/fotboll/osk/forum/6245.aspx/fotboll/osk/forum/6245.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2009-02-25 14:25
Saywee// Antalet säsongsbiljetter är ca. 2000 av varje sort (privatpersoner resp. samabetspartners). Det har det varit de senaste åren.

Anledningen till att man inte lägger ut någon information på ÖSKs hemsida kan vara, att man inte tycker att det är så där jätteintressant ifall man säljer 2.050, 2.100 eller rent av 2.150 säsongsabonnemang till privatkunderna.

Man kan nog räkna med, att försäljningen ligger på planerad budget. Hade den gått sämre hade ÖSK säkert gått ut med mer information för att öka på intresset. Men hälsan tiger säkert still även i det här fallet.
Örebro Sekt. E
2009-02-25 14:16
öskung// Håller absolut med. Bra.
Örebro öskung
2009-02-25 14:14
Ämne: Ämne: FORZA Ö....
Det går många rykten varför Emra bytte efternamn från Tahiri till Tahirovic. Det är ju väldigt lätt att måla upp och sprida ett rykte att det ska förknippas med Zlatan. Inte minst efter hans intervju på NA när det lät (och nästan såg ut) som att det var Zlatan som stod där.

Jag har dock hört från en källa inom ÖSK-familjen att han och resten av familjen redan hette Tahirovic innan de flydde kriget. Sedan tog de bort ändelsen när de kom till Sverige för att det uppenbarligen var känsligt på den tiden att ha vic-ändelser för... ja, jag kommer inte ihåg nu vilket land det är familjen kommer ifrån.

Så till alla er som kritiserar Emra för dittan och datten. Tro för det första inte på allt ni hör. Vissa saker är säkert sanna. Men för oss som är stora och riktiga ÖSK-fans, välkomna honom till familjen och om ni ska ge honom (eller någon annan kritik) så gör det efter att ni har sett killen spela några matcher och döm utifrån det sportsliga.

Sedan om han går ut i pressen och klagar över exempelvis för lite speltid så är det en annan sak. Men nu är det många som kritiserar honom utifrån rykten och saker som hände för tre år sedan. Nu har han fått en chans att visa att han har mognat, på alla sätt och vis.
AIK Saywee
2009-02-25 14:11
Jag längtar till den 1 juli, då är det varmt och gott, samtidigt som höstförlängningen med Emra, som gjort så många mål under våren, är i hamn.

Dream on!
Örebro ÖSK öster
2009-02-25 14:10
Guliganerna kan nog behöva mer än bara sektion p. Men bortasektionen kanske gjordes om redan mot GAIS? Boråsarna har nån form av "storsatsning" till sin bortapremiär mot oss. Ledig dag kan nog locka en hel del bortaresenärer.

39 år, vi vet hur det går... =)
Örebro Västbanken
2009-02-25 14:04
Nån mer än jag som längtar till 1/7?

Tills dess kan ÖSK kyssa allt vad lagkänsla heter adjö. Så går det när man lånar en "superstjärna" som lär få spela en timme fördelat på 8 matcher, och kommer gråta ut i NA en gång i veckan från 15/4. Det går inte att vara gnällkäring och man på en och samma gång.
Örebro Örebro-SK
2009-02-25 13:47
/Saywee

Jag håller klart med dig. När så många andra lag har en baromoter kan vi också ha det. Så ni som är ansvariga för hemsidan. Lägg upp det snart tack :)
AIK Saywee
2009-02-25 13:36
Mittåt, bra "gissningar", utförligt och genomtänkt som vanligt.

MEN, varför vill inte officiella sidan visa något som efterfrågas år efter år? Har du några tankar kring detta, eller är det som du skriver att den trogna publiken köper ungefär lika från år till år?

Fortfarande kvarstår siffran några söker, hur många var det förra året exempelvis? 3000? 4000? Fler?
Örebro Mittåt
2009-02-25 13:17
Nej, jag vet inte hur många säsongsbiljetter som har sålts, men en inte alltför djärv gissning blir väl att det blir ungefär som förra året.

Det verkar finnas en rätt trogen publik som köper sina säsongsbiljetter år från år, så på den punkten blir det inte så stora förändringar.

Så värst många fler säsongsbiljetter kommer det nog inte att säljas, eftersom det inte finns så värst många bra platser kvar att sälja. Vem vill lägga upp mellan två och tre tusen kronor för en usel åskådarplats på Södra?

Eftersom sektion P skall vara bortaklackplats under våren måste de som har säsongsabonnemang där flyttas över till sektion K, vilket begränsar utbudet en del.

Slutligen skulle jag kunna tänka mig att ÖSK inte vill sälja slut på alla sittplatser, vilket man nog skulle kunna göra om man verkligen ansträngde sig. Det bör finnas platser kvar även för de åskådare som inte ser alla matcherna under en säsong. Att bara kunna erbjuda ståplats för dessa är dålig service.

När Östra Läktaren är färdigbyggd kommer det till ytterligare sittplatskapacitet och då blir ÖSK förmodligen aggresivare i sin marknadsföring av säsongsbiljetterna.

En annan anledning till att man inte säljer abonnemangen så hårt är att likviditeten numera är bra. Man behöver inte sälja en massa tidiga årsabonnemang för att få in pengar för löner etc.

Allt givetvis gissningar från min sida.
AIK Saywee
2009-02-25 12:59
Örebro-SK, Wusac och Evigt ÖSK//
Det vore faktiskt intressant att se årskortsförsäljningen uppdateras på någon hemsida, enklast på ÖSK´s egna officiella sida.

ÖSK bör väl rimligtvis ha kontroll på hur många årskort som sålts, typ veckovis och kunna presentera detta via en barometer eller liknande på sin egna hemsida. En gång i veckan är inte så mycket jobb, eller?

Detta borde man ha startat med tidigare, men sedan dyker naturligtvis samma frågeställning upp som vid hur många som anmäler sig till en arrangerad bortamatchresa.

Så länge siffrorna ligger lågt riskerar tillströmningen bli låg, men kommer man över en viss gräns så kan det ramla på utav bara attan!

Troligtvis är det lite av samma fenomen både för årskortsförsäljning som för bortamatchresenärer men det finns även olikheter.

MÅNGA TILL BA!
Örebro Örebro-SK
2009-02-25 12:57
/Ösk-Karl

Vet du möljigtvis hur det ligger till med årskorts försäljningen?
Örebro Kronblom
2009-02-25 12:49
Ämne: Välkommen hem Emra, ....
Bara att instämma,ska bli kul att se Emra i den svartvita tröjan igen.Kan mycket väl bli succé men tycker framförallt det bli bra att ha ngn att slänga in för att förändra en matchbild,är väl framförallt den aspekten som gör detta till ett bra lån/värvning!
AIK Saywee
2009-02-25 12:48
BBB//
Kommer ihåg ÖSK-bandyn´s klackramsa ...

slottet, svampen, Marjasin
kämpa ÖSK, vinn

jaja, det rimmar i alla fall :-)
Örebro Evigt ÖSK
2009-02-25 12:43
Angående årskortsförsäljningen så borde ÖSK:s hemsida verkligen ha en publikbarometer som många andra allsvenska lag. Till och med GAIS har en sådan även fast de inte säljer ihjäl sig på årskortssidan. Så sämre än GAIS ca 2200 årskort kan vi väl ändå inte ha?
Örebro Wuzac
2009-02-25 12:35
Örebro-SK: Tror ÖSK-Karl har ganska bra koll på årskortsförsäljningen. Eller ev Mittåt
Örebro Blå Bergen Blues
2009-02-25 12:32
Idag gratulerar vi Sigvard!
"Marjasin är oskyldig..." :-)
Örebro Wuzac
2009-02-25 12:27
Marcus A: Ja, det var en kraftigt offensivt balanserad uppställning - Med flit. Ville bara visa att laget - med alla friska - går att sätta offensivt. Eller som hemma-uppställning eller vid underläge.

Gerzic skulle då vara spets i mittfältet ungefär i samma roll som platsen används i landslaget. Yttrarna Porokara/Basse skulle riva sår på kanterna och bortre ytter skära in centralare vid crossar från andra kanten. Men jag vet att Bassonbeng har svårt att hålla kant men det ska han ju inte heller hela tiden i ett 4-3-3.

Svagheten är naturligvis defensiven. Särskilt Annttonen skulle inte få mycket hjälp på kanten av Basse. Kilen skulle få svepa över väldigt stora ytor eftersom Gerzic inte heller är den riktigt starke tvåvägsspelaren (Bedoya skulle nog funka bättre rent rollmässigt, men vem vill vara utan Gerzic som jag tycker verkar ännu bättre i år)

Örebro Örebro-SK
2009-02-25 11:27
Hej

Någon som vet hur det går med försäljningen av årskort? Allsvenskan närmar sig med stormsteg, det har varit helt tyst om det nu under en tid. Vore intressant och veta hur vi ligger till nu med en månad kvar till seriestart.
Örebro deportivista
2009-02-25 11:26
Välkommen hem Emra, hoppas det blir succé. Ett annat experiment skulle kunna vara med Emra i en något tillbakadragen roll centralt bakom Kim, medan man släpper bredden till vänster (Sammy sköter offensiven på den sidan ändå)...
Örebro Sekt. E
2009-02-25 11:03
Känns som om matchen på lördag kan bli trevlig ögonfägnad för oss svartvita. Emra är hemma och dansken på gång.

Support your locals.
Örebro Marcus A.
2009-02-25 10:19
Wuzac//

Intressanta tankegånger, frågan är hur man gör med Gerzic i en ren 4-4-2:a. Funkar det så bra? Tycker han är som klippt och skuren för det här spelsystemet och jag vill gärna ha Bassombeng och Porokara långt fram.

Men visst, en diamant på mitten med Emra och Olsen som toppduo skulle nog inte göra bort sig heller. :)
Örebro Wuzac
2009-02-25 09:46
Tänk er denna uppställning i ett 4-4-2 med diamant (eller 4-1-3-2 beroende på hur man ser det):

---------------- Alvbåge -------------------

Anntonen---Wikström---Almebäck/Berra---Sammy

----------------- Kilen --------------------

Bassonbeng---------Gerzic---------------Porokara

-------------Olsen----------Emra-------------

Sjukt offensiv uppställning va? Hehe. Klassspelare på nästan varje position.

Nästan som -94 :o)
Örebro Wuzac
2009-02-25 09:37
Marcus A: Håller med. Har också väntat på att se ett mittfält med Kihlen bakom Bedoya och Gerzic. Men kanske är inte Kilen mogen för 90 minuter. Men 45 borde han klara. Sedan vill jag se Emra/Olsen i varsin halvlek.

Sedan skulle jag vilja aktualisera vad jag skrev förut om att 4-4-2 med Olsen/Staaf på topp vore grymt. Men för att inte tala om det Emra själv sa med Emra/Olsen samtidigt på topp. Det vore grymt. Men kan iaf användas om Sixten måste balansera om med mer offensiv spets vid underläge.

Samtidigt kanske är det dock dax för herrarna Wikström, Gerzic och Samuel att vila. De har väl i princip spelat nästan alla matcher.

Men Sixten verkar inte pigg på att ens under försäsongen rulla runt där det finns alternativ. Så Nordback petar väl Bedoya och det blir de vanliga gamla tre. T ex borde väl Hassan nu få en match från start och Sammy vila. Likas så Oskar/Almebäck - Berra från start.

Kanske tycker Sixten att resultaten är viktiga även under försäsongen även om det kostar slitna benhinnor redan i mars.

Edit: Jag vet mycket väl om alla skador. Men det har trots allt på vissa positioner funnits alternativ att alternera, iaf i några matcher
Malmö FF Evigt Trogen Norra Läktaren
2009-02-25 09:33
mot våldet
Örebro -=joth=- (Old Boys)
2009-02-25 09:27
Välkommen hem Emra!
Kul med en bolltrollare till i laget!
Örebro Marcus A.
2009-02-25 09:05
Superkul med Emra.
Hoppsa få se honom (i ett inhopp åtminstone) redan på lördag mot DIF. Förhoppningsvis kan man testa ett mittfält med Kihlen bakom Bedoya och Gerzic. Vore kul att skåda.
Örebro Grixx
2009-02-25 07:02
Samtidigt har man från tränarhåll sagt att man kan ändra spelsystem efter motstånd och även under match....så varför inte.

Välmommen hem Emra...
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-02-25 05:38
Emra är antagligen tänkt som back-up till Olsen eller eventuellt spela på ytter-anfallspositionen. Så de kan mycket väl hamna i samma elva utan att byta system.
Hammarby Monokel
2009-02-25 02:13
En liten fråga bara :) Är det tänkt att både Kim och Emra ska spela från start? och i så fall hur löser man det? ja menar då måste nu typ byta spelsystem.
AIK Saywee
2009-02-25 01:37
Rooka//
Är du medlem i ÖSK eller Kubanerna kostar det inget extra och det är dessutom enkelt att komma in genom att "visa medlemsskapet".

Annars vill jag minnas att det kostar 50:- och det kan vara en "betalningskö" så att man missar avspark och första fem ...

Det är dock inga numrerade platser som gäller.

MÅNGA TILL BA!
Annons: