/fotboll/osk/forum/6243.aspx/fotboll/osk/forum/6243.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2009-02-28 17:23
DaSa// Almebäck kom inte gratis även om det var så att han kom kontraktslös. Eftersom han är under 23 skall BP ha en så kallad utbildningsersättning för honom. Då han spelat för BP under hela sin karriär taxerar det till ca. 450 tkr. Nu talar väl en hel del för att ÖSK och BP kom överens om ett lägre belopp, men gratis var han definitivt inte.
Örebro kenya
2009-02-28 17:14
Jag är ett stort fan av Berra men i dagsläget känns Wikström och Almebäck som de givna mittbacksparet.

Wikström kan vi inte peta, mycket rutin och blev bättre och bättre förra säsongen, precis som ett årgångs vin, precis som Kapten Blod.

Får se hur Boström väljer att spela dem i träningsmatcherna som följer, men håller med att Berra måste få mer speltid för att visa att han ska vara med i startelvan.
Örebro jappel
2009-02-28 17:08
OK.
Bra att se att vi har alternativ där bak i alla fall, även om de flesta för att inte säga alla blir bättre av att spela. ingen är väl nöjd med att sitta vid sidan.
Örebro DaSa
2009-02-28 17:04
Mitt o Mackans inlägg om Almebäck behöver ju inte vara helt motsägelsefulla. Eftersom vi fick honom gratis så kan man ju kalla det för ett fynd att han håller AS klass. Men tycker inte att han dominerar. Jag tyckte att Berra var grym ngr matcher i somras och har potential att bli riktigt bra och vill därför att han skall få mera speltid. Kanske på Wikens bekostnad istället?

Min poäng med detta inlägg var att jag inte sågade Almebäck utan vill att Berra skall få mera speltid:)
Örebro rirobban
2009-02-28 16:49
epiphone//
I länktipset kan du se hur läktaren ska se ut när den är klar ungefär.

http://erkifoto.wordpress.com/

I denna länk kan du följa bygget då Erki lägger in bilder med jämna mellanrum.
Örebro Grixx
2009-02-28 16:47
epiphone// Ingen Östra klar förrän i höst. Just nu är bygget inget spec mer än ett stort hål med gjutformer.
Örebro kenya
2009-02-28 16:43
Ja det var Prince Ikpe. Såg hur han måttade ett slag eller liknande, Sammy lacka ur och slog tillbaka men vem hade inte gjort det?

Blir intressant att se bilderna igen. Om Wovven blir avstängd så ska ska samma ske Prince Ikpe.
ÖSK Lions
2009-02-28 16:40
...och precis nu har Carlsson också ändrat till Ekong så jag antar att det var Svartvitt som hade rätt.
ÖSK Lions
2009-02-28 16:39
Fredrik Carlsson på NA skrev att det var Ceesay som kom i duell med Wowoah, här på Svartvitt står det att det var Ekong? Någon som vet vem som har rätt?
Örebro Marcus A.
2009-02-28 16:36
Från DIF:s officiella:
"Efter målet sjönk Djurgården spelmässigt och Örebro tog allt mer över initiativet, mycket tack vare att uppspelen nådde Emra Tahirovic som därifrån fördelade bollar till framåtspringande medspelare. Djurgården blev ganska hårt ansatt på kanterna där både Tauer och Petter Gustavsson grillades flitigt."

Undrar när Emra lirade match senast, tycker han verkligen förtjänade de ovationer han fick vid bytet. Klackskarven till Näfver matchens behållning.
Elfsborg epiphone
2009-02-28 16:27
lätt att ni kommer topp 5 i år, mycket spännande lag ni har fått ihop med Alvbåge, Antonnen, Bassombeng och er dansk.
är arenan klar nu?
ni byggde väl om östra?
bilder?
Örebro kenya
2009-02-28 16:26
Den stora frågan. Vad gör vi med Näfver?

I mitt förra inlägg skrev jag att det är otroligt att vi har två så pass starka targets men vänsterytter positionen är fan om möjligt ännu sjukare.

Frempong, Näfver och Porokara... Borde kanske införa handbollsbyten så kan vi växla mellan dem. O på andra kanten kan Astvald, Bassombeng och Wirtanen ta varsinn löpning och sen byta :)
Örebro Grixx
2009-02-28 16:21
Visst är det en väldig skillnad med Alve i målet mot Westman....men vid DIF-målet så hade Weggen fått skit och Alvbåge inget spec gnäll.

Livet är tufft och ibland lite orättvist.
Örebro Rojas
2009-02-28 16:15
Skönt att vi har allsvenskan bästa målvakt Alvbåge, nu när Maanoja brutit benet försvinner konkurrensen :)
Örebro Grixx
2009-02-28 16:12
Schysst matchref från Djurgården.
Örebro Grixx
2009-02-28 15:58
Håller med om att pressen däruppe kan vara ett riktigt vinnande vapen. Måhända går det inte alltid att köra den, men det är härligt när man ser att motståndarlaget blir stressat i uppspelsfasen från backarna....och slår bollarna högt upp mot läktaren.
Örebro Hertig_Karl
2009-02-28 15:54
Härligt ÖSK! Riktigt kul att se Emra! Visar att han är beredd att kämpa för startplatsen i mitten, kul! Anttonen var också riktigt, riktigt bra. Skönt med en seger mot Djurgården och viktigt psykologisk övertag till premiären!
Örebro Grixx
2009-02-28 15:54
Pettitesser men som vanligt var det en "knapp seger" för oss enl fotbollskanalen. Överlägset fler målchanser medan DIF skrapade ihop 2.

Förmodar att vid en DIF-seger hade det hetat "stabil seger".
Örebro kenya
2009-02-28 15:53
Skönt med seger! Viktigt mentalt inför premiären att vinna mot DIF, med tanke på hur utspelade DIF var under långa perioder så tror jag Zoran och André fått mycket att tänka på.

Gillade verkligen den höga press som ÖSK satte på backlinjen, framför allt av en löpstark Emra. Tyckte vi tappade just den uppoffringen när Olsen kom in tyvärr. Galet egentligen att vi har två så pass starka targetplayers.

Näfver imponerar otroligt på mig, i vilket fall de två matcher jag sett. (Kongsvinger och DIF) Skulle jag förfoga över en klubb skulle inte jag tveka på att langa upp en miljon för honom. Bra vänsterfötter växer ju inte på trän direkt.

Stabilt bakåt från alla håll. Måste se om hörnan som de blir mål på för Oremo är väl den man ska hålla bäst koll på och de misslyckas man med.
Antonnen är ju grym nu, måste samlat på sig ett ordentligt självförtroende efter landslagsuppdraget.

SER FRAM EMOT ALLSVENSKAN!!!!!!
Örebro Walter Gigena
2009-02-28 15:38
1, Näfver verkar trivas att spela mot Djurgården. Han var en av matchens bästa spelare.

2, Underbart att se Bassombeng jogga förbi gubbarna på sin kant. När han får in matchtempot blir han ostoppbar.

3, Wirtanen kommer inte ha en suck mot Astvald om platsen bakom Bassombeng.

4, Emra jobbade kopiöst. Stressade Djurgårdarna till misstag. Han har vunnit tillbaka mitt förtroende. Välkommen tillbaka.

5, Backlinjen var riktigt stabil. Almebäck (snabbhet) kompletterar Wikström (huvudspel) mycket bra. Antonnen visade, såklart, landslagsklass.
Örebro micro_42
2009-02-28 15:37
Vem vill ha stockholms-(sk.supportrar) i allsvenskan?
Inte jag!
Örebro BabyKladde
2009-02-28 15:22
..Angående situationen i slutet var det så att Wowoah landade på djurgårdsspelaren efter en situation där DIF:aren sätter en hård armbåge/slag mellan benen på Wowoah som sjäkvlart blir irriterad och slår/trycker till honom mot marken..

..domaren uppfattar bara det Wowoah gör och får därmed rött kort och släpper djurgårdaren helt.
Örebro Uhlan
2009-02-28 15:20
Hej kära ÖSKvänner!

Vill ge beröm till Backlinjen idag. Tyckte de spelade bra idag.

Men framförallt vill jag ge plus till:
Bedoya, Kihlen, EMRA, och Näfver.

Minus till den spelare som ej håller måttet i Allsvenskan, Nordback!
Örebro Grixx
2009-02-28 15:20
Härligt.
Jag minns ingen vårstart där vi haft ett bättre eller mer spännande lag.

Hoppas alla minns hur det varit flera år tidigare då alla idiotpass varit legio, man har slitet tofsar från sin kallufs i frustration över alla missade pass....vilken skillnad det är idag.
Örebro jappel
2009-02-28 15:14
Ämne: Fem snabba:
* Skönt....
intressant att se hur olika Marcus och DaSa ser på Almebäck..
Jag hoppas verkligen att han är så bra som han bör kunna vara (ungdomslandslag...) men tycker samtidigt att det är synd om inte berra får spela i mitten där han kommer vara kung inom 3år.
Han är ju väldigt ung än...
Örebro Marcus A.
2009-02-28 15:10
Fem snabba:
* Skönt med seger
* Anttonen är magnifik
* Astvald riktigt bra
* Almebäck ett fynd
* DIF:arnas ramsa "SM-Guld, SM-Guld" är självironi på hög nivå.
Örebro jappel
2009-02-28 15:09
Härligt med en ny försäsongsseger.
Det är nu det börjar bli viktigt att segra, laget bör ha spelat ihop sig. premiären närmar sig med stormsteg. Bra då att trycka tillbaka gårdarna.
Örebro DaSa
2009-02-28 15:03
Reflektioner från matchen:
- Anttonen är kung, har är verkligen landslagsmässig till skillnad från skämtet Dahlberg.
- Kihlen är grymt viktig, tyckte det blev ett helt annan lugn på mittfältet när han kom in (kan bero på matchen gick ner i tempo också).

deporvista// För det fungerar inte ha tre spelare på samma position, vi har varken råd och det är oschysst mot Frempong. Näfver har fått sina chanser och bränt dem medan Frempong inte fått sin chans ännu.
- Bedoya glimrade till ibland, mackan till Olsen var grym synd att det var offside.
- Basse kändes lite ringrostig, var ofta han inte fick med bollen och väntade lite för länge med passarna.
- Gillar Wovven, men han borde kanske tagga ner lite. Onödigt att dra på sig en utvisning, hoppas det inte blir avstängning.

- Sen tycker känns det som att vi måste låta Sesay få mera speltid som vänsterback om det är tänkt att han skall spela där. Just nu har vi ingen spelare som kan spela premiären om Wovven är skadad/avstängd.

- Djurgården kan få det tufft, tror inte att de kommer ligga på övre halvan i sommar. Kanske de kan göra en "ÖSK" och avsluta hösten bra när de spelat in sin 4-3-3 taktik.
- Emra visade att han kommer bli ett bra alternativ till Olsen. Idag tyckte jag nog att Emra var snäppet vassare.
- Vet inte om jag är helt frälst i Almebäck ännu, tycker han är lite snäll i närkamperna. Kanske dags att ge Berra chansen?
- Till sist så kul att Astvald, Erik och Per J visar att de håller AS klass. Undrar vad som händer med Astvald/Erik?
Örebro Kronblom
2009-02-28 14:58
Håller med dig där deportista,man måste börja ta Näfver på allvar när han spottar in mål på detta sättet!
Örebro Kronblom
2009-02-28 14:57
Följde bara Na:s rapportering men verkar lite förvirrande ang Wovvens utvisning,får kolla matchebliderna sen.Sämre andra halvlek som får skyllas på de många bytena men efterlängtad seger iallafall!
Annons: