/fotboll/osk/forum/6247.aspx/fotboll/osk/forum/6247.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kärrafjorden
2009-07-14 11:34
Haha, Alvbåge gjorde inte en enda räddning i går. Deras enda avslut mot mål tog Almebäck undan.

Poängen kommer i första hand. Tunnlar, klackar och annat showeri i andra hand.

Trelleborg har inte förlorat hemma på över ett år. ÖSK är kroniskt svaga i bortaspelet. Ändå åker man ned och vinner på Vångavallen och ser till att TFF har ett avslut på mål på hela matchen.

Undrar om inte många här är sådana som uppskattar NHL:s all-starmatch och Harlem Globetrotters. Där bjuds det på underhållning.
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-07-14 11:32
Det var ett fruktansvärt gnäll från håll och kanter trots att ÖSK lyckades vinna mot ett lag som inte förlorat hemma på ett år och nu parkerar på en sjätteplats med häng på toppen. Ska man skratta eller gråta?

Angående Kim Olsen: han sliter, han vinner nickdueller. Att ingen löper kan knappast han lastas för. Alla olyckskorpar som nu ventilerar ordet "misslyckande", vilka ord yttrade ni under fjolårssäsongen när kontrakt var på väg att skrivas och många andra klubbar ryckte i honom?

Nu gör vi verkligen skäl för att inneha det mindre smickrande epitetet "gnällbälte". Och snälla ni, följetongen Lennart Sjögren är ooooerhört tröttsam.
Jag kan se det framför mig: sista matchen i allsvenskan 2009, ÖSK gnetar till sig en poäng i bortamatch (?) och vinner guldet. "Jag skäms! Vi vinner sm-guld på att spela dödgrävarfotboll på bortaplan! Hur fan kunde Sixten spela med Robert Walker istället för Bassombeng?? Jag kommer INTE följa Champions Leauge-kvalet med ÖSK, inte förren de börjar spela roligare på bortaplan!".

Själv säger jag: HEJA SPORT!
Örebro Sven Töle
2009-07-14 11:17
Jag köper Kronbloms inlägg väldigt mycket.

På lång sikt är den inneboende spelkraften det mest viktiga för mig. Man kan se ÖSK som många sett Lagerbäck och svenska landslaget. Han tar oss till mästerskap men i regel blir vi alltid utspelade där. Men alla är nöjda över att vi genom att slå blåbär tog oss dit återigen!

Man kan i första hand titta på resultatet eller på spelet. En del gör det första, jag gör alltid det senare. Många här var säkert jättenöjda med 0-0 mot både Halmstad och Malmö Själv skämdes jag.
Maken till utspelat ÖSK har jag inte sett på många år! När ÖSK inte längre har en målvakt av Alvbåges klass kommer ni att se effekten av detta spel.

Jag ser hellre långsiktigt resultat grundat på bra eget spel än kortsiktigt grundat på köttförsvar. Det senare har ÖSK alltid haft och vi har aldrig nått några framgångar med det långsiktigt.

Jag tror nämligen på att på lång sikt, för att verkligen blir det där laget som alltid är med däruppe, så är det ytterst alltid spelkraften som räknas, både borta och hemma. Därför är Elfsborg, IFK, Kalmar och några till alltid med däruppe. De lagen kommer ut till Europa, de lagen blir attraktiva för andra spelare, de lagen säljer flest spelare.

Sedan förekommer det lag som inte alltid kan utnyttja sin spelövertag. Men oftast är det en övergående kurva. Finns spelet kommer resultaten förr eller senare.

Nej, jag tänker inte skämmas för mitt "gnäll" när ÖSK spelar handbollsförsvar 70 av 90 min utan alltid kritisera det sättet att spela. Även om vi tar poäng! Sedan är det ok för min del att spela defensivt om man har det som en medveten taktik och är skickliga i att ställa om. Det är den totala utspelningen, den okontrollerade defensiven och avsaknad av passninsgspel jag vänder mig emot. Hur många ggr har inte Alvbåge denna säsong sagt "Aj, skitmatch igen men nästa gång ska vi bli bättre!!"

Örebro Aspen
2009-07-14 11:16
Hur ska vi trovärdigt kunna ge våra svart/vita hjältar beröm när dom spelar bra, om vi inte ger pisk när dom spelar uselt?
Vi måste kunna vara uppriktiga och sanningsenliga. Detta gäller också SPORTCHEFEN. Sixten har tillfört ÖSK mycket gott. För att gå vidare behöver SPORTCHEFEN göra ett bättre jobb. Spelarna får sin insats betygsatt efter varje match och det är naturligt att detta gäller även ledarstaben. SPORTCHEFEN måste prestera mer och bättre tycker jag (alla behöver inte hålla med).
Örebro Kronblom
2009-07-14 10:58
Ämne: Tycker ÖSK skall ha ....
Håller med om mycket du skriver men ska man vara helt ärlig så är det tack vare Trellebogs alla missar som man ändå bärgar tre pinnar,ÖSK-spelarna säger samma sak:att man gör en skitmatch.verkar som många här oftast är nöjda med seger och inte sättet man vinner på.Skrämmande att se hur stor skillnad det är på ÖSK hemma resp borta.Visst,hemma är man alltid mer betydligt trygg än borta men ÖSK hemma kontra bortaspel är som natt och dag och så länge man är det så förblir man nog bara ett mittenlag tyvärr.Ska man vara med och slåss om medaljer så är det bortaspelet som måste bli bättre,hemmaspelet finns det inget att oroa sig över!
Örebro SyreAtom
2009-07-14 10:42
Sekt. E//

Är lika förvånad. Känns som ett gäng grottmänniskor går lös, saknar ju all sans.

Vill helst inte diskutera med sådana människor, men tycker det är synd att de har valt att bli Ösk-supporters och skriver en massa negativt skit här.

Det är som att en del går i gång på att skapa negativa vibbar, hitta saker att bli arga på, jaga upp sig och piska upp en stämning för att få ur sig aggressioner el liknande.

Vi vann igår, men ändå ska folk säga negativt skit om sportchefen, tränaren eller organisationen, trots att vi på bara 2-3 säsonger har vänt en skuta på väg att kapsejsa. Hur många hade fixat det? Nu har vi en kanontränare och vi är på väg uppåt. Ändå en massa negativt skit.

Gissar att ett par personer här är rätt nöjda med att fått piska upp stämningen nu...

Osmakligt. Vill helst be dem dra åt h-e faktiskt..
Örebro Kärrafjorden
2009-07-14 10:35
Kihlberg i omgångens lag.
Örebro Kärrafjorden
2009-07-14 10:31
Fan vad gött det var att se Kihlberg i går. Tommy lösta många svåra lägen på egen hand och Mackan går från klarhet till klarhet. En extrem skön kämpaseger i går och vilket underbart mål av Roni. Ett grymt avslut när läget uppstod, ingen tvekan alls där.

Tycker det ser spännande ut. Blott sex pinnar efter IFK Göteborg och ett intressant schema framöver med matcher mot Häcken, Häcken och ÖIS.
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-14 10:28
Pras Y//

Du har nästan rätt. Alvbåges kontrakt skrevs på 3 1/2 år ;))
Örebro Sekt. E
2009-07-14 10:17
Alltså, vad är det för dödgrävarstämning härinne? För två månader sedan skrek folk halsen ur led då Sixten inte fått förlängt till livstidskontrakt. Nu ondgör vi oss över fula bortavinster och flaggar för trista laguppställningar som eventuellt kanske kommer att starta matcher i framtiden. Har vi inte en ganska tydlig historia som påminner oss om riktiga problem både i spel och ledning? Detta känns mer som att champagnen inte var tillräckligt kall.
Örebro Aspen
2009-07-14 10:02
Erki//Beror på det sätt som matchen genomfördes. Bedrövligt att se. Ren tur att vi vann. Målet ett slumpmål felpass av TFF och med skottet via en försvarare i mål. TFF spelade och kämpade bättre.
Sixten har ondgjort sig över svenska lags spel på bortaplan, underförstått så gör inte han. Vilket lär innebära att vi får se Walker i stället för Bassombeng på BA mot Häcken. Vilker gör att jag överväger att inte gå och se matchen.
Nu tror jag inte Sixten är ett problem för ÖSK även om han verkar låta käften skena i väg utan kontroll från hjärnan (tänker på "bästa" laget) UTAN ÖSK:s HUVUDPROBLEM ÄR SPORTCHEFEN.
Örebro Desti
2009-07-14 07:44
Från igår...

Publik: 2 585

Vilken folkfest :D
Örebro Pras Y
2009-07-14 02:53
ÖSK:s oförmåga att skriva nya kontrakt med sina lirare har jag påpekat länge. Redan i vintras ville jag se en förlängning av Anttonens, Ronis, Berras och Basses kontrakt. Det sjuka är inte bara att man verkar vänta tills dem kommer sjukt nära bosman och transfercash i fickan utan att man i första början skriver för korta kontrakt.

Berra, Basse och Roni skrev för korta kontrakt. Almebäck skrev på för 2,5 år. Vad är det för skit egentligen? Medan Elfsborg och andra satsande klubbar skriver kontrakt på 4+ år med sina talanger så skriver vi max 3. Det betyder att vi endast har en duktig spelare i två säsonger innan vi måste sälja för att tjäna lite på en övergång.

Har man inte budget för det? Vad gör man med en alldeles för fet trupp då? Man spelar ju ingen reservlagsserie eller liknande, satsar inte på cupen så vad liksom? Ledningen i ÖSK är för affärsinriktad men tror de inte förstått att skillnaden mellan kontrakt på 3 år och 4 år med en grym spelare kan vara 10 miljoner.
Örebro rirobban
2009-07-14 01:37
Ämne: ÖSK-Karl//

Vi har....
Han är väl en äkta Närking som gnäller och klagar på allt:)

Själv har jag inte varit inne här så mycket senaste veckan. Har varit för mycket gnäll på Sixten och allt och alla här inne. Inte ens nu när ÖSK vinner verkar den äkta glädjen finnas hos en del...

Trelleborg ska vi visserligen slå, men ändå måste lite glädje visas. Även om Olsen missade friläget, hur mycket missade inte Jensen för att dra ett exempel från matchen!? Han hade ju kanonlägen flera gånger, speciellt i första halvleken.

Men jag saknar Staaf, en kille som alltid hugger när det luktar målchans (och när det inte luktar det).

Såg inte matchen Live i tv, utan på reprisen (spelade fotboll idag). Visste resultatet när jag såg matchen. Får väl ändå säga att ÖSK:s skott är effektiva när man i första halvleken hade 4 skott, varav alla 4 på mål. Trelleborg hade 5 skott, varav inget på mål!

Tre poäng är det ända som räknas i denna serie. I Spanien hade publiken buat åt detta spel, men poängen är det viktiga. Häcken hemma bör vi ha en rimlig chans mot, men borta blir det tuffare...
Örebro Sven Töle
2009-07-14 01:36
Tycker ÖSK skall ha all heder av sin seger idag. TFF är starka hemma. Drugge tycker jag är en spelare som bara blir bättre och bättre. Skulle gärna se honom i ÖSK, på Kims plats.

Angående Kim så behöver man väl inte vara en negativ supporter , trots seger, för att man noterar att vissa spelare inte når upp till prestation. Och jag tycker fortfarande att det stora problemet för Kim är första touchen som är väldigt "nervös" vilket den varit hela säsongen.
Mot Assyriska missade han två målchanser enbart pga det.

Det är ju en sak som Sixten/Rickard skall styra upp sig i den individuella träningen, även på den mentala sidan. Dock undrar jag om ÖSK sysslar så mycket med träningar där enskilda spelare tränas upp olika individuella svagheter. Undantag den tillslagsträningen ÖSK körde ett tag och rehabträning.

Sedan är det ju ff så att han isoleras lite för mycket på topp tycker jag. Men det verkar ju vara spelstilen så det är väl bara att acceptera till sist (har jag upptäckt)

Iaf, gött med en tre poäng borta idag och om ÖSK spelet kanske inte värmde var det ändå ett lite steg framåt mot tidigare prestationer (på bortaplan alltså).
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-14 01:31
SyreAtom//

Nu tar du i, självklart är jag glad för vinsten, men hade bytt den mot cupsemi, även om jag tror att samma lag orkat vinna båda matcherna. Bortaspelet är ju fortsatt dåligt, det är ju bara att erkänna.

När det gäller det negativa så är det vad jag står för och det är att Sjögren inte platsar.

Vad gäller mina känslor för ÖSK behöver du inte tveka, jag tar inga möten när de har match och rättar semestern efter spelprogramet. Med andra ord går de före det mesta, men den man älskar agar man heter det som bekant ;))

Sov gott!
Örebro Pluxen
2009-07-14 01:19
Skönt med vinst idag.. Men vart har Kims Pondus tagit vägen? Förra säsongen var det ju inte kul att gå en mot en eller ens tre mot en mot Kim.
Örebro SyreAtom
2009-07-14 01:11
ÖSK-Karl//

Vi har alla olika åsikter, men när du är på din sämsta sida är det bara beklämmande att läsa allt negativt om den ena efter den andra i Ösk.

Allt är fel i stort sätt fel, när hör man nått bra undrar jag? Vinst idag borta, men fan inte ett positivt ord...bitter eller vad?

Svårt att fatta att du är en supporter till Ösk, trots din sponsring.

Wivallius
2009-07-14 01:08
God natt, alla glada! Dröm om många ÖSK mål i natt, särskilt av Kim ;))
Wivallius
2009-07-14 01:07
ÖSK-Karl//

Japp!
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-14 01:04
Wivallius//

Nu måste pm:et gått fram?
Wivallius
2009-07-14 01:03
ÖSK-Karl//

..ur "Ett drömspel" och det är Indras dotter som uttalar det.
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-14 00:57
Aleq//

När jag ser vad du skriver om Kim kommer jag osökt att tänka på dig vad gäller just dig och det välkända som Strindberg skrev: Det är synd om människan.
Wivallius
2009-07-14 00:57
Aleq//

Att du bara orkar ....
Wivallius
2009-07-14 00:56
ÖSK-Karl//

Nix, inget PM!
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-14 00:52
Wivallius//

Du har ett pm (tror jag), skriv om det inte gick fram.
Örebro Aleq
2009-07-14 00:52
Ni säger att han är inblandad i nästan hälften av alla mål är det konstigt eller?

När hela spelsystemet bygger på att bollen ska nå centertanken, det är det ni inte verkar förstå när ni jämför med att han "typ" gjort lika många poäng som tex Jawo.

Örebro sks 4-3-3 system går ut på att Centertanken ska nicka in målet alternativ fördela ut bollarna. Kim gör inte det jobbet tillräckligt bra och att man inte ser det måste tyda på okunskap eller blindhet.

Sen att han faktiskt får in en boll då och då är vore mer konstigt om han inte gjorde därav det kända ordspråket "även en blind höna kan hitta ett korn" Vilket VERKLIGEN stämmer in på Kim.

Snabb? Nej
Teknisk? ...
Nickstart? Iförsvarsspelet i anfallet har det blivit en handfull nickmål på en och en halvsäsong och då går det ändå ut på att bollen skall slås in mot honom.

Problemet är att man har ett för långt kontrakt med för hög lön och därav klarar man inte av att erkänna sitt misstag.

Örebro Erki
2009-07-14 00:43
Aspen// Hur kan du skämmas över en seger borta mot ett lag som låg före oss tabellen och inte förlorat hemma på ett år?
Wivallius
2009-07-14 00:29
ÖSK-Karl//

Jodå, jag såg att du skrev det (även om det tog ett tag att läsa igenom allt efter att jag kommit hem från O'Learys). Ville bara säga att jag inte bara bestämt mig för vilka spelare som är bra eller dåliga, utan att jag även kan se när "favvo-spelare" för en gångs skull är under isen.

På O'Learys idag var Thomas Nordahl, Jan Karlsson och Gustav Melin. Storfräsarna går på lokal och ser matcherna i stället för att stirra hemifrån.
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-14 00:24
Wivallius//

Förstår att du inte orkar scrolla tillbaks, men vi ser tydligen fotboll på samma sätt du och jag. Nobbe är en av mina favoriter, men idag skrev jag i pausen att jag ville ha honom utbytt mot Bedoya ;))
Annons: