12
Det är lite lustigt med avslutningen på olika efternamn, vi kan ta vår egen der Bomber som exempel:

Kim Olsen (dansk)
Kim Olsson (svensk)
Kim Olsonen (finsk)
Kim van Olsen (holländsk)
Kim Olsini (italiensk)
Kim Olsinovic ( f.d. jugoslav)
Kim Olsov (rysk)
Kim McOlsen (skotsk)
Kim bin Olsen (talibansk)
Kim Ol Sin (japansk)
Örebro Rojas
2009-02-25 00:48
Ämne: FORZA ÖREBRO//

Em....
Det stämmer, eg Tahiri men vic lades till senare
AIK Saywee
2009-02-25 00:40
Just nu är det 5 plusgrader ute (Halland) men talgoxen sover och den svartvita gårdskatten som vi kallar för svartvit är ute på jakt.

I vilket skick är BA?
AIK Saywee
2009-02-25 00:32
Pras Y//
Om BP startar med två segrar så blir de väl kanske också konkurrenter, samtididgt som vi torskar mot Djurgården i bortapremiären och spöket missar hemma, eller? Varför är inte något av dina tre nämnda lag konkurrenter egentligen?

Vad jag menade i mitt tidigare inlägg är att jag tror att ÖSK helt enkelt har ett bättre lag än Djurgården och historia är historia, DIF-dominansen för flera år sedan är inte aktuell!

Jag tror helt enkelt på ÖSK i år!

Sedan håller jag verkligen med dig om att det är skillnad på spelare och spelare hos fansen.
Örebro Fang
2009-02-25 00:28
Härligt med Emra! Nu känner jag mig mycket lugnare inför säsongen. Tidigare var jag orolig att ÖSKs resultat skulle hänga för mycket på om Olsen är hel eller inte men nu finns det ett fint alternativ. Ett alternativ som till och med kan visa sig vara det bättre. Det känns riktigt bra! :)
Örebro Pras Y
2009-02-25 00:07
Alla lag i AS förutom Brommapojkarna, Häcken och möjligtvis Gefle numera är konkurrenter till ÖSK.

Det är verkligen skillnad på spelare och spelare hos fansen. Vi har en Örebrofostrad mittback som är näste man att ta över kaptensbindeln men hotar gå som bosman om inte han blir såld för en struntsumma.

Saywee
Visst kan det vara så att vi ligger något steg före DIF just nu, kanske inte. Men ekonomiskt ligger de fortfarande före oss.
De behöver bara en bättre arena och studsa upp till ett mästarlag igen.
Inte värst längesen de dominerade AS.
AIK Saywee
2009-02-25 00:01
Om tre dagar är det lördag ...

MÅNGA TILL BA!!!
AIK Saywee
2009-02-24 23:55
ÖSK-Karl//
Jag förstår även din och några andras känsla när ni beskriver att en spelare går till en konkurrent, MEN, Djurgården konkurrerar inte speciellt mycket sportsligt, möjligen ekonomiskt(?), för närvarande.

För mig är detta inget hot, ÖSK är ÖSK, och vi hamnar på övre halvan av årets AS, definitivt!

Djurgården däremot, jag vet inte, men placerar dom på undre halvan.

Jag gillar den sortens konkurrens ;-)
Örebro ÖSK-Karl
2009-02-24 23:35
Saywee//

Jag tror också att han ångrar sig. Tycker inte han är typen som passar i en så stor stad.

Sedan kan det ju inte vara så kul med en fd. damtränare och Zoran. Djurgården får nog inrikta sig på ytterliggare ett tungt år.

Jag tyckte också Haginge var riktigt bra ett tag, men min uppfattning han med och ändras redan innan klubbytet. Som jag ser det så har han inget att tillföra dagens ÖSK.

Ännu svårare är det att acceptera Mattias Jonsson, fullskiten med pengar och hade lovat ÖSK att komma hem innan Djurgården lockade med ännu mer pengar, hur mycket behöver en människa på kontot egentligen?
AIK Saywee
2009-02-24 23:22
ÖSK-Karl//
Jag håller med om att det inte alltid är lätt att acceptera att en spelare lämnar ÖSK, speciellt inte då jag trodde och tyckte att Haginge var en av de bättre och lovande i dåtidens ÖSK.

Att sedan köpet gick ganska snabbt (tror jag?) gjorde väl att många blev snopna och några blev sura, men - PENGAR!!! - jag behöver bara "gå till mig själv" och risken hade varit stor att jag gjort likadant som Haginge, med omtanke om mig själv och min familj och vår gemensamma framtid!

Att det i dagens "snabba samhälle" kan bli fel är smällar man får ta.

Dessutom tror jag, om vi bortser från pengar, att Haginge deppar lite för att spela i ett sämre lag ;-)
Örebro ÖSK-Karl
2009-02-24 23:10
Saywee//

He, he, ja hon är saknad. Det sänds för lite engelsk humor på de svenska kanalerna.
Örebro ÖSK-Karl
2009-02-24 23:07
Saywee//

Ärligt talat så tycker jag backlinjen blev bättre utan Haginge. Anttonen känns säkrare. Dessutom tycker jag att han spelade för offensivt som mittback.

Men inte är det lätt att acceptera att en spelare i ÖSK lämnar för en konkurent?
AIK Saywee
2009-02-24 23:07
ÖSK-Karl//
Det är hopplöst tråkiga midnätter nu för tiden, när "Hyacint" inte förgyller tillvaron.

Tror hon skulle passa bra som mascot för ÖSK, hon knäcker vilken motståndare som helst ...
Örebro ÖSK-Karl
2009-02-24 23:01
P.O//

Tack, nu slipper jag ligga sömnlös inatt för att komma på namnet ;)

Det är ändå ett avslutat kapitel om inget oväntat sker.
Örebro P.O
2009-02-24 22:49
ÖSK-Karl// Kongsvinger? 10-15mil från arvika
AIK Saywee
2009-02-24 22:47
Vi hyllade PFO ibland när han bar det svartvita tröjan, men sedan började normannen vingla lite väl mycket främst i snacket. Han är för mig inte lika jämförbar med en stabil närking, som kommer hem på besök i en annan tröja.

Att sedan Haginge hade lite dålig tajming, kan han ju inte hjälpa - jag menar att han gick till ett lag som halkade ned i tabellen ... jämfört med ett lag som verkar ha något stort på gång.

Haginge har mig veterligen inte sagt ett ont ord om ÖSK. Jag förstår helt enkelt inte tjötet mot Haginge!!!
Örebro Pras Y
2009-02-24 22:39
FORZA ÖREBRO//

Emra är vad jag minns romer från Bosnien.
Örebro ÖSK-Karl
2009-02-24 22:38
ÖSK KRILLE//

Har redan glömt namnet, orten är nära svenska gränsen, i trakten av Arvika.

Erki/
Det "ryktet" är ingen idé att dementera, finns alldeles för många vittnen till det. Men tiden läker alla sår.

Lycka till Emra !
Örebro Walter Gigena
2009-02-24 22:36
Ämne: Ämne: Ämne....
PFO har också burit den svarvita tröjan. Hylla honom?
FORZA ÖREBRO!
2009-02-24 22:36
Vilken Zlatan wannabe Emra är! lägger till vic som en bosnie ;) hahaha, du är kurd Emra inte bosnisk brorsan!
Örebro Olsén19
2009-02-24 22:19
Välkommen hem Emra !

göttmos
AIK Saywee
2009-02-24 22:16
Det känns inte som något nyhet ikväll att Emra lånas tills sommaren, det var bara det att det tog lite längre tid än jag trodde.

Det i sin tur kanske gjorde att prislappen för lånet blev lite mer måttlig? Men, det är skönt att det finns en backup till främst Kim.

MÅNGA TILL BA!
Örebro Chipset
2009-02-24 22:12
Skön dementi och skön återkomst. VÄLKOMMEN HEM EMRA!
Örebro Erki
2009-02-24 21:57
Emra dementerar ÖSK-Karls körkortsrykte direkt ;)

Välkommen hem Emra!
AIK Saywee
2009-02-24 21:57
Wusac//
Det blir äggvisitation på Stockholm Stadion.
Örebro Wuzac
2009-02-24 21:54
Det märks att vad som skrivs i detta forum når fram till spelare och exspelare...
Örebro Wuzac
2009-02-24 21:51
Skönt med lite Alternativ. Hoppas vi får se en halvlek vardera på lördag av Emra/Kim. Av glädje att detta är klart skall jag hålla inne med Haginge-Äggen till mötet i allsvenskan. Jag lovar!

Edit: Osså ger vi Emra en stor applåd om han kommer in på lördag!
Annons: