/fotboll/osk/forum/6240.aspx/fotboll/osk/forum/6240.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen
2009-03-01 14:56
Tycker nykomlingar speciellt som Bedoya som inte spelat i europa måste få matchträning.
Föreslår att Nordback som spelat nycket i år och som alla vet var han går för placeras i vilostolen i nästa match.
Örebro Ösk-Power
2009-03-01 14:44
När kommer FAN-TV intervju med nyförvärven: Tahirovic, Bedoya, Wirtanen, Sessay?

Det börjar bli dags snart tkr ja:)
Örebro Grixx
2009-03-01 14:38
Angående Bedoya vet man ganska väl var man kan använda honom bäst och vill prova annat också under träningsmatcherna. Efter träningslägret börjar startelvan formera sig och alternativen dito.
Örebro Sogen
2009-03-01 14:29
Kihlen bedoya och nordin måste ju få en hel match tillsammans, nästa match vore perfekt.

Hur illa skadad är pong?
Är wirtanen skadad oxå eller?
Örebro kenya
2009-03-01 14:06
Ämne: En annan sak jag fun....
Förstår inte jag heller, han kom ju in istället för Nordin och fick fem minuter mot DIF. Sen kom ju Erik Nilsson in istället för Näfver och då fick han flytta ut till vänster.
Örebro One¨touch
2009-03-01 14:02
En annan sak jag funderar över är varför inte Bedoya får speltid på sin tilltänkta mittfältsplats?
Örebro One¨touch
2009-03-01 14:01
Jag har inte lusläst forumet i ämnet, men visst har Näfver imponerat så här långt.

Det finns dock några starka frågetecken i sammanhanget..

Porokara fungerar bättre (mycket bättre) än Näfver till vänster i laget som spelar 4-3-3.

Näfver på högerkanten innebär en kraftig devalvering av hans kapacitet. Förmodligen så pass mycket att Bassombeng går före på på den positionen 24-7.

En Näfver som konkurrerar på samma villkor som alla andra har varit ett problem tidigare.. Skulle det fungera 2009?

Hur gör vi med Wirtanen och Frempong?

Hur som helst kan man konstatera att 6-10 har en pigg och kvalitativ trupp att laborera med. Många spelare som kan spela på samma positioner.

Spännande var ordet..
Örebro Storm_90
2009-03-01 14:01
Ämne: Fyra med mig..

D....
Fem
Örebro kenya
2009-03-01 13:58
Forza Näfver ;)
Örebro Grixx
2009-03-01 13:42
Det som verkligen skulle locka att vara kvar för Anttonen är att vi verkligen har ett bra lag. Det är ju till viss del det här läget vi befinner oss nu i som han kämpat för.

Fast ett utlandskontrakt är väl det som def skulle kunna locka åt annat håll.
Örebro Aspen
2009-03-01 13:39
Nu är väl truppen för stor så utlåning, försäljning eller försämrad ekonomi är väl de alternativ vi har.
Ev försäljningar kan kanske skjutas upp till sommaren då Sjögren äntligen blir av med Anttonen med motivet vi måste sälja för att inte äventyra ekonomin.
Örebro Pras Y
2009-03-01 13:21
På tal om Anttonens kontrakt så har jag hela tiden sagt att han kommer förmodligen att bli såld eller släppt gratis senare i höst. Har han inte skrivit på idag så kan de beror på antingen att Sjögren är helt okunnig och osmidig eller vill Anttonen sticka till bättre liga.
För ett år sedan var han knappt önskad i ÖSK, Axen fick hjälpa till, så jag tror nog på det senare.
Sjögren försöker nog med kontraktet varje dag som går. Men är i nog samma läge som Haginge.
Örebro Pras Y
2009-03-01 13:13
Eh, om jag fick bestämma skulle Haginge aldrig få återkomma till sportklubben. Han är ju inte ens så bra som många vill få det till. Tror heller inte han platsat i dagens ÖSK. Han gjorde verkligen bort sig i och med flytten. Han ville bli upptäckt så han gick till Djurgården. Landslagets januariturne tog ut en djurgårdare och två ÖSK:are varav en var ersättare för Haginge i ÖSK. Vem vet, kanske hade Haginge tagit plats i landslaget om han stannat, eller inte.
Tror Anttonen är en bättre fotbollspelare, Haginge har bra fysiska förmågor men likt Nordback inget bra passningsspel och känsla för spelet.
Örebro Mittåt
2009-03-01 13:05
Det enda utland som Näfver kan säljas till för tillfället är Norge. De övriga stängde sina vinterfönster för en månad sedan.
Örebro rirobban
2009-03-01 13:00
James är väl ofta skadad? Känns som det i alla fall. Spelar Näfver som han gör nu så vill jag lätt ha kvar honom i ÖSK. Jag har nog aldrig sätt storheten i Frempong, mer än att han är snabb och har bra teknik. Men sen har jag inte sett honom så ofta heller.

Jag vill dock gärna ha kvar Näfver, om inte annat för att det ska gå bra mot Djurgården:) Lite som det var med Rodevåg, han gjorde alltid mål på AIK...
Örebro Aspen
2009-03-01 12:57
Jag tror det bästa för ÖSK är att sälja Näfver. Men det ska vara en utlänsk klubb som ger bra med pengar både till ÖSK och Näfver.
I den match som James var med dominerade han. Han verkar också ha ett bättre psyke.
Örebro Sogen
2009-03-01 12:35
Intressant med Näfver nu säger han att han vill satsa mot toppen (med ösk underförstått). ÖSK var inte vatten värd när han inte fick spela men när han får spela så är ösk en trevlig klubb att vara i. Jag tror nog att väldigt mycket av Näfver-grejen är för att killen inte är speciellt smart när han talar med medie han kan säkert väldigt lätt styras av reporten att säga saker som reporten vill.

Jg vetefan hur vi ska göra med honom, han måste ju få chansen i ösk om han e såhär bra, men samtidigt tror jag james har större potential.... faaan så svårt, bästa vore väl att sälja näfver, men om james inte lyckas så har man ju gjort fel, dock tycker jag det e rätt att chansa. Nu måste det finnas klubbar som är intresserade av att köpa en kille som näfver, varför inte Bajen dom har ju en riktigt dålig trupp och inte mycket till vänster mittfältare asså.
Örebro Marcus A.
2009-03-01 11:57
Deportivista//

Riktigt bra inlägg, håller helt med. Tyvärr är det en oroande trend att ÖSK avvaktar så länge med att förlänga kontrakt. Tydligen går t.ex Anttonens ut efter denna säsong. Återstår att se hur länge det dröjer innan ÖSK vill börja förhandla med honom om en förlängning. Blir det som med Hagge så väntar man väl till juni, sen skrivar han på för en annan klubb och får finna sig i att bli utbuad vid en återkomst i annan tröja. :)
Örebro jappel
2009-03-01 11:33
min syn är att jag inte har någon åsikt.
Jag lägger istället min energi på att peppa de spelare som representerar sportklubben för närvarande.
Örebro Aspen
2009-03-01 11:30
Min syn på Haginge:
En hedersman som hamnat i dåligt sällskap.
Örebro deportivista
2009-03-01 11:00
Vadå "sättet Haginge lämnade ÖSK på." En U21-landslagsman som INTE lämnar klubben vid nedflyttningen, accepterar nya lönestrukturen, alltid enbart har gott att säga om ÖSK, och sen - slutligen - när han väljer att byta jobb (d v s efter att kontraktet skulle gå ut) istället är villig att kompromissa så att ÖSK ska få betalt för honom.

För mig så har Haginge alltid betett sig som en hedersman i ÖSK och jag applåderar honom gärna för den tid han hade i laget, och med förhoppning att han i framtiden känner sig välkommen tillbaka (om klubben vill värva honom). Jag tycker att alla som har gjort något bra för ÖSK förtjänar att hedras för detta även den dag de inte längre platsar/spelar i laget. Att inte alla känner likadant kan jag acceptera, men jag tycker det är dålig stil att bua ut en spelare man tidigare (och kanske i framtiden) har hyllat.

Det innebär inte att jag har mindre vinnarmentalitet - jag tror t om snarare att det gör motståndarna mindre troliga att göra en bra match mot ÖSK när de känner vilka bra fans som inte har glömt.
Örebro Erki
2009-03-01 10:43
"Men du borde väl kunna få åka med på någon av de där turnéerna till soliga länder som landslaget gör varje vinter?

Haginges svar: Jo, men det kan ju vara skönt med semester också. alltså, hade jag spelat i nåt storlag , där allt blir mer uppmärksammat. Men jag spelar hellre i ÖSK"

Yeah right...
Örebro Grixx
2009-03-01 10:36
Har också hört något liknande och det har nog stått här tidigare några veckor efter att affären var klar. Hagge var glad över att klubben fick betalt annars hade det inte kännts bra. Sedan var ju klubben inte så angelägen i början och då bestämmde han sig nog att sätta ner foten och kanske kanske att det var dags att röra sig. Han fick under försäss röra sig runt och högerbacken fick han acceptera och det var ju inte favoritplatsen men ok.

Sedan blev både han och klubben överraskade att det gick så fantastiskt bra på högerflanken och från att varit habil spelare så fick han lite av stjärnstatus och blev rosad i rikspressen.

Klubben ville DÅ verkligen få behålla honom men då var det för sent.
Örebro Mittåt
2009-03-01 10:00
joth// Det stämmer väldigt bra med vad jag också har hört. Patrik hade lika gärna kunnat sitta av sitt kontrakt för att sedan casha in en ordentlig slant, när han gick som Bosman. I stället så avstod han från en del av den ersättning, som han enligt sitt kontrakt hade rätt till.
Örebro -=joth=- (Old Boys)
2009-03-01 09:58
Man kan ju även fundera på hur vår trupp skulle se ut om vi bara skulle aceptera spelare som håller sin klubb/stad kär, dvs bara egna spelare så ta bort spelare som Kim Olsen, John Alvbåge, Bassombeng, Porokara m.fl. intressant tanke.

Sen handlar det väl lite också hur vi beter oss mot varandra som medmänniskor...

Men som sagt, alla har rätt till en åsikt... så länge det följer reglerna ovan som jag mycket väl tycker är tillämpbara på läktaren också.
Örebro -=joth=- (Old Boys)
2009-03-01 09:50
Babykladde//Jag hörde en variant där Haginge sänkte sin egen del av övergångssumman för att det skulle bli affär under sommaren. Det innebar att ÖSK inte behövde sänka sitt pris på Haginge mot Djurgården utan Patrik själv stod för den mellanskillnaden som Djurgården krävde. Med andra ord såg Patrik till att ÖSK fick de pengar man ville ha samtidigt som han fick lämna klubben.
Örebro BabyKladde
2009-03-01 09:46
Handlar ju om på vilket sätt en spelare lämnar klubben också.. Haginge lämnade för att han vägrade förlänga kontraktet med ÖSK och därför gick priset ner också för att han inte skulle gå gratis i höst.

Riddéz till exempel gick för att han kände att han ville ha nåt nytt, men han hade ändå 1 ½ år kvar på kontraktet (om jag minns rätt), därför tjänade ÖSK på affären.

Vet att Nordin efter att han förlängde kontraktet sa att han vill ut i europa, men att ÖSK ska ha en chans att tjäna pengar på honom, där har vi en skillnad i älskad och hatad.
Alvbåge är också en sån spelare, han vill att klubben han spelar för ska få en slant för honom, senast han lämnade tänkte han på karriären med tanke på att han var reserv i VM då bland annat, men han hade ändå den mentalitet som vi i Kubanerna tagit till oss i våra hjärtan.

En spelare kan lätt bli älskad om han säger det klart och tydligt att han vill ÖSK's bästa på planen och ekonomiskt, men måste samtidigt tänka på sin egen framtid. Haginge tänkte bara på att få byta klubb.. Viktor Elm tycker jag gjorde fel på så sätt när han inte förnyade med Kalmar..

Örebro Grixx
2009-03-01 09:28
Minns för några år sedan när kubanerna hyllade Rubbe och skanderade att "Vi vill ha Rubbe tillbaka"....
AIK Saywee
2009-03-01 08:33
Huliganslagsmål på Vasatorget igår kväll, typiskt val av plats när vi idag "hedrar" den gamle Gustav med ett längdskidlopp ;-)

Det sägs mig att det troligtvis rörde sig om ett uppgjort sådant mellan Djurgårds- och ÖSK-anhängare. Varför tror man det? Idioterna skämmer väl inte ut sig i klubbarnas märken/färger eller?!

Å det där barnsliga buandet mot spelare som lämnat sina klubbar, vad fånigt det blir, hur länge (=många säsonger) skall man hålla på med det mot en spelare, eller är det redan avlarat efter en bu-ning. Supertöntigt helt enkelt!
... men ni blev i alla fall fyra ;-)

rirobban, håller helt med dig!
Örebro Walter Gigena
2009-03-01 04:02
Fyra med mig..

Det finns två lag jag avskyr mer än allt annat, Dif x2. Jag vill dock tacka Haginge, vi blev så j*vla mycket bättre när han lämnade. Tack och hoppas att du trivs i ditt bottenlag. För mig är du en förlorad själ som ej är värd skärselden ty du har hädat bortom själ och förnuft.

Svart-vitt tills jag dör..
Annons: