/fotboll/osk/forum/6203.aspx/fotboll/osk/forum/6203.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Wuzac
2009-03-16 20:08
Blir Roni proffs i sommar kanske vi kommer att behöva Näfver...
Number 14
2009-03-16 18:50
Alvbåge får konkurrens.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-03-16 18:41
Världens mest bisarra arenor :)!
AIK Saywee
2009-03-16 18:33
Tänkvärt inlägg Visionen, men för mig är Alven den "viktigaste" (uräkta Porokara) spelaren denna säsong!

I andra hand för det svartvita laget väljer jag Kihlen (Ursäkta Porokara igen)!

Men det är kanske skillnad på bästa och viktigaste ...?
Wivallius
2009-03-16 18:29
Ämne: pratar ni om norrlan....
//Rasberg

Det handlar inte om skånehockey eller dalahockey. Det handlar om den fruktansvärda skada backen fick.
Örebro Visionen
2009-03-16 18:24
Ang. Porokara så behöver han nog höja sig ytterliggare ett snäpp under denna säsong, vara mer jämn och verkligen orka 90min, sätta mellan 7-10 baljor minst och ett bra antal assister, om man ska börja tala om försäljning för 10+ miljoner (m.a.o. till "utlandet"). Jag har svårt att tro att Roni skulle kunna säljas till en Allsvenskkonkurrent. Men det känns även som att de nordiska lagen (Danmark och Norge) inte är "rätt" för honom och hans fotboll (självklart kan han nappa även på dessa men jag tror att han har högre ambitioner). Därför vågar jag gissa på att Roni kommer hamna i antingen Holland eller Tyskland efter denna säsong. Han fyller trots allt 26 iår (December) så det känns verkligen som om han gör sin sista säsong i ÖSK i år om hans ”utveckling” fortsätter och han lyckas med det ovannämnda.

Jag vill givetvis inte bli av med honom men det kändes redan från början/och fortfarande, att Porokara ”hälsar på” i Örebro och kommer att härifrån försöka ta sig vidare i karriären. Allsvenskan och Örebro lär ändå vara ett bättre skyltfönster än den finska ligan. Han verkar kunna bli ordinarie i det finska landslaget vilken dag som helst (speciellt om han lyckas bra nu) samt så är han en omtalad och aktad offensiv spelare, utnämnd till Finlands mest tekniska spelare osv. På papper är Porokara Örebros, utan tvekan, ”bästa” spelare i dagsläget (ursäkta Alven) och garanterat i topp 10 bland Allsvenskans främsta.

”Rätt” publicitet för en sådan spelare = Att den rätta köparen lägger bud = många fina miljoner = förstärkning inom alla led och kanter = bättre sportliga prestationer och ekonomiska förutsättningar = kontinuitet!
Örebro Olsén19
2009-03-16 18:20
ÖSK
AIK Saywee
2009-03-16 16:15
Joerny, såg inte ditt inlägg, klickade för långsamt, men vi tänker nog lite lika ändå ...?
AIK Saywee
2009-03-16 16:13
Ämne: Roni i den finska la....
Kul för Roni, men hoppas att det inte stör det svartvita upplägget eller innebär någon skada.
Örebro Joerny
2009-03-16 16:09
Mittåt// Skojsigt för Roni. Men det blir hektiskt för honom. Den 23:e möter vi ju Öis i Larnaca så han hinner i stort sätt bara hem o vända innan det bär av till Wales för match den 28:e.
AIK Saywee
2009-03-16 15:54
Ämne: Målvakten är halva l....
Saywee//
Jag svarar mig själv, det är nog inte så lätt att ranka, men gissningar kan man ju ha. Svaren på räddningsprocent med mera får vi ju sent i höst, men hur ser det ut på det så kallade papperet.

Jag tror i alla fall att Alvbåge hamnar topp två, kanske till och med topp ett!
Örebro Mittåt
2009-03-16 15:21
Roni i den finska landslagstruppen inför VM-kvalet mot Wales.
Örebro Rasberg
2009-03-16 13:00
pratar ni om norrlands- o skånehockey här??
Örebro Joerny
2009-03-16 11:54
Wivallius// Uch, ruskigt ful tackling! Stäng av Röglespelaren resten av kvalserien tycker jag. Jag tror inte äns det blev en tvåminutare, helt sjukt!!
AIK Saywee
2009-03-16 11:32
Målvakten är halva laget sägs det (eller skrivs) ibland.

Är det någon som vågar sig på en "ranking" bland Allsvenskans målvakter ...?

Eller kan man ta dom i alfabetisk efternamnsordning?

FORZA JOHN!
AIK Saywee
2009-03-16 11:26
BBB, jag är inte heller så bra insatt i alla spelens regler, jag bara spelar då och då, just nu "bombar" jag en hel del och har fått in några fullträffar :-)
Örebro Blå Bergen Blues
2009-03-16 10:49
ps. en satsad hundralapp på BP ger hundratusen kr tillbaka om tipset faller in.. ds.
Örebro Blå Bergen Blues
2009-03-16 10:47
Saywee// Ja, del dark-light horse kan vara ett stalltips! 51 gånger pengarna var det jag hittade, se länk. Ger 5.100 kr på en satsad hundralapp, inte dåligt. Men, jag är å andra sidan dålig på det här med spel. Är oddsen fasta/låsta när det gäller vem vinner/vem åker ur eller påverkas de (som i t ex trav) av hur många som spelar på varje "häst"? Och, kan man bara spela fram till innan säsongsstart?
Wivallius
2009-03-16 10:40
Livshotande skador på Leksandsbacken. Ruskigt!

"Leksandsbacken Antti-Jussi Niemi vårdas med svåra skador på Helsingborgs lasarett. - Han har flera frakturer i ansiktet, okbenet och käkbenet är av, dessutom har han en fraktur som gått in genom bihålan vilket är en mycket allvarlig skada, säger leksandsläkaren Ronny Borelius.

Det var i mitten av matchen mot Rögle som Antti-Jussi Niemi tacklades in i sargen och ådrog sig svåra skador.

- Frakturen som gick genom bihålan, som har direktkontakt med hjärnan är mycket allvarlig då det kan komma luft och bildas infektioner i hjärnan, berättar Ronny Borelius.

Han har även ådragit sig en svår sårskada ovanför ögonbrynet där musklerna är avslitna.

- Läkarna på sjukhuset i Helsingborg har möte nu på förmiddagen, efter det får vi nya besked om skadan, säger Ronny Borelius som hela tiden står i direktkontakt med lagets fystränare Tommy Fredriksson som hela tiden finns vid Niemis sida på sjukhuset."
AIK Saywee
2009-03-16 10:27
BBB//
DN´s Lars Grimlund verkar inte inbjuda till någon attraktiv läsning i DN (=Dåliga Nyheter?) ;-)

Jag skall nog spela en slant på en dark horse (eller en svartvit sådan?) enligt principen "kan Kalmar kan vi". En bra start för svartvitt och få skador/avstängningar under säsongen, så kan eleganterna visa vad de kan uträtta :-)

Dessutom tycker jag det är rätt trevligt med så kallade experter som får näsor som växer sakta men sälkert!

FORZA SVARTVITT!
Örebro Sekt. E
2009-03-16 10:20
Jo Lars Grimlund framstår ju verkligen som en fotbollsexpert av rang.
Örebro Blå Bergen Blues
2009-03-16 09:42
Livet går trots allt vidare...
Nu lite tändvätska så här tre veckor innan säsongsstart. Jag läste i DN imorse en sammanställning av Lars Grimlund över de allsvenska tränarna. Om Sixten Boström (och ÖSK) skriver han så här: "Svårt att hålla löftet om attraktiv fotboll förra säsongen. Försäsongen skvallrar om att det blir svårt den här säsongen också".... Det verkar som att ÖSK:s höst 2008 med bara tre förluster på sjutton matcher och 31-21 i mål gått honom fullständigt förbi..
Örebro Blå Bergen Blues
2009-03-16 08:37
Ämne: http://www.expressen....
rirobban// Håller med dig. Hemskt. När man läser sånt här så lägger sig liksom sordin över hela fotbollen..
Örebro Olsén19
2009-03-16 07:11
ÖSK
Wivallius
2009-03-16 00:56
Tydligen vann Örebro Puckeyklubb idag mot något lag från en by i Smålands djupa skogar. Är det bra? Tjingstjut eller något hette de visst. Det är nästan lika bra som UEFA-cupen, va?
Wivallius
2009-03-16 00:52
//ÖSK-Karl

"Signa Boström, Almebäck och Anttonen nu!!!"

TV?

Edit: Appropå skidskyttet? Idag fick jag se stafetten i alla fall!
Örebro ÖSK-Karl
2009-03-16 00:39
Wivallius//

"Signa Boström och Almebäck nu!!!"

Du glömde Anttonen, sedan borde du investera i en TV till ;))
Örebro rirobban
2009-03-16 00:04
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1499288/pojke-avled-under-fotbollsmatch

Fan vad hemskt när sådana här saker händer. Är så overkligt att fotbollen ska skörda liv, och så unga personer också.
Wivallius
2009-03-15 23:19
Nu har i alla fall jag två plåtar på Sekt P på Stadion till premiären :-)
Örebro Sersant
2009-03-15 22:34
Ämne: Frågan är om man int....
Gillar truppen men skulle vilja byta ut Frempong emot Näfver, verkar ju inte som att han blir såld och jag tycker Näfver är en bättre spelare i dagsläget än Frempong.

Frempong skulle behöva lite matchning i SE iallafall halva säsongen i ett lag där han får spela från start i varje match.

Gleen är det nog dags att släppa och sen hopaps jag att Anttonen och Sixten har nya kontrakt på skrivna innan säsongen börjar. Iron.Mike tycker jag man kan avvakta lite med iallafall tills vi sett han några matcher i Allsvenskan.
Annons: