/fotboll/osk/forum/620.aspx/fotboll/osk/forum/620.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Robben 82
2016-07-30 17:55
@BlandFinsken:

Nja vet inte om jag håller med om att han är direkt inblandad i det målet (-; tycker han var lika medelmåttig som vanligt idag,ingen förlust för oss!
Örebro Robben 82
2016-07-30 17:51
Kollar Norrköping och tycker inte dom imponerar...typiskt stolpin lag för tillfället,spelar sådär men vinner ändå kommer inte hålla i längden.
AIK Nissesson
2016-07-30 17:43
Minatankar, 15:44,

Jag delar dina tankar, framförallt att vara en förebild !
Örebro BlandFinsken
2016-07-30 17:38
@Robben 82 Finta gå på djup, möter o väggar, in i boxen hittar en yta bollen kommer mot Nyman som turligt får in den.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Roswall
2016-07-30 17:30
Ser ut som Kalle spelar ytter hos Peking, surt.
AIK Nissesson
2016-07-30 17:17
Efter några löjliga inlägg och några riktigt trevliga, skriver jag följande för att förtydliga lite för alla eventuella forumläsare, men skrolla gärna eller ignorera på uppmaning av de som tror sig alltid ha rätt till åsikter.

Jag har sett flera hemmamatcher (ÖSK) och några bortamatcher (ÖSK på teve), men Falkenberg borta såg jag i hörnet nära bortastå, dvs sittplats utan tak.

Det var första gången jag från nära håll upplevde glädjen över vinsten på mycket nära håll.

Men, och det är bara det som oroar mig pyttelite, så verkade Astrit vara lite ut humör, men han kanske bara laddade för OS.

Att han är ÖSK's bästa spelare på många år råder det ingen som helst tvekan från min sida!

FORZA Astrit !!!
Örebro Robben 82
2016-07-30 17:16
@BlandFinsken:

På vilket sätt var han inblandade i det målet??!
Örebro BlandFinsken
2016-07-30 17:15
Peking mål direkt. Kalle absolut inblandad.
Örebro BlandFinsken
2016-07-30 17:14
Holmberg äntrar planen för Norrköping nu! Spännande ändå.
Örebro Robben 82
2016-07-30 17:14
Kalle Holmberg in för Norrköping.
Örebro Svartvitt forever
2016-07-30 17:08
Roswall: "Sett vad Martin Åslund säger om Astrit i OS? Hur ställer ni er? Jag är tudelad, glad och stolt över att ha honom där. Samtidigt är det ett oerhört avbräck, även om truppen kan prestera ändå.
Åslund lägger sedan till "Hade inte varit nöjd som supporter"
Tumme upp Citera Länktips: https://twitter.com/MartinAslund/status/...."

Exakt min kluvenhet. Om poängskörden blir skral de kommande matcherna och det visar sig att vi spelat bort en medalj och Europaplats genom att låna ut Astrit, vilar ansvaret tungt på dem som fattat beslutet. Jag har fortfarande inte hört någon riktig motivering.
Örebro Minatankar
2016-07-30 15:44
Min inställning till en optimal lagkapten: En lagkapten behöver vara en förebild både på och utanför planen. Viktigare än bollmässiga talanger är en positiv och optimistisk inställning och att vara en förebild när det gäller att själv kämpa och ta i. Kroppsspråket behöver lysa av energi och jäklaranamma. En lagkapten behöver ha en hög lägstanivå, kunna peppa sina medspelare både i mot- och framgång och hjälpa dem in i överenskommet taktiskt spel. Dessutom krävs det naturligtvis att han/hon både har spelarnas och tränarnas förtroende. I ÖSK har RÅP en naturlig talang för uppdraget som lagkapten. Andra spelare kanske kan lyfta sig och utvecklas om de får ansvaret.
Örebro flesklepp
2016-07-30 15:40
Kalle Holmberg på IFK N-bänken nu om en stund mot GIF S
Örebro flesklepp
2016-07-30 15:40
@Mambo Mumba Ujujuj:

sorry
Mambo Mumba Ujujuj
2016-07-30 15:15
@flesklepp:

Jag kritiserade aldrig Astrit som kapten för landslaget, det har Håkan nog så mycket bättre koll på än jag. Jag ifrågasatte att Astrit efter matchens slut puttar undan Broberg när Broberg försöker prata med honom och säger väl valda ord mitt framför klacken. Det ifrågasätter jag till 100% oavsett om han är vinnareskalle eller inte.
Sen skulle jag vara evigt tacksam om du inte blandar ihop mina inlägg med saywees. Det tar jag som en förolämpning.
Att Saywee gör en klassisk Saywee att slänga ut något för provocera och sen inte kan stå sitt kast när han får mothugg och svarar med fnoskler är inget jag gjort på detta forum.
Örebro flesklepp
2016-07-30 15:08
@Nissesson:

Nja, det var väl du och "MammaMU" (eller vad hen nu har för nick, orkar inte rota i gamla inlägg bakåt i tiden) som, som jag minns det i ganska hårda ordalag riktade kritik mot Astrid avseende hans kroppsspråk, men även mot vad han skulle ha sagt till klacken. Eller minns jag fel?
Örebro Asbjörn#10
2016-07-30 14:34
@Nicka i ribban:

Äh, han är väl van? Är han ute i Örebro på lunchen kan han ju springa på storheter som Gustaf Crona, Peter Flack eller Claes Åkesson.
Örebro Nicka i ribban
2016-07-30 14:22
Usain Bolt, Michael Phelps, Neymar, Novak Djokovic m.fl. Fatta att Astrit kan springa på dessa människor på en morgonjogg, lunchbuffe eller kvällspromenad.
Örebro Marta (hane)
2016-07-30 14:12
Uppfattat :-)
AIK Nissesson
2016-07-30 14:06
@Marta (hane):

Absolut, i OS laget, jag syftade lite på klubblag och gärna i samma klubb, några år ...
Örebro pemo
2016-07-30 13:57
Jag hoppas att alla som skriver "hitta-på-turnering" om OS-fobollen vänligen inte firar när Sverige senare kommer hem med en medalj.
Jag tänker i alla fall stå upp och applådera Astrit vid första hemmamatchen efter OS. Go for gold!!

Faktiskt ganska stolt att ÖSK släppte en spelare till turneringen. Oavsett "krav" från Astrit så är det bara vart fjärde år det sker och som människa en fantastiks upplevelse. Till skillnad från den där fåniga sporten som har VM varje år inomhus på is i ,maj.

Tyvärr sviker jag på måndag, då familjen bokade in en semester, men jag såg ju MFF borta och vet att det finns stor chans att rubba dem hemma på Behrn.
Skrik och heja för mig också.
Örebro Marta (hane)
2016-07-30 13:23
Och just rutin har han väl i jämförelse med de andra i OS-laget.. eller hur?
AIK Nissesson
2016-07-30 13:06
Abgar Barsom var en härlig vinnarskalle, men blev så kort tid i ÖSK att han inte han bli kapten (?) vet inte riktigt, men en kapten med lite lagrutin skadar sällan.
AIK Nissesson
2016-07-30 13:01
Förresten, jag har aldrig skrivit att jag vet att Astrit saknar laganda, dessutom sågar i vart fall inte jag Astrit när jag skriver att han är tveklöst bäst.

Sådana där onödiga förvanskningar kan vi väl låta bli, eller?
Örebro ÖSK-Boldt
2016-07-30 13:01
Håller med angående Astrit också. Man kan väl omöjligt dömma ut nån utan konkreta bevis på dåliga fasoner. Att han vill vinna varje moment är väl helt perfekt. Han har ju ändå hunnit med en del utomlands och här. Så nä. Låt Astrit få visa vägen med sin vinnarmentalitet. Utan den inställningen blir det svårt att bidra med något. Sedan känns det som stämningen är utmärkt i truppen med bra mix av individer. Tror alla vill vinna alla matcher oavsett. Och det här svartvita laget kan göra det. ÖSK, det är dax !!
AIK Nissesson
2016-07-30 12:51
Arséne Lupin,

Angående divalater ...

Jag skrev "tendenser" och "smygande", vilket innebär att det bara än så länge är en känsla, som jag hoppas försvinner, men som några fler verkar ha sett genom det då kallade kroppsspråket eller om det var ett annat språk?

Rotar inte i gamla inlägg, det känns så meningslöst.

Jaja, det var bara det, men duktig som fan är han, hoppas han blir kvar länge i vår klubb!
Örebro Moss17
2016-07-30 12:26
[QUOTE=Pedretti]Såg just på Blåvitts silly season-sida att vi betalat 300 000 kr för Sköld, undrar om dessa siffror stämmer.... [/QUOTE] Det är den summan som Falkenberg var överens med blåvitt om angående Sköld. Så bra att inte Blåvitt ville ha mer för att han gick till en toppkonkurrent.
Örebro Lekiller
2016-07-30 12:06
[QUOTE=Arsène Lupin - Måltjuven]Vilka divalater lider han av och hur vet du att han saknar laganda? Jag försöker förstå rätt men vet inte om det går att förstå på annat sätt än hur du skriver. Ber gärna därför om ett förtydligande av din bild av Astrit. [/QUOTE] Jag håller med. Ni som sågar Astrit som kapten. Känner ni Astrit eller? Vad är fel med att ha en kapten som vill vinna i alla lägen och är den som har kvaliteer för att själv nästan kunna vinna matcher åt sina lag? Lite som Zlatan. Tror inte Håkan Ericsson skulle välja en kapten för en sådan här kort turnering som inte skulle klara av det och göra ett bra jobb.
Örebro Arsène Lupin - Måltjuven
2016-07-30 11:42
@Nissesson:

Vilka divalater lider han av och hur vet du att han saknar laganda? Jag försöker förstå rätt men vet inte om det går att förstå på annat sätt än hur du skriver. Ber gärna därför om ett förtydligande av din bild av Astrit.

Örebro Arsène Lupin - Måltjuven
2016-07-30 11:37
@Mäster Estragon:

Enligt tidigare mediauppgifter (alltså innan han var aktuell för ÖSK) var det precis det beloppet Falkenberg skulle ha fått betalt
Annons: